مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

در این ویدیو فیدلیتی پرایم و جک s5 فیس لیفت رو در کنار هم قرار دادیم و مقایسه کردیم تا به شما کمک کنیم که  راحت تر مناسب ترین و بهترین گزینه رو انتخاب کنید.

پیشرانه

جک s5 فیس لیفت، ساخت کشور چین از یه موتور 1500 سی سی توربو  GDI بهره میبره با 174 اسب بخار قدرت و گشتاور 251 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه، در سیستم حرکتی اون از یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دوکلاجه استفاده شده، و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای اون ۱۲ ثانیه است.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

خیلی ها تصور میکنن که کاهش حدودی 500 سی سی از حجم پیشرانه این خودرو نسبت به نسخه پیش از فیس لیفت باعث کاهش چشمگیر قدرت تولیدی پیشرانه این خودرو نسبت به مدل اولیه اش شده، در حالی که بهره بردن این پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ از سیستم تزریق مستقیم سوخت GDi جلوی کاهش قدرت رو با وجود کاهش حجم پیشرانه گرفته و موجب مصرف بهینه تر سوخت هم شده.

در مقابلش فیدلیتی پرایم که در سال 2018 طراحی شد یه موتور 1500 سی سی داره با 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور،از یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاجه در سیستم حرکتیش استفاده شده و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای فیدلیتی 10 ثانیه است.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

 

طراحی ظاهری

در مقایسه طراحی ظاهری نمای جلوی جک s5 شباهت زیادی به هیوندای IX35 داره و در نگاه اول میشه این شباهت رو تشخیص داد که البته در نسخه ی فیس لیفتش تغییراتی پیدا کرده که یکی از اون تغییرات جلو پنجره است که به صورت یه تکه طراحی شده و خشونت بیشتری به نمای ظاهری این خودرو داده.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

در نمای کناری خودرو شاهد طراحی هماهنگی با جلوی خودرو و چراغ‌های عقب اون هستیم به این صورت که یک خط از بالای دستگیره‌های درب به سمت چراغ های عقب کشیده شده تا نمای کناری خودرو از یکنواختی دور بشه. در نمای عقب فرم و گرافیک چراغ ها به خوبی طراحی شده و با یایر بخش های خودرو هماهنگه.

در طراحی نمای بیرونی فیدلیتی ترکیب چراغ‌های اصلی و طراحی جلو پنجره ی چشم ‌نواز توجه همه رو جلب میکنه،ادوات کرومی با خطوط افقی فیدلیتی رو به خودرویی لوکس تبدیل کرده که با چراغ‌های اسپرت و نسبتا بزرگ در نمای رو‌به‌ رو هماهنگه. خطوطی که در امتداد دستگیر‌ه‌ها از چراغ عقب تا گِل گیر جلو کشیده شده نمایانگر خودرویی مدرنه. سقف خودرو با یه شیب ملایمی طراحی شده و فرم درپوش صندوق و چراغ‌های عقب و سپر نیز هماهنگ به ‌نظر می‌رسن.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

در کل میشه گفت طراحی ظاهری یه بخشیه که کاملا سلیقه ایه اما فیدلیتی در دو مدل پرایم 5  و 7 نفره نسبت به تنها یک مدل 5 نفره در مورد جک s5 و طراحی به روزتر نسبت به جک اس5 یه مزیت به حساب میاد.

طراحی داخلی و امکانات

با ورود به کابین جک s5، فرمان سه پره و خوش ‌دست اس5 توجه ما رو جلب می‌کنه و ما شاهد کابین ارگونومیک و تیره‌ رنگ هستیم که بیننده رو به یاد محصولات نسل پیشین هیوندای می‌اندازه اما عاملی که باعث جذابیت کابین این خودرو میشه، امکاناتیه که روی اون نصب شده و در نسخه ی فیس لیفت اون به دلیل اضافه شدن کروز کنترل، دیگه جای خالی بین دکمه‌های کنترلی فرمان دیده نمیشه.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

از جمله امکانات جک s5 میشه به سانروف، آینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن، آینه‌های جانبی تا شونده برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های عقب LED، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، چراغ راهنما روی آینه،کامپیوتر سفری، فرمان چرمی،کروز کنترل و تنظیم ارتفاع صندلی راننده اشاره کرد.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

در طراحی کابین فیدلیتی مشابه نمای بیرونی، طراحی داشبورد، نمایشگر ایستاده، پنل دیجیتال برای تنظیمات تهویه مطبوع و کلیدهای داخلی هم هماهنگی بسیار خوبی دارن.
صندلی‌ها و تودری های چرم با پوشش نرم و همچنین ادوات براق با طرح مشابه آلومینیوم، دیگر نکات مثبت طراحی داخلی فیدلیتی هستن. کیلس اسنارتر و ترمز‌دستی برقی هم از امکانات این خودرو هستن که زیبایی کابین رو بیشتر کردن.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

از آپشن های فیدلیتی میشه به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایش لحظه ای فشار باد تایرها، صندلی برقی راننده و سرنشین به همراه گرم کن، صفحه نمایشگرلمسی ۲۵/۱۰ اینچی،میرور لینک، شارژ وایرلس، کیلس استارتر، جلوآمپر ۳/۱۲ اینچی دیجیتال ، چراغ ها با تکنولوژی Full LED، روشنایی خودکار چراغ های جلو، سان روف و پانوراما، اتوترانک،اتوهلد،کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، کنترل پایداری الکتریکی، هشدار دهنده انحراف از خطوط ، رادار نقطه کور،ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، وسیستم تشخیص مانع اشاره کرد.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

تجربه رانندگی

با نشستن پشت فرمان فیدلیتی و پس از روشن کردن پیشرانه و شروع حرکت، نرمی بسیار زیاد و سبک بودن فرمون خودرو حتی در سفت ترین حالت تنظیم شده شما رو غافلگیر میکنه.
جعبه دنده دو کلاجه خودرو، هماهنگی مناسبی با پیشرانه داره به صورتی که با وجود وزن بیش از 1.5 تنی فیدلیتی، شاهد توانایی های حرکتی مناسب این خودرو هستیم.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

با وجود استفاده از رینگ های 20 اینچی زیر خودرو، انتظار کوبش های زیاد و سواری خشکی از فیدلیتی میرفت، اما به لطف سیستم مک فرسون در جلو و تعلیق مولتی لینک عقب، فیدلیتی سواری نسبتا مناسب و قابل قبولی برای سرنشینان فراهم میکنه.

در رانندگی با جک s5 موضوع خوبی که در شروع حرکت باعث رضایت راننده میشه فرمون بسیار نرمه این ماشینه. این نرمی به لطف سیستم چرخ دنده‌ای با کمک برقی Servometer میسر شده و به راحتی می‌تونید به کمک اون رینگ‌های 17 اینچی اون رو بچرخونید. تمامی نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو به چرخ‌های جلو منتقل میشه و خبری از سیستم چهارچرخ محرک نیست.

این سیستم باعث میشه که جک s5 رو به عنوان یک شاسی ‌بلند شهری  معرفی کنیم که شاید آنچنان برای آفرود مناسب نباشه.
البته همین که تمامی این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل میشه باعث شده تا خیلی راحت بشه با فشردن پدال گاز و به کار انداختن توربوشارژر، تیک آف کرد که احتمالاً این موضوع باعث جلب رضایت قشر جوون میشه.

مقایسه فیدلیتی پرایم و جک S5

از نظر راحتی و ضربات وارد شده به کابین، جک s5 در وضعیت خوبی قرار داره. این ضربات از طریق فنرهای حلقوی با ستون مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل درعقب جذب میشن.

شما تجربه رانندگی با کدوم یکی از این دو خودرو رو دارین؟ به نظر شما از نظر هندلینگ و استیبلیتی کدوم یکی میتونه گزینه مناسب تری باشه؟

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

[aparat id=’vuI7f’]

 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو