مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا

مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا

یکی از پرمخاطب ترین مقایسه های موجود در بازار خودرو، مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا به شمار می رود. رقابت بسیار نزدیکی که این دو خودرو دارند موجب شده که امروزه از جهت های مختلف، کارشناسان و فعالان این حوزه اقدام به مقایسه ویژگی ها و خدمات آن ها نمایند. پارامترهای مختلف این دو خودرو از لحاظ طراحی، امکانات رفاهی و مشخصات فنی، ما را بر آن داشته که برای شما به طور کامل با مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا اطلاعات کافی را ارائه دهیم.

با توجه به اینکه خودروهای ارائه شده توسط برند تویوتا ژاپن از پرطرفدارترین خودروها در بازار ایران به شمار می ‌روند، امروزه نگاه بسیاری از کاربران و فعالان در صنعت خودرو به تویوتا پریوس جلب شده است. با این حال در چند سال اخیر رشد چشمگیر استفاده از خودروهای کره ‌ای هیوندا در کشورمان نیز موجب شده که از خودروهای ارائه شده توسط این برند نیز استقبال گسترده ای صورت پذیرد. کیفیت بسیار بالای خودروهای ارائه شده توسط هیوندای موجب شده که در کمترین زمان این برند خود را در میان بازارهای جهانی اثبات کند.

شرایط موجود ما را بر آن داشته تا با مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا بتوانیم اطلاعات کافی به شما در زمینه های مختلف ارائه دهیم. اگر به دنبال انتخاب بین هر کدام از خودروهای نامبرده هستید، با ما همراه باشید تا یک مقاله کامل را بتوانید بررسی کرده و روی به خرید گزینه متناسب با نیاز خود بیاورید.

مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا

طراحی ظاهری

مقایسه ظاهری تویوتا پریوس و هیوندای النترا را با پریوس آغاز می کنیم. این خودرو که نسبت به سایر محصولات تویوتا در هر نسل خود با ظاهری متفاوت به بازار عرضه می شود، در طراحی ظاهری خود یک ایده منحصر به فرد داشته و با ساختار شکنی که در آن به کار رفته توانسته نگاه کاربران را به خود جلب کند. طراحی بسیار عجیب چراغ های جلو خودرو پریوس به گونه ای است که دارای سه گوشه نوک تیز و کشیده بوده و فرم بسیار خاصی در ساخت آن ها به کار رفته است. از منحصر به فردترین جلوه‌ های به کار برده در طراحی ظاهری خودرو تویوتا پریوس می ‌توان به وجود برجستگی در پوزه آن که چهره این خودرو را به گونه ای از ماهیان و آبزیان شبیه کرده اشاره کرد.

در میانه جلو پنجره این خودرو که به مانند سبیل طراحی شده، شما می توانید لوگوی تویوتا را مشاهده کرده که با پس زمینه آبی به مانند سایر محصولات هیبریدی برند تویوتا قرار گرفته است. انحنای بسیار زیبایی که در سپر خودرو تویوتا پریوس وجود دارد با هندسه ای زیبا و با قرار گرفتن پروژکتورهای مناسب توانسته بر روی این خودرو خودنمایی کند.

در طرف مقابل و طراحی هیوندای النترا شما می توانید حرف ‌های بسیار زیادی از این خودرو مشاهده کنید. این برند سعی کرده در طراحی خودروی هیوندای النترا خود یک کپی برداری از محصولات جگوار در آن قرار دهد. چهره بسیار منحصر به فرد و به مراتب پخته تری که هیوندای در ساخت این خودرو به کار برده موجب شده که شما بتوانید یک خودرو با طراحی ایده آل در اختیار داشته باشید. چراغ های النترا به گونه ای نصب شده اند که شما می توانید یک گرافیک بسیار زیبا با وجود چراغ های کشیده مشاهده نمایید. مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا از لحاظ ظاهری نشان می دهد که برند هیوندا، خودرویی با چهره بسیار با صلابت تر نسبت به تویوتا پریوس تولید کرده است. جلو پنجره شیشه ای النترا به صورت یکپارچه توانسته به زیبایی ‌های این خودرو بیفزاید. علاوه بر این درون شیارهای بسیار زیبایی در این خودرو، لامپ های مه شکن جلو قرار گرفته که در پس زمینه آن ها شما می توانید رنگ مشکی پیانویی را مشاهده نمایید.

مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا

در قسمت عقب تویوتا پریوس نیز شما می توانید چراغ های اسپرت با ظاهری زیبا را مشاهده نمایید. علاوه بر این خط و خم های موجود بر روی درب های این خودرو به شما زیبایی و نظم بسیار زیادی را نشان خواهند داد. در حالت کلی می توان بیان کرد که ظاهر و نمای خودرو هیوندای النترا بسیار جوان پسند و اسپرت بوده و افرادی که به این شکل خودروها علاقه دارند می توانند از گزینه ایده ‌آل بهره ببرند.

در حالت کلی می ‌توان بیان کرد که بهره مندی از چشمان کشیده، رینگ های زیبا و اسپرت، جلو پنجره بزرگ، سپرهای خشک و ظاهری آراسته و زیبا می تواند خودرو هیوندا النترا را به عنوان گزینه ای خاص برای شما معرفی کند. توجه داشته باشید که ویژگی های به کار رفته در این خودرو به هیچ عنوان نتوانسته ظاهر آن را شلوغ نمایند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای خرید ماشین صفر کیلومتر

طراحی داخل کابین

ورود شما به کابین هرکدام از خودروهای گفته شده به شما بیان می کند که هر کدام از برندهای سازنده سبکی کاملا متفاوت برای خودرو خود در نظر گرفته اند.

کابین داخلی تویوتا پریوس به هیچ عنوان به ماشین ‌هایی که شما تاکنون در بازار دیده اید شباهت ندارد. در واقع تویوتا سعی کرده کابین این خودرو را به عنوان یک طراحی خاص و شبیه به سفینه مدرن قرار دهد. تمام تجهیزات به کار رفته در کابین تویوتا پریوس کاملاً پیشرفته و دیجیتال بوده و شما می توانید با استفاده از نمایشگرهای موجود، تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار داشته باشید.

مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا

تویوتا پریوس در این بخش سعی کرده که به جزئیات نیز اهمیت داده و حتی اهرم دنده را با یک طراحی فانتزی در اختیار شما قرار می دهد. فرمی بسیار غیر معمولی و جالب که در دنده این خودرو به کار رفته است نمایانگر اهمیت جزئیات در ساخت این خودرو به شمار می رود. با وجود اینکه تویوتا در ساخت اکثر قسمت های این خودرو از پلاستیک استفاده کرده است. اما کیفیت پلاستیک های به کار رفته به حدی است که شما می ‌توانید از دوام و اطمینان بالایی برخوردار شوید. نکته ‌ای که باید به شما بیان کنیم این است که نشستن پشت فرمان این خودرو نمی تواند حس خوشایندی به شما دهد. در واقع طراحی کابین این خودرو به شکلی است که عامه پسند نبوده و برای افراد با سلایق خاص می تواند گزینه کاربردی باشد.

مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا

در طرف مقابل هیوندای النترا در طراحی داخلی کابین خود سعی کرده ترتیب و نظم را رعایت کرده و یک سدان خارق العاده را در اختیار شما قرار دهد. تنها نقصی که می ‌توان در کابین این خودرو مشاهده نمود طراحی ساده قطعات داشبورد به شمار می رود. این طراحی به گونه ای است که با ظاهر اسپرت و جسور النترا نمی ‌تواند همخوانی داشته باشد. در واقع شما با ورود به کابین هیوندای النترا باید انتظار کابینی خلاقانه و اسپرت داشته باشید. با این حال طراحی منحصر به فرد و ارگونومی بسیار مناسب تری که این خودرو نسبت به تویوتا پریوس دارد می تواند شما را مجاب به خرید هیوندای النترا کند. دسترسی عالی به تمام قطعات، فضاسازی مناسب و همچنین کیفیت بسیار بالای تجهیزات بکار رفته در کابین این خودرو به شما یک گزینه ایده‌ آل نشان خواهد داد. توجه داشته باشید که هر دو خودرو فضای مناسب برای چهار سرنشین بزرگسال در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی

مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا به لحاظ امکانات به کار رفته در هر کدام نشان می دهد که شما می توانید یک گزینه قدرتمند و ایده ‌آل را در اختیار داشته باشید. بررسی امکانات رفاهی و ایمنی به کار رفته در هر دو خودرو نشان می دهد که شما می توانید اوضاع رو به راهی را مشاهده کرده و به عنوان یک خودرو فول آپشن به هرکدام نگاه کنید. از جمله امکانات رفاهی به کار رفته در تویوتا پریوس می ‌توان به بهره مندی از ایربگ های جلو و ترمزهای ضد قفل، مجهز به abs، ایربگ های جانبی، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم بازیابی انرژی حاصل از ترمز و همچنین کنترل سرعت در شیب اشاره کرد. در کنار این موارد برند تویوتا سعی کرده از امکانات و خدمات دیگر مانند سنسور فشار باد تایر، سیستم کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و همچنین رادار نقطه کور بهره ببرد. چراغ های به کار رفته در این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع اتوماتیک داشته و مجهز به دیلایت هستند. فرمان برقی حساس به سرعت، نمایشگر ۷ اینچی لمسی و همچنین دوربین دنده عقب، سنسورهای پیرامونی، درب صندوقی برقی، تهویه مطبوع خودکار، شارژر وایرلس و نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر از جمله امکانات و خدمات دیگر به کار رفته در این خودرو به شمار می رود.

در طرف مقابل شما با خودرویی مواجه هستید که از آپشن های بی نظیری در آن استفاده شده است. بهره ‌مندی از کیسه هوا برای تمام سرنشینان و همچنین ایربگ زانویی، استفاده از ترمز کمکی ترمزهای مجهز به abs، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، سیستم کروز کنترل، قابلیت انتخاب نوع رانندگی، سانروف برقی، سردکن های صندلی جلو، گرمکن فرمان و صندلی جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسورهای پارک، دوربین نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب، چراغ های هوشمند مجهز به سیستم مشایعت و همچنین نمایشگر TFT  پشت آمپر از جمله امکانات رفاهی به کار رفته در این خودرو به شمار می روند.

در حالت کلی مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا به لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی نشان می ‌دهد که رقابت تنگاتنگی در هر دو خودرو وجود دارد. امکانات امنیتی مناسب به همراه آپشن های رفاهی و فانتزی در کنار استحکام مناسب شاسی دست در دست هم داد تا شما خودروهایی با کیفیت بالا داشته باشید.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

بدون شک حساس ترین و اصلی ترین بخش به لحاظ ساخت هر کدام از خودروها پیشرانه و سیستم انتقال قدرت به کار رفته در آن ها خواهد بود. ما مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا را از این جهت برای شما بیان می کنیم.

النترا با بهره مندی از پیشرانه ۴ سیلندر و تنفس طبیعی قادر است با حجم ۲ لیتر حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و به علاوه ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور را برای شما با استفاده از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی روانه کند. این سیستم موجب می شود که شما نسبت به نسل قبلی بتوانید از خودرویی قدرتمندتر برخوردار شوید.

مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا

با این حال وضعیت تویوتا پریوس نسبت به هیوندا النترا مقداری پیچیده تر به نظر می رسد. این خودرو با وجود بهره مندی از موتور بنزینی با حجم کم 1.8 قدرت و توان مناسبی نداشته و تنها می تواند ۹۵ اسب بخار قدرت تولید کند. علاوه بر این تولید ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور آنگونه که باید و شاید نمی ‌تواند برای شما مناسب باشد.

در واقع برند تویوتا سعی کرده در ساخت خودروی خود بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلایندگی را در نظر گرفته و با استفاده از موتور اتکینسون به این مهم دست یابد. کمبود قدرت موجود در این خودرو با استفاده از دو الکتروموتور می تواند جبران شود. با این حال برآیند کلی الکتروموتور و موتور این خودرو این نتیجه را به شما می دهد که بتوانید ۱۲۱ اسب بخار قدرت را به همراه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور در اختیار داشته باشید.

مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا

با وجود تمام شرایطی که تویوتا پریوس برای ساخت موتور خودروی خود به کار برده است استفاده از گیربکس E_CVT در این خودرو نشان می ‌دهد که تویوتا اهمیت زیادی به لحاظ صرفه اقتصادی در نظر گرفته و شما می توانید با استفاده از این گیربکس انتقال قدرت را در شرایط اقتصادی کامل در اختیار داشته باشید.

مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا نشان می دهد که به لحاظ قدرت موتور شما می توانید بیان کنید که هیوندای النترا از قدرت بالاتری برخوردار خواهد بود. با این حال تویوتا سعی کرده موارد دیگری را در نظر گرفته و خودرویی با مصرف پایین و بدون آلایندگی روانه بازار نماید.

 

سخن پایانی

بازار مقایسه خودروهای مختلف امروز در بین خودروسازان بسیار داغ تر از قبل دنبال می شود. ما در این مطلب برای شما با مقایسه تویوتا پریوس و هیوندای النترا اطلاعات کافی به شما از لحاظ کیفیت ظاهری، قطعات و امکانات به کار رفته در این خودروها را بیان کردیم. با این حال شما عزیزان می توانید با بررسی کامل این دو خودرو متناسب با سلیقه ای که دارید، انتخاب خود را انجام داده و گزینه مناسب را خریداری نمایید.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا مقایسه و بررسی تویوتا پریوس و هیوندای النترا

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو