آئودی خودروسازی که با برترین های دنیا رقابت می کند

آئودی

آئودی یکی از برترین کمپانی های خودروسازی دنیا به حساب می آید. که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. خودروهای این کمپانی از لحاظ کیفیت و سطح تولید با برند هایی مانند بنز و بی ام و مورد قیاس قرار می‌گیرند و در بسیاری موارد حتی از آنها برتری نیز دارند. Audi یک برند خودروسازی آلمانی به حساب می‌آید اما کارخانه های آن در هشت کشور اروپایی مستقر هستند.

کمپانی آئودی در سال ۱۹۰۹ در آلمان تاسیس شد و سابقه آن در حال حاضر به بیش از 110 سال می‌رسد. این شرکت در سال ۱۹۶۴ به دلایل زیادی به یکی از زیر مجموعه های فولکس واگن تبدیل شده است و در حال حاضر نیز همچنان به عنوان یکی از زیر مجموعه‌ های بسیار مهم گروه فولکس واگن فعالیت می کند.

معنی نام آئودی

نام این برند برگرفته از ترجمه لاتین نام خانوادگی موسسان یعنی آگوست هورش می باشد.  هورش در زبان آلمانی و آئودی در زبان لاتین هر دو به معنای گوش کردن یا شنیدن استفاده می شوند. آگوست هورش از سال 1989  در زمینه تولید و ساخت خودرو فعالیت داشت. اما پس از حدود ۱۰ سال سابقه در سال ۱۹۰۹ کمپانی آئودی را تاسیس نمود. به دلایل زیادی از جمله دلایل مالی در سال ۱۹۵۸ مقدار زیادی از سهام این شرکت توسط مرسدس بنز خریداری شد و پس از چند سال بیش از ۵۰ درصد از این سهام به گروه فولکس واگن واگذار شد.

لوگوی این کمپانی برگرفته از چهار دایره ی تودرتو به نشانه چهار شرکتی است که با یکدیگر ادغام شدند تا آئودی شکل بگیرد. این 4 شرکت عبارتند از Audi ، DKW ، هورش و Wautomobile

آئودی تی تی

آئودی در ایران

متاسفانه به دلایل بسیار زیادی خودروهای این کمپانی در ایران بسیار کم هستند و همین موجب شده ایرانیان آشنایی بسیار کمی با برند با کیفیت و خوش آوازه ی آئودی داشته باشند. اما باید گفت خودروهای این کمپانی آنقدر با کیفیت و سطح بالا هستند که بسیاری مدل A8 را برتر از خودروهایی همچون مرسدس بنز اس کلاس و  بی ام و سری ۷ می دانند.

مدل های آئودی که در ایران حضور دارند به تعداد معدودی از جمله A۳، TT ، TTS ، A۵ و Q۵ آن هم به تعداد بسیار کم و محدود می شود. شناخته‌شده‌ ترین خودروی آئودی در ایران TT به شمار می رود که با وجود این که عمر بسیاری از آن می‌گذرد هنوز هم طرفداران بسیاری دارد.

موتورسیکلت آئودی

از آنجایی که موتورسازی دوکاتی که یکی از معروف ترین برند های موتور سازی دنیا به شمار می‌رود ، زیر مجموعه ی کامل برند Audi محسوب می‌شود ، آئودی را در زمینه تولید موتورسیکلت نیز می توان یکی از سردمداران دنیا خطاب نمود. که با موتورهای بسیار خاص و فوق العاده گران قیمت در صنعت موتورسیکلت حکمرانی می کند.

موتور دوکاتی

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”مقایسه ی بنز و بی ام و ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/benz-comparison-with-bmw%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

لامبورگینی در سلطه ی آئودی

کمپانی خودروسازی بسیار مطرح و دوست داشتنی لامبورگینی نیز از سال  ۱۹۹۸ به طور کامل زیر مجموعه دودی به حساب می آید. به همین دلیل می توان آن را در زمینه تولید خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت نیز جزء سردمداران جهان خطاب نمود.

موتور و پلت‌فرم مشترک در بین خودروهای آئودی و لامبورگینی زیاد پیدا می شود. زیرا همانطور که پیشتر نیز گفتیم کمپانی لامبورگینی به عنوان یک زیر مجموعه ی مستقیم از Audi به حساب می آید. برای مثال خودروی آئودی Q۸ و لامبورگینی اوروس که هر دو شاسی‌بلندهای پرسرعت و سوپر اسپرت به حساب می‌آیند ، از پلت‌فرم مشترک و موتور یکسان بهره می برند و تفاوت های آنها به طراحی و برخی ویژگی‌های دیگر خلاصه می‌شود.

لامبورگینی

فروش جهانی

اما در بازارهای جهانی همانطور که پیشتر گفتیم آئودی یکی از برندهای بسیار پرطرفدار به حساب می‌آید به همین دلیل سالانه حدود دو میلیون  دستگاه به فروش می رساند. از جمله مهمترین مدلهای در سطح جهانی می توان به A7 ، A8 ، R8 ، Q7 ، Q8 ، S7 ، RS7 ، TTRS و بسیاری گزینه‌های دیگر نیز اشاره نمود. که همگی طرفداران بسیاری در سراسر دنیا به خود جلب کردند.

A8 و S8 ، لوکس ترین ها

برای مثال آئودی a۸ رقیب مستقیم لوکس ترین خودروهای آلمانی یعنی بنز اس کلاس و بی ام و سری ۷ به حساب می‌آید و در بسیاری زمینه‌ها توانسته این دو خودروی خوشنام را شکست دهد و سطح بالاتری از آنها کسب کند.

آئودی s۸ نیز به نوعی نمونه ی اسپرت a۸ به شمار می رود. این خودرو در کنار امکانات بسیار سطح بالا و لوکس موتور بسیار قدرتمند و اسپرتی دارد. این سطح از امکانات و اسپرت بودن در کنار هم موجب می شود اس ۸ یکی از برگ برنده های این کمپانی در سدان‌های خانوادگی به شمار برود. زیرا هرچه یک خانواده از یک خودرو انتظار دارد را برآورده می کند.

البته باید گفت خودرو های آئودی اصلاً خودروهای ارزانی نیستند و برای داشتن برخی از آنها باید بیش از 200 هزار دلار پول پرداخت کنید که اصلاً رقم کمی به حساب نمی آید.

آئودی لوکس

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”فروش اقساطی بی ام و ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/bmw-model%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

سریع ترین سدان

یکی دیگر از خاص ترین خودروهای آئودی‏ RS7  می باشد که یک خودروی خانوادگی بسیار خاص با موتوری فوق العاده قدرتمند است که می ‌توانند شتاب ۳.۵ ثانیه را فراهم آورد. این خودرو نیز در کنار امکانات بسیار سطح بالا و طراحی بزرگ و جادار توانسته شتاب و سرعت فوق العاده ای را با یک موتور ۴۰۰ اسب بخاری در اختیار خریداران قرار دهد. به دلیل توانایی های تا این حد بالا لقب سوپر اسپرت خانوادگی به این خودروی جذاب و دوست داشتنی داده ‌اند. از مهمترین ویژگی های خودرو های جدید Audi میتوان به جلو پنجره ذوزنقه ای شکل بسیار بزرگ اشاره نمود که در اکثر آنها مشترک است و به یک نماد برای شناخت خودروهای آئودی تبدیل شده است.

آئودی اسپرت

گل سر سبد آئودی

یکی از معروف ترین خودروهای آئودی در سطح جهان R8 نام دارد. که یک خودروی سوپر اسپرت به شمار می رود و رقیب برترین سوپر اسپرت های دنیا از جمله لامبورگینی و فراری به شمار می رود. جالب است بدانید خودروی بسیار پرطرفدار لامبورگینی گالاردو از یک موتور آئودی r۸ در قلب خودش بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد قویترین نمونه از r۸ کمتر از ۳ ثانیه می باشد و حداکثر سرعت این ماشین جذاب به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

آئودی آر 8

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”آئودی ای ترون ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/audi-e-tron%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

تبلیغات خاص

کمپانی آئودی برای تبلیغات خود فعالیت‌های جالبی می کند برای مثال چندین سال است که تمامی خودروهای بازیکنان فوتبال تیم رئال مادرید سالانه جدیدترین و به روزترین مدل تولیدی توسط Audi را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. همچنین در فیلم های ساخته شده توسط استودیو Marvel که معروف ترین آنها فیلم های ابرقهرمانی مرد آهنی و Avengers هستند به طور محسوسی از خودروهای آئودی بهره گرفته شده است. همچنین یکی از خاص ترین کانسپت های آئودی که ماشینی با قابلیت معلق ماندن بود در فیلم I am robot استفاده شده است.

این شرکت همچنین پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه تولید خودروهای الکتریکی داشته است و خودروهای تولیدی و کانسپت بسیار قابل توجهی با سوخت الکتریسیته در سال‌های گذشته عرض نموده است از مهمترین آنها می توان به E-tron اشاره نمود.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو