مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان

مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان

این بار یه رقابت جذاب بین نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان رو داریم که در کلاس شاسی بلندهای بازار قرار میگیرن.

از یه طرف، خودروی مدرن و اصیل یعنی تیگوان رو داریم و از طرف دیگه ایکس تریل، خودرویی ژاپنی و با کیفیت از برند نیسان که در بازار با نمونه هایی مثل ماکسیما و رونیز که به عنوان خودروهای با کیفیت این برند شناخته شدن آشنا هستیم.
هر دوی این خودروها از لحاظ امکانات و مشخصات فنی، حرف های زیادی برای گفتن در کلاس خودشون دارن.

مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان

طراحی

نسل دوم تیگوان که به بازار ایران وارد شده، مثل بقیه محصولات این برند یه چهره ی ساده و به دور از اغراق‌های اضافی داره که نمایی از کیفیت همراه با خشونت و قدرت رو به بیننده منتقل میکنه.

در این خودرو ما علاوه بر طراحی هماهنگ، اصالت و مدرن بودن رو در قالب یه خودروی شاسی بلند آلمانی میبینیم که بی شک میتونه یکی از بهترین گزینه برای خرید باشه،چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ طراحی، امکانات و آپشن‌ها.

 

از لحاظ طراحی داخلی، خیلی کاربردی و ارگونومیک عرضه شده که نشستن و رانندگی رو برای راننده و سرنشینان راحت تر و لذت بخش تر میکنه.

مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان

در مقابل نیسان ایکس تریل شاید تا حدودی طراحیش ساده و قدیمی به نظر بیاد ولی با المان هایی که در بدنه اش به کار رفته، نمایی از قدرت و کیفیت رو نشون میده.

نکته جالب توجه در طراحیش، چهره و سبک خاص طراحی عضلانیشه که با دیدنش به راحتی میشه تشخیص داد که این محصول برند نیسانه.

 

کابین این خودرو، یه طراحی ساده با ارگونومیه بالا و راحت داره و صندلی‌ها و موقعیت قرارگیری سرنشینان در داخل خودرو کاملا مناسبه.

پیشرانه

تیگوان از یه موتور۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی بهره میبره که توانایی تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت در ۴۴۰۰ دور در دقیقه رو داره و میتونه گشتاوری معادل با ۳۲۰ نیوتن متر تولید کنه.

قدرت تولیدی موتور با استفاده از یه گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل میشه. شتاب صفر تا صدش7/7 ثانیه است و مصرف سوخت اون حدودا 7 لیتر در هر 100 کیلومتره.

مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان

در سمت دیگه، نیسان ایکس تریل از یه موتور با حجم ۲۴۰۰ سی سی با قدرت تولیدی ۱۷۱ اسب بخار بهره میبره با گشتاور 238 نیوتن متر،که این قدرت با استفاده از یه گیربکس cvt به چرخ‌ها منتقل میشه.

آپشن ها

در بحث امکانات رفاهی هر کدوم از این دو خودرو برتری نسبت به دیگری داره و اینجا دیگه به سلیقه ی شما بستگی داره که کدوم یکی انتخابتون باشه. هر دو به سقف پانارومیک، کیلس استارتر، صندلی برقی راننده، سیستم صوتی فابریک، فرمان کمکی برقی، آینه های تاشو برقی، نمایشگرلمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروزکنترل، سنسور باد،سنسور نور و باران و صندوق برقی مجهزن.

اما تیگوان سیستم تهویه اتوماتیک سه گانه داره و برای ایکس تریل به صورت دوگانه طراحی شده. از طرفی ایکس تریل ۲۰۱۸ پنج گرمکن داره و تیگوان ۴ گرمکن.
تیگوان به حافظه صندلی راننده مجهز شده و سیستم کمکی پارک اتوماتیک داره. این خودرو قابلیت تنظیم حالت رانندگی در شرایط مختلف رو داره و میشه که پشت آمپرش رو به لطف نمایشگر دیجتال به صورت شخصی چیدمان کرد. از طرفی سیستم کنترل بر دیفرانسیل ایکس تریل، بهتر از تیگوانه و رانندگی راحت تری رو به ما میده.

مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان

و درنهایت، با توجه به سلیقه هر فرد، رضایت از امکانات رفاهی هر دو خودرو میتونه د برای مشتریان متفاوت باشه.

در بحث ایمنی نیسان ایکس تریل 6 کیسه هوای 10 نقطه ای داره و با رادار خطی، رادار نقطه کور و سیستم ترمز اتوماتیک تونسته 5 ستاره ایمنی رو از یورو انکپ دریافت کنه.

اما تیگوان با 9 کیسه هوا و سیستم هشدار دهنده‌ مثل پیشگیری تصادف عقب ، هشداردهنده خواب‌آلودگی راننده و دوربین 360 کمی ضعیف ‌تر از نیسان ظاهر شده ولی با این وجود تیگوان هم تونسته 5 ستاره رو از یورو انکپ بگیره.

تجربه رانندگی

در بخش رانندگی، هر کدوم مزایا و معایبی رو از خودشون نشان میدن،اگر دنبال لذت رانندگی و کیفیت و هندلینگ خوب هستین، باید انتخاب اولتان ایکس تریل باشه، شاید همین هندلینگ خوب باعث شده که این ماشین در بازار آمریکا همیشه جزو 10 خودروی کراس اوور بزرگ شهری قرار بگیره.

اما زمانی که سوار بر تیگوان میشیم خشکی کمک‌ها و کوبش و ضربه‌ها در مسیر‌های ناهموار، درمسافت‌های طولانی مدت شما رو ممکنه اذیت کنه. ولی ساکتی کابین خودرو در حین رانندگی این معایب رو در چشم شما کمتر میکنه.

مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان مقایسه نیسان ایکس تریل و فولکس تیگوان

در آخر

میشه گفت، ایکس تریل کراس اووریه که میتونه بیشتر از تیگوان قابلیت های یه کراس اوور رو به نمایش بزاره و ذات یه خودروی به ظاهر شاسی بلند رو نمایان کنه.

اما از اون طرف، تیگوان بیشتر به یه خودروی کراس اوور اما با ذات اسپرت شبیه که در اکثر مواقع هیچ استفاده خاصی از قابلیت های شاسی بلند اون نمیشه و باید به خاطر برخی ویژگی های اسپرت و هیجان انگیزش به سمت اون رفت.

شما کدوم گزینه ترجیح میدین از بین مهندسی آلمانی و یا کیفیت ژاپنی؟

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

[aparat id=’Z9VrD’]

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو