خودروهای هیبریدی در بازار ایران

بالا رفتن قیمت بنزین در سالهای گذشته در کشورهای مختلف دنیا موجب شده کمپانی ها توجه ویژه ای به تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی نشان دهند و خط تولید های خودروهای هیبریدی خود را گسترش دهند. متاسفانه در کشورمان، ایران هنوز خودروی الکتریکی و یا هیبریدی تولید و عرضه نشده است. اما چندین مدل خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی به بازار ایران راه یافته اند. برخی از این این خودروها بسیار خاص و گرانقیمت هستند و در تعداد محدود و انگشت شماری در کشورمان موجود هستند. در این مقاله به چند تا از خودروهای هیبریدی موجود در بازار ایران که رایج تر هستند و تعداد بیشتر و قیمت معقول تری در بازار ایران برخوردارند اشاره می‌کنیم و مشخصات کوتاهی از هر یک را بیان خواهیم نمود.

 از جمله خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی موجود در بازار ایران که تعداد بسیار کمی دارند می توان به بی ام و i۸، مینی کلابمن پلاگین هیبرید و برخی خودروهای دیگر نام برد. اما خودروهایی که از تعداد و قیمت قابل قبولی در بازار ایران برخوردار هستند می توان به کیا اپتیما هیبرید، لکسوس nx هیبرید، تویوتا پریوس، تویوتا Ch-R هیبرید، هیوندای سوناتا هیبرید، تویوتا کمری هیبرید و میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید اشاره نمود. که در ادامه مختصری از اطلاعات و مشخصات آنها را خواهیم دید:

لکسوس nx هیبرید

ژاپنی ها در تولید خودروهای هیبریدی بسیار قوی و پیشرفته عمل کرده اند و خودروهایی دوست داشتنی تولید می‌کند. لکسوس نیز به عنوان یکی از سردمداران خودروسازان ژاپنی، از این قضیه مستثنی نیست. لکسوس nx از یک موتور ۴ سیلندر ۲۵۰۰ سی سی با ۱۹۴ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. یک موتور الکتریکی و جعبه دنده ECVT یا سی وی تی الکترونیکی موجب می‌شوند که این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۸ لیتر بنزین مصرف کند و از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار باشد. صفر تا صد این خودرو ۹.۳ ثانیه طول میکشد.

تویوتا کمری هیبرید

تویوتا کمری از زمان ورود به بازار ایران جزء خودروهای محبوب و دوست داشتنی و پر فروش در بازار به حساب می آمد و همچون بازارهای جهانی، در ایران نیز توانست تجربه فروش خوبی را کسب کند. نمونه ی هیبریدی این خودرو از موتور ۲۵۰۰ سی سی بهره می برد که می‌تواند در کنار موتور الکتریکی برای خودرو ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۱۳ نیوتن متر گشتاور به ارمغان آورد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه و مصرف بنزین آن تنها ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=” جایگزین بنزین چیست؟ ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%86%d8%b2%db%8c%d9%86%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

toyota camry 2018

هیوندای سوناتا هیبرید

کمپانی هیوندای در سال‌های حضورش در ایران  توانسته طرفداران بسیار زیادی جلب کند و خودروی سوناتا یکی از محبوب ترین تولیدات این کمپانی در ایران محسوب می شود. نمونه هیبریدی خودرو از موتور ۲۰۰۰ سی سی بهره می برد. استفاده از موتور الکتریکی در کنار این موتور ۲۰۰۰ سی‌سی موجب شده ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور برای این سدان جذاب به ارمغان بیاورند که شتاب ۹.۳ ثانیه را ایجاد می کند. مصرف  این خودرو ۵.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”سوناتا هیبرید ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/hyundai-model/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d9%82%d8%b3%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d9%88-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%88%d9%86%d8%a7%d8%aa%d8%a7-%d9%87%db%8c%d8%a8%d8%b1%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

هیوندای سوناتا هایبرید

کیا اپتیما هیبرید

کیا اپتیما یکی از دوست داشتنی ترین خودروهای موجود در بازار ایران به حساب می‌آید و توانسته در سال‌های حضورش فروش فوق‌ العاده‌ ای را تجربه کنند. نمونه هیبریدی این خودرو از یک موتور ۲۰۰۰ سی سی مجهز به موتور برقی ۳۸ کیلوواتی با ۵۱ اسب بخار قدرت بهره می برد. در مجموع این خودرو از ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۳۰  نیوتن متر گشتاور برخوردار است. صفر تا صد این خودرو ۸ ثانیه طول می کشد و مصرف بنزین آن در حالت ترکیبی ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. کیا اپتیما هیبرید از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می برد که نشان از اهمیت این کمپانی به محیط زیست می باشد.

کیا اپتیما

تویوتا chr

تویوتا سی اچ آر یکی از خاص ترین و متفاوت ترین طراحی ها در بین کراس آور های دنیا را دارد. این کراس آور زیبا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این کراس آور کوپه با چند موتور در بازارهای جهانی عرضه می شود. نمونه ی هیبریدی این خودرو از موتور بنزینی ۱۸۰۰ سی سی در کنار موتور الکتریکی می‌تواند در مجموع ۱۲۲ اسب بخار نیرو تولید نماید. استفاده از جعبه دنده CVT برای این خودرو در نظر گرفته شده و صفر تا صد آن 11 ثانیه طول میکشد. مصرف بنزین خودرو تنها ۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”تویوتا سی اچ آر ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/toyota-model/فروش-اقساطی-و-قیمت-تویوتا-سی-اچ-آر%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس یکی از معروفترین خودروهای هیبریدی دنیا به حساب می آید و سالهای زیادی به عنوان پاک ترین خودروی دنیا معرفی شده است. این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۱۸۰۰ سی سی استفاده می کنند. همگام شدن این موتور با یک موتور الکتریکی موجب شده این خودروی نه چندان زیبا در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۳.۶ لیتر بنزین بسوزاند و از استاندارد آلایندگی یورو ۶ برخوردار باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰.۶ ثانیه است.

ماشین هیبریدی

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید را‌میتوان تنها خودروی پلاگین هیبرید با تعداد نسبتا زیاد در بازار ایران دانست. که از این نظر جزء دوست داشتنی ترین خودروهای شاسی بلند محسوب می شود. این خودرو از یک موتور ۲ لیتری با ۱۲۱ اسب بخار قدرت بهره می برد. موتور الکتریکی در کنار این موتور موجب می شود حداکثر توان این خودرو به ۲۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به ۳۳۲ نیوتن متر برسد. شتاب صفر تا صد اوتلندر پلاگین هیبرید ۱۱ ثانیه است و مصرف سوخت آن تنها ۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که عدد فوق العاده کم و قابل توجهی است. این خودرو همچنین می تواند ۵۲ کیلومتر به صورت تمام برقی و بدون استفاده از بنزین جابجا شود. 

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=” اوتلندر هیبریدی ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/mitsubishi-model/فروش-اقساطی-و-قیمت-اوتلندر-پلاگین-هیبر%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو