قیمت فوتون تونلند G7

پیکاپ وانت فوتون تونلند G7 از طرف شرکت ایران خودرو دیزل طی مراسمی معرفی و رونمایی شد. فوتون تونلندG7 با نام های دیگری در بازار ها گوناگون شناخته می شود. این خودرو در سال ۲۰۲۰ در چین با نام فوتون یوتو و تونلند ۹ معرفی و عرضه شده است که در مقایسه با ورژن های قدیمی تر می توان گفت از موتوری قوی تر، طراحی به‌ روزتر و آپشن های بیشتری برخوردار است. تونلندG7 در حال حاضر فقط با محور محرک دو دیفرانسیل و پیشرانه بنزینی توربو GDI میتسوبیشی در ایران تولید می‌شود.

در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران ایران خودرو دیزل برگزار شد، نایب رییس هیات مدیره بیان کرد: «از ۹ هزار و ۱۷۳ دستگاه پیکاپ تولید شده در هشت ماهه ابتدای سال 1401 در کشور، سهم شرکت ایران خودرو دیزل، ۹۴۷ دستگاه می باشد.» همچنین افزود: « فوتون تونلندG7 تولیدی سال جاری اولین خودروی پیکاپ با استاندارد یورو شش است که از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه برخوردار است.»

وی با اشاره به مشخصات این محصول جدید، گفت: «این خودرو از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF برخوردار است و دارای موتور 2 هزار سی سی می باشد که مجهز به توربو شارژ است. قدرت موتور G7 معادل 235 اسب بخار و گشتاور معادل 360 نیوتن متر می باشد.»

قیمت فوتون تونلند جی7 | بهار 1402

با توجه به مجوز افزایش قیمت خودروها در سال 1402 شرکت ایران خودرو دیزل قیمت این پیکاپ را 399 میلیون تومان افزایش داد و این خودرو با قیمت 1 میلیارد و 637 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

قیمت احتمالی پیکاپ تونلند جی7 | بهمن 1401

با توجه به که این خودرو وارد بازارهای فروش داخلی نشده است و شرکت ایران خودرو دیزل قیمتی برای این مدل اعلام نکرده است نمی توان قیمت دقیقی را برای آن بیان کرد. ولی با توجه به پیشبینی و حدس های کارشناسان می توان گفت قیمت فوتون تونلند G7 حدود یک میلیارد و سیصد میلیون اعلام خواهد شد.

قیمت و مشخصات پیکاپ وانت جدید ایران خودرو دیزل، فوتون تونلند جی 7 مدل 2022

شرایط فروش فوتون تونلند جی7 اتوماتیک 

طبق اعلام شرکت ایران خودرو دیزل، اولین عرضه فوتون تونلند G7 در تاریخ یکم بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو دیزل به نشانی esale.ikd.ir سفارش خود را ثبت نمایند. در این طرح فروش تونلند G7 با قیمت قطعی 1.238.000.000 تومان و با موعد تحویل اسفند ماه، در دو رنگ سفید و مشکی به مشتریان عرضه می شوند.

شرایط فروش فوتون تونلند G7

مشخصات پیکاپ فوتون تونلند G7

این نوع از پیکاپ ها دارای بدنه دو دیفرانسیلی و همچنین شاسی متوسط می باشند. در رابطه با ابعاد آن می توان گفت که دارای طول 5340 میلی متر، عرض 1940 میلی متر و ارتفاع معادل 1870 میلی متر است که می توان گفت از بزرگترین ها در این کلاس می باشد. فوتون تونلند G7 تقریبا مشابه خودرو تویوتا هایلوکس و کی ام سی تی 8 می باشند، اما با ابعادی متفاوت. وزن این خودرو حدودا 1950 کیلوگرم است و گفته شده که هر کدام از چرخ های این خودرو مجهز به ترمز دیسکی می باشد و ترمز های آن دارای امکاناتی نظیر: سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی (HDC)، کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، ترمز کمکی (EBA)، سیستم کنترل کشش (TCS) و کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) نیز می باشد.

طبق گفته ها، تونلند G7 دارای حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت است و با این توانایی سرعت صفر تا صد کیلومتر را تنها در 12 ثانیه و به راحتی طی می نماید.

همان طور که گفتیم، فوتون G7 یکی از نخستین خودرو هایی است که دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است و فرمانی که در این خودرو در نظر گرفته شده به صورت هیدرولیکی است. مصرف سوخت پیکاپ جی هفت در هر صد کیلومتر معادل 9.1 لیتر تعیین شده است. میزان حجم باک سوخت این خودرو، تقریبا حدود 76 لیتر بیان شده است.

این پیکاپ به روز و جذاب از امکانات دیگری هم همچون: ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور نور و باران، شش کیسه هوای ده نقطه ای و همین طور رادار خطی نیز برخوردار است. تونلند جی 7 از امکانات رفاهی بسیاری هم نسبت به سایر خودرو های دیگر برخوردار است از جمله: کروز کنترل، صفحه کیلومتری دیجیتالی، ورودی بدون کلید، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، رینگ های 18 اینچی و امکان تعویض دنده از پشت فرمان، دوربین 360 درجه، کی‌لس استارتر، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار تشخیص نقطه کور، صفحه نمایش 10.3 اینچی.

قیمت و مشخصات پیکاپ وانت جدید ایران خودرو دیزل، فوتون تونلند جی 7 مدل 2022

رقبای فوتون تونلند جی7

این پیکاپ وانت در کلاس خود چه در بازار جهانی و چه در بازار داخلی رقبای فراوانی دارد. در بازار کشورمان رقابتی سخت بین پیکاپ G9 محصول جدید بهمن موتور، آمیکو آسنا اتوماتیک، جک T8 کرمان موتور، ایسوزو کینگ ‌لینگ تاگا شرکت پادرا دیزل، کی ام سی T8 پرو و وانت پیکاپ مکث موتور یعنی دایون V5 خواهیم داشت.

مزایا و معایب تونلند G7

از نکات منفی این خودرو می توان به حساسیت به بنزین داخلی، تخمین قیمت بالاتری نسبت به رقبای همرده، مصرف سوخت نسبتاً بالا اشاره کرد و از نکات مثبت این مدل می توان به موتور قدرتمند GDI میتسوبیشی، گیربکس هوشمند ZF آلمان و کیفیت ساخت و متریال کابین اشاره نمود.

مشاوره خرید فوتون تونلند G7

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی فوتون تونلند جی 7 در سال 1401 با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.

×
منو