وزرات صمت به بانک مرکزی برای رفع مسدودی حساب های وکالتی نامه زد

وزارت صنعت معدن و تجارت

همانطور که می‌دانید برای ثبت نام خودروهای وارداتی افراد باید نزد بانک ‌اعلام شده توسط وزارت صمت حساب وکالتی افتتاح می‌کردند. بدین ترتیب آن‌ها در روند ثبت نام خودرو شرکت داده می‌شدند. این حساب‌ها تا پایان روند قرعه کشی بلوکه و مسدود شدند.

به تازگی وزرات صمت طی نامه‌ای از بانک مرکزی خواست تا برای رفع انسداد از حساب‌های وکالتی اقدام کند. سید مهدی نیازی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی وزارت صمت طی نامه‌ای اعلام کرد “تا در صورت درخواست افرادی که ثبت نام کرده بودند، حساب وکالتی آن‌ها رفع انسداد شود.”

در این نامه آمده است که: “همانگونه که مستحضرید فرآیند ثبت نام خودرو های وارداتی و تولید داخل مقرر شد متقاضیان حساب وکالتی به نام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افتتاح کرده و مطابق تصمیمات متخذه در مواردی که به هر دلیلی متقاضیان از ادامه فرآیند خرید خودرو های وارداتی و یا طرح فروش خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو منصرف شوند کلیه بانک‌های عامل نسبت به رفع مسدودی حساب این افراد اقدام کنند.”

این موضوع طی نامه‌های مختلفی به تمامی بانک‌ها اعلام شده است و همگی موظف به رعایت آن هستند. یعنی متقاضیان در صورت انصراف و یا درخواست کتبی بازگشت وجه می‌توانند پول خود را پس بگیرند. البته برخی از بانک‌ها از انجام این کار سر باز می‌زنند و اعلام کرده‌اند که مشکل از جانب بانک مرکزی است. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان از این موضوع شکایت داشته‌اند و درخواست رفع مسدودی حساب های خود را دارند.

رفع مسدودی حساب های وکالتی نامه زد

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو