تفاوت های هیوندای الانترا فول و نیمه فول در نسل های مختلف

تفاوت های هیوندای الانترا فول و نیمه فول در نسل های مختلف

هیوندای النترا یکی از ماشین های بسیار پرطرفدار و پرفروش بازار محسوب می‌شود. دلایل بسیار زیادی موجب شده این ماشین تا این اندازه در بازارهای ایران و جهانی محبوب باشد که مهمترین آنها قیمت مناسب در کنار آپشن و امکانات سطح بالا است. از نظر طراحی ظاهری نیز باید گفت هیوندای الانترا جزء ماشین های بسیار خوب بین ماشین های اقتصادی جهان محسوب می شود و همین موضوع نیز دلیل دیگری برای محبوبیت و فروش بالا بوده است.

کمپانی هیوندای در سال ۱۹۹۰ نیاز شدید بازار خودروهای کامپکت شهری را احساس کرد و هیوندای النترا را برای سلطه بر این بازار رونمایی کرد. از همان ابتدا النترا هر ۵ سال یکبار تغییر نسل پیدا کرد و در حال حاضر هفتمین نسل از این خودرو در بازار جهانی عرضه می شود اما در ایران نسل های چهارم، پنجم و ششم موجود هستند.

نسل سوم هیوندای الانترا نیز در بازار ایران حضور داشت اما نام هیوندای آوانته برای این مدل در نظر گرفته شد. نسل پنجم هیوندای النترا در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در کمتر از یک سال به بازار ایران راه پیدا کرد. در سال ۲۰۱۴ یک فیس لیفت روی آن انجام شد و تنها دو سال بعد نسل ششم این خودرو وارد بازار شد. در ادامه تفاوت هیوندای الانترا فول با نیمه فول نسل پنجم و ششم و مشخصات آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

تفاوت های هیوندای الانترا فول و نیمه فول در نسل های مختلف

مشخصات فنی هیوندای الانترا

کمپانی هیوندای تمام نسل های النترا را در مدل های بسیار گوناگونی عرضه کرده تا بتواند طیف وسیع تری از مشتریان با بودجه های مختلف را پوشش دهد. یکی از مهم ترین تفاوت های این مدل ها مربوط به موتور استفاده شده در آنها است و همیشه هیوندای النترا با چند موتور مختلف به بازار عرضه شده است.

در بازارهای جهانی نسل پنجم هیوندای الانترا با مدل های ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی سی عرضه شده است اما در بازار ایران فقط نمونه های ۱۸۰۰ سی سی موجود است. این موتور ۱۸۰۰ سی‌سی می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و 176 نیوتن‌متر گشتاور برای النترا ایجاد کند که در کنار جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه ای را برای این خودرو ایجاد می کند. از لحاظ مصرف سوخت هیوندای این ماشین با مصرف ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی ، ماشین قابل قبولی به حساب می آید. موتور ۱۴۷ اسب بخاری و مصرف ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای یک خودروی کامپکت شهری کاملا مناسب و کافی به نظر می‌رسد و می توان از این لحاظ الانترا را ماشین مناسبی خطاب کرد.

کمپانی هیوندای تصمیم گرفت برای نسل ششم از موتورهای قوی تری استفاده کند و نمونه های ۱۸۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی‌سی را برای این خودرو در نظر گرفت که خوشبختانه در بازار ایران مدل های ۲۰۰۰ سی سی حضور دارند. این موتور ۲۰۰۰ سی‌سی می‌تواند ۱۵۳ اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور تولید کند که در کنار جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک شتاب صفر تا صد ۹.۶ ثانیه ای را برای النترا ایجاد می کند.

تفاوت های هیوندای الانترا فول و نیمه فول در نسل های مختلف

مدل های مختلف الانترا در ایران

 در مورد امکانات و آپشن ها نیز کمپانی هیوندای با عرضه مدل های مختلف سعی کرده مشتریان بیشتری را به سمت النترا جلب کند. با وجود این که موتور های مختلفی از این خودرو به بازار ایران راه پیدا نکرد اما در مورد امکانات و آپشن این موضوع متفاوت است و مدل های فول و نیمه فول در بازار حضور دارند. مدل های وارداتی و مدلهای مونتاژ شده در ایران نیز متفاوت از هم هستند و همین تفاوت ها چندین مدل مختلف از هیوندای الانترا در بازار به وجود آورده است.

نسل ششم هیوندای النترا نیز در مدل های فول و نیمه فول در بازار وجود دارد و باید گفت همین موارد مدل های مختلف این ماشین در بازار را بیش از اندازه پیچیده می‌کند. با این حساب اگر تصمیم دارید به سراغ خرید یکی از مدلهای این سدان محبوب بروید لازم است تحقیقات بسیاری انجام داده و مدلهای مختلف آن را کاملاً بشناسید.

امکانات و آپشن ها

یکی از دلایل محبوبیت و موفقیت هیوندای النترا سطح بالای آپشن و امکانات این خودرو است. هیوندای النترا در نسخه‌های فول آپشن با ماشین هایی مثل سوناتا و اپتیما آپشن های برابری دارد که برای یک خودروی اقتصادی بسیار مناسب و حتی فراتر از انتظار به نظر می رسند. آپشنهای ایمنی و رفاهی بسیار زیادی در این خودرو به کار رفته که از آن یک ماشین ارزان قیمت و همه چیز تمام به وجود آورده است.

البته ناگفته نماند به دلایل بسیار زیادی مانند قیمت ارز و محدودیت های وارداتی حتی همین ماشین های ارزان نیز در ایران قیمت های قابل توجهی دارد اما قطعاً در بازارهای جهانی قیمت پایین مهمترین مزیت این خودرو محسوب می‌شود. در ادامه به هیوندای النترا نیمه فول و فول و آپشن های هر کدام اشاره می کنیم و تفاوت های آنها را بررسی می کنیم.

النترا نیمه فول نسل پنجم

هیوندای الانترا از جمله ماشین های محبوب کمپانی هیوندای در دنیا به حساب می آید و حتی مدل های نیمه فول نیز از امکانات و آپشن های قابل قبولی برخوردار هستند و از نظر امکانات جزء ماشین های فوق العاده ی اقتصادی بازار ایران و جهان است. از آپشن ها و امکانات نسل پنجم این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، حالت رانندگی اقتصادی، مدیریت پایداری خودرو، سنسور دنده عقب ،سنسور باران، سنسور فشار باد تایر ها، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، چراغ های روز، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی حساس به سرعت، مانیتور ۴.۳ اینچی، کامپیوتر سفری دارای نمایشگر 3.۲ اینچی، ایربگ راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، خروجی برق ۱۲ ولت، آیینه‌های جانبی دارای گرم کن، سانروف

هیوندای الانترا فول نسل پنجم

در کنار تمام مواردی که بالاتر به آنها اشاره کردیم نسخه های فول هیوندای الانترا آپشن های بیشتری دارند که از آن ها یک ماشین اقتصادی همه چیز تمام ساخته است. در ادامه به تفاوت های بین این دو مورد اشاره می‌کنیم:

کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده‌ای برای سرنشینان جلو، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، رینگ ۱۷ اینچی، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، سنسور پارک جلو، فرمان برقی دارای تنظیم گودی کمر، سرد کن صندلی های جلو، آینه های جانبی تاشونده برقی

الانترا نیمه فول نسل ششم

با اینکه مدل های نسل پنجم النترا بسیار سطح مناسبی از آپشن داشتند اما هیوندای تصمیم گرفت باز هم سطح این خودرو را افزایش دهد و با ارائه آپشن های بیشتر گزینه بسیار سطح بالاتری از النترا به وجود آورد. در ادامه به آپشن های الانترا نیمه فول نسل ششم اشاره می‌کنیم :

فرمان برقی حساس به سرعت، گرمکن آینه ها، شیشه های سولار، چراغ روز، چراغ اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی های عقب تاشونده، ورود و استارت بدون کلید،  نمایشگر ۵ اینچی با قابلیت اتصال گوشی های هوشمند، کامپیوتر سفری با نمایشگر ۳.۵ اینچی، ۶ عدد کیسه هوا شامل راننده سرنشین جانبی صندلی های جلو و پرده ای، سیستم صوتی دارای ۶ بلندگو و ساب ووفر، گرمکن صندلی های جلو ، سانروف،  سیستم کنترل فشار باد تایرها، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل، صندوق عقب برقی و …

النترا فول نسل ششم

نسخه های فول آپشن هیوندای الانترا نسل ششم اندازه ماشین های سطح بالایی مثل سوناتا، آپشن و امکانات دارند. با وجود این که نسخه های معمولی آپشن های زیادی دارند اما نسخه های فول آپشن موجود در ایران علاوه بر موارد بالا دارای آپشن‌های زیر نیز هستند که از آنها یک ماشین فوق‌العاده میسازد:

نمایشگر ۷ اینچی و سیستم صوتی دارای ۸ اسپیکر اینفینیتی، فرمان و صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های عقب، سرد کن صندلی های جلو، تنظیم گودی کمر صندلی ها، چرخش نور چراغها در سرپیچ، آینه های جانبی تاشونده برقی، رینگ ۱۷ اینچی

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو