مقایسه SWM G01 و کوپا فلگشیپ

مقایسه SWM G01 و کوپا فلگشیپ

G01 SWM یا کوپا فلگشیپ ؟

چینی ها زمانی که به بازار ایران وارد شدن هیچگاه فکرش رو نمیکردن که بتونن تا این حد در بازار خودرو ایران تاثیرگذار باشن.

دراین مطلب ما دو کراس اوور چینی هم سگمنت و در یک رنج قیمتی یعنی کوپا فلگشیپ و G01 SWM رو با هم مقایسه کردیم تا انتخاب رو برای شما راحت تر کنیم.

طراحی ظاهری و داخلی

کوپا از چهره ای به مراتب اسپرت تر نسبت به سایر رقباش برخورداره. چراغهای جلو با خطوطی جذاب، طرح بی نظیری رو برای coupa پدیدار کرده،جلو پنجره براق که چهره ای قدرتمند رو به این ماشین داده.

از طرف دیگه کراساور G01 اولین محصول تجاری حاصل از قرارداد بین برلیانس چین و SWM  ایتالیاست که در نمای رو به رو شباهت زیادی به شاسی بلندهای امریکایی مثل دوج دورانگو داره.

مقایسه SWM G01 و کوپا فلگشیپ

نمای چراغ های اصلی و جلو پنجره ی باریک که نمای چشم نوازی رو به این ماشین داده؛ اما حفره ی بسیار بزرگ داخل سپر وجود داره که تا حدودی ناهماهنگ با سایر اجزا به نظر میرسه. ولی در کل میشه طراحی بدنه G01 رو در سطح خودروهای چینی مطلوب دونست.

نکته مشترکی که در طراحی ظاهری هر دوی این خودروها میشه پیدا کرد موضوع کپی کاریه. کوپا در نمای جلو از محصولات  فولکس واگن و نسل قبلی تیگوان کپی شده و در قسمت عقب از کراس اوورهای برند پورشه نیز الهام گرفته.

مقایسه SWM G01 و کوپا فلگشیپ

G01 هم در بخش چراغ های جلو از محصولات آئودی کپی شده و در طراحی عقب هم جالبه که از یک خودرو چینی با نام RX5 MG کپی کاری شده با پا گذاشتن به کابین G01 SWM طراحی مینیمالی رو میبینیم با استفاده از خطوط صاف و زوایای شکسته و طراحی داشبوردی مدرن.

شکل و شمایل کنسول میانی و دریچه های تهویه، تزیینات کروم رنگی که در قسمت های مختلف این خودرو استفاده شده باعث شده که نمای داخلی این خودرو مجلل تر به نظر برسه و طراحی غربیلک فرمان دی کات اون که به راحتی دل نشینه.

ظرفیت فضای کابین از نظر راحتی و گنجایش، نسبتا قابل قبوله و جای کافی برای ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال با قد متوسط رو فراهم میکنه. ظرفیت محفظه بار هم متناسب با نیازهای معمول یک خانواده پنج نفره طراحی شده.

در طراحی فضای کابین کوپا یک پنل دیجیتال برای کنترل تجهیزات، صفحه لمسی 8 اینچی به رنگ آبی-چندگانه با طراحی گرافیکی جدید که به اندازه کافی با استانداردهای این روزهای خودرو متناسبه.

از مزیت های فضای داخلی این خودرو پدال های سوراخ داره که حس اسپرت بودن رو دو چندان میکنه و چرم رنگی که برای استفاده پوشش قسمتهای مختلف داخل کابین در نظر گرفته شده.

نکته مشترک دیگه این دو کراس اوور چینی، موتور و گیربکس اونهاست که هر دو دارای موتور 1500 سی سی توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته اتوماتیکن. گشتاور تولیدی G01 SWM با 220 نیوتن مترو کوپا با گشتاور تولیدی 210 نیوتن متر به هم نزدیکن.

امکانات داخلی

در بحث آپشن هر دو محصول از امکانات معقولی بهره میبرن. از امکانات رفاهی کوپا فلگشیپ میشه به سیستم صوتی مجهز به نمایشگر و هشت بلندگو – فرمان برقی مجهز به دکمه های کنترلی – چراغ خوش آمدگویی – چراغ بدرقه – نورپردازی داخلی – دی الیت – اتوالیت – اتوهلد – کیس استارتر – سیستم تهویه اتومات دوگانه با دریچه تهویه برای سرنشینان عقب و گرمکن صندلی های جلو اشاره کرد.

مقایسه SWM G01 و کوپا فلگشیپ

و در مقابل G01 SWM با امکاناتی مثل، سقف پانورامیک، سیستم تشخیص مانع ، سیستم ضبط اطالعات رانندگی، کنترل توقف در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارک، رادارهای نقطه کور، تغییر مسیر و هشدار تصادف از جلو، ترمز پارک برقی، فرمان حساس به سرعت، سیستم صوتی با 9 اسپیکر، دوربین 360، گرمکن و سردکن صندلی راننده به نظر میرسه نسبت به کوپا امکانات و آپشن های کامل تری داره.

مقایسه SWM G01 و کوپا فلگشیپ

نتیجه

در آخر میشه گفت، هر روز به تنوع کراس اوورهای چینی ناشناخته افزوده شده و در حال گسترش هستن و این دو خودرو هم مشتریان خاص خودشون رو دارن و در بین کراس اوورهای چینی موجود در بازار از نظر طراحی و امکانات رفاهی در سطح خوبی قرار دارن.

با توجه به سبک طراحی هر دو خودرو و مشخصات و آپشن هایی که گفته شد در این رنج قیمتی انتخاب شما کدومه؟

 

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

[aparat id=’xqGNl’]

 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو