مقایسه چانگان CS35 و جک S3

مقایسه چانگان CS35 و جک S3

در کشور ما کراس اوورهای کامپکت از پرطرفدارترین کلاس های خودرو هستند و تونستند بخش مهمی از بازار رو به خودشون اختصاص بدن. دوتا از خودروهایی که در این کلاس قرار میگیرند و فروش خوبی داشته اند جک اس 3 و چانگان CS35 هست که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

نظرها ها در مورد طراحی و راحتی این دو مدل خودرو متفاوته و در طراحی چانگان CS35 و جک S3 هم این تفاوت ها وجود داره.

طراحی خارجی

طراحی نسبتا عجیب و ناهماهنگ بین طراحی شیشه جلو و عقب ماشین با قسمت های دیگه،دماغه ی کوتاه و محدودیت دید راننده از سمت شیشه عقب از ایرادات طراحی جک اس 3 هست اما طراحی نسبتا خشن قسمت جلو تونسته بازخورد خوبی از مشتریان بگیره و باهاشون ارتباط برقرار کنه.
در مقابل، چانگان CS35 برخلاف خودروهای شاسی بلند، چهره تهاجمی نداره، چراغ ها نسبت به جک S3 اندازه ی مناسب تر و راننده دید وسیع تر و بهتری از پنجره ی عقب ماشین داره و در کل هماهنگ تر طراحی شده.

مقایسه چانگان CS35 و جک S3 مقایسه چانگان CS35 و جک S3

طراحی داخلی

در کابین،جک S3 طراحی بهتری داره، شیب زیاد شیشه جلو باعث شده داشبورد وسیع تر و با طول بیشتری طراحی بشه، فضای صندوق عقب در مقایسه با فضای محدود و کم جای چانگان فضای جادارتر و کاربردی تری ارائه داده.
علاوه بر این‌ ها سیستم کنترل ایستایی و عملکرد بهتر در سربالایی‌ها، جهت‌یابی و دوربین عقب، تهویه هوا، گرمکن آینه‌های بغل و سیستم صوتی با قدرت پشتیبانی پیشرفته از امکانات داخلیه که در چانگان دیده نمیشه.

مقایسه چانگان CS35 و جک S3 مقایسه چانگان CS35 و جک S3

درون کابین چانگان CS35، ساده تر و تا حدودی ارزان قیمت تر به نظر میاد اما داشبورد و کیفیت متریال نسبتا بالاتری از جک S3 داره.
کنسول مرکزی از دو فلاپ نقره ای عمودی تشکیل شده که دریچه های تهویه رو در برگرفته. بین این دو فلاپ، پنل سیستم صوتی و کنترلر های تجهیزات خودرو به چشم می خوره.
صفحه کیلومترماشین، گرافیک زیبایی داره و با نور پردازی آبی یخی، روشن میشه.غربیلک فرمان هم اسپرت و خوش دست و با روکش چرمی با کیفیت تری نسبت به جک S3 طراحی شده و در بخش امکانات رفاهی که شامل آپشن هایی مثل کروز کنترل، سنسور پارک عقب، دی لایت، سنسور نور، ۴ ایربگ، آینه های برقی با گرمکن و سانروفه.

پیشرانه

جک S3 با یه موتور ۱٫۵ لیتری غیر توربو وارد بازار شده. موتوری که با تنفس طبیعی، میتونه ۱۰۷ اسب بخار قدرت تولید کنه.
جک برای انتقال این قدرت به چرخ های جلو، از گیربکس CVT استفاده کرده که طبیعتا ترکیب موتور ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده CVT بر روی یه کراس اوور، ترکیب خوبی نیست و این در شتاب گیری اولیه جک S3 کاملا حس میشه و حتی در شتاب ثانویه هم، کشش قابل توجهی ارائه نمیده.
یکی از ایراد های اساسی جعبه دنده این خودرو، تمایل به بالا نگه داشتن دائمی دور موتوره که که باعث میشه نفوذ صدای بیشتری رو به داخل کابین داشته باشیم.

مقایسه چانگان CS35 و جک S3 مقایسه چانگان CS35 و جک S3

موتور نصب شده بر روی چانگان، یک موتور ۱٫۶ لیتری ۱۲۶ اسب بخاریه که با همکاری فورد طراحی شده. این قدرت برای یه موتور ۱۶۰۰ سی سی که توربو شارژ نیست، خوب و قابل قبوله. اما پاشنه آشیل cs35، جعبه دنده ۴ سرعته اونه که بخش زیادی از توان موتور رو در فرایند انتقال قدرت تلف میکنه. طوری که ضعف شروع حرکت در سر بالایی از ایراد های معروف این ماشین به حساب میاد اما در جاده های کفی، عملکرد قابل قبول تری داره.

تجربه رانندگی

به محض نشستن پشت فرمان CS35 و پس از روشن کردن موتور و تخت کردن پدال گاز کم کم چینی بودن خودرو رو متوجه میشیم که از بارزترین نکات در این زمینه میشه به صدای نسبتاً زیاد موتور در دور موتورهای بالا و سبک بودن بیش از حد ضرایب دنده سه و چهار اشاره کنیم که کاهش کشش در سرعت‌های بالا رو به همراه داره.
اما وضعیت پشت فرمان جک S3 کمی متفاوته و به دلیل وضعیت متداول گیربکس‌های CVT شتاب اولیه چشمگیری نداره ولی با رسیدن به سرعت‌های میانی به دلیل مکانیزم جالب گیربکسش ،کشش بهتری داره.

هر دو خودرو از ترمزهای چهارچرخ دیسکی با عملکرد نسبتاً مناسب بهره می‌برن، هرچند به لطف وجود ESP وضعیت برای جک S3 کمی بهتره.
در زمینه نرمی و سیستم فنربندی هر دو این کراس‌اوورهای آرایش ساده تری برای چرخ های عقب دارن که وضعیت متعادلی رو بین هندلینگ و نرمی فنربندی ارائه میده اما در جذب سرعت‌گیرها و دست اندازهای ریز، عملکرد خیلی مناسبی نداره.

مقایسه چانگان CS35 و جک S3 مقایسه چانگان CS35 و جک S3

نتیجه

در مجموع میشه گفت جک S3 نقاط مثبت بیشتری برای ارائه داره و برای خانواده‌های پرجمعیت و استفاده برون شهری، جک s3 رضایت بیشتری رو برای مشتریان فراهم میکنه. در حالی که چانگان CS35 با کابین نسبتاً کوچک و ضرایب سبک گیربکس، برای استفاده در محیط‌های شهری خودرو مناسب تره.

به نظر شما برنده رقابت چانگان CS35 در برابر جک S3 کدوم خودرو؟

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

[aparat id=’othBO’]

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو