ورود چند خودروی لینک اند کو (Lynk & Co) به ایران!

برند خودروسازی لینک اند کو (Lynk & Co) یک برند تازه تاسیس چینی-سوئدی است که زیرمجموعه هلدینگ جیلی Geely Automobile Holdings به شمار می‌آید. این برند در سال 2016 در گوتنبرگ سوئد تأسیس شد. لینک اند کو خودروهایی نوآورانه و فناوری‌محور را تولید می‌کند. عمده مشتریان برند لینک اند کو را کاربران جوان و علاقه‌مند به فناوری تشکیل می‌دهند. اکنون خبرهایی به گوش می‌رسد که یک شرکت ایرانی قرار است با همکاری کمپانی جیلی، محصولات لینک اند کو را به بازار ایران وارد کند. هر چند که جزئیات زیادی از شرکت واردکننده و خودروهای وارداتی منتشر نشده است.

قیمت محصولات لینک اند کو در بازار ایران

بر اساس جدیدترین اخبار، مجوز ورود محصولات لینک اند کو به بازار ایران صادر شده است. با توجه به اینکه در طرح اخیر واردات خودرو، شرکت‌های داخلی زیادی متقاضی واردات خودروهای لینک اند کو به بازار ایران شدند، هنوز به طور رسمی اطلاعاتی درباره شرکت واردکننده منتشر نشده است. همچنین زمان عرضه، مدل‌ها و قیمت خودروهای برند لینک اند کو در بازار ایران نیز هنوز مشخص نیست.

با توجه به قیمت جهانی محصولات لینک اند کو، می‌توان به طور حدودی قیمت این محصولات در بازار ایران را حدس زد. برای مثال، قیمت خودروی Lynk & Co 01 در بازار کویت، از 10 هزار دینار شروع می‌شود که در بازار ایران چیزی حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان خواهد بود. در سایت فروش آنلاین لینک اند کو، قیمت جدیدترین مدل این محصول در اروپا از 37 هزار یورو شروع می‌شود که تقریبا برابر با 1 میلیارد و 800 میلیون تومان است. البته با یورو 48 هزار توان و بدن احتساب هزینه های جانبی، گمرکی و مالیاتی.

لینک اند کو 2023

کدام محصولات لینک اند کو به ایران وارد می‌شوند؟

هنوز مشخص نیست که کدام محصولات لینک اند کو برای عرضه به بازار ایران انتخاب شده‌اند، اما احتمال عرضه مدل 01 از سایر مدل‌ها بیشتر است. خودروی Lynk & Co 01 یک خودروی SUV کراس اوور پنج نفره که توسط برند Lynk & Co Geely در همکاری با ولوو توسعه یافته است. این خودرو بر اساس پلتفرم مشابه ولوو XC40  تولید می‌شود.

مدل 01 در ابتدا از موتور 2 لیتری توربو ولوو با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر استفاده می‌کرد که به یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته یا هفت سرعته DCT مجهز می‌شد. یک موتور 1.5 لیتری توربو و یک نسخه هیبریدی از آن موتور در اواسط سال 2018 معرفی شد. نسخه‌های پایه دارای چرخ جلوی محرک و نسخه‌های پیشرفته دارای چهار چرخ محرک هستند.

گران‌ترین مدل از این خودرو Lynk & Co 01 پلاگین هیبریدی است. همان موتور بنزینی 1.5 لیتری با یک موتور الکتریکی قدرتمند و یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 14.1 کیلووات ساعت در این خودرو تعبیه شده است. به لطف این مجموعه کارآمدتر، حداکثر قدرت خروجی به 261 اسب بخار و گشتاور به 425 نیوتن متر افزایش می‌یابد. استقلال موتور الکتریکی خودرو به آن اجازه می‌دهد تا حداکثر مسافت 69 کیلومتر را فقط با باتری طی کند.

لینک اند کو 01 2023

آشنایی با برند لینک اند کو

طبق گفته هلدینگ جیلی، برند LYNK & CO یک برند خودروسازی جهانی است که با سرمایه گذاری مشترک بین گروه خودروسازی جیلی و گروه خودروسازی ولوو شکل گرفته و قصد دارد صنعت خودروسازی را با ارائه محصولات مدرن و مبتنی بر جدیدترین تکنولوژی‌های روز، به چالش بکشد. خودروهای لینک اند کو با زبان طراحی کاملا جدید، عصر جدیدی از حمل و نقل را رقم می‌زنند.

این برند از زمان آغاز به کار خود بیش از 600000 وسیله نقلیه را به کاربران خود تحویل داده است و رکوردهای جدیدی را برای رشد در بین برندهای جهانی خودرو به ثبت رسانده است. برند Lynk & Co در اروپا، با هفت مرکز فروش دائمی در کشورهایی مانند هلند، سوئد، بلژیک و آلمان و … به گسترش خود ادامه داد. در سال 2021، این برند برنامه‌های خود را برای سرعت بخشیدن به توسعه در بازار جهانی، با ورود به بازارهای جدید در خلیج فارس، آسیا و اقیانوسیه اعلام کرد که این روند از کویت شروع شد.

لینک اند کو 03 2023

خودروهای برند لینک اند کو

برند لینک اند کو در ابتدا سه مدل در نظر گرفته شده برای تولید را معرفی کرد که همگی بر اساس پلتفرم Compact Modular Architecture (CMA) توسعه یافته توسط CEVT و مورد استفاده توسط ولوو ساخته شده‌اند. لیست محصولات معرفی شده این شرکت، در ادامه آورده شده است:

  • Lynk & Co 01 (2017–اکنون)،SUV  کامپکت.
  • Lynk & Co 02 (2018–اکنون)، هاچ بک کامپکت و یک SUV کراس اوور کامپکت.
  • Lynk & Co 03 (2018–اکنون)، سدان کامپکت.
  • Lynk & Co 04 (2020–2022)، عدم تولید – جایگزینی با یک اسکوتر برقی (Segway).
  • Lynk & Co 05 (2019–اکنون)،  شاسی بلند کوپه کامپکت بر اساس مدل 01.
  • Lynk & Co 06 (2020–اکنون)، SUV ساب کامپکت.
  • Lynk & Co 08 (2023–اکنون)، شاسی بلند 7 نفره سایز متوسط.
  • Lynk & Co 09 (2021–اکنون)،  SUVسایز متوسط.

برندLynk & Co  در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که Lynk & Co 04 را به عنوان یک هاچ بک کامپکت عرضه کند، اما این برنامه در سال 2020 لغو شد و نام آن به یک اسکوتر برقی (Segway) اختصاص یافت.

لینک اند کو 05 2023

فناوری‌های برند لینک اند کو

هسته و قلب برند LYNK & CO، ارتباط است. مشتریان طیف وسیعی از فناوری‌های ارتباطی را در خودروهای این برند پیدا می‌کنند که هدف همگی آسان‌تر کردن زندگی است. همه خودروها دارای یک صفحه نمایش لمسی مرکزی بزرگ و سیستم‌های مدرن هستند که همیشه به اینترنت و فضای ابری خودرو متصل هستند.

اولین خودروی این برند، مدل 01 است که یک SUV قدتمند و پر از تکنولوژی‌های مدرن به شمار می‌رود. این خودرو بر اساس معماری مدولار فشرده (CMA) ساخته شده که به طور مشترک بین گروه خودروسازی جیلی و ولوو توسعه داده شده است.

این خودرو دارای دکمه اشتراک گذاری است که به مالک این امکان را می‌دهد تا از طریق یک کلید دیجیتالی قابل اشتراک گذاری، دسترسی دیگران را به خودرو فراهم کند. کاربران از طریق برنامه LYNK & CO خودروی خود را از طریق تلفن هوشمند و همچنین از طریق نمایشگر خودرو، کنترل و نظارت می‌کنند.

لینک اند کو 08 2023

میزان فروش محصولات برند لینک اند کو

برند Lynk & Co تحت تاثیر شرکت آمریکایی تسلا و برخلاف مدل سنتی فروش از طریق نمایندگی، از مدل فروش مستقیم به مصرف کننده در اکثر بازارها استفاده می‌کند که بسیار در این زمینه موفق بوده است. خودروهای این برند مستقیما توسط خریدار سفارش داده می‌شود و متناسب با علاقه مشتری شخصی سازی می‌شود. همچنین امکان خرید محصولات این برند از مراکز‌های فروش این شرکت نیز وجود دارد. این برند تا سال 2019 حدود 220 مرکز فروش در چین افتتاح کرد و در سال 2020 به اروپا نیز گسترش یافت. برند Lynk & Co فروش 120414 خودرو را در چین برای سال 2018 گزارش کرد، اولین سال کاملی که این برند در بازار حضور داشت. در صورت عرضه محصولات لینک اند کو به بازار ایران، احتمالا امکان خرید محصولات آن از طریق سایت رسمی وجود نداشته باشد و همان روند سنتی خرید از نمایندگی شرکت واردکننده، در ایران دنبال خواهد شد.

لینک اند کو 09 2023

مشاوره خرید خودروهای لینک اند کو 2023

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروهای لینک اند کو 2023 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید.
×
منو