18 تا از بهترین خودرو های الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

زمان خودرو های الکتریکی فرا رسیده، در این مقاله به معرفی خودروهای برقی هستند پیشتاز در سال 2022 می پردازیم.

علی رغم همه‌گیری ویروس کرونا و کمبود تراشه‌های جهانی و محدودیت‌ های به وجود آمده، علاقه به خودروهای الکتریکی همچنان در حال افزایش است. این خودرو ها چنان جذابیتی داشتند که در سالی که سایر بخش‌های خرده‌فروشی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته بود، فروش جهانی خودروهای برقی در نیمه اول سال 2021 با 2.65 میلیون دستگاه خودرو نسبت به سال 2020، 168 درصد افزایش یافت. این درصد را با فروش خودرو های بنزینی مقایسه کنید: در سال 2020، بازار خودرو در سراسر جهان 16 درصد کاهش یافت.

استقبال از F-150 لایتنینگ آینده فورد در ماه مه بسیار زیاد بود، تعداد رزروها ظرف تنها 48 ساعت به 44000 رسید و از آن زمان به بعد از 160000 گذشت. فورد از تعداد زیاد پیش‌سفارش‌ها چنان شگفت‌زده شده است که از آن زمان تصمیم گرفته است ظرفیت تولید اولیه این کامیون تمام الکتریکی را دو برابر کند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود تعداد خودروهای الکتریکی، اتوبوس‌ها، وانت‌ها و کامیون‌های سنگین در جاده‌ها از 10 میلیون به 145 میلیون تا پایان دهه افزایش یابد. علاوه بر این، آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید که اگر دولت‌ها تلاش‌های خود را برای دستیابی به اهداف بین‌المللی انرژی و آب و هوا افزایش دهند، ناوگان جهانی خودروهای برقی در همان دوره احتمالاً به ۲۳۰ میلیون نفر می‌رسد، و این حتی بدون احتساب خودروهای برقی دو و سه چرخ است.

Audi A6 E-Tron

آئودی با تقلید از خودروهای الکتریکی BMW سری i تلاش کرده است تا محدوده e-tron خود را به عنوان جایگزینی با کیفیت برای خودروهای سنتی موتور بنزینی (ICE) معرفی کند. پس از e-tron GT فوق العاده چشمگیر، A6 e-tron خواهد آمد. این خودرو برای اولین بار در Auto Shanghai 2021 نشان داده شد، این خودرو بر روی همان شاسی پلتفرم برقی پریمیوم با سایر خودروهای الکتریکی از آئودی، پورشه و فولکس واگن قرار دارد. انتظار می رود قابلیت شارژ 800 ولتی، برد 430 مایل بیشتر و سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت کمتر از چهار ثانیه از دو موتور الکتریکی با خروجی ترکیبی 469 اسب بخار داشته باشد.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏BMW iX M60

جدیدترین پرچمدار BMW EV iX بسیار سریع است. سرعت این خودرو 0-62 در 4.6 ثانیه با حداکثر سرعت 124 مایل در ساعت میباشد. ظاهراً این برای BMW کافی نبود، زیرا این شرکت برای توسعه نسخه M، M60 برنامه ریزی کرده است .

به‌روزرسانی‌های iXs “وانیلی” احتمالاً شامل سیستم تعلیق مجدد، کاهش وزن، ترمزهای بهتر و آیرودینامیک بهبود یافته خواهد بود. تولید این خودروی الکتریکی چهار چرخ متحرک در ماه مارس آغاز می‌شود و قدرتی در حدود 600 اسب بخار (447 کیلووات) دارد. این بدان معناست که باید بتواند در حدود 4 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Ford F-150 Lightning

‏F-150 موتور بنزینی، بیش از 40 سال است که پرفروش ترین وسیله نقلیه از هر نوع در ایالات متحده بوده است. این موضوع میتواند توضیح دهد که چرا ظاهر آن تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است. با این حال، به غیر از ظاهر همه چیز آن تغییر کرده است. این خودرو حدود 563 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور 775 پوند توسط موتورهای الکتریکی دوگانه ی آن ارائه میشود.

دو گزینه باتری 230 مایل و 300 مایل برای مدل Extended Range ارائه می شود. شما همچنین، توانایی یدک‌کشی تا 10000 پوند را دارید.

سیستم Pro Power Onboard که تا 9.6 کیلووات قدرت را برای همه ابزارها فراهم می‌کند، یک “فرانک” بزرگ (تنه جلو) ارائه میدهد.

وسایل الکترونیکی، مایکروویو و سایر وسایل از طریق 11 خروجی که در کابین، تخت و صندوق عقب پخش شده اند نیز از امکانات این فورد میباشد.

‏F-150 Lightning  می تواند برای اداره  یا یک خانه با اندازه متوسط ​​تا سه روز در هنگام قطع برق ، برق تولید کند.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Citroen Ami

چیزی که در مورد سیتروئن آمی کوچک و دو سرنشینه شگفت انگیز است این است که در واقع یک چهار چرخه است. این نه تنها به این معنی است که استفاده ی آن در جاده قانونی است، بلکه از نظر تئوری، می تواند توسط افراد 14 ساله نیز مورد استفاده قرار گیرد. حداکثر سرعت این سیتروئن 28 مایل در ساعت است. (نسخه Ami Cargo، بعداً در سال 2022 وارد بازار خواهد شد.) دوبرابر کردن هوشمندی قطعات، هزینه ها را پایین نگه می دارد – برای مثال، درها در جهت مخالف باز می شوند زیرا طراحی دقیقاً از یک جزء در هر دو طرف خودرو استفاده می کند.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏GMC Hummer EV

‏ Hummer EV Edition 1 GMC دارای سه موتور الکتریکی با قدرت تقریباً عجیب و غریب 1000 اسب بخار و گشتاور 11500 پوند میباشد که شما را در عرض سه ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل در ساعت می رساند. به لطف فرمان چهار چرخ این خودرو، چرخ‌های عقب می‌توانند 10 درجه بچرخند و به خودرو اجازه می‌دهند که به صورت مورب حرکت کند، البته با سرعت‌های پایین. هامر دارای قابلیت شارژ سریع 350 کیلوواتی است که می تواند 100 مایل را در 10 دقیقه طی کند. پانل های سقف قابلیت جابجایی را نیز دارا میباشند.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Lucid Air

‏Air Dream Edition در حال حاضر به تعداد کمی از خوش شانس ها رسیده است و محموله های آن از ماه اکتبر آغاز شده است و Lucid تنها 520 دستگاه از آنها را با قیمت 169000 دلار می سازد. 520 به برد 520 مایلی خودرو اشاره دارد که رسما ایر را به طولانی‌ترین خودروی الکتریکی در جاده تبدیل می‌کند و بیش از 100 مایل از تسلا پیشی می‌گیرد. حداکثر سرعت 168 مایل در ساعت ترسناک است که تا حدی به دلیل ضریب درگ بسیار کم خودرو است. Lucid’s DreamDrive از 32 حسگر و لیدار برای نظارت بر وضعیت جاده، ترافیک و راننده استفاده می کند، در حالی که یک صفحه نمایش 5K منحنی 34 اینچی تمام اطلاعات مربوطه را در کابین ارائه می دهد.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Maserati MC20

نسخه 2022 EV از ابرخودروی مازراتی ظاهراً دارای پیشرانه ای با توانایی بیش از 700 اسب بخار خواهد بود که با وجود 175 تا 220 پوند سنگین تر از مدل بنزینی است و قوی تر است. سه موتور الکتریکی این عملکرد را ارائه می دهند: یکی در محور جلو و دو موتور در عقب.
شتاب؟ طبق گزارشات 0-62 مایل در ساعت در دو ثانیه میباشد. به دلیل اینکه نسخه الکتریکی به هیچ ورودی هوا نیاز ندارد، طراحی ممکن است کمی تغییر کند. از آنجایی که V6 MC20 از 187,000 پوند شروع می‌شود، می‌توانید انتظار قیمت‌هایی کمتر از این رقم را برای مدل تمام الکتریکی داشته باشید.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Polestar 3

ما فکر میکنیم که Polestar 2 در زمان ورود به سادگی بهترین خودروی الکتریکی موجود در جهان بود. بنابراین می توانید خوشحالی ما را تصور کنید زمانی که در ژوئن 2021، Polestar یک تیزر از SUV الکتریکی خود، Polestar 3 منتشر کرد.این خودرو ظاهراً قیمتی تقریباً برابر با پورشه کاین (حدود 75000 دلار) دارد.

‏Polestar 3 با ولوو XC90 2022، که توسط همان شرکت مادر تولید می شود یکی میباشد. به لطف بازنگری در طراحی داخلی اکنون که دیگر نیازی به تونل‌های انتقال در طول شاسی نداریم، همچنین انتظار یک کابین کف صاف و یک صندلی بالاتر را داریم.

انتظار می رود ویژگی های رانندگی این خودرو به طور قابل پیش بینی ای اسپرت تر از ولوو باشد.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Fisker Ocean

در طول زمان شارژ خودروی برقی همیشه سریع‌تر می‌شود، اما حتی سریع‌ترین و قوی‌ترین سیستم‌ها نیز زمان شارژ باتری را در ده‌ها دقیقه اندازه‌گیری می‌کنند – و این در صورتی است که بتوانید شارژر فوق‌العاده سریعی پیدا کنید. خوشبختانه، Fisker Ocean با تعبیه نمایشگر 17.1 اینچی در فضای داخلی، راهی برای از بین بردن خستگی شارژ خودرو دارد. این خودرو حالت هالیوودی دارد که وقتی فعال باشد، صفحه را از حالت عمودی به منظره می‌چرخاند تا در حالی که باتری پر است، سرنشینان را با پخش فیلم سرگرم کند. همچنین یک برد 300 مایلی، سقف خورشیدی، یک فضای داخلی کاملا وگان (سبک طراحی داخلی) و فرش های ساخته شده از مواد بازیافتی و در عملکرد 0-60 با زمان کمتر از سه ثانیه هم از امکانات دیگر این خودرو است.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Kia EV6

ما قبلاً پرچم‌دار جدید خودروی برقی کیا را را ندیدیم، و فکر می‌کنیم مدل سال 2022 را دوست خواهید داشت. این خودرو دارای همان معماری الکتریکی فوق‌العاده‌ای است که در هیوندای Ioniq 5 یافت می‌شود، با فناوری ثبت اختراع که موتور و اینورتر را برای افزایش ولتاژ 400 ولت به 800 ولت برای شارژ پایدار تبدیل می‌کند. در نتیجه ده تا 80 درصد شارژ با یک شارژر 350 کیلوواتی فقط در 18 دقیقه. و به لطف عملکرد بسیار خوب «خودرو برای بارگیری»، در صورت نیاز، حتی می‌توانید از باتری خودرو برای راه‌اندازی ابزارها و لوازم خانگی استاندارد استفاده کنید.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Lotus Evija

قرار است ابرخودروی الکتریکی لوتوس که با تاخیر زیادی مواجه شده بود، سرانجام در سال 2022 وارد بازار شود. با قضاوت بر اساس طراحی خیره کننده، ارزش صبر کردن را دارد. اولین ابرخودروی تمام الکتریکی بریتانیایی دارای یک پیشرانه چهار موتوره عجیب و غریب (دو موتور در هر محور) است که حدود 2000 اسب بخار قدرت دارد – بله، دو هزار اسب بخار – و می تواند در کمتر از 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 186 مایل در ساعت برسد. این پنج ثانیه سریعتر از بوگاتی شیرون است.

لوتوس در نهایت با سرعت بیش از 200 مایل در ساعت به اوج می رسد.  با یک بار شارژ فقط 215 مایل مسافت خواهید داشت. هزینه چنین عملکردی 2 میلیون پوند است و تنها 130 خودرو ساخته خواهد شد. بسته باتری 70 کیلووات، 680 کیلوگرمی، طبق معمول خودروهای برقی در کف خودرو نیست، بلکه در پشت صندلی ها قرار گرفته است. این بدان معنی است که لوتوس می تواند کف، صندلی ها و سقف را پایین بیاورد تا ارتفاع سواری را به 105 میلی متر کاهش دهد.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Rivian R1S

طبق گفته این شرکت، Range Rover R1S آماده کاوش در “تمام زمین یعنی در هر آب و هوایی میباشد. قیمت شاسی بلند هفت سرنشین R1T از 70000 دلار شروع می شود. چهار موتور (یکی روی هر چرخ) در مجموع 750 اسب بخار قدرت را از پیشرانه الکتریکی فراهم می‌کنند، در حالی که رانندگان می‌توانند از سرعت‌های 0 تا 60 برابر سوپراسپرت در سه ثانیه و برد تخمینی 316 مایل لذت ببرند. شما می توانید تا وزن 7700 پوند را یدک بکشید، در حالی که هشت حالت رانندگی و عمق 3 فوتی باید با هر مانعی که با آن روبرو شوید مقابله کند. در تمام این مدت، شما در یک فضای داخلی مجلل با فناوری پیشرفته، از جمله اتصال LTE و Wi-Fi، سیستم صوتی Meridian (شامل چهار بلندگوی گنبدی آلومینیومی بالای سر) و یک بلندگوی بلوتوث قابل جابجایی برای لذت شنیداری در فضای باز میباشد.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Toyota bZ4X

اولین خودروی برقی کامل تویوتا، bZ4X، با طراحی قطبی – به لطف خطوط زاویه‌دار و زیبایی‌شناسی عمداً آینده‌نگر، در مدل دیفرانسیل جلو بردی معادل 310 مایل خواهد داشت. این برد در نسخه چهارچرخ به 285 مایل کاهش می‌یابد، و زمان‌های 0-62 مایل در ساعت نیز برای هر ساخت متفاوت است: به ترتیب 8.4 ثانیه و 7.7 ثانیه برای مدل‌های FWD و AWD. یک برنامه گوشی هوشمند “کلید دیجیتال” به مالک این امکان را می دهد که دسترسی دیگران را به ماشین فراهم کند. حداکثر نرخ شارژ سریع 150 کیلووات به این معنی است که 80 درصد شارژ در 30 دقیقه قابل دستیابی است.

تویوتا ادعا می‌کند که این باتری 90 درصد از برد خود را در 10 سال اول عمر خود نگه می‌دارد. این شرکت همچنین یک سیستم فرمان به سیم به نام One Motion Grip ساخته است که اتصال مکانیکی سنتی بین فرمان و چرخ‌های جلو را قطع می‌کند و به جای آن یک اتصال دیجیتالی را انتخاب می‌کند که در آن ورودی‌های فرمان راننده به صورت الکترونیکی به لاستیک‌های جلو منتقل می‌شوند. نتیجه فضای پا بیشتر در جلو و قفل کامل تنها در 150 درجه حرکت است.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Volvo XC90

‏XC90 جدید که کاملاً برقی است و در کارولینای جنوبی ساخته شده است، اولین مدل ولوو خواهد بود که از عملکرد رانندگی پیشرفته «چشم‌های خاموش» استفاده می‌کند که توسط این شرکت نه به‌عنوان کاملاً مستقل، بلکه به‌عنوان «کروز کنترل بسیار پیشرفته» توصیف شده است. فناوری Lidar از Luminar و یک رایانه رانندگی خودکار با تراشه Nvidia Drive Orin که قادر به انجام عملیات 254 ترا در ثانیه است، با سیستم‌های پشتیبان برای فرمان و ترمز برای چیزی که ظاهراً به رانندگی خودکار سطح 4 نزدیک می‌شود، تلفیق می‌شود.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Genesis GV60

شاسی بلند جدید این سازنده کره ای می خواهد جایگزینی برای خودروهایی مانند آئودی e-tron Sportback، BMW iX3، Jaguar I-Pace و Volkswagen ID.5 باشد. و مانند آئودی، GV60 به جای آینه‌های درب معمولی با دوربین‌های عقب عرضه می‌شود. یک باتری 77.4 کیلووات ساعتی، نسخه دیفرانسیل عقب با موتور الکتریکی 228 اسب بخار، بیشترین برد را با 280 مایل خواهد داشت.

مدل چهار چرخ متحرک با قدرت 318 اسب بخار تا 249 مایل کاهش می یابد. مدل پرفورمنس فقط می‌تواند 229 مایل را پشتیبانی کند، اما موتورهای دوقلو با قدرت 435 اسب بخار و حالت تقویتی که اجازه می‌دهد 0 تا 60 مایل در ساعت در چهار ثانیه به سرعت 0-60 مایل بر ساعت برسد، وجود دارد. حالت دریفت نیز وجود دارد. سیستم الکتریکی 800 ولت به این معنی است که شما می توانید با استفاده از شارژرهای 350 کیلوواتی، باتری را تنها در 18 دقیقه از 10 به 80 درصد برسانید.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Bollinger B1

ظاهر جعبه ای این خودرو بسیار مورد توجه قرار گرفته است، شاسی تمام آلومینیومیاین این خودرو با ساختار فولادی HSLA این SUV تمام الکتریکی را از یک کابین نیمه به کابین کامل تغییر میدهد. باتری 142 کیلوواتی ساعتی فقط برای برد 200 مایل مناسب است، اما موتورهای دوگانه می توانند 614 اسب بخار قدرت و زمان 0 تا 60 را تنها در 4.5 ثانیه ارائه دهند. حداکثر سرعت این خودرو به 100 مایل در ساعت محدود است. به نظر می رسد راز B1 این است که تقریباً همه چیز را می توان به راحتی بیرون آورد: شیشه های قابل جابجایی، درهای قابل جابجایی، پانل های سقف قابل جابجایی، شیشه جلوی قابل جابجایی، صندلی های عقب قابل جابجایی … این خودرو همچنین یک سیستم استریو با بلوتوث  نیز دارد.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

‏Canoo Lifestyle Vehicle

اکنون می‌توانید خودروی کانو را برای تحویل در اواخر سال 2022 پیش‌سفارش دهید. رانابوت 350 اسب بخاری می‌تواند 250 مایل را با یک بار شارژ طی کند و به لطف طراحی مدولار و فضای داخلی تا 188 فوت مکعب، می‌توانید بین چهار نسخه یکی را انتخاب کنید: یک مدل تحویلی دو نفره، یک نسخه پایه پنج نفره و نسخه‌های پرمیوم و ماجراجویی هفت نفره. نسخه پایه 34750 دلاری می تواند 80 درصد شارژ را در 28 دقیقه انجام دهد. نسخه Premium دارای بسته سلامتی تصفیه کننده هوا، نور محیط و سیستم صوتی با 17 بلندگو است. مدل Adventure یک قفسه سقفی و یک گیره بکسل اضافه می کند که می تواند تا 2000 پوند را بکشد. یک پیکاپ در سال 2023 با موتور قدرتمندتر 500 اسب بخاری عرضه می شود.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

 

‏Tesla Cybertruck

ظرفیت بار تا 3500 پوند و قابلیت یدک کشی 14000 پوند؛ ایلان ماسک توییت کرده است که این کامیون ابتدا با چهار موتور، 500 مایل برد و زمان 0 تا 60 کمتر از سه ثانیه عرضه می شود (ظاهراً نسخه های تک موتوره و دو موتوره نیز در دست ساخت هستند). ماسک همچنین اضافه کرد که Cybertruck اکنون دارای ویژگی «Crab Walk» خواهد بود، درست مانند هامر EV. آیا امید به اینکه تسلا سایبرکواد، یک وسیله نقلیه تمام زمینی الکتریکی باشد ،خیلی زیاد است؟ شاید.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

18 تا از بهترین خودروهای الکتریکی که در سال 2022 عرضه می شوند

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو