بررسی کامل و مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه

در ادامه مقایسه خودروهای مختلف در بازار کشور، این بار به سراغ مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه رفته ‌ایم. با توجه به اینکه هیوندای سانتافه یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای برند هیوندای در بازار کشور است، بورگوارد BX5 به خوبی توانسته رقابتی جذاب با این خودرو ایجاد نماید. رقابت فوق العاده ای که این دو خودرو با هم مشغول به انجام آن هستند، موجب شده که افرادی که قصد خرید سانتافه را دارند نگاهی ویژه به بورگوارد BX5 نیز داشته باشند. طراحی این دو خودرو به گونه ای است که به خوبی توانسته اند از لحاظ سواری، زیبایی، کیفیت و قیمت نیازهای کاربران را پاسخگو باشند.

در یک طرف هیوندای سانتافه به عنوان پرفروش ترین و محبوب ترین خودروی وارداتی بازار ایران و در طرف دیگر خودرو قدرتمند بورگوارد BX5 یک محصول جذاب آلمانی – چینی برای شما فراهم شده است. با وجود اینکه بورگوارد BX5 دارای قیمت پایین تری نسبت به هیوندای سانتافه است، ولی به خوبی توانسته در برابر سانتافه ایستادگی کند و در بسیاری از بخش ها نیز کیفیت بالاتری از سانتافه خواهد داشت.

شرایط این دو خودرو موجب شده که ما با مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه اطلاعات کافی به شما ارائه دهیم. با توجه به اینکه شما برای خرید هر کدام از این خودروها باید بودجه تقریباً مشابه رقیب آن پرداخت کنید، ما شرایط را مناسب دیدیم تا با ارائه اطلاعاتی به شما کمک کنیم تا گزینه کاربردی انتخاب نمایید.

معرفی کامل بورگوارد BX5

قبل از مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه ما یک معرفی کامل از این خودروی آلمانی چینی برای شما بیان خواهیم کرد. بورگوارد BX5 به عنوان یکی از خودروهای تازه وارد در بازار کشور ما شناخته می ‌شود. این خودرو که توسط کیان موتور وارنا به کشور وارد و در اختیار کاربران قرار داده می ‌شود به خوبی توانسته خود را از لحاظ کیفیت و قیمت در بازار کشور ثابت نماید.

در ابتدا باید بدانید که این خودروی ناشناخته در کشور توسط چینی ها تولید و به بازار ارائه می ‌شود. بعد از تعطیلی برند بورگوارد سرمایه گذاران چینی تصمیم به احیای این برند گرفته و هم اکنون با تولید محصولات مشترک با آلمان توانسته اند رقابتی جزا با سایر رقبا ایجاد نمایند. طراحی بزرگوار بورگوارد BX5 به گونه ‌ای است که بین بخش‌ های مختلف آن هماهنگی مناسبی دیده می‌ شود. طراحی ظاهری مناسب این خودرو به شما گزینه ای ایده آل جهت خرید نشان خواهد داد.

از ویژگی های منحصر به فرد در نمای ظاهری بورگوارد BX5 می توان به وجود دیفیوزر نقره ای رنگ و اسپویلر متصل به سقف در بخش عقب بدن اشاره کرد. علاوه بر این نمای جلوی این خودرو یک پنجره بزرگ متشکل از قطعات عمودی بوده که دور تا دور آن را یک نوار کرومی احاطه کرده است.

ورود به کابین بورگوارد BX5 به شما یک طراحی شیک و مدرن نشان خواهد داد. بهره مندی از یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد و استفاده از کلیدهای کنترلی و ورودی های هوا در زیر آن، یک طراحی منحصر به فرد پیش روی شما قرار خواهد داد. علاوه بر این در ساخت کابین بورگوارد BX5 استفاده از متریال با کیفیت بالا موجب شده که عملکرد نسبتاً مناسب و نمره قابل قبولی از این بخش دریافت کنید.

از امکانات و تجهیزات به کار برده در ساخت بورگوارد BX5 می توان به بهره مندی از چندین ایربگ، سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو و جانبی، دوربین دید عقب، چراغ های جلو زنون، آینه های جانبی برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، اندروید اتو و اپل کارپلی، نمایشگر ۸ اینچی و همچنین سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی اشاره کرد.

از مشخصات فنی بورگوارد BX5 می‌توان به بهره مندی از چهار سیلندر و موتوری با حجم معادل 1.8 لیتر و همچنین قابلیت توربوشارژ اشاره کرد. قابلیت تولید 190 اسب بخار و همچنین گشتاور ۲۸0 نیوتن متر از ویژگی های موتور این خودرو محسوب می ‌شوند. این قدرت با استفاده از یک گیربکس ۶ دنده ای به صورت اتوماتیک به چرخ ها انتقال می یابد.

معرفی کامل هیوندای سانتافه

شاسی بلند کره ای به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای وارداتی کشور در سال ۲۰۰۰ به بازار عرضه شده است. در حال حاضر شما می توانید چهارمین نسل تولید شده از این خودرو در بازار را مشاهده کنید. حضور سانتافه در کشور ما همزمان با تولید نسل دوم آن شکل گرفته است. با این حال در سال ۲۰۱۲ نسل سوم هیوندای سانتافه به خوبی توانست خود را در دل کاربران جای داده و در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از محبوب‌ ترین خودروها توسط کرمان موتور وارد کشور شد.

نحوه طراحی هیوندای سانتافه به گونه ای است که به مانند سایر خودروهای هیوندای از طراحی منحصر به فردی در مقایسه با رقبا استفاده کرده است. مهمترین نکته در طراحی هیوندای سانتافه که با آن مواجه می ‌شوید هماهنگی کامل بین بخش های مختلف این خودرو خواهد بود. این هماهنگی به خوبی توانسته یک خودرو کم نقص در اختیار شما قرار دهد. با این حال نسل جدید خودروهای هیوندای با طراحی خاص نسبت به هیوندای سانتافه در اختیار کاربران قرار داده می ‌شود.

 

از جمله امکانات و تجهیزات به کار رفته در طراحی و ساخت هیوندای سانتافه می‌ توان به بهره مندی از ورود و استارت بدون کلید سیستم صوتی اینفینیتی، سیستم اطلاعات و سرگرمی با استفاده از نمایشگر ۸ اینچی، دوربین دید عقب، اتو‌پارک، سنسور نور، سنسور پارک، قابلیت شستشوی چراغ های جلو، سنسور باران و همچنین آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن اشاره کرد.

از مشخصات فنی هیوندای سانتافه ارائه شده در بازار کشور می ‌توان به بهره مندی از موتور ۴ سیلندر و 2.4 لیتری و همچنین قابلیت تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت به همراه ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور اشاره کرد. قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو با استفاده از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ ها انتقال می یابد.

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه از لحاظ طراحی

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه از لحاظ طراحی ظاهری نشان می‌ دهد که این دو خودرو از لحاظ بدنه و ابعاد تفاوت ‌های فراوانی با هم دارند. به عنوان مثال خودرو تولید شده توسط هیوندا را می توان عضوی از کراس اوورهای ۷ نفره قرار داد. با این حال بورگوارد BX5 در دسته کراس اوورهای پنج نفره و متوسط قرار می ‌گیرد. مقایسه ظاهری این دو خودرو نیز می تواند کمی دشوار باشد. با این حال طراحی ایده آل هر دو خودرو به شما گزینه ای مناسب جهت خرید معرفی خواهند کرد.

جالب است بدانید که در طراحی بورگوارد BX5 و نمای جلوی آن می توانید شباهت هایی را نسبت به خودروهای کره ‌ای مشاهده کنید. استفاده از پنجره ذوزنقه ای و بزرگ در آن موجب شده که شباهت بسیاری بین این خودرو و خودروهای تولید شده توسط هیوندای بتوانید مشاهده کرد.

با وجود اینکه هیوندای سانتافه دارای ظرفیت ۷ نفره می باشد، ولی بورگوارد در طراحی خودروی خود به گونه ‌ای عمل کرده که رقابت تنگاتنگی با این خودروی کره ‌ای به لحاظ طراحی ظاهری داشته است.

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه از لحاظ طراحی داخلی

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه نشان می دهد که در طراحی داخلی این خودروها و کابین آن ها رقابت تنگاتنگی وجود دارد. هر دو خودروساز به شکل عالی نسبت به طراحی کابین خود عمل کرده و نمی ‌توان گزینه ای را برتر از دیگری دانست. علاوه بر بالا بودن کیفیت قطعات به کار برده در طراحی داخلی این دو خودرو، زیبایی و چیدمان منحصر به فرد این خودروها موجب شده که شما با خرید هر کدام از این خودروها از محصولی ایده آل و خارق العاده بهره مند باشید.

با توجه به این که هیوندای سانتافه یک خودروی ۷ نفره و سه ردیفه است از فضای بیشتری نسبت به بورگوارد BX5 برخوردار است. با این حال توجه داشته باشید که این فضای بیشتر راحتی سرنشینان را نسبت به بورگوارد BX5 بیشتر نکرده و شما با سوار شدن به هر دو خودرو می توانید فضایی ایده آل جهت نشستن داشته باشید. هر دو بخش جلو و عقب این خودروها برای سرنشینان فضای کاملاً راحت فراهم کرده اند.

در طراحی کابین بورگوارد BX5 به گونه ‌ای عمل شده که شما یک فضای مدرن و شیک را می توانید مشاهده نمایید. علاوه بر این استفاده از یک داشبورد و نصب یک نمایشگر بزرگ می تواند فضایی ایده آل برای شما رقم بزند. در عین ‌حال هیوندای سانتافه در طراحی کابین داخلی خود دست و پا بسته عمل نکرده و با استفاده از طراحی منحصر به فرد و ایجاد فضایی کافی برای سرنشینان، توانسته خودرویی ایده‌ آل در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر این فاصله مناسب سرنشینان از سقف و همچنین استفاده از با کیفیت ترین متریال در ساخت تجهیزات داخلی موجب شده که در مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه به لحاظ طراحی داخلی رقابت تنگاتنگی بین این دو خودرو را مشاهده نمایید.

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه به لحاظ مشخصات فنی و موتوری

به طور قطع هر اندازه یک خودرو بزرگتر باشد و دارای وزن بیشتری باشد باید بر روی آن موتور قوی تری نصب شود. با این وجود بورگوارد در طراحی خودروی خود به گونه ‌ای عمل کرده که با وجود بهره مندی از وزنی سبک تر و ابعادی کوچکتر نسبت به هیوندای سانتافه، با استفاده از مهندسی پیشرفته، قدرت و به لطف توربوشارژ گشتاور بیشتری نسبت به سانتافه ایجاد می کند. یکی از خارق العاده ترین ویژگی های به کار برده در طراحی و ساخت بورگوارد BX5 می توان به استفاده از سه لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت اشاره کرد. علاوه بر این شتاب بسیار بیشتر و عملکرد مناسب تری که بورگوارد BX5 نسبت به سانتافه در اختیار کاربر قرار می دهد موجب شده که شما در خرید این خودرو به راحتی بتوانید عمل نمایید.

همانگونه که عنوان کردیم بورگوارد BX5 با بهره مندی از قدرت ۱۹۰ اسب بخار و همچنین گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر به بهترین شکل توانسته وارد رقابت در بازار جهانی شود. در طرف مقابل هیوندای سانتافه قرار دارد که می ‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متری عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارد.

قدرت عملکرد هیوندای سانتافه به گونه ‌ای است که می ‌تواند سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۱۱.6 ثانیه کسب کند. در طرف مقابل بورگوارد BX5 قرار داشته که می ‌تواند این میزان سرعت را در 9.4 ثانیه در اختیار کاربر قرار دهد.

در مقایسه بورگوارد BX5 و هیوندای سانتافه به لحاظ آفرودی باید بیان کرد که هیچکدام از این دو خودرو نمی توانند برای شما یک خودروی آفرودی کامل باشند. با این تفاسیر و بررسی کامل این دو خودرو به لحاظ مشخصات فنی می توان بیان کرد که خودرو بورگوارد BX5 با شتاب بالاتر سرعت بیشتر و قدرت مناسب تر برنده این رقابت خواهد بود. توجه داشته باشید که تمام این ویژگی ها منجر به مصرف سوخت بالاتر بورگوارد BX5 نشده و شما می توانید با خرید بورگوارد BX5 یک خودروی قدرتمندتر و با مصرفی کمتر در اختیار داشته باشید.

مقایسه بورگوارد BX5 و هیوندای سانتافه به لحاظ ویژگی ها، آپشن ها و امکانات

همانگونه که می ‌دانید نام هیوندای سانتافه با امکانات رفاهی و آپشن های منحصر به فرد  عجین شده است. شما می توانید با خرید هیوندای سانتافه دریایی از امکانات را در اختیار داشته باشید. با این حال این عملکرد فوق ‌العاده موجب نشده که بورگوارد BX5 در مقابل سانتافه حرفی برای گفتن نداشته باشد. این خودروی آلمانی – چینی نیز در طراحی خود دارای امکانات و ویژگی های خارق العاده ای بوده که به راحتی در مقابل هیوندای سانتافه پاپس نکشیده و رقابت تنگاتنگی با هیوندای سانتافه ایجاد کرده است. از جمله آپشن های مشترک این دو خودرو می توان به بهره مندی از سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، استفاده از سیستم کروز، فرمان برقی حساس به سرعت، ایربگ راننده و سرنشینان، چراغ های اتوماتیک، چراغ های روز، نمایشگر دیجیتال صفحه کیلومتر، دوربین دنده عقب، سنسور فشار باد تایر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی راننده ۸ حالت با قابلیت تنظیم گودی کمر راننده و آینه های جانبی تاشو دارای گرمکن برقی اشاره کرد.

سخن پایانی

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای سانتافه نشان می دهد که هر کدام از این دو خودرو دارای آپشن ها و کاربردهای خارق ‌العاده‌ای هستند. با این حال بررسی دقیق این دو خودرو نشان می‌ دهد که شما با خرید بورگوارد BX5 می توانید خودرویی قدرتمندتر با قیمت مناسب تر و هزینه های نگهداری مناسب در اختیار داشته باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو