عرضه خودرو های وارداتی در بورس کالا متوقف شد

عرضه خودرو های وارداتی در بورس کالا متوقف شد

شورای رقابت عرضه خودرو در بورس کالا را منفی کرد!

برحسب دستورالعمل جدید ارائه‌ شده دوباره روند عرضه خودرو تغییر کرد. بر طبق گزارشات جدیدی که از طرف شورای رقابت بیان شده است، دیگر عرضه خودرو از طریق بورس کالا انجام نمی‌شود و هم وطنانی که قصد خرید خودرو را دارند فقط از طریق قرعه‌کشی شرکتهای عرضه کننده خودرو، می‌توانند صاحب خودرو شوند.

در واقع این قانون شامل تمام خودروهای سواری وارداتی می‌گردد و برحسب اطلاعاتی که دربند ۵ و ماده ۵ این دستور بیان‌ شده است، باید تمام سازندگان خودرو، تمام محصولات را به‌ وسیله سامانه فروش عرضه نمایند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که عرضه خودرو در بورس کالا به‌صورت کامل حذف گردیده است.

عرضه خودرو های وارداتی در بورس کالا متوقف شد

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت (آقای دادجوی توکلی): “خدمات عرضه شده توسط بورس کالا کارایی خاصی نداشته و گزینه درستی جهت عرضه خودرو نمی‌باشد و تنها راه عرضه خودرو به مشتریان با قیمت مناسب‌ فروش تمام خودروها از طریق سامانه‌های رسمی سازندگان خودرو در کشور است.”

وی بعد از اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت تمام خودروها اشاره کرد: “که قیمت کنونی تمام خودروها برحسب مصوبات قبلی لحاظ شده است و این مورد هم سبب گردیده تا خودروسازان متحمل زیان‌های زیادی گردند و این امر سبب شده است تا خودروسازان هیچ‌گونه رغبتی به عرضه خودرو در بازار را نشان ندهند.” وی همچین افزود که برحسب دستورالعمل‌های جدید ارائه شده، اقدام به متعادل‌سازی قیمت واقعی خودرو در بازار انجام خواهد شد.

برحسب گفته های ایشان، به‌هیچ‌ عنوان منصفانه نیست که زیان های متحمل شده خودروسازان از مردم دریافت گردد، در نتیجه عرضه خودرو در بورس کالا به‌گونه‌ای تثبیت‌کننده این عمل بوده و تفاوت قیمت بسیار زیادی در قیمت خودرو برای مشتریان ایجاد می‌کند، در نتیجه باید دیگر بحث عرضه خودرو از طریق بورس کالا انجام نشود و این شرایط تا زمان تثبیت شدن قیمت خودرو در بازار به‌صورت کامل حذف خواهد داشت.

نکته جالبی که در این میان وجود دارد این است که این دستورالعمل هیچ‌گونه واکنشی را از طرف سازمان بورس در پی نداشت است و این امر هم به‌گونه‌ای نشان دهنده صحت تمام نکات بیان شده در رابطه با شرایط نابسامان عرضه خودرو در بورس کالا توسط آقای توکلی میباشد.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

عرضه خودرو های وارداتی در بورس کالا متوقف شد

 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو