مقایسه سانتافه و کولئوس

مقایسه سانتافه و کولئوس

ماشین های کراس آور و شاسی بلند در سالهای اخیر آنقدر طرفدار پیدا کرده‌اند که تمام کمپانی ها حتی لامبورگینی و فراری هم به سراغ تولید این مدل ماشین ها رفته اند. همین پرطرفدار بودن باعث شده بازار کراس آور ها آنقدر داغ باشد که روز به روز شاهد طراحی های فوق العاده و عالی باشیم. در بازار ایران هیوندای سانتافه سال های سال به عنوان پرفروش ترین خودروی وارداتی یکته تازی کرده است.

اما در برابر همین زیبای پر فروش رقبای زیادی قد علم کرده اند که کار را برای سانتافه سخت می کنند. یکی از رقبای هم رده و بسیار دوست داشتنی هیوندای سانتافه، خودروی محبوب رنو کولئوس است که از طراحی یکسانی با رنو تالیسمان بهره می برد. این طراحی آنقدر جذاب و گیراست که سالهای سال است تمام ماشین های رنو با همین ظاهر تولید می شوند و هنوز هم جذابیت های خودش را دارد.

در این مقاله بررسی و مقایسه رنو کولئوس و هیوندای سانتافه می پردازیم که در بازه قیمتی تقریباً برابری حضور دارند.

طراحی ظاهری

هر دو خودرو آنقدر زیبا و دوست داشتنی طراحی و ساخته شده اند که نمی شود هیچ کدام را زیباتر از دیگری خطاب کرد. تمام بخش های هر دو خودرو با مهندسی پیشرفته و طراحی فوق العاده ساخته شده و باید گفت کمتر نقصی از لحاظ طراحی می‌شود به این دو شاسی بلند دوست داشتنی گرفت. از ابعاد بزرگ و با ابهت گرفته تا ظاهری که هر لحضه شما را به تحسین وا میدارد. پس می شود در کل گفت از لحاظ طراحی ظاهری کاملا به سلیقه شخصی ربط دارد که بین این دو زیبای بلند قامت کدام یک را به دیگری ترجیح دهید.

مقایسه سانتافه و کولئوس

 طراحی داخلی

در بحث طراحی داخلی هم باید گفت همچون طراحی بیرونی هرکدام جذابیت های خودش را دارد. هیوندای سانتافه در مورد طراحی داخلی سعی کرده حس اسپرت بودن بیشتری داشته باشد و در مقابل کولئوس سعی کرده یک سبک طراحی لوکس و سنگین را ارائه دهد. به طور کلی در بخش طراحی داخلی هم همچون طراحی بیرونی باید اقرار کرد هر دو خودرو فوق العاده ظاهر شده اند.

از نظر ظاهری اگر یک خودروی لوکس و با پرستیژ بخواهید رنو کولئوس و اگر یک شاسی بلند اسپرت و جوان پسند می خواهید هیوندای سانتافه گزینه مورد نظر شما خواهد بود. اما با تمام این اوصاف در مورد طراحی مهمترین موضوع سلیقه افراد است و باید دید از نظر خریدار کدام یک جذابیت بیشتری دارد.

مقایسه سانتافه و کولئوس مقایسه سانتافه و کولئوس

 مشخصات فنی و موتوری

دربحث موتوری اگر‌بخواهیم بازار جهانی را در نظر بگیریم قطعاً سانتافه با موتور ۶ سیلندر رقیبش را مغلوب می کرد. اما در بازار ایران که مدل شش سیلندر وارد نشده است اوضاع کمی برای سانتافه سخت می شود. نمونه ۴ سیلندر سانتافه با یک موتور ۲۴۰۰ سی سی می ‌تواند ۱۸۸ اسب‌بخار و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. در مقابل رنو کولئوس با یک موتور ۲۵۰۰ سی سی با ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتون متر گشتاور قرار دارد.

با یک نگاه ساده به این اعداد و ارقام متوجه میشویم سانتافه کمی از نظر موتوری کولئوس را کنار می زند. اما زمانی که به سراغ گیربکس دو خودرو برویم سانتافه با یک گیربکس ۶ سرعته باز هم قدرت خودش را به نسبت گیربکس ضریب متغیر cvt رنو کولئوس به رخ می کشد.

هرچند گیربکسهای ضریب متغیر از نظر مصرف بنزین بهتر از گیربکس های معمولی عمل می کنند اما قطعاً اگر بخواهید با ماشین تان کمی مسیرهای آفرودی را تجربه کنید کولئوس در برابر سانتافه حرفی برای گفتن ندارد. شتاب صفر تا صد کولئوس با 9.8 ثانیه حدود یک ثانیه سریعتر از سانتافه است و مصرف بنزین آن با ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۳ لیتر بهینه تر از سانتافه به حساب می آید. در کل باید بگوییم هر چند در مسیرهای آفرودی سانتافه بهتر عمل می کند اما برای مصارف معمولی و شهری کولئوس از نظر موتوری بهتر ظاهر شده است.

امکانات و آپشن ها

آپشن های ماشین همیشه یکی از مهمترین ویژگی ها برای ایرانیان حساب می آمده و علاقه زیادی به خرید ماشین های پر آپشن دارند. سانتافه و کولئوس هر دو جزء ماشین های بسیار خوب از لحاظ آپشن به حساب می آیند و با دریایی از آپشن و امکانات رو به رو هستیم. در این مقاله فول ترین نسخه هر دو خودرو را مورد بررسی قرار می دهیم. با این حساب ملاک مقایسه فول ترین نسخه وارداتی هیوندای سانتافه و همچنین فول ترین نسخه رنو کولئوس است. از جمله آپشنهای مشترک این دو خودرو می شود به موارد زیر اشاره کرد.

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم پارک اتوماتیک، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، ۶ عدد ایربگ، سنسور جلو و عقب، سنسور باران سنسور فشار باد تایرها، رادار نقطه کور، دوربین دنده عقب، چراغ های روز، چراغ های اتوماتیک، تنظیم ارتفاع نور، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های چرخشی در سر پیچ ها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه های تهویه عقب، کول باکس، صندلی راننده و سرنشین تنظیم شونده برقی، گرمکن صندلی های جلو، سرد کن صندلی های جلو، صندلی ها و فرمان چرمی، خروجی برق ۱۲ ولت، صندوق با جک برقی، آینه‌های جانبی شونده برقی دارای گرم کن، سقف پانوراما، سانروف و بعضی امکانات جزئی دیگر.

و اما میرسیم به مواردی که در آنها رنو کولئوس بهتر از سانتافه ظاهر شده است که عبارتند از سیستم صوتی بسیار پیشرفته با ۱۳ اسپیکر و برند bose ، مانیتور ۸.۷ اینچی لمسی که به نسبت مانیتور ۸ اینچی سانتافه بزرگتر و پر امکانات تر است، صفحه کیلومتر دیجیتالی و بعضی امکانات جزئی دیگر.

اما در مقابل هیوندای سانتافه فول وارداتی از نظر آپشن برتری های زیادی به نسبت کولئوس دارد که عبارتند از کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سه حالت  رانندگی متفاوت، پدال های تعویض دنده پشت فرمان، گرمکن فرمان، سیستم اتوهلد، رادار تشخیص خطوط جاده، رادار تصادف از جلو، دوربین جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های جلو، گرمکن صندلی های عقب، پرده های جانبی  و برخی موارد جزئی دیگر که موجب می شود از نظر آپشن هیوندای سانتافه کمی از کولئوس پیشی بگیرد.

وضعیت بازار و قطعات

و اما میرسیم به بخشی که هیوندای سانتافه بدون هیچ بحثی با اختلاف برتری خودش را اثبات می کند. هیوندای سانتافه سال های سال به عنوان پرفروش ترین خودروی وارداتی ایران شناخته شده است و شکی نیست که از لحاظ وضعیت بازار اختلاف قابل توجهی با رقیبش دارد. از لحاظ وضعیت قطعات نیز همچنان برتری با هیوندای سانتافه است و می‌شود گفت در این بخش با اختلاف سانتافه پیروز میدان است.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

  • بیژن 10 . 05 . 2021

    احسنت

    پاسخ دهید !
  • رهگذر 09 . 05 . 2021

    اطلاعات درسته؟ چون به نظر کولئوس بهتره

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 14 . 05 . 2021

      بله. برای کسب اطلاعات دقیق تر و مشاوره میتونید با شعب تماس بگیرید

      پاسخ دهید !
  • احسان 08 . 05 . 2021

    بوگوارد اصلا جزو گزینه هام نبود

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 14 . 05 . 2021

      اگر نیاز به شماوره داشتید با شمار های دفتر و شعب تماس بگیرید راهنماییتون کنند

      پاسخ دهید !
  • آنتونی 06 . 05 . 2021

    نیاز به مشاوره داریم برای خرید این ماشین… راهمایی کنید

    پاسخ دهید !
  • زهره 05 . 05 . 2021

    ممنون

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 14 . 05 . 2021

      امیدواریم مفید بوده باشه

      پاسخ دهید !
  • عماد 04 . 05 . 2021

    سانتافه دست دوم بهتره یا صفر bx5؟

    پاسخ دهید !
  • علیرضا 04 . 05 . 2021

    مقاله خوبی بود. سایر مقایسه ها بهتر بود و به جا ر بود البته

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 14 . 05 . 2021

      بلع. کالا درسته. تو برهه ای از مان قبمتش بورگوارد bx5 صفر با کولئوس های کارکرده برابر شدن

      پاسخ دهید !
  • صارمی 04 . 05 . 2021

    ممنون از مقایستون

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 14 . 05 . 2021

      امیدواریم سودمند بوده باشه

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو