مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

مقایسه ی این هفتمون بین خودرویی جذاب از فرانسه یعنی رنو تالیسمان و یکی از موفق ترین کره ای های بازار، یعنی  کیا اپتیما 2017 است؛ که هر دو در رده سدان های میان سایز خانوادگی بازار قرار میگیرن.

طراحی ظاهری

یکی از دلایلی که کیا اپتیما طرفدارای بیشتری پیدا کرده و روز به روز موفق تر شده همین ظاهر جذاب و اسپورتشه که نسل به نسل پیشرفت کرده و طراحیش در آخرین مدلش در بازار طوری شده که دیگه دلمون برای مدل های قبلیش تنگ نمیشه.
چراغ های اخمو و جلو پنجره بزرگش، کاپوت کشیده و سپر کاملاً اسپرتش جذابیت این ماشین رو به نقطه ی اوج خودش رسونده.
رینگ های اسپرت جذاب با خطوط کم انحنا و ساده ی بدنه، چراغ های کشیده ی عقب و دیفیوزر سپر عقب با اگزوزهای دوگانه، حس و حال مسابقه ای داره.

در مقابل تالیسمان هم دیگه مثل سابق اون طراحی خسته کننده مدل های قبلی رنو رو نداره و جذاب تر طراحی شده.

نمای جلو با چراغ هایی زیبا، دی لایت های خاص و سپری اسپرت همراه شده، در قسمت کناری یه سری خطوط ساده به کار رفته اما رینگ های جذاب و طرح آبششی روی گلگیرها اون سادگی رو کمتر کرده.
در نمای عقب طراحی چراغ ها به صورتیه که در نهایت به آرم رنو ختم شده.در کل میشه گفت تیم طراحی هر دو خودرو کارشون رو خوب انجام دادن و دیگه این سلیقه ی شخصیه شماست که برنده رو در این بخش مشخص میکنه.

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

طراحی داخلی

داخل کابین کیا اپتیما بر عکس بدنش محافظه کارانه طراحی شده ودیگه اون خطوط و طرح های شلوغ و پیچیده ای که در بیشتر کره ای ها رایجه دیده نمیشه.

با نشستن داخل تالیسمان با طراحی داشبوردی مدرن مواجه میشیم و اولین چیزی که نظرمون رو جلب میکنه نمایشگر لمسی مرکزیه. از نظر کیفیت متریال هر دو شرایط نزدیک به هم دارن و از نظر آپشن ها و امکانات هم گزینه هایی مثل:

  • ایربگ های جلو
  • جانبی و پرده ای
  • سیستم های ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, BAS, TCS
  • کیلس استارتر
  • رادار نقطه کور
  • سیستم پارک اتوماتیک
  • ترمز دستی برقی، آینه الکتروکرومیک
  • تهویه صندلی های جلو و گرمکن تمامی صندلی ها
  • سقف سانروف و پانوراما
  • صندوق برقی و تهویه اتوماتیک دوگانه رو ارائه دادن.

ضمن اینکه تالیسمان با داشتن یه سری امکانات بیشتر مثل هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی های جلویی و نمایشگر بزرگتر و حالت های متنوع تر رانندگی نسبت به کیا اپتیما برتری داره.

و در نهایت تالیسمان از سیستم صوتی BOSE و اپتیما از برند هارمن کاردن استفاده کردن که هر دو از نظر قدرت و کیفیت، بهترین انتخاب های ممکن میتونن باشن.

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

پیشرانه

در بخش فنی، کیا اپتیما از یه موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری 16 سوپاپه، با استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره میبره که قادر 172 اسب بخار قدرت تولید کنه و در حدود زمان 8.5 ثانیه به صد کیلومتر در ساعت برسه.
میانگین مصرف سوخت ترکیبیش هم در هر صد کیلومتر8.1 لیتره.در مقابل، تالیسمان با بهره‌ گیری از موتور4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپه و سیستم توربوشارژ و استاندارد آلایندگی یورو6، میتونه 190 اسب بخار قدرت تولید کنه که به وسیله گیربکس 7سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک دو کلاچه، تالیسمان رو در زمان حدودی 7.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسونه و در شرایط استاندارد، میانگین 6.2 لیتر بنزین در صد کیلومتر میسوزونه.

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

تجربه رانندگی

هر دو خودرو با صندلی های راحت و دید نسبتاً مناسب سواری خوبی رو به ما میدن. البته صندلی های جلوی تالیسمان از نظر ارگونومی بهتر طراحی شدن اما در عوض صندلی های عقب اپتیما میزبانی مناسب تری رو برای سرنشینان عقب دارن و در حقیقت ارتفاع کم انتهای سقف تالیسمان باعث شده که سر سرنشینان قد بلند با سقف مماس بشه که این قضیه در کیا اپتیما دیده نمیشه.

در مورد کیفیت سواری، تالیسمان با وجود لاستیک های پهن، شاسی خوب و سیستم های کنترل پایداری، به خوبی به آسفالت چسبیده اما بخاطر سیستم تعلیق نیمه صلب عقبی که ضعف هایی نسبت به مدل تمام مستقل داره نتونسته کیفیت سواری و حس خوب رانندگی در پیچ های تند رو به بالاترین سطح برسونه و علیرغم سواری قابل قبول، در مواجهه با دست انداز های تیز، عملکرد ضعیفی داره و ضربات رو به داخل کابین منتقل میکنه.

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

در طرف دیگه کیا اپتیما هم نرمی و لذت رانندگی آنچنانی نداره و با وجود استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب، سواری بی نقصی رو در اختیار راننده قرار نمیده. نکته منفی که وجود داره اینه که فرمان اپتیما اطلاعات کمی از جاده رو نسبت به تالیسمان در اختیار راننده قرار میده که برای رانندگی های پر سرعت و هیجان انگیز خیلی جالب نیست.

در کل به غیر از این ایرادهای سخت گیرانه، در مجموع هر دو خودرو عملکرد راضی کننده ای دارن.

در مورد توانایی های حرکتی هم میشه گفت، در رانندگی عادی، هر دو شرایط مشابهی دارن و با واکنش های مناسب گیربکس و پدال گاز و عملکرد قابل اعتماد ترمز هاشون رضایت بخشه.
اما وقتی شرایط به حالت مسابقه ای نزدیک تر بشه این تالیسمانه که با اسب و گشتاور بالاتر لذت رانددگی بهتری رو به سرنشینان میده و در این حالت عملکرد گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تالیسمان بهتر از جعبه دنده 6 سرعته اپتیما عمل میکنه.

مقایسه کیا اپتیما و رنو تالیسمان

سخن پایانی

در آخر میشه نتیجه گرفت که هر دو با طراحی زیبا و آپشن های خوبشون جزو خودروهای جذاب و محبوب بازارن.

کیا اپتیما بازار دست دوم بهتری داره و قطعات یدکیش راحت تر پیدا میشه و اگر با توانایی های حرکتی متوسط اپتیما مشکلی ندارین میتونین اپتیما رو انتخاب کنین و از رانندگی با این سدان تنفس طبیعی لذت ببرین.

اما راندمان بالای موتور تالیسمان هم چیزی نیست که بشه به راحتی ازش گذشت و در نظر نگرفت، چرا که علیرغم مصرف سوخت کمتر، قدرت و شتاب بهتری رو در اختیارتان قرار میده. در نتیجه اگر اهل شیطنت و شتابگیری هستین بدون شک تالیسمان انتخاب بهتر و مناسب تریه.

به نظر شما از نظر کیفیت سواری کدوم یکی ارزش خرید بالاتری داره؟ کیا اپتیما یا رنو تالیسمان؟

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

[aparat id=’QbiZ7′]

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو