قیمت تیام مکث موتور

با توجه به امکانات این خودروی اقتصادی، قیمت می‌تواند در میزان استقبال خریداران از این خودرو نقش بسیار مهمی ایفا کند. با توجه به تنوع مدل‌ها و امکانات، این خودرو در چین با قیمت 55800 تا 69800 یوان عرضه می‌شود. این قیمت معادل 8000 تا 11000 دلار آمریکا در بازار جهانی است که برای یک خودروی کراس اوور 7 نفره اقتصادی منطقی به نظر می‌رسد.

با توجه به شرایط خاص قیمت گذاری خودروهای وارداتی در ایران، قیمت تمام شده خودروی تیام مکث موتور در بازار ایران هنوز مشخص نیست و باید تا زمان عرضه این خودرو صبر کنیم. اما کارشناسان خودرو قیمت حدودی این مدل را از 950 میلیون تومان تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان تخمین زده اند ولی در این بازار پر تلاطم اگر قیمت رقابتی برای این مدل در نظر گرفته نشود تیام نمی تواند گزینه وسوسه کننده برای خرید خودرو باشد.

نمای جلوی تیام مکث موتور

شرایط خرید خودروی تیام مکث موتور از بورس کالا

جهت خرید یک خودرو از بورس کالا باید روند احراز هویت سامانه سجام و دریافت کد بورس کالا را طی کنید. در صورت عرضه شدن خودروی تیام مکث موتور در بورس کالا، می‌توانید روند زیر را برای خرید این خودرو در بورس کالا طی کنید.

1. در مرحله اول باید در سامانه سجام، ثبت نام کنید و احراز هویت انجام دهید. برای این منظور به آدرس sejam.ir بروید و گزینه «ثبت نام در سجام» را انتخاب کنید. پس از تکمیل اطلاعات، باید کد رهگیری دریافت کنید. پس از دریافت کد رهگیری با مراجعه مجدد به سامانه سجام، از بخش احراز هویت، امضا و مدارک خود را ثبت کنید.

2. دریافت کد آنلاین بورس کالا مرحله دوم برای خرید خودروی تیام مکث موتور از بورس کالا است. برای این کار باید به سایت کارگزاری‌ها به آدرس ebgo.ir بروید و یکی از کارگزاری‌های معتبر را انتخاب کنید. سپس روی گزینه « اخد کد آنلاین بورس کالا» کلیک کنید. اطلاعات خود را در این سامانه تکمیل و کد آنلاین بورس کالا را دریافت کنید. البته شما می‌توانید این روند را با مراجعه حضوری به یکی از کارگزاری‌های معتبر نیز انجام دهید.

3. در مرحله بعد باید اقدام به افتتاح حساب وکالتی کنید. با مراجعه به یکی از بانک‌های منتخب، اقدام به افتتاح حساب وکالتی نمایید. سپس به سامانه بورس کالا برگردید و شماره حساب وکالتی خود را به کارگزاری معرفی کنید.

4. منتظر اعلام خبر عرضه خودروی تیام مکث موتور در بورس کالا باشید و تا حداکثر یک روز قبل از عرضه، حساب وکالتی خود را به اندازه مبلغ پیش پرداخت مورد نظر شارژ کنید. روز عرضه خودرو، به سامانه بورس کالا مراجعه کنید و درخواست خود را برای خرید خودروی تیام مکث موتور ثبت کنید.

5. کارگزاری از طرف شما خودروی موردنظر را خریداری می‌کند. سپس باید ظرف 3 روز، نسبت به تکمیل وجه و واریز کل مبلغ خودرو به حساب وکالتی اقدام کنید.

6. در مرحله آخر باید با مراجعه به سامانه آنلاین بورس کالا، یکی از نمایندگی‌ها را جهت تحویل خودرو انتخاب کنید.

 

تیام، ارزانترین کراس اوور مکث موتور

مکث موتور قصد دارد خودروی چینی BAIC RUIXIANG X3 را با نام «تیام» به بازار ایران وارد کند. این خودرو در رده خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت قرار می‌گیرد و نباید انتظار امکانات خودروهای رده بالای بازار را از آن داشت. اما به طور کلی مشخصات و قابلیت‌های این خودروی کراس اوور اقتصادی نسبت به قیمت آن قابل قبول است و راحتی و امنیت را برای خانواده‌ها با هزینه مناسبی فراهم می‌کند.

در مجموع 4 تیپ از این خودروی جدید چینی به بازار عرضه شده است. این خودرو به عنوان دومین خودروی تولید شده توسط بایک رویژیانگ (BAIC Ruixiang) معرفی شده است. تیام به عنوان یک SUV با موتور 1.5 لیتری و ظرفیت 7 نفر، قرار است با سایر کراس اوور های اقتصادی در بازار ایران رقابت کند.

 

آشنایی با برند بایک و خودروی BAIC Ruixiang X3 (تیام)

شرکت خودروسازی بایک با نام اصلی BAIC Motor Corporation Limited، یک شرکت خودروسازی دولتی چینی است که دفتر مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد. این برند خودروسازی یکی از شرکت‌های تابعه دولت چین و زیر نظر شهرداری پکن اداره می شود.

شرکت بایک موتور (BAIC Motor) در سال 2010 به عنوان یک شرکت زیرمجموعه گروه بایک ثبت شد و در دسامبر 2014 به یک شرکت بورسی تبدیل شد. این شرکت در مارس 2015 اعلام کرد که قصد دارد همکاری خود را با دایملر AG با در اختیار گرفتن 35 درصد از سهام مرسدس بنز لیزینگ (یک شرکت لیزینگ مستقر در چین) گسترش دهد.

شرکت بایک دارای خط تولید گسترده‌‌ای است که انواع خودرو‌ها را شامل می‌شوند. محصول سنتی این شرکت اتوبوس است؛ اما محصولات مدرن و شناخته‌شده‌تری مانند خودروهای سواری با نام تجاری Beijing (پکن) و کراس اوورهای سری BJ و SUV های برند Beijing Off-road (آفرود پکن) نیز در این شرکت تولید شده اند.

کراس اوور جدید BAIC Ruixiang X3 2022 (تیام) در نمایندگی‌های رسمی این شرکت در چین عرضه شد و به دلیل امکانات عالی، خیلی زود مورد توجه خریداران قرار گرفت. خودروی BAIC Ruixiang X3 دومین مدل در خط تولید Ruixiang است و با شعار “ترکیبی از کاربردی بودن، فضا، راحتی و ایمنی” به بازار عرضه می‌شود. 4 تیپ عرضه شده این خودرو، 1.5 5MT Basic (مدل پایه)، 1.5 5MT Standard (مدل استاندارد)، 1.5L 5MT Charming (مدل جذاب) و 1.5 5MT Luxury(مدل لاکچری) نام دارند و معلوم نیست که کدام نسخه از این خودرو به عنوان خودروی جدید تیام مکث موتور به بازار ایران وارد می‌شود.

نمای عقبی تیام مکث موتور

مشخصات فنی تیام

در این بخش به بررسی مشخصات فنی و موتور خودروی تیام مکث موتور می‌پردازیم. زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی قرار دارد. این موتور قادر است حداکثر قدرت 105 اسب بخار را تولید کند. 150 نیوتن متر گشتاور تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی، این توان را به چرخ‌های جلو منتقل میکند. طبق آزمایشات انجام شده، این موتور می‌تواند حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را برای خودروی تیام مکث موتور فراهم سازد. به نظر می‌رسد هیچ کدام از مدل‌های این کراس اوور اقتصادی به گیربکس اتوماتیک مجهز نخواهد شد.

این خودرو از نظر ابعاد دارای طول 452 سانتی‌متر، عرض 179 سانتی‌متر، ارتفاع 177 سانتی‌متر و فاصله بین دو محور 270 سانتی‌متر است. وزن این خودرو به حدود 1435 کیلوگرم می‌رسد. این خودرو از رینگ 16 اینچی و لاستیک‌های 205 بهرمند است.

قابلیت‌های این خودرو در 4 مدل مختلف آن، متفاوت است و باید ببینیم مکث موتور کدام مدل‌های خودروی بایک X3 را به بازار ایران وارد می‌کند. اگرچه ممکن است نسخه پایه برخی از قابلیت‌های زیر را نداشته باشد، اما این قابلیت‌ها در مدل‌های فول آپشن تعبیه شده‌اند. طراحی داخلی چرمی، سقف پانورامیک، دوربین دنده عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، سیستم نظارت بر باد لاستیک‌ها (TPMS)، خروجی هوای تهویه در هر سه ردیف، دو ایربگ، سیستم صوتی با دو اسپیکر، ایموبلایزر، چراغ‌های هالوژنی و روشنایی روز و … از قابلیت‌های مدل‌های مختلف این خودرو هستند.

داخل تیام مکث موتور

طراحی و ظاهر خودروی تیام مکث موتور

خودروی جدید تیام مکث موتور یا همان خودروی Ruixiang X3 از سبک طراحی خانواده خودروهای کراس اوور بایک برخوردار است و تا حدودی به Ruixiang X5 (خودروی تیارا) شباهت دارد. این موضوع در بدنه و طراحی جلو به وضوح قابل مشاهده است. برای مثال در بخش جلویی، صفحه مشبک رادیاتور با ابعادی بزرگ خود نمایی می‌کند. بخش ورودی هوای رادیاتور مستقیما به چراغ‌های جلو متصل می‌شود. سپر جلو حالتی کمانی شکل دارد و در دو طرف آن، دو فرورفتگی مشاهده می‌شود. شما می‌توانید به دلخواه، تجهیزات روشنایی اضافی را در این دو فرورفتگی مثلثی شکل اضافه کنید. زاویه دید خودروی تیام مکث موتور در بخش جلو نسبتا گسترده است که دید واضحی را به سرنشینان می‌دهد. این خودرو در چین با سه رنگ اصلی سفید، قرمز و مشکی به بازار عرضه شده است.

در بخش عقبی خودرو نیز زبان طراحی خودروهای کراس اوور چینی به خوبی دیده می‌شود. سپر عقب، دو چراغ را در دو طرف خود جای داده و در بخش وسط نیز یک نوار کرومی وجود دارد که ظاهر خودرو را اسپرت نشان می‌دهد. در بخش بالای سپر، محل نصب پلاک خودرو قرار دارد و در بالای آن، نوار کرومی ضخیم دیگری نصب شده که چراغ‌های عقب در دو طرف آن قرار گرفته اند.

در مورد فضای داخلی، به نظر می‌رسد که کمپانی بایک رنگ مشکی را برای داخل این خودرو مورد استفاده قرار داده است. طراحی کابین خودرو ساده و در عین حال جذاب است. کابین خودروی تیام مکث موتور طراحی سنتی دارد که در آن راحتی سرنشینان با فناوری (به عنوان دو عنصر مهم) ترکیب شده است.

این خودرو به یک فرمان کلاسیک دایره‌‌ای شکل چهار پره و داشبورد استاندارد مجهز شده است. مجموعه چند رسانه‌‌ای با نمایشگر صفحه لمسی در کنسول مرکزی تعبیه شده است. این صفحه نمایش 8 اینچی می‌تواند عملکردهایی مانند اتصال تلفن همراه، بلوتوث و کنترل خودرو را تحقق بخشد.

همچنین لازم به ذکر است که در کابین خودروی تیام مکث موتور، دکمه‌های کنترلی فیزیکی بسیار زیادی برای عملکردهای مختلف وجود دارد. تزئینات داخلی خودروی کراس اوور تیام، ترکیبی از چرم و پارچه را شامل می‌شود. روی داشبورد کلاسیک این خودرو، مجموعه چند رسانه‌‌ای در وسط و دریچه‌های سیستم تهویه در دو طرف کنسول مرکزی نصب شده اند.

 

داشبورد تیام مکث موتور

مشاوره خرید خودروی تیام مکث موتور

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی تیام مکث موتور در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو