معرفی کامل کیا ایکس سید (کراس اور)

kia xceed

در  این مقاله قرا است یک کراس اور جذاب و نو ظهور را به شما معرفی کنیم. این کراس آور جدید کیا Xceed نام دارد که بر پایه ی پلتفرم کیا سید ساخته شده است و رقیبی برای تویوتا Chr و یا بی ام و X2 خواهد بود. این دست از خودرو ها که به تازگی محبوبیت بالایی پیدا کرده اند به CUV شناته شده اند. کیا بیان نموده که در بین تمم خودروهای هم کلاس کیا ایکس سید از همه به روز تر و تلنولوژی آن بالاتر خواهد بود. همچنین قرار است مدل پلاگین هیبرید این کراس آور هم به زودی به مرحله ی تولید برسد. چه در مدل معمولی و چه در مدل پلاگین هیبرید استفاده از پشت کیلومتر تمام دیجیتال و به روز شما را متوجه تکنولوژی های به کار رفته در خودرو می نمایند.

چقدر با کیا سید متفاوت است؟

تفاوت بسیار زیادی از لحاظ ظاهری بین مدل line-up کیا سید با این خودرو نیست اما با کمی دقت متوجه بزرگتر بودن این خودرو خواهید شد.فاصله ی چرخ  ها در این مدل افزایش یافته وو ارتفاع خودرو هم 4.5 سانتی متر بیشتر است. همچنین از برخی المان های سیاه و نقره ای برای عضلانی تر نشان دادن خودرو بهره برده شده است.

طراحی کیا ایکس سید

استفاده از  المان های مشکی و نقره ای در زیر درب ها و سپر ها ظاهر خودرو را به خودروهای شاسی بلند شبیه تر کرده است و همچنین کمک می کند در جاده های خاکی آسیب مکتری به خودرو وارد گردد. همچنین خم شدن بخش شیشه عقب خودرو به شکل کوپه بسیار خودرو را جذاب و دلچسب نموده است. بر روی سقف خودرو نیز دو عدد ریل برای باربند قرار دارد که کراس بودن خودرو را بیشتر تایید می کند.

در جلوی خودرو نیز به شکل هوشمندانه ای از جلوپنجره ی جدید کیا موسوم به دماغ ببر و چراغ های روز کشیده استفاده شده است که ظاهر بسیار زیبایی به خودرو بخشیده اند.

 

داخل کیا ایکس سید

 در داخل خودرو نیز همچون بیرون خودرو شاهد تفاوت های زیادی با مدل هاچبک کیا سید نیستیم و فقط فضای بازتری به نسبت مدل هاچبک در اختیار شما قرار دارد. همچنین به لطف نمایشگر 10.5 اینچی و پشت کیلومتر تمام دیجیتال ظاهری مدرن تر و تکنولوژیک تری برای خودرو به وجود آمده است. وجود نمایشگر دیجیتال به راننده اجازه می دهد مطابق سلیقه ی خودش سیستم نمایش اطلاعات خودرو را تنظیم کند و همچنین از امکان نمایش برخی امکانات همچون نقشه روی نمایشگر پشت کیلومتر بهره ببرد.

این نمایشگر دیجیتال 12.5 اینچ بزرگی دارد. استفاده از دوخت های رنگی و المان های رنگی در داخل خودرو بسیار ظاهر زیباایی به عضو جدید خانواده ی کیا سید داده اند. همچنین کیا ایکس سید از فضای بزرگ و خوبی برخوردار است و برای یک خودروی کراس اور این موضوع با اهمیتی قلمداد می شود.

در خودروهای کراس آور جمع و جور در این دسته انتظار فظای بسیار بزرگ و باز نداریم اما با این حال از لحاظ فضای در دسترس این خودرو با 426 لیتر فظا در صندوق و 1378 لیتر فضا با جمع کردن صندلی ها فضای قابل قبولی را به عنئان یک کراس آور کوچک در اختیار راننده قرار می دهد که یک نکته ی مثبت برای این خودرو محسوب می شود.

همچنمین سرنشینان عقب از فضای پا و فضای سر خوب و مناسبی برخوردار هستند و افراد قد بلند نیز به سادگی در خودرو جای می گیرند.

مشخصات فنی کیا ایکس سید

در حال حاظر خریداران امکان سفارش بین مدل های 1 لیتری 118 اسب بخاری، 1.4 لیتری 138 اسب بخاری و 1.6 لیتری 201 اسب بخاری را دارند اما به زودی مدل پلاگین هیبرید کیا ایکس سید نیز عرضه خواهد شد تا دوستداران محیط زیست هم بتوانند از این خودروی به روز و جذاب بهره ببرند.

برای هر مدل جعبه دنده ی 6 سرعته ی دستی و یا 7 سرعته ی اتوماتیک دو کلاچه عرضه می شود. تفاوت زیاد در موتور و جعبه دنده موجب شده تا این خودرو بازه ی قیمتی زیادی را پوشش دهد و با بودجه های مختلف امکان خرید این خودرو فراهم گردد.

این خودرو از اواخر سال 2019 به بازار عرضه خواهد شو و قیمت پایه برای این کراس اور 21 هزار  دلار است و از اواسط سال 2020 مدل پلاگین هیبرید این خودرو نیز عرضه می شود که قیمت دقیق آن مشخص نیست.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو