مدل های تویوتا کمری را بشناسید، تفاوت هایی GL , GLX , LE و XLE

تویوتا کمری

سال‌های سال است که مدل‌های مختلف تویوتا کمری در جاده ها حضور دارند و در تمام این سالها به عنوان یکی از بهترین ماشین های سدان دنیا شناخته شده اند. ماشین های کمپانی تویوتا معمولاً طراحی های چندان جذاب و دلچسبی ندارند و از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی هم خیلی سطح بالا نیستند. اما کیفیت محصولات این شرکت آنقدر بالاست که موجب شده به یکی از بهترین برندهای دنیا تبدیل شود.

تویوتا کمری یکی از محبوب ترین سدان های سایز متوسط دنیا به حساب می آید و در تمام کشورها در لیست ماشین های پرفروش حضور دارد. در سال ۱۹۸۲ برای اولین بار کمپانی تویوتا از مدل دوست‌ داشتنی کمری رونمایی کرد.جالب است بدانید در اوایل تویوتا کمری به عنوان یک خودروی کامپکت و جمع و جور به بازار عرضه شد اما بعد از ۶ نسل و در سال ۱۹۹۱ این خودرو ابعاد بزرگتری پیدا کرد و به عنوان یک سدان متوسط عرضه شد.

مدل های تویوتا کمری را بشناسید، تفاوت هایی GL , GLX , LE و XLE

تا به حال 12 نسل مختلف از تویوتا کمری به بازارهای جهانی راه پیدا کرده اند. البته بعضی ها ۶ نسل اولیه را به طور کامل از مدل های بعدی جدا می دانند. پس می‌توان گفت بر این اساس تا به حال 6 نسل از تویوتا کمری وارد بازارهای جهانی شده و جزء معدود ماشین هایی است که تقریباً تمام نسل های آن در بازار ایران هم حضور دارند. البته بعضی مدل ها مانند نسل های اولیه و نسل دوازدهم در بازار انگشت شمار هستند. در چند سال گذشته تویوتا تصمیم گرفت بازار کمری را گسترش دهد به همین دلیل مدل های کمری هیبرید رانیز به بازار عرضه کرد و توانسته سهم بزرگتری از بازار داشته باشد.

مدل های تویوتا کمری را بشناسید، تفاوت هایی GL , GLX , LE و XLE

مشخصات فنی

تویوتا کمری در نسل های بسیار متفاوتی در بازار ایران حضور دارد که اشاره کردن به تمام آنها کار چندان ساده ای نیست. به همین دلیل نسل چهارم و نسل پنجم این خودرو مورد بررسی قرار می گیرد. نسل چهارم تویوتا کمری در بازارهای جهانی با موتور چهار سیلندر ۲۴۰۰ سی سی و ۶ سیلندر ۳۵۰۰ سی سی عرضه شد اما در بازار ایران فقط مدلهای ۲۴۰۰ سی سی وارد شد و مدل شش سیلندر با کمی تغییرات با نام تویوتا آریون به بازار راه پیدا کرد. این موتور ۲۴۰۰ سی سی می تواند ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰.۵ ثانیه و مصرف بنزین آن ۸.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 تویوتا تصمیم گرفت برای نسل پنجم موتور قدرتمند تری را انتخاب کند. در مدل چهار سیلندر از یک موتور ۲۵۰۰ سی سی استفاده کرد که می‌تواند ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید که موجب افزایش سرعت و شتاب به نسبت نسل قبلی شده است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این مدل 9.3 ثانیه و مصرف بنزین آن ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و به این معناست که پیشرفت تکنولوژی موجب شده نسبت به نسل قبل سرعت و شتاب بیشتر و مصرف بنزین کمتری داشته باشد.

از سال ۲۰۱۵ پای  کمری هیبرید نیز به بازار ایران باز شد که یک خبر خوب برای طرفداران محیط زیست بود. کمری هیبرید با یک موتور ۲۵۰۰ سی سی هیبریدی می تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند که به نسبت مدل های معمولی حدود ۲۰ اسب بخار بیشتر است. شتاب کمری هیبرید ۷.۸ ثانیه و مصرف بنزین آن ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و هم از لحاظ شتاب هم از لحاظ مصرف بنزین به نسبت نسخه های معمولی بهتر ظاهر شده.

امکانات و آپشن ها

کمپانی های خودروسازی ژاپنی همیشه به تولید ماشین های بسیار با کیفیت با سطح آپشن‌های متوسط و حتی کمتر از متوسط معروف بوده اند و این موضوع در مورد کمری نیز کاملاً صادق است. اگر بخواهیم از لحاظ امکانات و آپشن این ماشین را با همرده هایی مثل سوناتا یا اپتیما مقایسه کنیم قطعاً با اختلاف از آنها ضعیف تر خواهد بود.

پس باید گفت آن دست افرادی که تویوتا کمری را به عنوان ماشین مورد نظر خودشان انتخاب می کنند قطعاً افرادی هستند که به کیفیت بیشتر از امکانات و آپشن اهمیت می دهند. اما با این حال باید گفت چندان هم ماشین کم آپشن و ضعیفی نیست و آپشن های معمول به خصوص موارد ایمنی در آن رعایت شده است. نسل‌های کمری در مدل های مختلف نیمه فول و فول آپشن در بازار ایران حضور دارند که در ادامه به تفاوت آنها می پردازیم.

                                              مدل های تویوتا کمری را بشناسید، تفاوت هایی GL , GLX , LE و XLE cمدل های تویوتا کمری را بشناسید، تفاوت هایی GL , GLX , LE و XLE

مدل های مختلف کمری در ایران

هرچند مدل های زیادی از تویوتا کمری در بازار ایران حضور داشتند اما نسل سوم از این خودرو به نام کمری گرند در بازار ایران به شدت معروف شد و شروع فوق العاده ای برای این مدل در ایران به حساب می آید. اما این ماشین مدت کوتاهی در بازارهای ایران حکمرانی کرد و خیلی زود مدل جدید یعنی نسل چهارم وارد بازار شد.

نسل جدید کمری به دلیل طراحی به روز تر و آپشن‌های سطح بالاتر خیلی سریع جای نسل قبلی را گرفت. حدود چهار سال این مدل در بازار حضور داشت و در سال ۱۳۹۲ نسل پنجم کمری هم وارد بازار شد. بعد از 3 سال نسل پنجم یک فیس لیفت را تجربه کرد که مقدار قابل توجهی باعث جذابیت تویوتا کمری شد. اما متاسفانه تعداد بسیار کمی از این مدل وارد بازار ایران شد.

مدل های تویوتا کمری را بشناسید، تفاوت هایی GL , GLX , LE و XLE

تفاوت کمری LE با XLE

تویوتا کمری هیبرید از سال ۱۳۹۵ در بازار ایران حضور دارد و مدل های آن در ایران شامل LE و XLE هستند. در بازارهای جهانی مدل‌های SE و XSE  نیز موجود هستند اما این دو مدل به بازار ایران راه پیدا نکرده اند و تعداد آنها کم و حتی انگشت‌ شمار است. تویوتا کمری معمولی نیز با تریم‌های LE و XLE در بازار حضور دارد. مدل های LE نسخه های نیمه فول و XLE نسخه های فول به حساب می آیند که در ادامه به آپشن های این دو مدل اشاره می کنیم :

کمری XLE

تویوتا کمری LE

 در مدل LE به عنوان نسخه کم آپشن شاهده آپشن های زیر هستیم:

کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، سنسور نمایشگر فشار باد تایرها، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی، چراغ های روز، چراغ های اتوماتیک، فرمان برقی حساس به سرعت، نمایشگر ۶ اینچی لمسی دارای سیستم نویگیشن و دوربین عقب، ۱۰ عدد ایربگ شامل ایربگ راننده سرنشین زانویی پردهای جانبی جلو جانبی عقب، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدود کننده، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل رطوبت، صندلی راننده ۸ حالت، خروجی برق ۱۲ ولت، گرمکن آینه های جانبی

تویوتا کمری XLE

در نمونه های XLE علاوه بر موارد بالا امکانات زیر نیز وجود دارد :

کروز کنترل هوشمند،  رادار نقطه کور و تغییر لاین، رادار تصادف جلو و عقب، نور بالا اتوماتیک، سیستم صوتی حرفه ای JBL، مانیتور ۷ اینچی لمسی، صندلی ها و فرمان چرمی، صندلی سرنشین جلو برقی، شارژر وایرلس، سانروف

تویوتا کمری 2017

تفاوت کمری GL با GLX

بیشتر مدلهای جدید کمری در ایران با دو تیپ gl و glx  عرضه شده اند که نمونه GL نیمه فول و GLX نسخه فول آپشن به حساب می آیند.مدل های دیگر شاملLE و XLE وSE وXSE نیز در بازار وجود دارد که از لحاظ سطح آپشن با مدل هایی که در بالا به آنها اشاره شد یکسان هستند.

تویوتا کمری GL

در مدلهای GL به عنوان نمونه های ارزانتر و کم اکشن شاهد موارد زیر هستیم:

سیستم کنترل پایداری، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل و ترمز کمکی، چراغ های جلو هالوژن،  فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم صوتی ۶ اسپیکر، ۲ عدد  ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، کمربند ایمنی پیش کشنده، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم برقی آینه های جانبی

مدل های تویوتا کمری را بشناسید، تفاوت هایی GL , GLX , LE و XLE

تویوتا کمری GLX

 در نمونه های فول آپشن یا GLX علاوه بر موارد بالا آپشن های زیر نیز وجود دارد:

کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز کمکی، چراغ های مه شکن، فرمان چرمی، مانیتور ۶ اینچی لمسی دارای دوربین عقب، ایربگ جانبی جلو و ایربگ پرده‌ای، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده ۸ حالته برقی، استارت دکمه ای، طرح چوب کابین، سانروف

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

  • صادق حسینی 02 . 02 . 2024

    درود وقتتون بخیر
    ببخشید از بین تویوتا کمر se و رنو کولئوس کدوم رو از هر نظر (کیفیت،آپشن،راحتی ، قیمت و افت نکردن قیمت توصیه میکنید

    پاسخ دهید !
  • مسعود سلیمانی 10 . 11 . 2023

    سلام ما خوزستان زندگی میکنیم واقعا بهترین گزینه برا خوزستان تویوتا هست اینجا عالی جواب داده بنظر ماشینهای کره اصلا قابل مقایسه نیست محصولات تویوتا

    پاسخ دهید !
  • سیدحسین 21 . 10 . 2023

    سلام دنا صفر اتومات دارم قصد تعویض با تویوتا کمری ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ دارم نظر شما چیه .با مبلغ یک تومن میتونم بدون رنگ وسالم گیر بیارم؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دهید !
    • موسی 16 . 11 . 2023

      نه بزرگوار بدون رنگ خوب بالای 1500

      پاسخ دهید !
  • فرزاد 05 . 06 . 2022

    دست شما درد کنه مطلب مفیدی بود

    پاسخ دهید !
    • صادق حسینی 02 . 02 . 2024

      درود وقتتون بخیر
      ببخشید از بین تویوتا کمر se و رنو کولئوس کدوم رو از هر نظر (کیفیت،آپشن،راحتی ، قیمت و افت نکردن قیمت توصیه میکنید

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو