سایبرتراک تسلا نسل جدید خودروهای برقی که در سال 2023 عرضه میشود

تسلا سایبرتراک نسل جدید خودروهای برقی که در سال 2023 عرضه می شود

سایبرتراک

سایبرتراک تسلا قابلیت های منحصر به فرد و عجیبی برای مشتریان دارد. این خودروی نسل جدید که توسط کمپانی سازنده خودرو های برقی سطح بالا یعنی تسلا تولید شده است و در سال 2023 وارد بازار می شود. بدون شک وسیله نقلیه ای است که افراد بسیاری برای دیدن آن لحظه شماری می کنند، زیرا بسیار مجذوب کننده است. این اتومبیل با ظاهری خاص و امکانات فوق العاده ای طراحی شده، که آن را از سایر اتومبیل های بازار به طور کلی متمایز می کند.

Cybertruck  اتومبیل نسل جدیدی است که توسط تسلا (TSLA) رونمایی شد (گزارش شرکت تسلا در سال 2019 را دریافت کنید). سایبرتراک خودرویی است که پتانسیل تغییر این بخش از بازار خودرو های الکتریکی را در سال ‌های آینده دارد. طراحی انقلابی این خودرو افراد بسیاری را شگفت زده خواهد کرد و در عین حال سؤالات زیادی را برای مردم، متخصصان این صنعت و مشتریان ایجاد می کند.

این طرح ما را به یاد داستان های علمی تخیلی می اندازد. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اشاره کرد که طراحی این خودروی آینده دار تا حد زیادی تحت تأثیر فیلم «جاسوسی که مرا دوست داشت» صورت گرفت. ماشین دوزیست لوتوس اسپریت S1 در فیلم جیمز باند در سال 1977 مورد استفاده قرار گرفته بود و در همان سال توانست توجه زیادی را به خود جلب نماید. این سرمایه دار عرصه ی فناوری، در نوامبر 2019 در صفحه توییتر اش فاش کرد: طراحی سایبرتراک تا حد زیادی تحت تأثیر “جاسوسی که مرا دوست داشت” انجام شده و از آن ایده گرفته شده است.

تسلا سایبرتراک نسل جدید خودروهای برقی که در سال 2023 عرضه می شود

تفاوت های مهم سایبرتراک با نمونه اولیه

تقریباً هر ویژگی از نمونه اولیه ای که توسط ایلان ماسک ارائه شده، حتی سرسخت ترین طرفداران او را نیز مات و مبهوت کرده بود. بنابراین سوالی که به وجود می آید این است که: آیا مدلی که قرار است به بازار عرضه شود، شبیه نمونه اولیه خواهد بود یا خیر. ایلان ماسک به تازگی و برای اولین بار پاسخ هایی را برای این سوال، در جریان افتتاح رسمی کارخانه تسلا در آستین تگزاس، در 7 آوریل ارائه کرده است. این میلیاردر چیزی شبیه به نسخه تولیدی پیکاپ Cybertruck را ارائه کرد. او به طور دقیق به سوالات مرتبط با سایبرتراک جواب نداد، اما پس از شنیدن صحبت های او تقریباً تردیدی در این زمینه باقی نمی ماند. باید گفت که این مدل خودرو تقریباً از هر نظر به نمونه ی ارائه شده در سال 2019 شباهت دارد.

طراحی

خطوط به کار رفته در طراحی مدل های اولیه، در این سایبرتراک نیز وجود دارند، اما تفاوت هایی نیز مانند چراغ های جدید در جلو که بین قسمت جلویی شیشه، سپرها و رینگ ها قرار گرفته اند، وجود دارد. این خودرو با همان رنگ خاکستری آلومینیومی بدنه تولید شده است و طراحی آن به شکلی است که هوا از آن عبور می کند. دستگیره های درب جمع شونده این خودرو (مانند مدل S) به طور کاملا مخفی طراحی شده و ناپدید می شوند.

به نظر می رسد که تسلا تصمیم گرفته است این دستگیره ها را حذف کرده و با نزدیک شدن راننده، سیستم باز شونده ی خودکار را جایگزین آن کند. برای دسترسی به آن، فقط باید کارت طراحی شده ی مخصوص را در اختیار داشته باشید و با نزدیک کردن آن به محل مشخص شده، درها به طور خودکار باز می شوند. به نظر می رسد که می توانید با تلفن هوشمند یا کارت کلید خود، بر روی سنسور تعبیه شده ضربه زده و در را باز کنید. اما این سؤالاتی را در مورد مشکلات قانونی و امنیت این سیستم جدید ایجاد می کند. زیرا دسترسی به خودرو توسط خدمات اضطراری در صورت تصادف، قطعا سخت و پیچیده تر خواهد بود.

همچنین یک تغییر عمده دیگر در طراحی سایبرتراک وجود دارد و آن یک تیغه برف پاک کن غول پیکر است که می تواند تمام سطح شیشه جلوی اتومبیل را به طور کامل تحت پوشش قرار داده و تمیز کند. به نظر می رسد تسلا تصمیم گرفته است که از برف پاک کن با دو تیغه کوچکتر و اندازه معمولی استفاده کند. اساساً تیغه برف پاک کن جدید، کاربردی بوده و عملکرد بهتری را ارائه می کند.

به هر حال، این طراحی باعث می شود که تعویض برف‌ پاک ‌کن ‌های Cybertruck در صورت نیاز با سهولت بیشتری انجام شود. قرار گرفتن برف پاک کن در یک طرف خودرو سبب می شود که صاحبان خودرو برای تمیز کردن شیشه مجبور نشوند به روی لاستیک رفته یا به جلوی ماشین خم شوند. بلکه این کار با کمترین زحمت به انجام می رسد.

تسلا سایبرتراک نسل جدید خودروهای برقی که در سال 2023 عرضه می شود

موتور سایبرتراک

Cybertruck نه تنها با یک یا دو موتور، بلکه با سه موتور الکتریکی کار می کند. در حالی که کامیون های تک موتوره دارای دیفرانسیل عقب هستند، مدل های دو و سه موتوره دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند. تسلا ادعا می‌کند که در 6.5 ثانیه، سرعت این اتومبیل از صفر به 110 مایل در ساعت می‌رسد. طبق گزارش ها، سایبرتراک دو موتوره تنها در 4.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 120 مایل در ساعت خواهد بود. کسانی که به دنبال عملکرد بهتری هستند از مدل سه موتوره استقبال می کنند، که تسلا می گوید سرعت آن در 2.9 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت می رسد. این اتومبیل با حداکثر سرعت 130 مایل در ساعت حرکت می کند. سایبرتراک دارای یک سیستم تعلیق بادی است که قابل تنظیم بوده و می تواند در حین حرکت بالا و پایین بیاید و تا 16 اینچ، از زمین فاصله ایجاد کند.

تسلا ظرفیت و نوع باتری ‌هایی را که انرژی برقی سایبرتراک را تامین می‌کند، فاش نکرد. با این حال، هر مدل دارای کابل شارژ 250 کیلو واتی خواهد بود. البته این خودرو به شبکه گسترده سوپر شارژرهای تسلا نیز دسترسی خواهد داشت. برد حرکتی آن بسته به تعداد موتورها متفاوت است، اما تسلا ادعا می کند که مدل تک موتور دارای برد بیش از 250 مایل است، موتورهای دوگانه دارای برد بیش از 300 مایل هستند، و مدل سه موتوره باید بیش از 500 مایل را طی کند.

تسلا سایبرتراک نسل جدید خودروهای برقی که در سال 2023 عرضه می شود

برتری های بالقوه

به طور خلاصه: جدای از سبک طراحی که برای آینه ها، لاستیک های مختلف، شیشه ی جلوی اتومبیل با مدل اصلاح شده و چند تغییر جزئی دیگر، Cybertruck هنوز هم به عنوان یک کامیون نسل جدید شناخته شده است. اما برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون اتومبیل سایبرتراک باید منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری از این محصول توسط شرکت سازنده ارائه شود. زیرا هیچ اطلاعات دیگری مشخص نشده است. البته به تازگی خبری منتشر شده است که بیان می کند تسلا تولید این خودرو را در سال 2023 در کارخانه جدید خود در آستین تگزاس، جایی که دفتر مرکزی کمپانی قبلا در آن واقع شده بود، آغاز خواهد کرد.  این شرکت یک وب‌سایت برای خودروی Cybertruck راه اندازی کرده است که در آن افراد می‌ توانند یکی از وسایل نقلیه را با مبلغ 100 دلار ودیعه ی قابل استرداد، رزرو کنند.

تسلا Cybertruck تا 500 مایل برد داشته و حداکثر توان یدک کشی آن 14000 پوند است. همچنین قیمت پایه این خودروی پیشرفته زیر 40000 دلار خواهد بود. قیمت پایه یک خودروی تسلا سایبرتراک تک موتوره و دیفرانسیل عقب 39900 دلار است، البته بدون احتساب هزینه های جانبی آن. طبق گفته Kelley Blue Book، این خودرو در نهایت 69900 دلار برای خریداران هزینه دارد. برخلاف بسیاری از خودرو های برقی دیگر، تسلا دیگر واجد شرایط مشوق های مالیاتی فدرال نیست. خریداران همچنین باید در آخرین بررسی، سیستم کمک راننده تسلا را به قیمت 12000 دلار تهیه کنند.

Kelley Blue Book گفت: “اگر ایلان ماسک و کارکنان شرکت تسلا بتوانند آنچه را که وعده داده اند انجام دهند، Cybertruck می تواند یک پروژه ی موفقیت آمیز باشد که می تواند افراد زیادی را به خود جذب کند.”

رقبا

رقبای Cybertruck بدون شک با Rivian (RIVN) – Get Rivian Automotive کلاس A الکتریکی R1T – وانت GMC Hummer-  Chevy Silverado الکتریکی – F-150 لایتنینگ و نسخه الکتریکی فورد (F) خواهند بود.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو