رنو سیمبل یا کیا سراتو سایپا مقایسه دو رقیب پر فروش

پیش از آنکه در باب موضوع مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا صحبت کنیم، باید این مطلب را ذکر کنیم که هر دو خودرو جزء نمونه های پرفروش و پر طرفدار بازار هستند و از نظر قیمت تا خدود زیادی رقیب هم به حساب می آیند. برای کسب آخرین اطلاعات تکمیلی در این زمینه با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

به دلایل متفاوتی خودروهای سدان با سایز کوچک جزء ماشین های پر طرفدار بازار به حساب می آیند. مهم ترین دلیل محبوبیت این مدل ماشین ها، شههر های شلوغ و پر جمعیت امروزی است که نیاز به یک ماشین با ابعاد کوچک و در عین حال کاربردی را افزایش می دهد.

علت مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا

مهم ترین دلیل این مقایسه قیمت نسبتا برابر این دو خودرو و کلاس یکسان آنها می باشد که این دو ماشین را به رقبایی سرسخت برای هم تبدیل نموده. به همین منظور ما به مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا پرداخته ایم و قرار است در باب مشخصات ظاهری، فنی، طراحی، ساخت و ایمنی این دو اتومبیل در این مقاله صحبت کنیم.

خودرو رنو سیمبل تا به الان به خوبی توانسته انتظارات مشتریان را برآورده کند. هر چند که شاید برای فروش این خودرو تبلیغات سنگینی صورت نگرفت اما فروش قابل توجهی را از آن خود کرد. تعداد نمونه های وارد شده ابن خودرو به بازار ایران بسیار محدود است و همین موضوع می تواند یکی از اصلی ترین ایرادات این ماشین باشد.

خودروی بعدی که توانسته نظر مثبت خودرو سواران زیادی را کسب نماید اتومبیل کیا سراتو است. این ماشین در سایپا مونتاژ می شود و از تکنولوژی های 10 سال پیش کره استفاده می کند. نمونه های تولید شده در سایپا به اندازه ی مدل های وارداتی کیفیت ندارند اما باز هم در دسته ی بهترین ماشین های سایپا قرار می گیرد.

                                                 مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا، دو رقیب پر فروشمقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا، دو رقیب پر فروش

مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا از نظر ابعاد و سایز بدنه

هنگامی که در باب ماشین های سدان داخل شهری صحبت می کنیم، طبیعتاً انتظار ما اتومبیلی با سایز بزرگ نخواهد بود چرا که همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره شد یکی از آپشن های خوب این قبیل خودروها اشغال فضای کمتر، ضمن حفظ فضای درون اتومبیل است.

طبق اعداد و ارقام درج شده در جدول زیر می توان به این موضوع پی برد که سراتو سایپا از لحاظ سایز بیرونی جاگیرتر است اما رنو سیمبل فضای کمتری را اشغال می کند. جالب است که از نظر استفاده مفید از فضای داخلی اتومبیل، رنو دیزاین کاربردی تری را اجرا کرده است لذا از لحاظ فضای درونی این خودرو بزرگتر می باشد. به شکلی که ناحیه بالاتنه و حتی جلوی پای مسافر آزاد بوده و سرنشین احساس راحت تری خواهد داشت.

صندلی های پشتی در کیا سراتو فضای بیشتری را اشغال نموده اند پس آزادی حرکتی کمتری را برای مسافرین ایجاد میکند. اما در مقابل به علت مشابهت دیزاین رنو سیمبل به اتومبیل L90، فضای داخلی بزرگتر به نظر می آید. همانطور که می‌توانید در قسمت ارتفاع اتومبیل در جدول مشاهده کنید، رنو ارتفاع بیشتری نسبت به سراتو دارد که همین امر تاثیر زیادی بر روی بزرگتر دیده شدن خودرو داشته است.

طراحی ظاهری و بیرونی

مدل های سراتو که در حال حاضر توسط کارخانه داخلی سایپا مونتاژ می شود، در واقع همان مدل های پیشین این ماشین است که طی سال‌های 2008 الی 2013 در کشور کره تولید شده است. یعنی به عبارتی دیزاین این خودرو کمی قدیمی بوده و نمی توانید انتظار خودروی مدرن را از آن داشته باشید.

البته این موضوع به معنی نقص ظاهری این ماشین نیست چرا که بسیاری از تفراد طراحا آن را بسیار دوست دارند و این مدل را یکی از جذاب ترین نمونه های ساخته شده ی سراتو خطاب می کنند. یکی از نقاط بسیار مثبت ظاهری این اتومبیل طراحی جذاب جلوپنجره و چراغ های خودرو است که ظاهری جسورانه به خودرو بخشیده و به علت تمامی این موارد، خریداران این ماشین را برای استفاده شهری بسیار جذاب و خاص می دانند.

                                               مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا، دو رقیب پر فروش مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا، دو رقیب پر فروش

اما رنو ‌سیمبل که امروزه در حال سپری کردن نسل سوم خود می باشد در چند سال اخیر تغییری در طراحی بیرونی خود نداشته است. اگر بخواهیم گذری کوتاه بر خط تولید این اتومبیل بزنیم باید بگویم که اولین مدل های تولید این اتومبیل در سال 1999 برای رفع نیاز متقاضیانی که قصد خرید خودروی مقرون به صرفه را داشتند به بازار عرضه گشت و پس از ورود، جایگاه فروش تندر90 را پر کرد.

سومین نسل تولیدی رنو سیمبل از لحاظ داخلی و فنی بسیار شبیه L90 است اما از نظر ظاهری شکلی متفاوت به خود گرفته. به همین سبب هنگامی که به رنو سیمبل نگاه می‌کنیم ظاهری ساده و مینیمال همانند تندر 90 می‌بینیم.

اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری به طور خلاصه به مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا  بپردازیم، اولین فاکتوری که شاید دیده شود این است که خودرو رنو با بهره‌گیری از خطوطی محدب و نرم ظاهری آرام تر و شکل و شمایلی ملایم تر از کیا سراتو به خود گرفته است و افرادی که  قصد خرید اتومبیل برای خانواده را دارند اغلب رنو را برمی‌گزینند و در مقابل اکثر جوانان و افرادی که طالب دیزاین خاص هستند مشتاق به انتخاب کیا سراتو می باشند.

در نهایت می توان گفت که از لحاظ ظاهری کیا سراتو منحصر به فرد تر عمل کرده و از آنجایی که جوانان در جامعه جزء قشر اکثریت محسوب می‌شوند پس از این نظر کیا سراتو پیشتاز است.

طراحی داخلی و کابین

رنو سیمبل از لحاظ دیزاین کابین ضعیف تر عمل کرده است و مثل تمامی اتومبیل های مقرون به صرفه کارخانه رنو دیزاینی مینیمال با کیفیتی متوسط دارد. اما از نکات مثبت طراحی داخلی این خودرو می توان به تعبیه تهویه مطبوع و بهره گیری از صفحه نمایش لمسی اشاره کرد.

و در مقابل شاید از لحاظ ابعادی کیا سراتو کمی راحتی عملکردی سرنشینان را محدود کند اما از نظر کیفیت و جذابیت بسیار بهتر از سیمبل ظاهر شده است. علاوه بر جذابیت ظاهری، سراتو از نظر کیفیت مواد نیز انتخاب مناسب تری به نظر می رسد. البته ناگفته نماند در مدل های مونتاژ داخل این موضوع چندان دیده نمی شود و ضعف قابل توجی نسبت به نمونه های وارداتی دارند. استفاده از آپشن های جزئی اما جذاب در کابین سبب جلب نظر قشر جوانان شده است. به طور مثال استفاده از رنگ قرمز عقربه ها و یا بهره گیری از دیزاین جذاب پنل پشت فرمان همگی از نکات مثبت طراحی داخلی این خودرو به شمار می روند.

                                                 مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا، دو رقیب پر فروش مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا، دو رقیب پر فروش

مشخصات فنی رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا

سراتو های تولید شده در کارخانه سایپا مجهز به پیشرانه هایی با حجم 2.0 و 1.6 لیتر هستند. از لحاظ قیمت مدل های 1600 سی سی با رنو سیمبل در یک دسته قرار می گیرند به همین دلیل این مدل را مورد مقایسه قرار داده ایم. مدل های تولیدی که از پیشرانه 1.6 لیتری استفاده می کنند، گیربکس اتوماتیک بر روی آنها نصب نیست و همین مسئله یکی از نقاط منفی این مدل در مقابل رنو محسوب می شود. این مدل دارای قدرتی معادل 124 اسب بخار بوده و سرعت صفر تا صد کیلومتر را در زمان 10.5 ثانیه طی می نماید.

در خودرو رنو سیمبل قابلیت نصب انواع پیشرانه ها وجود دارد و در بازارهای جهانی با چندین موتور متفاوت عرضه می شود اما نسخه تولیدی این اتومبیل در ایران K4M است (همانند خودروهای تندر 90، رنو تندر پلاس، ساندرو و غیره). توان این پیشرانه به واسطه گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو میرسد. سایر مشخصات این دو خودرو در جدول زیر درج شده است:

آپشن و امکانات تعبیه شده

خودرو رنو سیمبل به چندین تیپ متفاوت در بازار موجود می باشد. این تیپ ها شامل SE، LE، PE هستند. بین نمونه های تولیدی تیپ LE  شامل تمامی امکانات رفاهی می باشد مثل صفحه نمایش بزرگ برای سرنشینان،  دکمه ‌های کنترل کننده فرمان،تهویه خودکار، قابلیت تنظیم آینه های بغل به صورت برقی و …

البته باید به این موضوع نیز اشاره نمود که مدل تولیدی SE شامل کمترین امکانات رفاهی می باشد( فاقد گیربکس خودکار)

و خودرو کیا سراتو تولیدی با پیشرانه 1.6 لیتر شامل دو مدل تولیدی به صورت فول آپشن و ساده می باشد. همانگونه که از اسم های قرار داده شده برای تیپ های این خودرو مشخص است، مدل های آپشنال به همراه امکانات رفاهی بیشتری تولید می گردند مثل: سقف متحرک، صفحه نمایشگر لمسی با ابعاد هفت اینچ، حضور حسگر دنده عقب و …

مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا از لحاظ ایمنی سرنشینان

نمونه های وارداتی کیا سراتویی توانست تمامی تست های سازمان امنیت بزرگراه های آمریکا (IIHS) را به خوبی پشت سر بگذارد و 5 ستاره را از آن خود کند. این مسئله گواه بر ضریب امنیت بالا و مقاومت اتومبیل در برابر ریسک های احتمالی است. البته نمونه های مونتاژ شده در سایپا هیچگاه در چنین بررسی هایی قرار نگرفتند اما احتمالا ضعیف تر از نمونه های وارداتی خواهند بود.

اتومبیل رنو سیمبل مثل سایر نمونه های تولیدی از کارخانه رنو امنیت نسبتاً خوبی دارد. این خودرو پس از گذراندن تست های متنوع توسط سازمان  Euro Ncap توانست 4 ستاره ایمنی را کسب کند و در واقع از لحاظ ایمنی می توان کیا سراتو را برنده این موضوع به شمار آورد.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا، دو رقیب پر فروش مقایسه رنو سیمبل و کیا سراتو سایپا، دو رقیب پر فروش

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو