کم خرج ترین و مطمئن ترین شاسی بلندها و کراس آورهای جهان

خودروهای شاسی بلند و کراس آور روز به روز محبوبیت بیشتری نزد خانواده ها پیدا می کنند و فروش روز افزونی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل عموم کمپانی های دنیا که حتی در سیاستهای خود تولید خودروهای شاسی بلند را نمی دیدند از جمله لامبورگینی و رولز رویس و بنتلی هم به تولید این دست خودروها روی آورده اند. حتی گهگاه اخباری مبنی بر تولید خودروی شاسی بلند از سوی کمپانی هایی مانند بوگاتی، موستانگ و … نیز به گوش می رسد که نشان از اهمیت بالای این کلاس خودرویی در جهان است. حتی اخباری مبنی بر تولید ابر خودروهایی با توانایی آفرود یا ابر شاسی بلند ها از جمله خودروی GFG Kangooro نیز شنیده می شود. در ایران نیز همچون دیگر کشور ها، خانواده ها و حتی جوانان توجه زیادی به خرید شاسی بلند ها و کراس اوور ها پیدا کرده اند.

با این اوصاف تمام کمپانی های دنیا سعی دارند با ارائه هر چه بهتر خودرو های شاسی بلند این کلاس پر طرفدار و محبوب خانوادگی را  از آن خود نمایند. بسیاری از کمپانی ها همچون هیوندای و کیا و برخی کمپانی های چینی با ارائه ی آپشن های رفاهی بسیار زیاد در خودروهایشان خریداران را به سمت خود می کشند و برخی کپانی های دیگر همچون تویوتا و هامر با خودروهایی که شاید خیلی زیاد آپشن نداشته باشند اما در آفرود پادشاهی می کنند. دسته ی دیگری از کمپانی ها تمام تمرکز را بر زیبایی و لوکس بودن خودرو گذاشته اند تا شاسی بلندی راحت همچون یک خودروی دیپلماتیک تولید کنند. برخی هم مثل بنز و رنج روور همگی اینها را در یک خودرو جمع کرده اند تا حسابی جیبتان را خالی کنند.

کم استهلاک ترین شاسی بلند

هیچ کس دوست ندارد خودرویی بخرد که مدام بخواهد در تعمیرگاه ها به دنبال تعمیر و عیب یابی خودروی خود باشد حتی با وجود این که عموم خودروهای صفر دارای بیش از دو یا سه سال گارانتی هستند و هزینه ای برای صاحب خودرو ندارند اما باز هم از لحاظ زمانی و غیر قابل اعتماد بودن چنین خودروهایی آزار دهنده هستند پس مهم است که  خودرویی انتخاب کنیم که در کنار پارامتر هایی مانند زیبایی، قدرت، سرعت، کیفیت، ایمنی و غیره، قابل اعتماد هم باشد و بدانیم لازم نیست مدت زمان زیادی را صرف رساندن خودرو به نمایندگی بکنیم.

یکی از پارامترهای بسیار مهم در خرید خودرو این است که خودرو کم خراب شود و به قولی کم آزار باشد. در مجله ی آمریکایی J.D. Powerr به تازگی یک لیست از ۲۰ شاسی بلندی که کمترین تعداد مراجعه به تعمیرگاه ها را داشته اند و کمترین خرابی از آنها ثبت شده منتشر شده  که تحت عنوان قابل اعتماد ترین شاسی بلند های آمریکا از این خودروها نام برده شده. این لیست بدان معنی نیست که این خودرو ها هزینه های نگهداری پایینی دارند و فقط هدف و مقصود دفعات آزار و اذیت این خودرو ها برای صاحبانشان مد نظر است.

در این  بررسی از ۳۲۰۰۰ صاحب ماشین شاسی بلندتولید سال ۲۰۱۶ که 3 سال کار کرده اند تحقیق به عمل آمده و در این پرسشنامه از افراد خواسته شده به خودروی خود از ۱ تا ۱۰ امتیاز بدهند و پر امتیاز ترین خودروها انتخاب شده و معرفی شده اند.

در ادامه مطلب به بررسی جزئی و کوتاه هر یک از این خودروها می پردازیم:

آکورا RDX

خودروی آکورا آر ایکس دی، یک شاسی بلند میان سایز لوکس می باشد که در مجله J.D. Power توانست امتیاز ۹ از ۱۰ را در این مقایسه از آن خود نماید. این خودرو بر پایه هوندا CR-V ساخته شده است. در مدل ۲۰۱۹ تغییرات ظاهری قابل توجهی در این خودرو انجام شده است اما با توجه به ساختار یکسان مدل جدید با مدل 2016 انتظار می‌رود مدل ۲۰۱۹ آن نیز همچون مدل قبلی یک خودروی قابل اعتماد وبسیار کم آزار و کم خرج باشد. موتور شش سیلندر 3500 سی سی این خودرو می تواند 273 اسب بخار قدرت و 340 نیوتون متر گشتاور ایجاد نماید که موجب می شود این خودروی 1700 کیلویی در عرض 6.5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که یک نقطه ی قدرت برای این شاسی بلند کم استهلاک ژاپنی محسوب می شود. این خودرو حدود 40 هزار دلار قیمت دارد.


مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

لوکس ترین شاسی بلند کره ( جنسیس GV80 )

ارزان ترین شاسی بلندهای آمریکا

لکسوس ال ایکس570

پرفروش ترین شاسی بلند های ایران

جیپ واگنیر یا همان جیپ آهو

کیا سورنتو 2021


بی ام و X3

خودروی بعدی  بی ام و X3 است که بر عکس آنچه انتظار داریم در این لیست حضور دارد. عموماً خودروهای کمپانی آلمانی بی ام و به خودروهای پر خرج و پر استهلاک معروف هستند اما شاسی بلند ایکس ۳ توانسته در این تحقیق امتیاز ۹ از ۱۰ را از آن خود نماید که عدد قابل قبول و مناسبی می باشد.البته باید گفت که این بدین معنا نیست که بی ام و ایکس3 خودروی کم خرجی است بلکه به این معناست که این خودرو کم دچار خرابی می شود. در مدل جدید ایکس 3 شامل امکانات و تکنولوژی های بسیار بالاتر و پیشرفته تری است ولی انتظار می رود که روند بسیار خوب و قابل اعتماد  قبلی خود را همچنان ادامه دهد و بتواند یک شاسی بلند مطمئن باشد. موتور 4 سیلندر این خودرو می تواند 240 اسب بخار قدرت تولید نماید و ظرف 8 ثانیه این خودرو را به سرعت 100 کیلومتر برساند. شروع قیمت این خودرو حدود 41 هزار دلار است.

بیوک encore

بیوک انکور یک کراس آور جذاب آمریکایی است که در مقایسه با رقبا در دسته کراس آور ها یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین کراس آور های بازار محسوب می شود و توانسته میانگین امتیاز ۹ از 10 را در این تست از آن خود نماید.از جمله امکانات این کراس آور میتوان به هشدار ترافیک عقب ، هشدار نقطه کور ، کمک پارک،  هشدار برخورد به جلو و سیستم هشدار خروج از خط اشاره نمود. این خودرو دارای موتور  ۱۴۰۰ سی سی از نوع توبو شارژر است که به یک گیربکس ۶ سیرعته اتوماتیک متصل شده است که میتواند ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۷۷ پوند بر فوت گشتاور ایجاد نماید.

شورلت Equinox

شورلت اکوئیناکس یک کراس آور سایز بزرگ است که امتیاز 9 از 10 را در این تست از آن خود نموده است و یکی از قابل اعتماد ترین و بهترین خودروها در دسته شاسی بلند های کوچک یا کراس آور های بزرگ  است که عنوان با اهمیتی است. این خودرو در همین مجله به عنوان بهترین شاسی بلند سال شناخته شده بود. کمپانی شورلت اعلام کرده که حتی مدل جدید ازم مدل ۲۰۱۶ نیز قابل اعتمادتر است و به عنوان یک خانواده به طور کامل میتوان به این خودرو اعتماد نمود. قیمت پایه ی این خودرو از 24 هزار دلار آغاز می شود.

شورلت Traverse

شورلت تراورس خوب و قابل قبول طراحی و ساخته شده است که انتظاری جز این نداریم که در این لیست حضور پیدا کند. این خودرو نیز با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ در این لیست قرار گرفته است. مدل جدید این خودرو با بهره گیری از یک موتور شش سیلندر یا چهار سیلندر توربو عرضه می شود که قدرت بالاتری نسبت به مدل ۲۰۱۶ دارد اما با توجه به توانایی کمپانی در طراحی و تولید این خودرو انتظار می رود مدل جدید نیز همچون مدل قبل همه چیز تمام و بی عیب و نقص باشد. این خودرو 281 اسب بخار قدرت و 361 نیوتون متر گشتاور دارد و شروع قیمت این شاسی بلند فول سایز از 45 هزار دلار است.

فورد Escape

فورد اسکیپ هم همچون دیگر خودروهای گفته شده توانست ۹ امتیاز از ۱۰ را از آن خود نماید این خودرو قرار است در سال آینده یعنی سال ۲۰۲۰ تغییرات جدی بکند اما تا آن سال می‌توان گفت که خودروی موجود فوق العاده قابل اعتماد و کم خرابی گزارش شده است و به راحتی می توانید به آن اطمینان کنید. موتور 2500 سی سی این خودرو می تواند 170 اسب بخار قدرت تولید نماید که باعث می شود این کراس آور در مدت 9 ثانیه از سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شروع قیمت این خودرو از حدود 30 هزار دلار است.

جی ام سی Terrain

تراین یک شاسی بلند بزرگ و بسیار قدرتمند است که توانسته امتیاز ۱۰ برای قابل اعتماد بودن را از آن خود نماید و در مدل جدید و در بازار دست دوم با وجود این که مدل های ۲۰۱۶ آن دیگر دارای گارانتی نمی باشند و گارانتی آنها تمام شده به سادگی می توانید به آن اعتماد کنید و با خیال راحت به سراغ خرید این خودروی قدرتمند شش سیلندر بدون هیچ دغدغه ای بروید. موتور این خودرو 240 اسب بخار قدرت دارد و شروع قیمت برای این خوش ساخت آمریکایی 30 هزار دلار است.

هوندا Cr-V

خودروی قابل اعتماد بعدی هوندا سی آر وی است که با خودروی اول لیت دارای پلتفرم یکسان است. این خودرو در لیست خودروهای ایمن نیز جایگاه قابل قبول و خوبی را دارد و در کنار ایمن بودن حال در لیست خودروهای کم خرابی و کم آزار نیز جای گرفته است. پس با امتیاز 9 از 10 می توانید با لذت تمام این خودرو را صاحب شوید. مدل جدید این خودرو نیز همچون مدل ۲۰۱۶ آن بسیار قابل اعتماد و ایمن می باشد. موتور 4 سیلندر 2400 سی سی این خودرو 185 اسب بخار قدرت دارد و حد اقل قیمت آن 30 هزار دلار است.

هیوندای سانتافه

خودروی بعدی که در این لیست قرار دارد جزو محبوب ترین خودروهای شاسی بلند موجود در ایران نیز هست و این موضوع دلیلی بر موفقیت بیش از پیش این برند در بازارهای جهانی می‌باشد. هیوندای سانتافه توانسته امتیاز ۹ از ۱۰ در این رقابت کسب نماید که عدد بسیار خوبی است. هیوندای سانتافه در کنار جذابیت ظاهری و امکانات بسیار خوب و ایمنی بالا حالا این افتخار را نیز دارد که جز کم آزار ترین و قابل اعتماد ترین شاسی بلندهای بازار آمریکا باشد. نسل جدید سانتافه که با نام سانتافه xl شناخته می شود نیز انتظار می رود خودروی فوق العاده با استحکامی باشد. شروع قیمت این خودرو از 31 هزار دلار است.

اینفینیتی QX50

خودروی بعدی در لیست اینفینیتی Qx50 است که باز هم امتیاز ۹ از ۱۰ را کسب نموده است. این خودروی ژاپنی از امکانات و ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. البته از خودروهای ژاپنی چیزی جز استحکام و استهلاک کم انتظار نمی رود و QX50 کاملا توانسته این انتظارات را برآورده سازد. این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر توربو دفتر می برد و در نسل جدید نیز با کمی به روز رسانی همین موتور مورد استفاده قرار گرفته است و توان بی نظیر 320 اسب بخار را ارایه می دهد. قیمت این خودرو حدود 45 هزار دلار است.

لکسوس GX

باز هم یک خودروی ژاپنی در این لیست جا خوش کرده. خودروهای لکسوس استهلاک پایین و کم خرابی ترین خودرو های دنیا می باشند. این خودروی شاسی بلند آفرودی توانسته امتیاز ۱۰ از ۱۰ را در این تست کسب نماید و جالب است بدانید که هر ساله طبق آمار کمترین خرابی و استهلاک در بین تمام خودروها در دنیا مربوط به خودروهای لکسوس و تویوتا می باشد و انتظاری جز این نمی رود که این خودرو بتواند امتیاز کامل را از آن خود نماید. این خودرو بر پایه ی تویوتا پرادو ساخته شده است و از یک موتور هشت سیلندر استفاده می کند. سیستم تعلیق GX به این خودرو اجازه می دهد که بتواند توانایی های یک خودروی آفرودی کامل را در کنار طراحی یک خودرو لوکس با هم داشته باشد. در بین تمام شاسی بلند های متوسط با توانایی آفرودی بهترین امتیاز در این تست از آن لکسوس gx شده است. شروع قیمت این خودرو از 52 هزار دلار است.

لکسوس Nx

با هم یک رتبه دیگر برای کمپانی فوق العاده لکسوس در این بررسی. البته حضور لکسوس در این تست چندان هم تعجب برانگیز نیست لکسوس ان ایکس از پلت‌فرم مشترک با تویوتا راوفور استفاده می کند اما طراحی بسیار جذاب تر و لوکس تری را در این خودرو شاهد هستیم. این خودرو توانسته امتیاز ۹ از 10 را  کسب نماید.این خودرو در مدل های بنزینی و هیبریدی در بازار حضور دارد و هر دو مدل از امنیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردارند. به علاوه این خودرو دارای ظاهر بسیار جذاب و به روز و جوان پسند است و تمام اینها در کنار هم موجب شده با وجود قیمت بالا این خودرو از فروش خوب و مناسبی برخوردار باشد. قیمت این خودرو برای مدل بنزینی از 38 هزار و مدل هیبرید از 43 هزار دلار آغاز می شود.

لکسوس Rx

باز هم یک جایگاه دیگر برای ژاپنی ها که البته بدون شک این جایگاه ها برای خودروهای ژاپنی قابل حدس بود. زیرا ژاپنی ها به ساخت خودروهایی همه چیز تمام مشهورند. لکسوس rx یک خودروی شاسی بلند میان سایز است و توانسته امتیاز 9 را از آن خود نماید و تمام خریداران را راضی نگه دارد. این خودرو نیز  در دو مدل بنزینی و هیبرید ارایه می شود و هر دو خودرو نیز امکان سفارش به صورت اتاق بلند یا 3  ردیفه را دارند. شروع قیمت این مدل از 45 هزار دلار است.

کیا اسپورتیج

اسپورتیج جز خودرو های بسیار پرطرفدار و محبوب در بازار کشورمان است که توانست در این آزمون امتیاز ۹ از ۱۰ را کسب نماید. این خودرو از سال ۲۰۱۶ تا به الان چندین فیس لیفت و یک بازطراحی را از سر گذرانده است اما تمامی خریداران از این خودرو رضایت کامل دارند و امتیاز بالایی به خرید خود داده  اند. اسپورتیج از لحاظ ایمنی نیز در جایگاه بسیار بالایی قرار میگیرد و میتوانید از هر لحاظ به این خودرو اطمینان لازم را داشته باشید و به خرید خود افتخار کنید. شروع قیمت این خودرو از 27 هزار دلار است.

مرسدس بنز GLE

خودرو های مرسدس بنز برخلاف رقیب خود یعنی بی ام و بسیار کم خرابی طراحی و ساخته می شود و به هم همین دلیل است که در تاکسیرانی و پلیس و دیگر خودروهای دولتی زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. جی ال ای نیز مانند تمام مدل های مرسدس بنز دارای مدل amg با موتور قوی تر نیز می باشد که هر دو خودرو توانستi hند امتیاز 9 از 10 را کسب نمایند. شروع قیمت این خودرو از 67 هزار دلار است.

پورشه کایان و ماکان

دو خودروی بعدی از کمپانی پورشه هستند که رتبه های بعدی را از آن خود نموده اند البته باید توجه نمود که این دو خودرو اصلا خودروهای کم خرجی نیستند و فقط اینجا کم خرابی مورد بحث بودهاست. از لحاظ هزینه‌های نگهداری این دو خودرو اصلا هم ارزان نیستند. جنس حضور این دو آلمانی با دیگر خودروهای این لیست کمی متفاوت است. اما باید گفت که تعداد خیلی کمی خرابی و آزار و اذیت این آلمانی زیبا در جاده ها ثبت شده است. این مورد باعث شده این دو خودرو در این لیست جای گیرند. هر دو خودرو دارای مدل های بنزینی، هیبریدی، توربو و 4s هستند که همگی آنها در کنار هم توانستند این جایگاه را کسب نمایند.

تویوتا راو4

بدون شک با شروع این لیست در ذهن همه نام تویوتا نقش بسته و انتظاری جز این نداریم که بالاترین امتیازات را از آن خود نماید. تویوتا راوفور با ۱۰ امتیاز کامل افتخار کم خرابی ترین و کم آزارترین خودروی شاسی بلند متوسط را دارد. از یک خودروی عالی ژاپنی انتظاری جز حضور در این جایگاه نمی رود. راو4 افتخارات بسیار زیادی کسب نموده و حال افتخار کم خرابی ترین خودروی شاسی بلند آمریکا نیز به لیست بلند بالای افتخارات این خودروی همه چیز تمام ژاپنی اضافه می شود تا تویوتا  بیش از پیش به تولید این اعجوبه افتخار کند. تویوتا راو4 برای دو سال متوالی عنوان پرفروش ترین شاسی بلند آمریکا را از آن خود نموده و ۴۰۰ هزار تویوتا راوفور در سال گذشته در این کشور به فروش رفته است که در این مقاله یکی از دلایل این فروش بالا را با هم مطالعه نمودیم.


راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت i20

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت سراتو مونتاژ

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو