مقایسه ام وی ام ایکس 22 پرو و رنو کپچر

مقایسه ام وی ام ایکس 22 پرو و رنو کپچر

رنو کپچر، کراس اوور محبوب اروپایی یا ایکس 22 پرو چینی خوش قیافه؟

همون طور که میدونین کراس اوورهای جمع و جور و کوچک سهم عمدهای از بازار جهانی رو به خودشون اختصاص دادن و ما هم در این چندسال اخیر شاهد حضور محصولات پرفروشی از این سگمنت خودرویی در بازار بودیم.

بعد از ایکس 22 نسل اول حال نوبت رسیده به مدل جدید این ماشین یعنی ایکس 22 پرو که یکی از رقباش رنو کپچره که از زمان ورودش به بازار با استقبال چشمگیری روبرو شد

طراحی ظاهری

اولین فاکتوری که X22 رو در مقابل رقیبش جذاب تر میکنه، طراحی ظاهریشه.در واقع طراحی نمای جلوی خودرو،چون سایر قسمت های بدنه تغیر آنچنانی نداشته. سبک طراحی چراغ ها و جلو پنجره ایکس 22 کاملا جوون پسندانه است و چهره ای خشن و متفاوتی رو داره. از اون طرف، رنو کپچر هم ظاهر جذابی داره، اما به اندازه رقیبش مدرن به نظر نمیاد.

طراحی کابین ایکس 22 کلی تغییرات داشته و داشبورد هم در این مدل کاملا راننده محور طراحی شده. در مقابل رنو کپچر هم فضایی اسپرت و زیبا در اختیار سرنشینان میزاره و در مقابل رقیبش چیزی کم نداره. برتری ایکس 22 در این قسمت، نمایشگر چند رسانه ای بزرگ 9 اینچی و فرمان دی کات که خوش دست تر از فرمان رنو کپچر به نظر میاد.

از نظر امکانات ،کپچر خودرویی متوسط به حساب میاد در حالی که ایکس 22 پرو دست پر به میدون اومده. سیستم کنترل الکترونیکی پایداری در هر دو وجود داره، اما سیستم کنترل کشش فقط در ایکس 22 تعبیه شده.

مقایسه ام وی ام ایکس 22 پرو و رنو کپچر مقایسه ام وی ام ایکس 22 پرو و رنو کپچر

امکانات داخلی

از آپشن های مشترکشون میشه به کروز کنترل و سیستم کنترل فشار باد تایرها ،دیالیت و فرمان برقی اشاره کرد. سیستم کنترل حرکت خودرو در سر بالای در هر دو خودرو دیده میشه، اما سیستم کنترل حرکت در سراشیبی فقط در ایکس 22 وجود داره.

در نسل جدید X22 ترمز پارک برقی رو میبینیم که برای خودرویی در این کلاس جای تقدیر داره در حالی که رنو کپچر از ترمز پارک دستی بهره میبره، و در نهایت یکی دیگه از مهم ترین برتری های ایکس 22 پرو در مقابل رنو کپچر، برخورداری از سقف سانروفه.

در بخش مشخصات فنی ام وی ام ایکس 22 پرو به یه پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو شارژ مجهز شده که میتونه قدرت ۱۰2 اسب بخار تولید کنه. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخهای جلو بر عهده ی گیربکس 9 سرعته CVT گذاشته شده.

رنو هم کراس اوور کپچر رو به یه پیشرانه 2.۱ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز کرده که توانی برابر با ۱2۰ اسب بخار رو تولید میکنه. قدرت این پیشرانه توسط یه گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به چرخهای جلو منتقل میشه.

مقایسه ام وی ام ایکس 22 پرو و رنو کپچر مقایسه ام وی ام ایکس 22 پرو و رنو کپچر

سخن پایانی

در آخر میشه گفت ایکس 22 پرو به خاطر وجود امکانات جدید و ظاهر مدرن و به روز به راحتی میتونه رقباشو پیش رو بزاره و برگ برندش اینه که نسبت به خودروهایی هم کلاس خودش هم قیمت مناسب تری داره و هم امکانات رفاهی بیشتر و طراحی ظاهری به روزتر.

در مقابل کپچر هم با طراحی اروپایی و جذابش یه خودروی مناسبه برای زندگی شهری و رفت و آمدهای داخل شهر و از نظر امکانات رفاهی هم در سطح خودش خوب ظاهر شده و هنوز طرفدارای خاص خودش رو داره.

شما کدوم یکی رو بیشتر میپسندین؟

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

[aparat id=’Co5bU’]

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو