پیکاپ جدید زامیاد به نام پیکاپ کارون معرفی شد

پیکاپ جدید زامیاد به نام پیکاپ کارون معرفی شد

پیکاپ جدید زامیاد، کارون 

حتما تاکنون نام نیسان وانت به گوشتان خورده است، پیکاب کارون محصول شرکت زامیاد که یک خودروی آفرودی دو کابینه است و در اصل نسخه دیگری از نیسان وانت است که در ادامه بیشتر به معرفی آن می پردازیم.

معرفی کارون، پیکاپ جدید زامیاد

قطعا نام نیسان وانت به گوشتان خورده است و با آن آشنایی دارید. شرکت زامیاد تصمیم دارد که یک پیکاپ دو دیفرانسیل جدید را به زودی به بازار وارد کند. این خودرو که محصول شرکت زامیاد است در حقیقت ریچ پلاس نام دارد. این خودروی پیکاپ که اتفاقا یک خودروی چینی نیز است برای اولین بار در نمایشگاه خودرو در شیراز رونمای شد و در معرض دید عموم مردم قرار گرفت. به احتمال خیلی زیاد ریچ پلاس در تابستان سال جاری به صورت رسمی تولید و معرفی خواهد شد. و این احتمال می رود که ریچ پلاس جدید قیمتی بیشتر و فراتر از نسخه قبلی داشته باشد که این قیمت را فراتر از 200 میلیون تومان تخمین زده اند. این خودرو که قرار است توسط شرکت زامیاد و خودروسازی سایپا به بازار ایران عرضه شود برای نخستین بار در سال 2015 در بازار چین معرفی شد. این خودرو نیز مانند سایر خودروها در نسل جدید خود تغییراتی را اعمال کرده است و سعی کرده است که از نظر ظاهر به روز تر و از نظر امکانات قوی تر عمل کند و کاستی های نسخه های قبلی را بپوشاند.

پیکاپ جدید زامیاد به نام پیکاپ کارون معرفی شد

طراحی کارون، پیکاپ جدید زامیاد

از نظر طراحی داخلی و خارجی و در کل ظاهر این خودرو سعی کرده است تا مانند نیسان پیکاپ قدیمی نباشد و خود را به روز کرده است. به عبارتی دیگر این خودروی جدید با ظاهری جدید اما کابین متفاوت و یک اتاق 4 نفره آماده عرضه به مشتریان است. البته با تمام تغییراتی که رخ داده است اما همچنان زامیاد و نیسان وانت معروف از نظر نمای بیرونی شباهت هایی با یکدیگر دارند و علت آن نیز بی شک این است که زامیاد دقیقا از همان قالپاق و لاستیک نیسان وانت در محصول جدید خود نیز استفاده کرده است.

در طراحی داخلی این خودروی جدید از پلاستیک خشک استفاده شده است و می توان به روز بودن و پیشرفت کابین را در مقایسه با داشبورد قدیمی نیسان وانت حس کرد. بر روی در های خودرو نیز طرح هایی به کار رفته است که باعث جذابیت و زیبایی خودرو شده است. در فضای داخلی خودرو از فرمان پراید استفاده شده است و فاقد کیسه هوا است که این را می توان قدمی رو به عقب برای شرکت زامیاد دانست.

پیکاپ جدید زامیاد به نام پیکاپ کارون معرفی شد

مشخصات فنی کارون، پیکاپ جدید زامیاد

این خودروی چینی که قرار است توسط شرکت زامیاد در کشور ما عرضه شود از نظر مشخصات و عملکرد فنی ترمز های جلوی آن از نوع دیسکی و ترمز های عقب آن از نوع کاسه ای خواهند بود. همچنین ترمز های این خودرو از نوع هیدرولیکی بوستردار با ABS و EBD است. سیستم تعلیق پیکاپ جدید در قسمت جلویی از نوع کمک فنر هیدرولیکی یا میل موج گیر و در قسمت عقبی از نوع کمک فنر هیدرولیکی و یا فنر تخت است.

از نظر ابعاد و اندازه نیز همان طور که از توضیحات مربوط به آن مشخص است که آن را خودرویی آفرودی می دانند و بی شک خودرویی بزرگ و عظیم الجثه به حساب می آید که دارای طول 5185 میلی متر، عرض 1740 میلی متر و ارتفاع 1780 میلی متر است و براساس تحقبقات و بررسی های انجام شده فاصله محوری آن 3030 میلی متر است.

این خودروی جدید عظیم الجثه آفرودی وزنی معادل 1891 کیلوگرم دارد و می تواند تا 1319 کیلوگرم بار را با خود حمل کند. پیشرانه این خودرو 2.4 لیتری M24 است و حداکثر سرعت آن 94 اسب بخار و حداکثر گشتاوری آن 187 نیوتن متر است. نیروی محرکه آن نیز به وسیله ی  یک عدد گیربکس 5 سرعته دستی به محور های آن منتقل می شود و خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. از نظر مصرف سوخت نیز نسبت به مدل پادرا پلاس یک لیتر افزایش داشته است و به طور ترکیبی حدود 11.89لیتر سوخت مصرف می کند و نکته قابل ذکر دیگر این است که مدل استاندارد این خودرو دارای سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب است اما نمونه های مجهز تر این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک مجهزند که باعث ایجاد توان حرکتی بیشتری در خودرو می شود.

پیکاپ جدید زامیاد به نام پیکاپ کارون معرفی شد

خدمات و امکانات رفاهی کارون، پیکاپ جدید زامیاد

امکانات رفاهی و خدمات جانبی در هر خودرویی می توانند به جذب خریداران کمک کنند و آرامش و آسایش خریداران را به ارمغان بیاورند. بنابراین بعد از عملکرد فنی و ظاهری زیبا می توان گفت که امکانات و خدمات جانبی نیز بسیار مهم هستند و در انتخاب ماشین آیده ال به خریداران کمک بسیار زیادی می کنند. از نظر امکانات رفاهی و خدمات جانبی اگر پیکاپ جدید زامیاد را مورد بررسی قرار دهیم می توان گفت که دارای سیستم تهویه هوای دستی است. همچنین پیکاپ جدید سنسور های پارک جلو و عقب نیز دارد. سیستم های ترمز این خودروی جدید از نوع ABS و EBD است. دارای لامپ های هالوژنی و پاور ویندوز است. می توان گفت که سیستم صوتی نسبتا خوبی دارد و توانسته است از این نظر تا حدودی قدرتمند عمل کند، سیستم صوتی آن از AUX و USB پشتیبانی می کند و صندلی ها قابلیت تنظیم شدن به صورت دستی را دارند. البته باید خاطر نشان کرد که در نسخه های فول آپشن صندلی ها به گرمکن نیز مجهز هستند.

جمع بندی

پیکاپ جدید زامیاد همان نیسان وانت معروف است که همه شما با آن آشنایی دارید و آن را به خوبی می شناسید. این خودروی چینی که قرار است توسط شرکت زامیاد در کشور ما عرضه شود ابتدا در نمایشگاه خودرو در شیراز به مردم  معرفی شد.

این خودروی چینی در دسته بندی خودروهای آفرودی دو کابینه قرار می گیرد. پیکاپ جدید زامیاد نیز مانند هر خودروی دیگری از مزایا و معایبی برخوردار است اما با تغییرات اعمال شده و بروز رسانی های انجام شده همه سعی خود را کرده است تا به خواست و سلیقه مشتریان احترام بگذارد. انتظار می رود که قیمت این خودرو از مدل های قبلی آن بیشتر باشد و قیمت آن را فراتر از 200 ملیون تومان تخمین زده اند.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو