مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

اتومبیل‌های چینی در سال‌های اخیر به انتخاب اول بسیاری از مردم تبدیل شده‌اند و فروش نسبتاً بالایی را در بازار‌های داخلی تجربه کرده‌اند. جک K7 و دیگنیتی دو مورد از جدید‌ترین اتومبیل‌های تولید شده توسط شرکت‌های کرمان موتور و گروه خودروسازی بهمن محسوب می‌شوند که تمامی نگاه‌ها را به خود جذب کرده‌اند. این اتومبیل‌ها در رده خودروهای کراس اوور طبقه بندی می‌شوند و از نظر ظاهری تغییرات گسترده‌ای را نسبت به نسل‌های قبلی خود پشت سر گذاشته‌اند و زیبایی خیره کننده آ‌ن‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل تمایل بالای مردم برای خرید این خودروها محسوب می‌شود.
اگرچه جک K7 و دیگنیتی از نظر قدرت موتور توانایی رقابت با اتومبیل‌های کره‌ای و ژاپنی را ندارند و تا رسیدن به جایگاه مورد نظر خود مسیر پر پیچ و خمی را در پیش دارند ولی بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که این اتومبیل‌های زیبا از نظر آپشن‌های رفاهی جزو مدل‌های با کیفیت محسوب می‌شوند و امکانات بی نظیر آن‌ها قطعاً تمامی نیاز‌های شما را پوشش خواهند داد. در ادامه می‌توانید ضمن کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این خودرو‌ها، با آپشن‌های آن‌ها نیز آشنا شوید و با چشمانی باز اتومبیل بعدی خود را از میان آن‌ها انتخاب نمایید.

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی خارجی:

جک K7 که با نام‌های دیگری همچون KMC K7 نیز شناخته می‌شود از نظر ظاهری تفاوت‌های فاحشی را با اتومبیل‌های قبلی کمپانی چک دارد و چراغ‌های جلویی آن بسیار زیبا و متفاوت طراحی شده‌اند. چراغ‌های جلویی این خودرو همچون چراغ‌های اتومبیل‌های اروپایی باریک و کشیده می‌باشند و تناسب خوبی را با سایر اجزای این اتومبیل دارند. جلو پنجره و چراغ‌های مه شکن KMC K7 از دیگر قسمت‌هایی هستند که طراحی آن‌ها به خوبی صورت گرفته است و این مسئله باعث شده است تا زیبایی و جذابیت این اتومبیل برای خریداران دوچندان شود. در نمای جانبی این اتومبیل جذاب خبری از تزیینات بی مورد نیست و سازندگان تنها به استفاده از یک خط ممتد و یک فرورفتگی بر روی درب‌ها اکتفا کرده‌اند.
جالب است بدانید که طراحی چراغ‌های عقبی این مدل کاملاً منحصر به فرد است و اجزای دیگر این قسمت همچون: درب صندوق عقب، سپر و چراغ‌های ترمز از نظر طراحی و اندازه کاملاً ایده‌آل هستند. از طرفی، دیگنیتی نیز همچون جک K7 با دستانی پر به میدان آمده است و این اتومبیل از نمای روبرویی و جانبی بسیار زیبا و تاثیرگذار می‌باشد. چراغ‌های جلویی این خودرو از نظر طراحی کمی تکراری به نظر می‌رسند ولی این چراغ‌ها هماهنگی خوبی را با نمای روبرویی یک اتومبیل کراس اوور دارند.
این اتومبیل نیز همچون رقیب خود از نمای جانبی ساده و بدون آلایش است و درب‌های این دو خودرو شباهت غیر قابل انکاری را با یکدیگر دارند. همچنین، لازم به ذکر است که چراغ‌های عقبی هر دو اتومبیل بسیار به یکدیگر شبیه هستند و طراحی یک پارچه آن‌ها نگاه هر مخاطبی را به خود درگیر می‌‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که طراحی درب صندوق عقب دیگنیتی چندان جالب نیست و این عامل باعث برتری جک K7 شده است.

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی فضای کابین:

طراحی فضای کابین از دیگر مواردی است که می‌تواند تاثیر زیادی را بر روی نظر مخاطبان بگذارد و هر دو اتومبیل از این نظر بسیار عالی و تاثیرگذار عمل کرده‌اند. در قسمت میانی پنل مرکزی جک K7 یک مانیتور بزرگ و با کیفیت به چشم می‌خورد که کنترل قسمت عمده‌ای از تجهیزات و امکانات این خودرو را بر عهده دارد. داشبورد این خودرو از طراحی مدرن و مناسبی برخوردار است و خبری از تزیینات بی مورد و اضافی در آن دیده نمی‌شود و سازندگان تنها به استفاده از تریم نقره‌ای در چند قسمت اکتفا کرده‌اند. غربیلک فرمان KMC K7 طراحی مشابهی را با غربیلک فرمان سایر اتومبیل‌های شاسی بلند دارد و بر روی آن بیش از 10 کنترل کننده مختلف تعبیه شده‌اند و این موضوع کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. با این حال، لازم به ذکر است که صفحه کیلومتر این خودرو از نوع دیجیتال است و صندلی‌های آن بسیار راحت و با کیفیت هستند و ایراد خاصی را نمی‌توان برای آن‌ها مطرح کرد. از طرفی، فضای کابین دیگنیتی نیز بسیار چشم‌نواز و خارق العاده است و استفاده از چرم برای تزیین درب‌های این خودرو به خوبی جواب داده است. در قسمت میانی پنل مرکزی این اتومبیل جذاب یک مانیتور به چشم می‌خورد که توسط قسمتی از پنل مرکزی از سایر کنترل کننده‌ها جدا شده است و بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که غربیلک فرمان این اتومبیل از نظر طراحی تفاوت چندانی را با غربیلک فرمان جک K7 ندارد و تعدادی کنترل کننده بر روی آن تعبیه شده‌اند. اگرچه صفحه کیلومتر دیگنیتی از طراحی ساده‌تری برخوردار است ولی با این حال، طراحان این خودرو در انتخاب الگوهای مناسب برای ساخت داشبورد بهتر عمل کرده‌اند و مواد اولیه داشبورد نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر مشخصات فنی:

جک K7 به یک موتور 1.5 لیتری و 4 سیلندر مجهز است که دارای سیستم توربو شارژ می‌باشد و توانایی تولید 174 اسب بخار انرژی در 4850 دور در دقیقه و 251 نیوتن‌متر گشتاور در 1500 دور در دقیقه را دارد و به یک سیستم گیربکس 6 سرعته و دو کلاچه مجهز است که رانندگی با این خودرو را بسیار لذت بخش می‌کند. شتاب اولیه این خودرو در حدود 11.9 ثانیه است و حداکثر سرعت آن برابر با 160 کیلومتر در ساعت می‌باشد و این مقادیر برای یک اتومبیل 1.7 تنی نسبتاً مناسب به نظر می‌رسند و بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که جک K7 از استاندارد یورو 5 اروپا پیروی می‌کند و در سیکل ترکیبی تنها 8.6 لیتر بنزین را مصرف می‌نمایند.

از طرفی، دیگنیتی به یک موتور 1.5 لیتری و 4 سیلندر مجهز است و موتور این خودرو نیز دارای توربو شارژ می‌باشد. این موتور توانایی تولید 148 اسب بخار انرژی در 5600 دور در دقیقه و 220 نیوتن‌متر گشتاور در 1800 دور در دقیقه را دارد و به یک گیربکس اتوماتیک از نوع ترونیک مجهز است. متاسفانه به دلیل جدید بودن خودرو دیگنیتی اطلاعات قابل اطمینانی در رابطه با شتاب و سرعت نهایی آن در سطح اینترنت وجود ندارند ولی با توجه به وزن کم‌تر این خودرو و ضعیف‌تر بودن موتور آن می‌توان اینگونه حدس زد که این خودرو تفاوتی را با KMC K7 از نظر سرعت و شتاب اولیه ندارد. با این حال، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دیگنیتی در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر بنزین را به ازای طی کردن مسافتی معادل با 100 کیلومتر مصرف می‌کند و از این نظر نسبت به رقیب خود برتری دارد. بطور کلی، چنانچه شتاب و چالاکی خودرو مطرح نباشند، جک K7 به دلیل گیربکس دو کلاچه انتخاب مناسبی برای رانندگی در مسیر‌های داخل شهری و جاده‌ای است.

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر امکانات رفاهی:

خودرو جک K7 با امکانات رفاهی مختلفی همچون: نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، سیستم صوتی Infinity به همراه 10 عدد بلندگو، GPS، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل باد تایر‌ها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، سانروف، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، صفحه کیلومتر 12.3 اینچی و دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سیستم تصفیه هوای خودرو و صندلی‌‌های چرمی مجهز به ماساژور به خریداران عرضه می‌شود و این امکانات از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

از طرفی، دیگنیتی نیز با امکانات و تجهیزات متنوعی همچون: نمایشگر 10 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 6 عدد بلندگو، دوربین ثبت کننده رانندگی، امکان رانندگی در 3 حالت: اسپرت، نرمال و زمستانی، ترمز پارک برقی، روکش چرمی فرمان، سانروف پانوراما و دو قسمتی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین 360 درجه، صندلی‌های چرمی، امکان تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود به خودرو بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی و مجهز به گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقبی خودرو، کروز کنترل، 3 عدد خروجی 12 ولت به همراه 2 عدد خروجی USB برای سرنشینان جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک و سنسور باران اشاره کرد.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، دیگنیتی در مقایسه با جک K7 از نظر امکانات رفاهی عملکرد بسیار بهتری را به نمایش گذاشته است و یکی از دلایل محبوبیت این خودرو نیز همین مسئله است. با این حال، جک K7 نیز از نظر امکانات رفاهی کمبودی را ندارد و تجهیزات آن هم از نظر کیفیت و هم از نظر بروز بودن در سطح مناسبی قرار دارند. بطور کلی، دیگنیتی در این بخش رقیب خود را شکست داده است و امکانات آن کامل‌تر هستند.

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر امکانات ایمنی:

جک K7 به امکانات ایمنی مختلفی همچون: کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، سیستم ترمز ABS و سیستم‌های کمکی TSC، BAS، HDC، HAS و EBD مجهز است و رقیب این خودرو قدرتمند نیز با امکانات جانبی متنوعی همچون: کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلویی خودرو، سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های کمی EBD، BAS، EVA و BA به خریداران عرضه می‌شود.

به این نکته توجه داشته باشید که دیگنیتی علاوه بر این موارد به سیستم‌های کنترل کشش پیشرفته‌ای همچون: ATC، TRC، ASR و TCS نیز مجهز شده است و رانندگی ایمن‌تری را به شما پیشنهاد می‌دهد. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، هر دو مدل به امکانات ایمنی مناسبی مجهز هستند ولی وجود سیستم‌های کنترل کشش در دیگنیتی باعث برتری این خودرو شده‌اند. با این حال، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این اتومبیل‌ها در تست‌های ایمنی معتبری همچون IIHS شرکت نکرده‌اند و اطلاعات چندانی در رابطه با ایمنی بدنه آن‌ها در تصادفات رانندگی وجود ندارد. بطور کلی، اتومبیل‌های چینی مونتاژ شده در ایران از مقاومت بدنه و ایمنی بیشتری نسبت به خودروهای ایرانی برخوردار هستند ولی این اتومبیل‌ها توانایی رقابت در زمینه ایمنی با مدل‌های پرچمداری همچون: سانتافه، سورنتو و اسپورتیج را ندارند.

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر قیمت:

جک K7 و دیگنیتی به ترتیب با قیمت‌های 950 و 760 میلیون تومان از نمایندگی‌های رسمی این خودرو‌ها قابل خریداری هستند و جالب است بدانید که دیگنیتی هم اکنون در بازار‌های آزاد با قیمتی بیش از 1 میلیارد و 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد و اطلاعاتی در رابطه با قیمت رسمی جک K7 در بازار‌های آزاد موجود نیست زیرا این خودرو همچنان در مرحله پیش فروش می‌باشد. بطور کلی، خرید این خودروها با توجه به کیفیت بیشتر آن‌ها در مقایسه با خودروهای ایرانی ایده هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که موارد دیگری همچون: قدیمی بودن خودروهای وارداتی موجود در بازار که دلیل اصلی آن ممنوعیت واردات اتومبیل‌های پرمصرف به کشور می‌باشد نیز فروش اتومبیل‌های چینی را سرعت بخشیده‌اند و خیل عظیمی از خریداران را به نمایندگی‌های خودرو روانه کرده‌‌اند. همچنین، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل تفاوت قیمت کارخانه با بازار آزاد سودجویی دلالان می‌باشد و همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، خودرو دیگنیتی با بیش از 340 میلیون تومان افزایش قیمت در بازار آزاد فروخته می‌شود.

مقایسه جک K7 با دیگنیتی از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

جک K7 یا دیگنیتی؛ برای خرید کدام یک اقدام کنیم؟

همان‌گونه که در قسمت‌های قبلی مفصلاً به آن اشاره گردید، هر دو اتومبیل از نظر طراحی در سطح خوبی قرار دارند و سازندگان آن‌ها از الگوهای مناسبی برای زیباتر شدن این خودرو‌ها استفاده کرده‌اند. با این حال، این گونه به نظر می‌رسد که KMC K7 از نظر طراحی کمی مدرن‌تر است و زیبایی نمای روبرویی این خودرو بیشتر جلب توجه می‌کند. از طرفی، فضای کابین دیگنیتی بهتر ساخته شده است و مانیتور مرکزی این اتومبیل بسیار با کیفیت می‌باشد. همان‌گونه که ممکن است از آن اطلاع داشته باشید، قسمت عمده‌ای از اتومبیل‌های چینی از نظر مشخصات فنی و قدرت موتور در یک سطح قرار دارند و به همین دلیل، نمی‌توان تفاوت بزرگی را میان اتومبیل‌های مورد بررسی در این مقاله مشاهده کرد و هر دو خودرو برای رانندگی در مسیر‌های جاده‌ای و شهری مناسب می‌باشند. با این حال، دیگنیتی از نظر آپشن‌های رفاهی و ایمنی نسبت به جک K7 عملکرد قوی‌تری را به نمایش گذاشته است و امکانات این خودرو مدرن‌تر و بروز‌تر هستند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هر دو خودرو همچنان در اول مسیر خود قرار دارند و اظهار نظر در رابطه با ایرادات و نقاط قوت آن‌ها عجولانه است.

بطور کلی، امکانات رفاهی و ایمنی دیگنیتی تفاوت زیادی را با جک K7 ندارند و تفاوت قیمت 200 میلیونی این خودروها کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد. بنابراین، با در نظر گرفتن این موارد می‌توان متوجه شد که جک K7 انتخاب بهتری برای مشتریان محسوب می‌شود و خرید این خودرو از نمایندگی‌های رسمی هزینه خرید آن را کاهش خواهد داد. شما عزیزان می توانید جهت خرید مطمئن و آسوده با کارشناسان اتوخسروانی رایگان مشورت نماید.

[aparat id=’P5Ohy’]

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو