دی اس6 یا کیا اسپورتیج کدوم یکی از نظر طراحی و امکانات بالاتره؟

مقایسه دی اس6 یا کیا اسپورتیج

دی اس6 یا کیا اسپورتیج؟

یکی از خودروهای کره‌ای محبوب بازار کیا اسپورتیج 2017 است که چهره‌ای متین ‌تر و آرا م‌ رو به نمایش گذاشته. جلو پنجره با طراحی لانه زنبوری از حالت کسل کننده در اومده. در بخش جانبی تغییرات زیادی به چشم نمی‌خوره در قسمت عقب چراغ های LED شکل طراحی شدن. بین دو چراغ از یه نوار کروم رنگی استفاده شده و آرم کیا هم درست در پایین این نوار قرار گرفته. کابین ماشین طراحی شیک و زیبایی داره و فضایی قابل‌ قبولی رو برای چهار یا پنج سرنشین فراهم کرده.

                                               مقایسه دی اس6 و کیا اسپورتیج مقایسه دی اس6 و کیا اسپورتیج

دی اس6 هم ازنظر طراحی به روزه و چیزی از اسپورتیج کم نداره. یه جلوپنجره دو تکه که با قاب کرومی تزیین شده و تا چراغ های اصلی امتداد پیدا کرده.
در نمای کناری یه خط ممتد شروع شده و تا بالای گلگیر جلو کشیده شده و در نمای عقب چراغ های باریک،لوگوی دی اس،دو خروجی اگزوز و سپر مشکی رنگی رو میبینیم که از پلاستیک و نوارهای کرومی براق تشکیل شده.
با وارد شدن به داخل کابین این ماشین با طراحی کاملا لوکس و به روز روبرو هستیم. یه نمایشگر 7 اینچی که کنترل تجهیزات اطلاعات و سرگرمی رو در اختیار راننده میزاره،تریم دو رنگ و چرمی که در کابین به کار رفته و نوار کرومی براقی که در بخش هایی از کابین حس اسپرت بودنه رو منتقل میکنه.

                                               مقایسه دی اس6 و کیا اسپورتیج مقایسه دی اس6 و کیا اسپورتیج

مشخصات فنی و رفاهی

در بخش فنی و موتور کیا اسپورتیج از یه موتور 4 سیلندر 4/2 لیتری بهره میبره با 181 اسب بخار قدرت و شتاب 8/9 ثانیه و دی اس 6 یه موتور 4 سیلندر توربو شارژ 6/1 لیتری داره با 167 اسب بخار قدرت و شتاب 5/9 ثانیه.

در مقایسه امکانات رفاهی دی اس 6 با دست پر اومده که از این امکانات میشه به رادار نقطه کور،سیستم صوتی Arkamys ،ترمز پارک برقی،صندلی های 6 حالته برقی،دوربین عقب،کیلس استارتر،مانیتور 7 اینچی لمسی،سیستم تهویه دوگانه،گرمکن صندلی های جلو،ماساژور صندلی،روکش صندلی چرم ناپا با طرح بند ساعت،آینه های برقی،آینه الکتروکرومیک،سقف پانوراما و نورپردازی داخل اشاره کرد.

از امکانات اسپورتیج هم میشه سنسور جلو وعقب،کروز کنترل،ترمز پارک برقی،اتوهلد،چراغ های LED،گرمکن فرمان،فرمان دی کات،سیستم صوتی JBL ،مانیتور 5 اینچی لمسی،دوربین عقب،کیلس استارتر،سیستم تهویه اتومات دوگانه،صندلی 10 حالته برقی راننده،صندلی 8 حالته برقی سرنشین جلو،گرمکن  صندلی ها،سردکن صندلی های جلو،شارژر وایرلس،آینه های برقی و سقف پانوراما نام ببریم.

                                            مقایسه دی اس6 و کیا اسپورتیج مقایسه دی اس6 و کیا اسپورتیج

بحث ایمنی هم از بخش هاییه که تو انتخاب خودرو مهمه: در خودروهای مدرن برای تأمین ایمنی بر سر پیچ ها از سیستم کنترل پایداری استفاده میشه. دی اس ۶ و کیا اسپورتیج از ESP بهره می برن. سیستم های کنترل کشش و کنترل ایستایی در سربالایی هم از آپشن های مشترک هر دو خودرو هستن، اما فقط اسپورتیج سیستم کنترل سرعت در سرازیری رو داره.
سیستم مدیریت پایداری خودرو هم مزیت دیگه فنی کیا اسپورتیج نسبت به دی اس ۶ است، هر دو ایربگ های راننده، سرنشین جلو، کناری و پرده ای رو به طور مشترک دارن.ولی  دی اس ۶ با برخورداری از رادار نقطه کور، یک قدم از اسپورتیج جلوتره.

موضوع طراحی چه در بدنه و چه داخل کابین کاملا سلیقه اییه و نمیشه گفت که کدوم یکی از رقیبش جذابتره. ولی اگر دنبال خودروی لوکس هستین دی اس 6 انتخاب خیلی خوبیه

نتیجه

در بخش مشخصات فنی،موتور وامکانات هم با مواردی که گفته شد متوجه شدیم که دی اس 6 در سطح بالاتری نسبت به رقیبش قرار داره و از نظر طول عمر بالای قطعات و کوالیتی محصول بهتر از اسپورتیج ظاهر شده.

                                          مقایسه دی اس6 و کیا اسپورتیج مقایسه دی اس6 و کیا اسپورتیج

شما نظرتون چیه کدوم یکی از نظر طراحی و امکانات بالاتره کیا اسپورتیج 2017 یا دی اس6 2017؟

[aparat id=’SvnwX’]

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو