بهترین ماشین برای جوانان + ویژگی های ماشین مناسب دانشجوها

بهترین ماشین برای جوانان + ویژگی های ماشین مناسب دانشجوها

بدون شک جوانی پرهیجان ترین دوران زندگی هر شخصی به حساب می آید و معمولاًعلاقه‌ مندی های اصلی افراد در این دوران شکل می‌گیرد. یکی از پرهیجان ترین مواردی که بین جوانان به خصوص پسرها در این دوران دیده می شود علاقه بسیار زیاد آن ها به ماشین و رانندگی است. به همین دلیل خرید یک خودروی مناسب در این دوران برای اکثر افراد اهمیت ویژه ای پیدا می کند و از آنجایی که معمولاً ماشین دوران جوانی اولین ماشین هر فرد به حساب می آید تا آخر عمر خاطره ی آن در ذهن فرد باقی می ماند.

با توجه به اینکه اکثر افراد از لحاظ مالی در این سن مستقل نیستند انتخاب بودجه برای خرید خودرو کاملا به شرایط مالی خانواده بستگی دارد. به همین دلیل در ادامه ویژگی های مهم یک ماشین برای جوانان و همچنین بهترین گزینه ها در بودجه های مختلف را بررسی کرده ایم.

ویژگی های ماشین مناسب جوانان

 اینکه یک خودرو را مناسب استفاده برای دسته خاص از افراد دانست تا حدود زیادی به سلیقه و سطح انتظار افراد بستگی دارد. اما با این حال می توان گفت تا حدودی بعضی ویژگی های مورد نظر جوانان با یکدیگر مشترک است. به همین دلیل می‌توان این موارد را به عنوان ویژگی های مهم یک ماشین برای جوانان در نظر گرفت.

از مهمترین مواردی که جوانان مورد توجه قرار می دهند می شود به جذابیت ظاهری ماشین اشاره کرد. موارد دیگری مثل رانندگی راحت و کم دردسر و همچنین قیمت مناسب اشاره نمود. البته ناگفته نماند برای بسیاری از جوانان مسئله قیمت به هیچ عنوان مطرح نیست و به سادگی سراغ خرید ماشین مورد علاقه شان می روند که معمولاً انتخاب آنها خودروهای وارداتی و اسپرت است.

بهترین ماشین برای جوانان + ویژگی های ماشین مناسب دانشجوها

زیباترین ماشین های ایران

همانطور که گفتیم جذابیت ظاهری یکی از مهم ترین ویژگی های انتخابی برای جوانان به حساب می آید. حتی خیلی موارد به مدلهای معمولی ماشین هم بسنده نمی‌کنند و با انجام کارهایی مانند اسپرت کردن و تیونینگ سعی می‌کنند جذابیت ماشین را افزایش دهند. از جمله بهترین ماشین های بازار ایران از لحاظ طراحی ظاهری می توان به پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، پژو پارس، پراید هاچ بک و تیبا ۲ اشاره کرد.

البته اگر به سراغ ماشین های مونتاژ برویم گزینه های جذاب تری مانند ماشین های ام وی ام، برلیانس، مزدا ۳، سراتو و بعضی گزینه های دیگر نیز وارد  لیست ماشین های جذاب می شوند. در بین ماشین های وارداتی نیز لیست بلند بالایی از خودروهای بسیار زیبا و جذاب وجود دارد که با توجه به قیمت قابل توجهی که دارند چندان گزینه‌های مناسبی به عنوان اولین خودروی مورد استفاده برای افراد محسوب نمی شوند .

کم هزینه ترین ماشین های ایران

 با توجه به اینکه معمولاً جوان ها از لحاظ مالی به خانواده وابستگی دارند، پایین بودن هزینه های نگهداری خودرو برای آنها اهمیت قابل توجهی پیدا می کند. بعضی از ماشین های موجود در بازار ایران از لحاظ هزینه‌ های نگهداری شرایط بسیار نامناسبی دارند و به عنوان یک ماشین مناسب برای جوانان پیشنهاد نمی شوند.

برای مثال خودروهایی مانند زانتیا، مگان، تعداد زیادی از خودروهای چینی و بعضی ماشین های دیگر در این دسته قرار می‌گیرند و داشتن آنها نیازمند یک شغل مناسب است تا از لحاظ هزینه‌های ماهانه مشکلی پیش نیاید. انواع پراید، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ ، تیبا، پژو پارس و سمند از نظر هزینه های نگهداری به ترتیب بهترین شرایط در بازار ایران را دارند.

ماشین برای دانشجوها

ارزان ترین ماشین های ایران

یکی از مهمترین مواردی که در چنین مواردی تعیین کننده است قیمت خودرو است. زیرا معمولاً افراد در چنین بازه سنی از لحاظ مالی سطح بالایی ندارد به همین دلیل معمولا سراغ خودروی اقتصادی می روند. از طرفی با توجه به اینکه جوانان تجربه کافی در رانندگی و نگهداری از خودرو ندارند بهتر است اولین ماشین انتخابی توسط آنها قیمت بالایی نداشته باشد تا در صورت آسیب ضرر مالی قابل توجهی ایجاد نکند.

معمولاً هرچه خودرو ارزان تر باشد هزینه تعمیرات و قطعات آن نیز پایین‌تر است و همین موضوع موجب می شود اگر خدای ناکرده تصادف یا آسیب دیگری به ماشین وارد شود تعمیرات آن کم هزینه تر باشد. انواع مدل های پراید و ماشین های دیگر سایپا مانند تیبا ساینا و کوییک ارزانترین ماشین های بازار ایران محسوب می‌شوند. البته در این بازه قیمتی خودروهای کارکرده مناسبی نیز می توان پیدا کرد اما اگر به هزینه های نگهداری هم نیم نگاهی داشته باشید ماشین های کارکرده و قدیمی چندان انتخاب‌های مناسبی نیستند.

کوچک ترین ماشین های ایران

با توجه به اینکه اکثر افراد در این رده سنی تازه گواهینامه گرفته اند رانندگی های چندان مناسبی بین آنها دیده نمی شود. از طرفی اکثر مواقع هم حس و حال و شور جوانی موجب می شود این افراد رانندگی های هیجانی و سرعتی داشته باشند و همین موضوع دلیلی است که پیشنهاد می شود ماشین هایی با ابعاد کوچک سوار شوند که کنترل آنها راحت تر است.

همچنین تا جای ممکن باید به سراغ ماشین های ایمن بروند. متاسفانه می توان گفت هیچ یک از ماشین های تولید شده در ایران ایمنی مناسبی ندارد و باید گزینه ایمنی مناسب را کنار بگذارید. اما ویژگی دیگر که ابعاد کوچک می باشد را می توان در بسیاری از ماشین های ایرانی و یا مونتاژ شده در ایران مشاهده نمود. ام وی ام ۱۱۰، پراید هاچ بک، تیبا ۲، ۲۰۶، ۲۰۷ و ام وی ام ۳۱۵ ماشین های کوچک و جمع و جور بازار هستند که به دلیل ابعاد کوچک رانندگی با آنها آسان است.

ماشین اولی ها چه ماشینی بخرند

افرادی که برای اولین بار به دنبال خرید ماشین هستند اکثر مواقع شناخت کافی از بخشهای مختلف خودرو ندارند و هرگونه ایراد در ماشین پای آنها را به تعمیرگاه ها باز می کند و می تواند به اندازه قابل توجهی آزاردهنده باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود اگر اولین بار است که می خواهید یک ماشین بخرید به سراغ مدل هایی بروید که خرابی های آنها کم باشد و موجب آزار شما نشود. مدل های جدید سایپا و ایران خودرو به نسبت نمونه‌های قدیمی تر، افت کیفیت قابل توجهی داشته اند و اگر به دنبال یک ماشین کم آزار هستید سراغ مدل های تازه تولید این دو کمپانی نروید. مدل های قدیمی پراید و انواع پژو جزء بهترین گزینه ها از این لحاظ محسوب می شوند.

ماشین مناسب برای دخترها

خانم ها در استفاده از ماشین تفاوت های قابل توجهی با آقایان دارند و معمولاً به هیچ عنوان به ماشین خودشان رسیدگی نمیکنند. همین موضوع موجب می‌شود معمولاً خودروهای کم استهلاک و کم خرابی به آنها پیشنهاد شود. از طرفی به  دلایل زیادی مانند پارک کردن پیشنهاد می شود از ماشین های با ابعاد کوچک استفاده کنند. البته چند سالی است که استفاده از ماشین های کراس اوور و شاسی بلند بسیار پر طرفدار شده و خانم ها نیز سوار شدن به این مدل ماشین ها را ترجیح می دهند. اما با این حال پیشنهاد می‌شود خانمهایی که برای اولین بار سراغ خرید ماشین می روند مدل‌های کوچک و کم استهلاک را انتخاب کنند.

ماشین مناسب اسپرت کردن

یکی از علاقه مندی های افراد در دوران جوانی اسپرت کردن ماشین است که به روش های مختلفی انجام می شود. تغییر در رینگ ها، چراغ ها، سپرها، کاهش ارتفاع ماشین، دودی کردن شیشه ها، سیستم صوتی قدرتمند و کاور کردن بدنه ماشین از جمله محبوب ترین خدمات اسپرت کردن و تیونینگ خودرو به حساب می آیند. از آنجایی که جوان ها به این کار علاقه دارند ماشین هایی که قابلیت اسپرت کردن بالایی داشته باشند محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند. پژو 206 و 207، سمند ، پژو پارس ، ال 90 و پراید از جمله ماشین هایی هستند که اسپرت کردن آنها بسیار پر طرفدار است.

بهترین ماشین های دانشجویی

در تمام کشورهای دنیا بعضی از ماشین ها با امکانات سطح پایین و قیمت بسیار اقتصادی عرضه می شوند که در اصطلاح به آن ها ماشین های دانشجویی گفته می شود. دلیل این نامگذاری سطح توانایی مالی دانشجوهای دنیا می باشد که موجب شده به ماشین های فوق اقتصادی ماشین های دانشجویی گفته شود. البته همین ماشین های اقتصادی با وجود محدودیتهای واردات در ایران به ماشین‌های گران قیمت و نیمه لوکس تبدیل شده اند که خرید آنها به هیچ عنوان کار ساده ای نیست.

به همین دلیل تولیدات داخلی با قیمت های پایین تر جایگزین چنین ماشین هایی شده اند. ناگفته نماند تعداد زیادی از دانشجوها با توجه به شرایط مالی خانوادگی توانایی خرید خودروهای نیمه لوکس و حتی لوکس را دارند. اما اکثر مواقع دانشجو های ایران نیز همچون دیگر کشورها از لحاظ مالی نیاز به خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت دارند. دانشجوها معمولا خرید خودروهای ارزان قیمت و کم هزینه در عین حال زیبا و جذاب را به دیگر ماشین ها ترجیح می دهند. 

ماشین مناسب دانشجو

انواع پراید

سال‌های سال است که مدل‌های مختلف پراید به عنوان اقتصادی ترین خودروی بازار ایران شناخته می شود. هر چند در حال حاضر قیمت همین خودروی اقتصادی نیز آنقدر بالا رفته که خرید آن بسیار دشوار شده اما همچنان به عنوان ارزان ترین ماشین بازار ایران شناخته می شود. طراحی های متفاوت پراید باعث شده سلیقه های مختلف به این ماشین سالخورده بازار ایران جلب شوند.

تمام مدلهای پراید در اصل یکسان هستند و اختلاف بسیار کمی بین آنها دیده می شود اما با این حال مدل های هاچ بک به دلیل طراحی جمع و جور و اسپرت، بیشتر مورد پسند جوانان قرار می گیرند. پراید هاچ بک به دلیل وزن نسبی پایین تر، کمی از لحاظ شتاب اولیه شرایط بهتری به نسبت دیگر مدل های پراید دارد و البته گرانترین مدل پراید نیز محسوب می شود. 

دیگر ماشین های سایپا

سایپا در سال‌های گذشته خودروهای مختلفی از جمله تیبا، ساینا، کوییک و مدل های مختلفی از هر کدام از این ماشین ها را تولید کرده که می توان گفت همگی آنها پراید هایی بزک شده و کمی تقویت شده هستند و در اصل نمی‌توان آنها را چندان بالاتر از پراید دانست. در بین این ماشین ها تیبا به عنوان ارزان ترین و کوییک به عنوان گران ترین ماشین ها شناخته می شوند به همین دلیل تیبا تا حد زیادی پرطرفدارتر از از نمونه های دیگر است.

ماشین های سایپا

تیبا 2 یا همان تیبا هاچبک به دلیل طراحی به روز تر و همچنین قیمت مناسب یکی از محبوب ترین ماشین های حال حاضر ایران محسوب می شود. چراغ های عقب این ماشین با الهام از بی ام و طراحی شده اند و به مقدار قابل توجهی جذابیت این ماشین را افزایش داده است. کوییک به عنوان لوکس ترین ماشین در این دسته شناخته می‌شود و به نسبت به مدل های دیگر امکانات و آپشن های بیشتری دارد اما با این حال از نظر ایمنی بهبود قابل توجهی به نسبت پراید و تیبا نداشته است. بعضی از نمونه های کوییک و ساینا در مدل های فول آپشن دارای دنده اتوماتیک هستند که برای افرادی که تازه گواهینامه گرفته اند ویژگی قابل توجهی محسوب می شود.

206 و 207

هرچند سالهای سال از طراحی این هاچبک دوست داشتنی می گذرد اما هنوز هم یکی از پر طرفدار ترین و اسپرت ترین ماشین های بازار ایران شناخته می شود. 206 را می توان محبوب ترین ماشین ایرانی بین جوان ها دانست و بین دخترها هم بسیار محبوب و پر طرفدار است. فروش بالای این ماشین موجب شد ایرانخودرو تصمیم بگیرد نمونه ی صندوقدار این ماشین را هم معرفی کند که چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

در دوره ای حتی مدل های اتوماتیک این ماشین با نام تیپ 6 در بازار عرضه شد اما باز هم به دلیل فروش نه چندان بالا از لیست محصولات حذف شد. 206 پلاس که در ایران با نام 207 عرضه شده است نمونه ی زیباتر و به روز تر این ماشین محسوب می شود و در بازار ایران هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 207 طراحی زیباتر و آپشن های بیشتری دارد اما با این حال 206 به دلیل قیمت پایین تر بین جوانان محبوب تر است.

ام وی ام X22

اگر بودجه را کمی بالاتر ببرید گزینه‌های متفاوتی از جمله ماشین های مونتاژی وارد لیست می شوند که به طور کامل نتیجه را تغییر می دهند. یکی از این ماشین ها ام وی ام X22 می باشد که به دلیل طراحی بسیار جذاب به یکی از اسپرت ترین و محبوب ترین ماشین های کراس آور بازار تبدیل شده است.

ایکس 22 در مدل های دنده دستی و اتوماتیک در بازار موجود است که هر دو مدل بسیار پر فروش هستند. به دلیل محبوبیت روز افزون ماشین های کراس آور و شاسی بلند، ایکس 22 فروش بسیار قابل توجهی در بازار ایران کسب کرده و یکی از پرطرفدار ترین ماشین های بازار است. طراحی جذاب، ابعاد مناسب و استهلاک پایین از جمله دلایلی هستند که از این ماشین یک گزینه خوب برای جوانان ساخته اند.

ماشین برای جوان ها

دنا و دنا پلاس

دنا لوکس ترین ماشین ایران خودرو و یکی از پر آپشن ترین ماشین های ساخت ایران محسوب می شود. هرچند در برابر ماشین های روز دنیا از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی حرفی برای گفتن ندارد اما با این حال با داشتن قابلیت هایی مثل سانروف، نمایشگر مولتی مدیا، صندلی های برقی، شیشه های برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و بعضی ویژگی های دیگر یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای جوانان و دانشجوها محسوب می شود.

طراحی جذاب و ایمنی نسبتاً بالا نیز موجب شده محبوبیت این ماشین بالاتر رود و علاوه بر جوانان، خانواده ها نیز آن را به عنوان یک یک خودروی مناسب انتخاب کنند. دنا پلاس با تغییراتی در ظاهر و امکانات به عنوان نمونه لوکس در و سطح بالاتر دنا به بازار عرضه شد و استقبال بسیار خوبی از آن شد. شاید تنها ایراد دنا و دنا پلاس به عنوان یک خودروی دانشجویی قیمت و ابعاد آن باشد و در دیگر موارد می توان آن را یک ماشین دانشجویی کاملا ایده آل خطاب کرد.

سراتو

 سراتو در بازار ایران قیمت قابل توجهی دارد و به هیچ عنوان نمی شود آن را اقتصادی دانست اما از آنجایی که توسط سایپا مونتاژ می شود از لحاظ خدمات پس از فروش و هزینه های نگهداری شرایط بسیار ایده آلی دارد. به همین دلیل  یکی از بهترین ماشین ها برای جوانان با سطح مالی بالاتر از متوسط محسوب می شود. سراتو از لحاظ امنیت، امکانات رفاهی و استهلاک پایین نیز انتخاب بسیار مناسبی است و گزینه بسیار خوبی برای دانشجوهای پولدار محسوب می شود.

ماشین برای جوانان پولدار

ال 90 و ساندرو

 هرچند ال ۹۰ از لحاظ طراحی ظاهری یکی از ماشین های ضعیف بازار محسوب می‌شود اما در تمام موارد دیگر گزینه بسیار خوبی است. به همین دلیل اگر کمی از حساسیت روی ظاهر کم کنید قطعات ال ۹۰ یکی از جذاب‌ترین گزینه‌هایی است که در لیست وجود دارد. رنو ساندرو نیز در تمام موارد از کیفیت و ایمنی گرفته تا استهلاک پایین مانند ال ۹۰ شرایط خوبی دارد اما در بخش طراحی همچنان مانند ال نود ضعیف ظاهر شده است.

انواع برلیانس

تا به حال چندین مدل از خودرو‌های کمپانی برلیانس وارد بازار ایران شده اند که بعضی از آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و گزینه های بسیار مناسبی برای جوانان محسوب می شوند. در بین تمام ماشین های این کمپانی برلیانس 320 به دلیل طراحی مناسب  از مدل های دیگر بهتر ظاهر شده است. برلیانس کراس نمونه ی اسپرت تر از H320 به حساب می‌آید به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یک ماشین کراس دوست داشتنی برای جوانان یاد کرد.

اسپرت های دوست داشتنی

در بین ماشین های مناسب جوانان بعضی گزینه‌ها قیمت بالایی دارند و مناسب جوان هایی با سطح مالی بالا می باشند.  بعضی از این ماشین های اسپرت و دوست داشتنی مثل جنسیس کوپه ، تویوتا جی تی ۸۶ ، هیوندای ولستر و … بسیار انتخاب های فوق‌العاده‌ای برای جوانان به حساب می آیند.

شاسی بلند های محبوب

 در چند سال گذشته انواع ماشین های شاسی بلند و کراس اوور بسیار مورد پسند قرار گرفته اند و فروش قابل توجهی کسب کرده اند. به همین دلیل ماشین های شاسی بلند و کراس آور نیز جزء ماشین های محبوب جوانان پولدار محسوب می شوند که در این بین سانتافه، توسان، اسپورتیج  و ….در بازار ایران جزو محبوب ترین گزینه ها به حساب می آیند. گزینه های ارزان تری مثل شاسی بلند های مونتاژی نیز در سال های اخیر بسیار مورد توجه بوده اند.

ماشین های دانشجویی خارج از ایران

 در خارج از ایران ماشین های دانشجویی به طور کلی با ماشین های دانشجویی ایران تفاوت دارد. از جمله ماشین های ارزان قیمت بازار جهانی که می توان آنها را ماشین دانشجویی خطاب کرد باید به گزینه هایی مثل سراتو، اکسنت، فیات ۵۰۰ ، فورد فوکوس،  هیوندای النترا و … اشاره کرد. اگر شما خارج از ایران زندگی می کردید بین ماشین های دانشجویی کدام را انتخاب می کردید؟

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو