مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید یک مقایسه بسیار جذاب و البته دشوار محسوب می شود. با توجه به اینکه این دو خودرو در یک رنج قیمتی قرار دارند، همواره مد نظر کارشناسان و افراد فعال در این حوزه قرار دارند. کیفیت بالا، طراحی زیبا و محبوبیت فراوانی که این دو خودرو دارند موجب شده که انتخاب در بین کیا اپتیما هیبرید یا فولکس واگن پاسات به دشواری امکان پذیر باشد.

با توجه به تنوع بسیار بالایی که کلاس خودروهای سدان دارند، همواره برای مقایسه آن ها باید ابعاد گسترده ای را بررسی نمود. با وجود اینکه تا سال های سال خودروهای کره ‌ای در این میدان پیشتازی می‌کردند، با این حال امروزه اروپایی ها نیز با طراحی انواع خودروهای سدان توانسته اند رقابت مناسبی با این برند ایجاد نمایند. با توجه به این که فولکس واگن پاسات به تازگی در بازار کشورمان ارائه شده است، آگاهی شما از ویژگی ها و امکانات این خودرو کمک می ‌کند تا بتوانید جهت خرید و مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید به راحتی عمل کنید.

معرفی کامل فولکس واگن پاسات

فولکس واگن پاسات سال یک سدان تولید شده در کشور آلمان، در سال ۱۹۷۳ برای نخستین بار به بازار عرضه شد. در حال حاضر این خودرو نسل هشتم خود را به بازار عرضه کرده است. نسل هشتم فولکس واگن پاسات در سال ۲۰۱۵ به بازار جهانی معرفی شده و سه سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۸ وارد بازار کشورمان شده است.

کیفیت بسیار بالای این خودرو موجب شده که محبوبیت بالایی در سریعترین زمان بین فعالان این حوزه در کشور ما به دست آورد. این خودرو با کیفیت و با صلابت به گونه ‌ای عمل کرده که به بهترین شکل توانسته نیازهای کاربران را در این زمینه پاسخگو باشد.

برای طراحی فولکس واگن پاسات، استفاده از جدیدترین زبان طراحی موجب شده که نمایی زیبا و شگفت انگیز از این خودرو مشاهده نمایید. در نمای جلوی فولکس واگن پاسات می توانید جلو پنجره کشیده ای را مشاهده کرده که خطوط افقی در آن قرار گرفته و با اتصال چراغ ها به این خطوط، نمایی منحصر به فرد ایجاد کرده اند.

نمای جانبی این خودرو به گونه ‌ای است که با کشیده شدن یک خط بر روی بدنه و در نمای عقب چراغ می توانید یک طراحی ساده و منحصر به فرد مشاهده نمایید.

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف

 

با توجه به بهره مندی از دو خروجی اگزوز در زیر سپر، در ابتدا برداشت شما از این خودرو مانند یک خودرو اسپرت خواهد بود. ورود به کابین فولکس واگن پاسات به شما در عین سادگی یک خودرو با وقار و قابل احترام نشان خواهد داد. استفاده از یک مانیتور برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در کنسول وسط و بهره مندی از تزیینات چوبی به خوبی توانسته که کابین فولکس واگن پاسات را از یکنواختی خارج نماید. از ویژگی های جالب توجه دیگر این خودرو می توان به وجود یک ساعت آنالوگ در کابین اشاره کرد. علاوه بر این کیفیت بسیار بالا و متریال ایده ‌آلی که در ساخت کابین این خودرو به کار رفته نوید یک خودرو کامل به شما می دهند.

از جمله مهمترین امکانات و ویژگی ‌های فولکس واگن پاسات می ‌توان به تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلی ها، استارت بدون کلید و تنظیم برقی صندلی های جلو، کروز کنترل تطبیقی، سانروف، چراغ های جلو ال ای دی و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

در کنار کیفیت بسیار بالایی که در ساخت این خودرو مورد استفاده قرار گرفته، ویژگی ‌های فنی ایده ‌آل نیز به شما یکی از با کیفیت ترین خودرو های سدانی را معرفی خواهند کرد.

معرفی کامل کیا اپتیما هیبرید

این نوع خودرو یک سدان سایز متوسط و استاندارد در بازار کشور ما شناخته می شود. با وجود طراحی بسیار عالی کیا اپتیما هیبرید، شما می توانید بین این خودرو با اپتیما استاندارد، تفاوت ‌هایی مشاهده کنید. از جمله این تفاوت ها می توان به رینگ ها و سپرها، ورودی های هوا و تغییرات در جلوی پنجره اشاره کرد. تغییرات به گونه ای به چشم می آیند که شما به راحتی می توانید تفاوت آن با اپتیما استاندارد را تشخیص دهید. با توجه به طراحی ایده آل و قابل توجه کیا اپتیما هیبرید، امروزه طیف وسیعی از خریداران روی به خرید این خودرو آورده اند.

 

کیفیت سواری این خودرو در حد ایده آل بوده و شما می توانید یک خودرو تا حدودی اسپورت داشته باشید. از جمله امکانات و ویژگی ‌های به کار رفته در کیا اپتیما هیبرید می توان به سنسور و دوربین دنده عقب، پارک برقی و اتوهلد کروز کنترل، سیستم هوشمند اخطار، کلید تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سانروف پانوراما، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و همچنین تنظیم برقی صندلی های موجود در کابین اشاره کرد علاوه بر این بهره مندی از سنسور نور و باران و همچنین چراغ جلو زنون اتوماتیک به ویژگی ‌های این خودرو افزوده‌ اند.

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید نشان می دهد که یکی از نقاط قوت کیا اپتیما، بهره ‌مندی از قوای محرکه مناسب خواهد بود. این قوا با استفاده از یک موتور ۲ لیتری و همچنین یک موتور الکتریکی توانسته ۱۹۳ اسب بخار قدرت تولید نماید. علاوه بر این گشتاور خودرو به ۳۲۰ نیوتن متر خواهد رسید.

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید از نظر طراحی

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید از نظر طراحی نشان می ‌دهد که شما دو خودرو سدان با ابعادی متوسط و خانگی در اختیار خواهید داشت. ابعاد بسیار نزدیکی که این دو خودرو با هم دارند کار را برای انتخاب توسط شما مشکل خواهند کرد. جالب است بدانید که اپتیما حدود ۲۵ میلیمتر از رقیب خود در اندازه عرض بزرگتر خواهد بود. به لحاظ مقایسه طولی نیز کیا اپتیما  ۲۰ میلیمتر طول بیشتری نسبت به فولکس واگن پاسات دارد.

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید از لحاظ طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری نیز مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید به سختی امکان‌ پذیر خواهد بود. با توجه به اینکه کیا توانسته طی سال های متمادی، طراحی زیبایی در خودروهای خود داشته باشد، طرفداران گسترده ای به خود جذب کرده است. خودروهای کیا را خودرویی با وقار و شیک می دانند. علاوه بر این ظاهر جوان پسند و اسپرت در خودروهای اپتیما موجب شده که به لحاظ طراحی ظاهری شما بتوانید یک گزینه ایده ‌آل با خرید کیا اپتیما هیبرید داشته باشید.

 

استفاده از چراغ های کشیده و باریک و همچنین طراحی Tiger Nose در کنار این خودرو موجب شده که شما یک طراحی ایده آل و خارق ‌العاده را مشاهده نمایید. در طرف مقابل نیز فولکس واگن سعی کرده در طراحی پاسات وقار آلمانی خود را حفظ کند. استفاده از چراغ های دوگانه خطوط شکسته و جلو پنجره های کرکره ای موجب شده که خودرو پاسات با ظاهری خاص در اختیار کاربران قرار گیرد. شرایطی که موجب می شود هیچ کدام از این خودروها در برابر رقیب خود کم نیاورده و اصالت، وقارو زیبایی خود را حفظ کرده باشند. به لحاظ مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید و خرید خودرو از این لحاظ، سلیقه خریدار حائز اهمیت خواهد بود.

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید از لحاظ طراحی داخلی

بررسی کیا اپتیما هیبرید و فولکس واگن پاسات به لحاظ طراحی داخلی نشان می دهد که برند آلمانی برای تولید پاسات از ظاهری کلاسیک تر و ساده تر در طراحی داخلی استفاده کرده است. در طرف مقابل اپتیما مانند سایر خودروهای خود با استفاده از ظاهری مدرن و اسپرت توانسته یک خودرو جوان پسند و زیبا ارائه دهد.

بهره‌ مندی پاسات از پنل های سراسری کولر به شکل خاص موجب شده که شما در داشبورد خودرو، شکلی منحصر به فرد مشاهده نمایید. علاوه بر این استفاده از یک مانیتور 9 اینچی در مرکز آن از دیگر ویژگی ‌های فولکس واگن پاسات محسوب می شود. بالاتر از صندلی ها شما می توانید کنسول وسط را در پاسات مشاهده نمایید. شرایطی که حس اسپورت بودن را به شما منتقل خواهد کرد. علاوه بر این بهره مندی از این کنسول به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی بتواند از آن استفاده نماید.

طراحی کیا اپتیما هیبرید نیز به شکلی مدرن و منحصر به فرد خواهد بود. این خودرو نیز مانند پاسات با استفاده از روکش چرمی در صندلی ها، کیفیت بالایی را مد نظر قرار داده است. فضای داخلی و راحتی استفاده از آن در اپتیما به گونه ‌ای است که سرنشینان جلو فضایی بزرگتر در اختیار خواهند داشت. در طرف مقابل فولکس واگن برای تولید پاسات سرنشینان عقب را مد نظر قرار داده و فضایی بهتر در اختیار آن ها قرار داده است.

با وجود اینکه هر دو خودرو از قطعات با کیفیت بالا در ساخت کابین خود استفاده کرده‌ اند ولی به طور قطع کیفیت خودروی آلمانی به لحاظ قطعات به کار برد بسیار بالاتر خواهد بود.

 

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف

 

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید به لحاظ عملکرد فنی

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید به لحاظ مشخصات فنی نشان می‌ دهد که خودروی کره ‌ای دارای قوای محرکه بسیار مناسبی است. یکی از نقاط قوت این خودرو در واقع استفاده از یک موتور ۲ لیتری بنزینی و همچنین موتور الکتریکی محسوب می شود. مجموعه قدرت های تولید شده توسط این دوم موتور 193 اسب بخار خواهد بود. علاوه بر این گشتاور این موتورها به ۳۲۰ نیوتون متر خواهد رسید.

در طرف مقابل فولکس واگن برای طراحی و تولید پاسات روی به استفاده از یک موتور 1.8 لیتری و استفاده از چهار سیلندر آورده است. توجه داشته باشید که این خودرو می ‌تواند با استفاده از توربوشارژ، ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند. علاوه بر این خودروی پاسات دارای ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو با استفاده از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل خواهند شد. با وجود شتاب بسیار مناسبی که پاسات دارد از مصرف سوخت ایده‌ آل نیز برخوردار است.

بررسی و مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید نشان می دهد که با وجود اینکه کیا اپتیما هیبرید از قدرت بیشتری برخوردار است، ولی در بخش شتابگیری خودروساز آلمانی بهتر عمل کرده و با وجود قدرتی کمتر پا به پای خودروساز کره ‌ای توانسته رقابت نماید. با این حال با مقایسه مشخصات فنی می توان دریافت که در مصرف سوخت، برتری کیا اپتیما نسبت به فولکس واگن پاسات قابل مشاهده خواهد بود.

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید از لحاظ سواری

مقایسه این دو خودرو قدرتمند در بحث سواری خودرو نیز به شما نشان خواهد داد که خودروساز آلمانی توانسته گوی سبقت را از رقیب کره ‌ای برباید. فولکس واگن با سرعت بسیار بالاتر، بی صدا تر و نرم تر از اپتیما بوده و شما می توانید یک سواری ایده آل از آن دریافت نمایید. کیا اپتیما هیبرید با سواری خشکی که دارد در رقابت با فولکس واگن پاسات از نظر سواری رقابت را باخته است. البته توجه داشته باشید که معمولاً در خودروهای اسپرت این ویژگی، یعنی سواری خشک قابل مشاهده خواهد بود.

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف

 

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید از نظر ایمنی

مقایسه این دو خودرو از نظر ایمنی نشان می ‌دهد که هر دو برند از ایمن ترین تجهیزات و ویژگی ها در ساخت خودروهای خود استفاده کرده ‌اند. تجهیزات ایمنی فولکس واگن پاسات یعنی ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ضد قفل abs، بهره مندی از قابلیت شروع به حرکت در شیب ها، سیستم هشدار خستگی راننده، سیستم پایداری یدک کش، ایربگ راننده، قفل ایمنی کودک، عایق حرارتی در شیشه های جلو و همچنین کنترل پایداری الکتریکی ESP به شما نشان می ‌دهند که این خودروساز امکانات بالایی در استفاده از تجهیزات ایمنی به کار برده است.

با این حال از جمله امکانات ایمنی کیا اپتیما هیبرید می ‌توان به استفاده از کیسه هوا برای راننده، سیستم هشدار خروج از خطوط، دوربین عقب به همراه مانیتور داخل آینه، سیستم اکو و همچنین ترمزها و سیستم های پایدار مختلف اشاره کرد.

با مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید به لحاظ تجهیزات ایمنی به راحتی می ‌توان دریافت که هر دو خودرو از تجهیزات مناسبی برخوردار هستند.

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید از لحاظ امکانات رفاهی و آپشن ها

از لحاظ امکانات رفاهی به کار برده در این خودروها می‌ توان به استفاده از مانیتور ۸ اینچی، ترمز دستی برقی، کروز کنترل، آینه های برقی به همراه گرمکن، سیستم صوتی پیشرفته با ۶ بلندگو، سردکن صندلی های جلو، دوربین دید عقب، فرمان ۳ حالته مجهز به گرم کن و بسیاری از امکانات دیگر در کیا اپتیما هیبرید اشاره کرد.

در طرف دیگر پاسات با بهره ‌مندی از سانروف پانوراما، پارک خودکار، ماساژور صندلی راننده، کروز کنترل تطبیقی، مانیتور 9.2 اینچی، فرمان برقی حساس به سرعت و سنسور عقب و جلو از ویژگی ‌های کاملی برخوردار است.

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید در ابعاد مختلف

 

سخن پایانی

مقایسه فولکس واگن پاسات با کیا اپتیما هیبرید کاری دشوار خواهد بود. از سویی شما می توانید اپتیما به عنوان یکی از گزینه های محبوب در بین مردم ایران را مشاهده کنید و از طرف دیگر یک خودرو با برند بسیار اصیل وجود دارد. با این حال انتخاب بین این دو خودرو بستگی به سلیقه افراد خواهد داشت.

[aparat id=’3hHU0′]

 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو