محصول جدید مدیران خودرو چری آریزو 5 برقی به زودی در بازار ایران

محصول جدید مدیران خودرو چری آریزو 5 برقی به زودی در بازار ایران

چری آریزو 5 خودرویی متفاوت با ظاهری دلربا و امکاناتی فوق العاده در حالی در راه است که میتواند نقطه ی پیشرفت خودرو سازان ایرانی باشد چرا که چری آریزو 5 برقی قرار است در میدان نبرد خودروها وارد شود.

معرفی چری آریزو 5 برقی

امروزه با گذر زمان و تغییر سلیقه ی افراد در خریداری خودرو مورد علاقیشان و همچنین صرف حداقل هزینه ها برای خرید خودرو باعث شده است که شرکت های خودرو سازی هم برای به حداقل رساندن هزینه ها شروع به تولید خودروهای برقی و هیبریدی کنند.

چری آریزو 5 برقی یکی از خودروهای چینی محبوب است زیرا جدیدترین نوآوری ها را در خود جای داده است. این وسیله نقلیه دارای طراحی جوان پسند بسیار متمایز است و بالاترین سطح راحتی را برای سرنشینان فراهم می کند.

نسل اول این خودرو به گونه ای طراحی شده است که سطح مشخصی از تجمل را ارائه دهد که بتواند در کلاس خود به شدت رقابت کند. طراحی بیرونی مدرن و قدرتمند از طریق جلو پنجره فوق ‌العاده که نشان چری بر روی او حک شده است، اعتماد به نفس این خودرو را به شما القا میکند و جلوه زیبایی را به این خودرو میدهد و با خطوط نور قوی در منحنی‌های جانبی با گروهی از چراغ‌های LED جلو و عقب این زیبایی افزایش میابد. علاوه بر چراغ های LED در رو به رو از کناره‌ها، شاهد چرخ‌های 16 اینچی هستیم و آریزو 5 برقی جدید در بخش عقبی نیز طراحی قوی را از طریق چراغ‌های عقب LED و نوارهای کرومی روی سپر نیمه رنگ‌آمیزی نشان می‌دهد تا از همه رقبای خود در طراحی بهتر عمل کند و در عین حال دارای یک عقب زیبا و ساده است.

محصول جدید مدیران خودرو چری آریزو 5 برقی به زودی در بازار ایران

طراحی ظاهری

آریزو 5 برقی، در مقایسه با آریزو 5 معمولی در طراحی جلو پنجره و رینگ‌ها و همچنین سپر ها خلاقیت به خرج داده است و آن ها در زیباترین حالت طراحی کرده است و به جز این موارد در بخش های دیگر، تفاوتی با نسخه ی معمولی خود در بخش ظاهری ندارد. اما در بخش داخلی این خودرو دو چیز متفاوت از نسخه ی معمولی دارد اول این که در این خودرو صفحه کلید مدرن دیجیتال طراحی شده است و اهرم تعویض دنده حذف شده است و به جای آن موس چرخشی طراحی شده است.

محصول جدید مدیران خودرو چری آریزو 5 برقی به زودی در بازار ایران

مشخصات فنی چری آریزو 5 برقی

اگر چه آریزو 5 برقی در کشور ایران در سال 1401 عرضه می شود اما این خودرو اولین بار در سال 2017 در کشور چین معرفی شده است، البته که شرکت مدیران خودرو قصد ندارد که نسخه ی 2017 را وارد کند بلکه نسخه ی فیس لیفتی که در سال 2019 معرفی شد و ظاهر زیباتری دارد را قصد دارد به مشتریان خود معرفی کند. مشخصات فنی چری آریزو 5برقی به شرح زیر است:

موتور آریزو 5 از نوع برقی 120 واتی است و در مقایسه با نسخه ی قبلی از قدرت بیشتری برخورددار است موتور این خودرو قادر است 163 اسب بخار قدرت را به تولید برساند و بیشترین میزان گشتاوری که این خودرو میتواند تولید کند 250 نیوتون بر متر است، این خودروی مدرن قادر است که در عرض 10.1 ثانیه شتاب خود را از صفر به صد برساند. بیشترین سرعتی که این خودرو تولید میکند برابر است با 152 کیلومتر بر ساعت است. این مینی شاسی جذاب ارتفاعی به اندازه ی 1496 میلیمتر دارد و فاصله ی بین دو محور آن برابر با 2670 میلیمتر است.

انتقال نیروی چری آریزو 5 برقی از نوع دیفرانسیل جلو است و مجهز به جعبه دنده ای تک دنده میباشد که سبب عملکرد قابل قبول در این خودرو شده است.

از آنجا که این خودرو، از نوع برقی است مصرف بنزینی ندارد و به همین سبب آلودگی های تولید CO2 را ندارد و به همین سبب خودروهای برقی از جمله آریزو 5 را از سری خودروهای دوست دار طبیعت مینامند.

محصول جدید مدیران خودرو چری آریزو 5 برقی به زودی در بازار ایران

سایر امکانات رفاهی چری آریزو 5 برقی

خودروهای برقی در مقایسه با دیگر خودروها از لحاظ رفاهی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و در واقع الکتریکی بودن کل خودرو سبب شده است که طراحان بتوانند امکانات رفاهی منحصر به فردی و فراوانی را در این نوع خودروها قرار دهند. آریزو 5 برقی نیز از قائده ی خودروهای برقی مستثنی نیست و در بخش امکانات رفاهی در شرایط قابل قبول و خوبی قرار دارد از جمله امکانات رفاهی چری آریزو 5برقی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ترمز ها

در بخش ترمز ها این خودرو در زمره ی خودروهای ایمن قرار دارد چرا که دارای سیستم های ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم ABS یعنی ترمز ضد قفل، BAS منظور سیستم کمک ترمز میباشد. از دیگر سیستم های ترمز استفاده شده در این خودرو سیستم EBD یا سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز ، HSA سیستم کمک در سربالایی، ESP سیستم کنترل پایداری الکتریکی، TCS سیستم کنترل کشش میباشد.

ایمنی

در این خودرو در مجموع 6 ایربگ تعبیه شده است که سبب شده است این خودرو در برابر تصادفات جاده ای نسبتاً ایمن به نظر برسد. از جمله این کیسه هوا ها میتوان به کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشینان جلو و عقب و کیسه هوای جانبی اشاره کرد.

در بخش ضد سرقت این خودرو برای حفاظت از خودرو و جلوگیری از سرقت، سیستم ایموبلایزر تعبیه شده است که تا باز نشدن قفل خودرو روشن نمیشود و در واقع یکی از کارآمد ترین سیستم های ضد سرقت میباشد.

محصول جدید مدیران خودرو چری آریزو 5 برقی به زودی در بازار ایران

سیستم هشدار دهنده

این خودرو در بخش هشدار دهنده دارای سنسورهای پارک عقب، سیستم سنجش میزان لرزش، حسگر فشار باد لاستیک، سیستم پشتیبانی کشش دینامیک میباشد. همچنین لازم به ذکر است که این خودرو مجهز به سیستم دوربین عقب نیز میباشد که بسیار روند پارک و دنده عقب را برای راننده راحتتر خواهد کرد.

چراغ ها

در بخش چراغ ها این خودرو همچون آریزو 5 معمولی عمل کرده است؛ با این تفاوت که در چری آریزو 5 برقی سیستم چرخش چراغ های جلو نیز تعبیه شده است. روکش صندلی های آریزو 5 برقی از نوع چرم است و به نوعی طراحی شده است که نرم و راحت باشند و در طولانی مدت سبب خستگی سرنشین نخواهد شد. همچنین در آریزو 5 سیستم ISOFIX برای نصب صندلی کودک طراحی شده است که کار را برای مشتریان سخت پسند راحتتر کرده است.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو