کارشناسی خودرو و ضرورت های انجام آن

اتوشناس

حتماً تا به حال بارها و بارها شنیده اید که قبل از خرید خودرو حتماً باید کارشناسی خودرو با دقت بسیار بالا انجام دهید تا دچار ضررهای مالی نشوید. دلیل اهمیت کارشناسی ماشین قبل از خرید این است که اختلاف قیمت قابل توجهی بین یک خودروی تصادفی و نمونه سالم از همان ماشین وجود دارد. پس لازم است به طور کامل از سلامت ماشین مورد نظرتان اطمینان داشته باشید. مراکز بسیار زیادی در تمام شهرها وجود دارند که کارشناسی ماشین را انجام میدهند. حتی بعضی مراکز به صورت تلفنی و سیار ، این کار را برای شما انجام می دهند تا دردسرهای مراجعه به مراکز کارشناسی را نداشته باشید. اما اهمیت زیادی دارد از بین تمام مجموعه هایی که اقدام به کارشناسی خودرو مینمایند، بهترین را انتخاب کنید تا از صحت اطلاعات ارائه شده اطمینان داشته باشید.

چرا باید کارشناسی ماشین انجام دهیم

در بازار ایران افت قیمت ماشین های تصادفی به مقدار قابل توجهی بالاست و همین اختلاف شدید قیمت باعث می شود کارشناسی خودرو به یک اقدام ضروری قبل از خرید خودرو تبدیل شود.از طرفی به دلیل هزینه های بسیار بالای تعمیرات، کارشناسی فنی نیز در کنار کارشناسی بدنه اهمیت پیدا می‌کند. پس با توجه به این اوصاف باید گفت کارشناسی خودرو آنقدر اهمیت دارد که باید بگوییم به هیچ وجه و در هیچ شرایطی بدون کارشناسی اقدام به خرید خودرو نکنید.

کارشناسی ماشین

کارشناسی بدنه خودرو

همانطور که گفتیم کارشناسی بدنه خودرو برای بررسی تصادفی بودن ماشین انجام می گیرد و نتیجه آن به شما نشان می دهد که ماشین مد نظر تان تصادف داشته یا نه و اگر تصادفی داشته است میزان ضربه تا چه اندازه بوده است. ضربات وارده به ماشین اگر شدید نباشد و به شاسی و ستونهای ماشین آسیب نرساند، اهمیت چندان زیادی ندارد و می توان به سراغ خرید آن خودرو رفت. اما اگر ضربه شدید باشد و شاسی ماشین دچار آسیب شده باشد به هیچ عنوان خرید این خودرو توصیه نمی شود. پس مهم است علاوه بر ظاهر ماشین ، شاسی ها و ستونها و بخش های داخلی نیز بررسی شوند. بعضی از مراکز کارشناسی بدنه ، به بررسی ظاهر و بخشهای بیرونی خودرو کفایت میکنند که اقدام چندان درستی نیست و نمیتوان به نتیجه ی کار اعتماد کرد.

کارشناسی رنگ و بدنه

کارشناسی فنی خودرو

به دلیل هزینه‌های بالای تعمیرات و تعویض قطعات، کارشناسی فنی نیز اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. در بخش کارشناسی فنی معمولاً کیفیت موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و سیستم انتقال قدرت ماشین مورد بررسی قرار می گیرد تا قطعات خراب و معیوب در ماشین وجود نداشته باشد. به خصوص اگر ماشین مورد نظر شما وارداتی باشد و قیمت قابل توجهی داشته باشد قطعات آن بسیار گران هستند و خراب بودن یک قطعه می تواند تا ده ها میلیون تومان در قیمت نهایی خودرو تاثیر داشته باشد. پس حتما در کنار کارشناسی بدنه، کارشناسی فنی را هم جدی بگیرید و به هیچ عنوان از کنار آن به سادگی رد نشوید.

کارشناسی بدنه

کارشناسی آپشن و امکانات

شاید این مورد را کمتر از موارد قبلی شنیده باشید و برای شما جدید باشد. اما باید گفت در مورد ماشین های جدید به خصوص نمونه های وارداتی و گران قیمت اهمیت زیادی دارد که سلامت آپشن ها و امکانات ماشین بررسی شود. برای مثال بسیاری از ماشین هایی که بعد از تصادف کیسه هوای آنها باز می شود برای صرفه جویی در هزینه ها بدون کیسه هوا تعمیر می شوند و شما دیگر بر روی ماشین کیسه هوا نخواهید داشت. یا سنسور های مختلفی که در بخش‌های گوناگون ماشین به کار رفته است بعد از گذشت چند وقت خراب شده‌اند و دیگر به درستی کار نمیکنند. پس اگر تصمیم به خرید ماشین وارداتی و گرانقیمت دارید کارشناسی آپشن و امکانات ماشین را به هیچ عنوان دست کم نگیرید چرا که بعضی از آپشن ها میتوانند تا ده ها میلیون تومان هزینه داشته باشد.

کارشناسی فنی

کارشناسی خودرو کارکرده

شکی نیست که هنگام خرید خودرو کارکرده باید آن را کارشناسی کنید تا دچار ضررهای مالی و یا حتی غیرمالی نشوید. سعی کنید هنگام کارشناسی به سراغ مراکزی بروید که با دقت تمام ماشین مورد نظر را بررسی کند و یک گزارش کامل از تمام ویژگی های ماشین در اختیار شما قرار دهند. اگر هنگام خرید احساس کردید فروشنده تصمیم دارد شما را از کارشناسی خودرو منصرف کند، با دقت بیشتری خرید خود را انجام دهید و به هیچ عنوان حاضر به معامله بدون کارشناسی نشوید.

کارشناسی خودرو

کارشناسی قیمت خودرو

یکی از ویژگی های مهم کارشناسی خودرواین است که قیمت واقعی ماشین مورد نظر شما مشخص می شود. در بسیاری موارد فروشنده قیمتی بیش از ارزش واقعی برای خودرو در نظر گرفته است و اگر اقدام به کارشناسی نکنید ممکن است موجب ضرر مالی شود. از طرفی کارشناسان همیشه با وضعیت بازار خرید و فروش آشنا هستند و قیمت خودرو را متناسب با شرایط بازار و سلامت ماشین در نظر میگیرند.

بررسی خودرو

هزینه کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو با توجه به خودروی مورد نظر و همچنین نوع بررسی قیمت های متفاوتی دارد. برای مثال شما می توانید برای یک ماشین پراید کارشناسی بدنه انجام دهید و از طرفی می توانید برای یک لندکروز کارشناسی بدنه، فنی  و آپشن انجام دهید که قطعاً قیمت بسیار بیشتری به نسبت مورد قبلی دارد. پس انواع کارشناسی بدنه بسته به مدل ماشین و شرایط کارشناسی، قیمت های گوناگونی دارند. اما باید گفت تمام موارد ارزش هزینه مورد نظر را دارد و برای این کار هر چقدر هزینه کنید پشیمان نخواهید شد. زیرا یک مشکل ساده و معمولی در ماشین های گران قیمت می تواند هزینه بسیار سنگینی روی دست شما بگذارد.

کارشناسی اتوشناس

مراکز کارشناسی خودرو

مراکز کارشناسی خودرو در سطح کشور بسیار گسترده هستند و تعداد آنها بسیار بالاست. اما از بین تمام این موارد باید مراکزی را انتخاب کنید که به بهترین شکل ممکن کارشناسی را انجام دهند و گزارش کاملی از وضعیت ماشین به شما ارائه نمایند. سعی کنید در انتخاب مرکز مورد نظر دقت کافی را داشته باشید تا نتیجه قابل اطمینان و مورد قبول به شما بدهند.

چرا اتوشناس ؟

مجموعه اتو شناس یکی از معتبرترین و بهترین مراکز کارشناسی خودرو در سطح کشور به حساب می آید که علاوه بر موارد کارشناسی بدنه، کارشناسی فنی و آپشن ها، موارد دیگری مانند مسائل حقوقی قولنامه و سند خودرو را نیز به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد. با این کار شما علاوه بر اطمینان از قیمت مناسب خودرو، از ویژگی های دیگری مانند شرایط قولنامه نیز خیالتان راحت خواهد شد. تمام نکات ضروری برای یک خرید مناسب در مجموعه اتو شناس در نظر گرفته شده تا با اطمینان تمام خرید خود را انجام دهید.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

اتویار

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو