هیوندای ونیو | کوچکترین شاسی بلند هیوندای

هیوندای venue

معرفی جدید ترین شاسی بلند هیوندای

کمپانی های هیوندای و کیا در دهه های گذشته آنقدر پیشرفت داشته اند که کره جنوبی را به یک غول در خودرو سازی بدل نموده اند. کره ای ها توانسته اند در تمامی دسته های خودرویی اعم از سدان، شاسی بلند، کراس آور و حتی لوکس، با مطرح ترین برندهای دنیا به رقابت بپردازند. در آخرین اقدام نیز هر دو کمپانی خودروهای کراس اوور کوچکی بر پایه یک پلتفرم مشترک ارائه نمودند که سر و صدای زیادی به پا کرده اند. این دو مینی شاسی بلند کیا هابانیرو و هیوندای ونیو هستند

هرچند هر دو خودرو از یک پلتفرم استفاده می‌کنند اما کیا هابانیرو یک خودروی کانسپت است در حالی که هیوندای ونیو یک خودروی آماده عرضه در بازار می باشد و قرار است از چند ماه دیگر در بازارهای اروپا و آمریکا قابل خریداری باشد.

هیوندای ونیو یک خودروی ارزان قیمت با ابعاد کوچک است که بازار خودروهای شهری و جوان پسند را هدف گرفته است. به همین دلیل سعی شده تا طراحی جسورانه و جوان پسندانه ای برای این عضو جدید از خانواده ی پر تعداد هیوندای در نظر گرفته شده است.

کیا هابانیرو خواهر زیبای ونیو

از طرفی کیا هابانیرو از ظاهری بسیار عجیب غریب و آینده نگرانه بهره می برد و تا چندین سال دیگر انتظار مشاهده ی این دست خودروها را در خیابان ها نخواهیم داشت.

طراحی بسیار خشن و استفاده از چند رنگ در طراحی خودرو در کنار امکانات بسیار پیشرفته و سیستم پیشرانه تمام الکتریکی به علاوه دربهای بسیار جذاب همگی موجب شده تا هابانیرو کاملاً فضایی به نظر برسد.

در مورد پیشرانه و سیستم های مکانیکی و الکتریکی کیا آبانیرو اطلاعات جامعی در دسترس نیست جز اینکه از موتوری تمام الکتریکی و امکانات رفاهی فوق العاده بالا بهره می برد. اما هیوندای ونیو با توجه به این که به زودی قرار است در دسترس قرار بگیرد اطلاعات زیادی به بیرون درز نموده است.

موتور هیوندای ونیو

هیوندای ونیو از یک موتور ۱۶۰۰ سی سی بهره می برد. از توان و قدرت دقیق این موتور اطلاعاتی در دسترس نیست اما احتمال می رود که این موتور با موتور قرار گرفته در هیوندای سوناتا یکسان باشد پس انتظار داریم دارای توان۱۸۰ اسب بخار باشد. اما کمپانی اعلام کرده که موتور قوی تری نیز برای خودرو در نظر گرفته شده است که به نام venue N Line عرضه خواهد شد  که با موتور 2500 سی سی احتمالا حدود ۲۵۰ اسب بخار نیرو خواهد داشت.

از اعداد و ارقام مربوط به سرعت و شتاب خودرو چیزی منتشر نشده است. اما با توجه به ابعاد کوچک انتظار می رود که موتور ۱۶۰۰ سی سی برای این خودرو کافی باشد تا بتواند انتظاراتی که خریداران از این خودرو دارند را به خوبی فراهم کند. اما با این وجود بدون شک افرادی هستند که انتظار بیشتری از خودرو دارند و ونیو NLine برای آنها ساخت خواهد شد.

طراهی هیوندای ونیو

در طراحی جلوی خودرو از جلو پنجره بزرگ جدید هیوندای موسوم به جلوپنجره آبشاری استفاده شده است که به نوعی به یک امضا برای محصولات هیوندای بدل شده است. این جلو پنجره در کنار چراغهای باریک و کشیده بسیار ما را به یاد هیوندای سانتافه ی جدید می اندازد. چراغ های باریک و کشیده کاملا ظاهر این کراس اور کوچک را خشن کرده اند. در نمای عقب خودرو نیز شاهد چراغ‌های هالوژنی با طراحی جذابی هستیم و در مجموع میتوان ظاهر هیوندای ونیو را جذاب و به روز دانست. در نمای جانبی اندازه کوچک ونیو کاملاً مشهود است و طراحی جذاب و دلچسب آن بدون شک می تواند افراد زیادی را جذب خود نماید. در طراحی داخل خودرو نیز همچون بیرون طراحی جذاب و دلربایی را شاهدیم. مدل پایه و ارزان قیمت این خودرو حدود 18 هزار دلار و گران ترین مدل با موتور قوی تر و امکانات فول حدود 40 هزار دلار قیمت خواهند داشت.

چراغ های اصلی ایران خودرو همچون هیوندای سانتافه جدید و برخی مدل خودروهای دیگر از جمله سیتروئن C3 و نیسان جوک در داخل سپر تعبیه شده اند. این طرح چراخ های باریک در خودروهای جدید و کانسپت بسیار محبوب شده است و روز به روز به طراحی های چراغ های باریک افزوده می شود.

در کل این خودرو یک کراس آور کوچک است و کمی از یک هاچبک بزرگتر خواهد بود پس چندان انتظار ظاهر خشن و جسورانه ای را از آن نداریم اما با این حال انتظارات را بر آورده می کند و می توانید بگویید ونیو یک هاچبک خیلی بزرگ با ظاهری خشن و جسورانه است

امکانات ونیو

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می توان به نمایشگر ۸ اینچ مولتی مدیا و همچنین نمایشگر سه و نیم اینچ کامپیوتر سفری و رادارهای کمک راننده از جمله رادار برخورد از جلو، رادار حرکت بین خطوط،  رادار هشدار دهنده نقاط کور، دوربین های دید اطراف خودرو و سنسور های کمک کننده در پارک، اپل کار پلی یا اتصال مستقیم آیفون به خودرو،  اندروید اتو یا اتصال مستقیم اندروید به خودرو، تصویه هوای خودرو با ورودی های دوگانه،  شارژر بی سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی و در مدلهای فول صندلی چرم و برخی امکانات دیگر اشاره نمود. البته امکانات سفارشی مختلفی از جمله سیستم صوتی حرفه ای با 16 بلندگو و برخی امکانات دیگر نیز قابل خریداری است.

در عقب خودرو با توجه به اینکه صندلی ها قابلیت تا شدن دارند از فضای بار مناسب و قابل قبولی را شاهد هستیم که برای یک کراس آور نکته با اهمیتی محسوب می شود.

در مجموع می توان ونیو را یک شاسی بلند اقتصادی عالی دانست که تنها با 18 هزار دلار میشو آن را سوار شد و کاملا شما را راضی نگه دارد.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو