مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 + مزایا و معایب آنها

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 + مزایا و معایب آنها

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 یکی از مقایسه‌های خودرویی جذاب در این بازار است. پارس خودرو که یکی از زیر مجموعه‌های سایپا است در سال 1394 دو هاچ‌بک جذاب را وارد بازار خودروی ایران کرد. یکی از این ماشینها تولید کشور چین و دیگری تولید فرانسه هستند. به دلیل حدود قیمتی تقریبا برابر و کلاس یکسان در ادامه به مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 خواهیم پرداخت.

معرفی رنو ساندرو

ساندرو یک هاچ‌بک تولید کشور فرانسه است که از سال 1394 توسط پارس خودرو تولید می‌شود. ساندرو طراحی چندان جذابی ندارد و از این نظر یکی از هاچبک های ضعیف بازار است. ساندرو در مورد ویژگی‌های فنی نقاط مشابه بسیاری با خودرو تندر 90 دارد. این خودرو یکی از باکیفیت‌ترین خودروهایی است که در کشور ایران به تولید رسیده است. رنو ساندرو در سال 2007 معرفی و در سال 2012 وارد نسل دوم خود شد. نسل دوم این خودرو تحولات بسیار زیادی را به همراه خود داشت و توانست تغییرات مدرن‌تری را تجربه کند.

کابین خودرو ساندرو بسیار شبیه به تندر 90 است به طوری که اگر به شکل بیرونی خودرو توجه نکرده باشید احتمال دارد این دو خودرو را اشتباه بگیرید. ساختار پایه‌ای ساندرو اختلاف زیادی با تندر 90 ندارد اما در طراحی ظاهری آن تغییرات زیادی ایجاد شده است. فاصله بین محور چرخ‌های ساندرو در مقایسه با تندر 90، 4 سانتی‌متر کاهش پیدا کرده است که باعث فرمان‌پذیری و مانور‌دهی بالاتری نسبت به تندر 90 شده است. این خودرو به دو حالت جعبه ‌دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شده است.

معرفی برلیانس H320

برلیانس H320 یک خودروی چینی است که از سال 1394 توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ می‌شود. برلیانس H320 از همان ابتدای ورود به بازار خودرو به علت طراحی زیبا و تقریبا مدرن توانست محبوبیت بالایی را کسب کند. کمپانی بی ام و شریک تجاری برلیانس محسوب می شود و همین موضوع موجب شده طراحی های این شرکت شباهت قابل توجهی به محصولات بی ام و داشته باشند.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 + مزایا و معایب آنها

مشخصات فنی و موتوری

در مورد ویژگی‌های فنی ساندرو هاچ‌بک می‌توان به پیشرانه‌ای مشترک با تندر90 اشاره نمود که دارای حجم 1.6 لیتری است که می تواند 105 اسب بخار قدرت تولید کند و توسط یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. این موتور بسیار استهلاک کمی دارد و در دسته ی بهترین پیشرانه های ایران قرار میگیرد.

برلیانس H320 با پیشرانه 1.5 لیتری قدرت حداکثر 103 اسب بخار و جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک وارد بازار شده است. پارس خودرو مدتی بعد یک موتور 1.65 لیتری برای این خودرو در نظر گرفت. موتور 1.65 لیتری توانایی تولید قدرت 114 اسب بخار و 154 نیوتن متر گشتاور را دارد. قیمت ساندرو معمولی بیشتر نزدیک به برلیانس 1.5 لیتری و ساندرو استپ وی قیمتی مشابه به برلیانس 1.65 لیتری دارد.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 + مزایا و معایب آنها

امکانات رفاهی و آپشن

از جمله امکانات رفاهی ساندرو هاچ‌بک می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم صوتی با دکمه های کنترلی روی فرمان، سیستم ترمز توزیع نیرو و ضد قفل، چراغ مه شکن در جلو خودرو، دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین و برخی امکانات دیگر اشاره کرد.

از جمله امکانات رفاهی برلیانس H320 می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم ترمز توزیع نیرو و ضد قفل، سنسور عقب، چراغ مه شکن در جلو خودرو و دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو اشاره کرد.

در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر کیفیت ساخت می‌توان فهمید، برلیانس H320 در کنار امکانات رفاهی و طراحی خوب کیفیت ساخت بالایی ندارد. و همین ‌طور بازار خوبی برای خرید و فروش ندارد.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر ایمنی

تجهیزات ایمنی این دو خودرو بسیار نزدیک به هم است. اما با بررسی دقیق‌تر باید گفت ساندرو ساختار فنی مقاوم‌تری نسبت به برلیانس H320 دارد. و در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر ایمنی رنو ساندرو برنده است. در مورد آزمون‌های ایمنی‌سنجی برلیانس H320 توسط سازمان‌های بین‌المللی و کشور چین، اطلاعات دقیق و کاملی در دسترس نیست و احتمال دارد این خودرو درآزمون‌های ایمنی نتواند امتیاز بالایی را کسب کند.

تجربه رانندگی

در این بخش به مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 از نظر تجربه رانندگی می‌پردازیم. شرکت پارس خودرو با ارائه نسل دوم  H320 که دارای موتوری با حجم بیشتر و جعبه دنده اصلاح شده بود توانست امتیاز این خودرو را افزایش دهد. اما علاوه بر این‌ها رنو ساندرو به علت دارا بودن عملکرد دقیق گیربکس، شتاب بیشتر و وزن کمتر می‌تواند سواری هیجان‌انگیز‌تری نسبت به برلیانس H320  داشته باشد.

سیستم تعلیق در ساندرو عملکرد مناسبی در مقابل جذب ضربات وارد شده به کابین را دارد. میزان سر و صدایی که داخل کابین احساس می‌کنید را کاهش می‌دهد اما صندلی های برلیانس H320 راحتی بیشتری را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد. خودرو برلیانس H320 عملکرد نرم‌تری را هنگام سواری ارائه می‌دهد و سیستم تعلیق آن توانایی بالایی برای جذب لرزش‌ها و ضربه‌های وارده را دارد.

در مورد عملکرد فرمان در مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 ، می‌توان گفت فرمان هیدرولیک در رنو ساندرو سنگین‌تر و سفت از سیستم برقی فرمان برلیانس H320  است. سیستم تعلیق در رنو ساندرو به علت اسپرت‌تر بودن، پایداری و هندلینگ متعادل‌تری که نسبت به H320 دارد، در هنگام عبور از مسیرهای منحنی شکل اعتماد به نفس بیشتری را به راننده خود می‌دهد.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 + مزایا و معایب آنها

جمع بندی

به علت کیفیت بالای ساخت و تقاضای بسیار خوب در زمینه خرید و فروش ، رنو ساندرو در اولویت خرید نسبت به H320 قرار می‌گیرد. بعد از اعمال تحریم‌ها از طرف آمریکا خدمات پس از فروش خودرو برلیانس H320 با چالش‌های فراوانی روبرو است.

در پایان بررسی مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 به سختی می‌توان برنده این رقابت را مشخص کرد. برلیانس H320 طراحی ظاهری زیباتر و امکانات بالایی در کنار سواری نرم در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. اما در کنار این ویژگی‌ها رنو ساندرو خدمات پس‌ از فروش گسترده، کیفیت فنی بالاتر، فراوانی قطعات یدکی، شتاب بیشتر و استهلاک پایینی را برای خریداران خود به همراه دارد. در نهایت با توجه به شرایط و نیاز خریدار، هر کدام از این دو خودرو می‌تواند انتخاب نهایی باشد.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو