مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20

این مقاله از سری مقالات ما، به مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 اختصاص دارد. خودروهای هاچ بک همواره یکی از محبوب ترین و پرمخاطب ترین کلاس های خودرو بوده اند. ابعاد کوچک آنها در کنار مصرف کم بنزین و ظاهری شیک و مدرن باعث شده است تا خرید یک خودروی هاچ بک مناسب، انتخاب بسیاری از مصرف کنندگان باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با دو عدد از محبوب ترین خودروهای این کلاس در بازار ایران آشنا نماییم.

در شهرهای شلوغ که جای پارک مناسب، گاهاً یک موهبت و ویژگی محسوب می شود، داشتن یک خودروی هاچ بک می تواند بهترین گزینه باشد. ضمنا این خودروها در ترافیک های شهری قابلیت مانور بیشتری داشته و با مصرف کم بنزین و هزینه قطعات کمتر نسبت به خودروهای سایر کلاس ها، انتخابی کاملا اقتصادی هستند. البته نوسانات قیمت ارز و بازار آشفته خودرو ایران موجب شده است تا مصرف کنندگان ایرانی هزینه ای به مراتب بالاتر از ارزش واقعی این محصولات را جهت خریداری آنها پرداخت کنند.

چرا به مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 پرداخته ایم؟

این دو خودروی باکیفیت از دو کمپانی نامدار و بزرگ ژاپنی و کره ای عرضه شده اند و خوشبختانه در بازار ایران با اندکی تغییر نسبت به نسخه های عرضه شده در بازار جهانی، قابل دسترسی می باشند. میتسوبیشی نامی است قدیمی و معتبر در اذهان خودرو دوستان ایرانی و در طرف مقابل هیوندای با خط تولید عظیم و محصولات متنوع، توانسته است از یک برند معمولی در سال های دور، به جایگاهی مهم و اثرگذار در بازار جهانی خودرو دست یابد.

میتسوبیشی میراژ اولین بار توسط آرین موتور عرضه شد و ظاهر جذاب و فرم متفاوت بدنه و جلوبندی آن موجب شد تا خیلی زود به یک خودروی محبوب تبدیل شود. هیوندای i20 نیز همچون سری i10 و i30 این خودروساز کره ای، یکی از پرفروش ترین محصولات کمپانی هیوندای است که در کنار بدنه ای جمع و جور، ظاهری زیبا و اتاقی کامل و پر امکانات دارد.

هر دوی این خودروها در رده قیمتیِ تقریبا یکسانی در میان هاچ بک های باکیفیت قرار دارند و مشابهت بسیاری از ویژگی های آنها، گاهاً موجب سردرگمی خریداران در هنگام انتخاب گردیده است. امیدواریم با مطالعه مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 به شما در مسیر انتخابی مناسب با نیازهایتان کمک کرده باشیم.

معرفی اجمالی خودرو هیوندای i20

این خودروی جذاب و زیبا را می توان در گروه مینی هاچ بک ها قرار داد. هیوندای i20 که در ابتدا توسط آسان موتور و به شکل کاملا وارداتی در اختیار خریداران قرار می گرفت، پس از باز خوردهای مثبتی که از بازار ایران دریافت کرد، توسط خودروسازی کرمان موتور و به صورت مونتاژ عرضه گردید. در همین جا لازم به ذکر است که این خودرو که در ابتدا و با توجه به آمارهای موجود، در حدود 800 دستگاه وارد ایران شده بود، این روزها و به گفته کرمان موتور، با امکاناتی کمتر مونتاژ شده تا بتوان از قیمت نهایی آن کاست. هیوندای i20 خودرویی است جمع و جور، زیبا و تقریبا مناسب برای خانواده های کوچک. البته نباید فراموش کرد که مخاطب ثابت خودروهای کلاس مینی و هاچ بک، معمولا جوانان هستند. در مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 یکی از نکات مشترک، محبوبیت هر دوی این خودروها در میان جوانان است.

هیوندای i20 دارای موتور 4 سیلندر خطی و با ظرفیت 1591 سی سی است. از مشخصات شاخص خودرو هیوندای i20 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ویژگی های شاخص خودرو هیوندای i20 :

  • موتور4 سیلندر با 1591 سی سی حجم
  • 122 اسب بخار توان موتور
  • گشتاور 157 نیوتن بر متر
  • گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
  • مصرف سوخت 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • دارای امکانات متعددی همچون آینه های الکترونیکی، ایربگ، سیستم پخش حرفه ای، ترمز ABS و دوربین دید عقب

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”فروش اقساطی هیوندای I20″ style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/hyundai-model/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d9%82%d8%b3%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d9%88-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c-i20%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

معرفی اجمالی خودرو میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی با تولید خودرو میراژ ، گامی جدی در ورود به عرصه خودروهای پرمخاطب هاچ بک برداشته است. جالب است بدانید کمپانی خودروسازی میتسوبیشی خط تولید خودروهای بنزینی خود را در حدود 100 سال پیش تاسیس کرد و تا روزگاری طولانی، به عنوان اولین و تنها تولید کننده کشور ژاپن نام داشت. این کمپانی در تولید خودرو میتسوبیشی میراژ تمام استانداردها و فاکتورهای محبوب خودروهای رده هاچ بک را به صورت یکجا، در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. قیمت مناسب، هزینه نگهداری، سوخت پایین و همین طور ماشینی جمع و جور و در عین حال جذاب. علت مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 وجود همین امکانات متنوع و جذاب در هر دوی این خودروها است.

میتسوبیشی میراژ که در ابتدا به عنوان جایگزینی ارزان قیمت برای سری لَنسر تلقی می شد، توانست با به روزرسانی های چندباره، نهایتا جایگاه اختصاصی خود را به دست آورد. این خودرو در ایران به صورت وارداتی عرضه می گردد، البته و متاسفانه همچون بسیاری از خودروهای روز دنیا، با آپشن هایی کمتر و با حداقل امکانات ممکن.

با برخی از مهمترین ویژگی های خودرو میتسوبیشی میراژ بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های شاخص خودرو میتسوبیشی میراژ

  • موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری
  • 78 اسب بخار توان موتور
  • گشتاور 100 نیوتن بر متر
  • دارای گیربکس با فناوری CVT
  • مصرف سوخت 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • دارای امکانات متعددی همچون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفر، فرمان برقی، کروز کنترل، آینه های دارای گرم کن و همچنین سیستم صوتی قابل قبول

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”فروش اقساطی میتسوبیشی میراژ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/mitsubishi-model/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d9%82%d8%b3%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d9%88-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%85%db%8c%d8%aa%d8%b3%d9%88%d8%a8%db%8c%d8%b4%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%da%98%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 – شاخص های اصلی

  • توان موتور و قدرت پیشرانه :

توان موتور و قدرت پیشرانه در هر کلاس خودرویی، یکی از ویژگی های تاثیرگذار در انتخاب خریداران است؛ اما خریداران خودروهای هاچ بک و مینی معمولا با انتظار معقولی مشخصات فنی آنها را بررسی می کنند. از نظر توان خودرو، هیوندای i20 شرایطی نسبتا بهتر در مقایسه با رقیب خود میتسوبیشی میراژ دارد. در مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 و در مورد توان موتور، هیوندای i20 با بهره گیری از یک جعبه دنده خودکار بی نقص و همین طور حجم موتور بالاتر توانسته است کمی نسبت به رقیب خود پیشی بگیرد. البته همان طور که قبلا هم گفتیم، تفاوت های این دو خودرو، تقریبا در تمامی سرفصل ها بسیار محدود است. در بخش جذاب شتاب اولیه یا همان مدت زمان رسیدن سرعت خودرو از 0 تا 100 کیلومتر، میتسوبیشی میراژ شرایط بهتری داشته و در 12 ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این عدد در مورد هیوندای i20 با 2 ثانیه تاخیر نسبت به رقیب خود، در حدود 14 ثانیه است.

نهایت سرعت هیوندای i20 در حدود 170 کیلومتر و میتسوبیشی میراژ در حدود 160 کیلومتر است.

  • ایمنی خودرو

در مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 و در مبحث ایمنی خودرو و همچنین تست تصادف، میتسوبیشی میراژ در تصادفات رو به رو امتیاز خوب و در تصادف از اطراف خودرو، امتیاز متوسط را دریافت کرده است. یکی از نقاط قوت این خودرو در بحث ایمنی، ساختار فوق العاده سقف آن بوده که دارای مقاومت بسیار بالایی است.

هیوندای i20 خودرویی است که در کلاس هاچ بک ها، یکی از ایمن ترین وسایل حمل و نقل نام گرفته است. این خودرو با دریافت 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی، خیال راننده را در تصادف از تمامی زوایا راحت کرده است و در نسخه های وارداتی، با 5 ایربگ احتمال آسیب دیدن سرنشینان را در تصادفات سنگین تا حد زیادی کاهش داده است.

  • طراحی بدنه و شکل ظاهری خودرو :

همان طور که تا به اینجای کار از عکس های این مقاله دریافته اید، هر دوی این خودروها با ظاهری جذاب در کلاس هاچ بک عرضه گردیده اند. از ویژگی های مشترکی که در مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 درخواهید یافت، می توان به ظاهر اسپرت این دو خودرو اشاره کرد. از نظر بسیاری از کارشناسان، طراحی فضای خارجی هر دو خودرو به ویژه پس از به روزرسانی آخرین نسخه ها، کاملا جذاب و زیبا بوده و در عین حال توانسته است موجب افزایش ایمنی آنها در تصادفات گردد.

ابعاد خودرو هیوندای i20 به شرح زیر است :

  • طول خودرو 4035 میلیمتر – عرض خودرو 1734 میلیمتر – ارتفاع خودرو 1474 میلیمتر

ابعاد خودرو میتسوبیشی میراژ به شرح زیر است :

  • طول خودرو 3710 میلیمتر – عرض خودرو 1665 میلیمتر – ارتفاع خودرو 1490 میلیمتر

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”مقایسه برلیانس با پژو ۲۰۷ با پژو ۲۰۶ تیپ ۶ ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/%d8%a8%d8%b1%d9%84%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%b3-%d8%a8%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%85-%db%8c%d8%a7-%d9%be%da%98%d9%88-207-%db%8c%d8%a7-%d9%be%da%98%d9%88-206-%d8%aa%db%8c%d9%be-6-%d8%9f%d8%9f%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

 

  • طراحی داخلی و وضعیت کابین خودرو :

اولین موضوعی که در مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 در بخش طراحی و امکانات فضای داخلی اتاق درخواهید یافت، امکانات و زیبایی بیشتر خودرو هیوندای i20 است. هیوندای i20 توانسته است با عرضه این امکانات در کنار اتاقی مدرن و تقریبا راحت، محبوبیت بسیاری در جامعه هدف خود به دست آورد. در نقطه مقابل میتسوبیشی میراژ مسیر یک هاچ بک اقتصادی را طی کرده و در نتیجه از برخی از امکانات هیوندای i20 در آن خبری نیست. جنس داشبورد و اساسا متریال به کار رفته در هیوندای i20 ، ظاهری به مراتب شکیل تر از رقیب خود داشته و به طور خلاصه می توان گفت در مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 و در بخش طراحی داخلی، دست بالا با خودرو ساخت کمپانی هیوندای است. با مشاهده تصاویر زیر بیشتر با طراحی داخلی این دو خودرو آشنا شوید.

  • سایر امکانات رفاهی و ویژگی های شاخص :

همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم، با نگاهی ظاهری و مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 به راحتی درخواهید یافت که هیوندای در تولید هاچ بک خود به هیچ وجه مسیری اقتصادی را در پیش نگرفته و از امکانات آن در جهت کاهش قیمت، نکاسته است. این جمله البته بدان معنا نیست که میتسوبیشی کاملا بدون امکانات رفاهی عرضه می گردد. این خودرو جذاب ژاپنی هم ویژگی های خود را دارد. مقایسه برخی از ویژگی های رفاهی این دو خودرو می تواند تصویری دقیقتر از آنها به شما ارائه دهد.

امکانات رفاهی هیوندای i20 :

  • تعیین و توزیع هوشمندانه نمایشگر و کلیدهای کنترلی امکانات خودرو
  • صفحه نمایشگر لمسی و پخش کننده قدرتمند فایل های صوتی و تصویری
  • دارای رینگ اسپورت 16 اینچی و لاستیک های پهن
  • طراحی داخلی 2 رنگ و ایجاد تضاد بین داشبورد و صندلی ها
  • دارای محفظه خنک کننده به همراه سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

امکانات رفاهی میتسوبیشی میراژ :

  • سیستم پخش معمولی جهت پخش CD و MP3
  • دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • دارای فرمان برقی و گرم کن داخل صندلی
  • دارای سیستم کروز کنترل
  • سنسور دنده عقب به همراه دوربین پارک

جمع بندی مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20

به طور خلاصه می توان گفت فارغ از قیمت نامعقول بازار خودروی ایران، هر دوی این هاچ بک ها نسبت به قیمت جهانی خود، دارای امکانات و تجربه رانندگی قابل قبولی هستند. از نظر منتقدان و وب سایت های معتبر نقد و بررسی خودرو اما می توان به جرات گفت که کفه ترازو و برتری با هیوندای i20 است. هر دوی این خودروها از نظر ایمنی، دارای وضعیت قابل قبولی بوده؛ اما کم کردن برخی از امکانات ایمنی خودرو i20 مونتاژ ایران باعث شده است تا برتری این خودرو از نظر ایمنی در مقایسه با میتسوبیشی میراژ ، از میان رفته و هر دوی آنها وضعیت تقریبا مشابهی داشته باشند. توان موتور هیوندای i20 کمی نسبت به رقیب خود بالاتر بوده و این موضوع در حداکثر سرعت آن نیز نمایان است.

امیدواریم با ارائه مقایسه میتسوبیشی میراژ با هیوندای i20 توانسته باشیم راهنمایی کوتاه اما موثر، جهت انتخاب بین دو عدد از بهترین هاچ بک های بازار خودروی ایران را خدمت شما عرضه کرده باشیم.

مقالات مرتبط

  • ارمین 08 . 11 . 2019

    مصرف سوخت ۴/۵نه ۶/۵ وقعا ماشین خوبیه ارزش خریش هم از i10و پیکانتپ بهتره

    پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو