تویوتا سوپرا ، خودرویی برای مسابقات خیابانی

تویوتا سوپرا 2019

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تویوتا سوپرا خودرویی نام آشنا برای دوست داران خودرو های سریع و مسابقه ای است. در بسیاری از فیلم ها، مانند سری فیلم های سریع و خشن هم از تویوتا سوپرا استفاده شده است.

تاریخ عرضه

تویوتا بعد از یک غیبت چندین ساله، قرار است در سال 2019 با نسل جدیدی از تویوتا سوپرا به جدال خیابان ها برود. این خودرو از یک ماه دیگر قرار است برای پیش فروش در دسترس قرار گیرد و نیمه ی اول سال 2019 رونمایی رسمی و عرضه این خودرو آغاز می شود.

در تصاویر جاسوسی منتشر شده از این خودرو در نگاه اول میتوان دید که تویوتا سوپرا ی جدید بر پایه ی خودروی کانسپت تویوتا اف تی 1 طراحی و ساخته شده است.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”10820″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

طراحی ظاهری

رونمایی رسمی از این خودرو صورت نگرفته است اما چند تصویر جاسوسی و چند رندر از این خودرو به رسانه ها درز کرده است و به وضوح می توان شباهت های بسیار زیاد این خودرو با کانسپت FT1 را مشاهده نمود.

در بخش های بسیار زیادی تویوتا سوپرا ی 2019  با بی ام و Z4 نسل جدید طراحی مشترک دارند و به وضوح می توان شباهت را در این دو خودرو مشاهده نمود.

طراحی کاپوت این خودر  الهام گرفته از خودروهای فرمول 1 است و نشان از سرعت و شتاب این خودرو دارند.

تصاویری از طراحی داخل خودرو موجود نمیباشد و به همین دلیل باید تا زمان عرضه منتظر بمانیم تا بتوانیم داخل این خودروی دوست داشتنی را مشاهده نماییم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”10822,10823,10824″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشرانه و جعبه دنده

تویوتا سوپرا ی جدید قرار است از لحاظ موتور و جعبه دنده در 4 مدل متفاوت به بازار عرضه گردد.

در ارزان ترین مدل ، این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر بهره می برد که کمپانی BMW آن را ساخته است.

به طور کلی در طراحی و ساخت سوپرا 2019 کمپانی های تویوتا و بی ام و همکاری بسیار زیادی با هم داشته اند و به نوعی با یک محصول مشترک از آلمان و ژاپن روبرو هستیم.

در سریع ترین مدل سوپرا از یک پیشرانه شش سیلندر با توربوشارژ بهره می برد و گیربگس هشت سرعته دوکلاچه آن نیرو را به چهار چرخ خودرو انتقال می دهند.

مدل شش سیلندر سوپرا با موتور 350 اسب بخاری خود می تواند به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 3.9 ثانیه ای دست یابد.

قیمت و رقبا

تویوتا برای نسل جدید از سوپرا قیمت 50 هزار دلاری را در نظر داردکه قیمت بالایی محسوب می شود.

این قیمت بالا موجب می شود که این خودرو ، رقبای سر سخت و قدری داشته باشد که از آن جمله می توان به پورشه کیمن ، جگوار اف تایپ ، شورلت کامارو ، فورد موستانگ اشاره نمود که همگی از لحاظ سرعت رقبای قدرتمندی محسوب می شوند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”10821″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row]

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو