پرفروش ترین شاسی بلند های ایران ، بلند قامتان جذاب را بشناسید

پر فروش ترین شاسی بلند ها

چند سالی است خودروهای شاسی بلند آنقدر طرفدار پیدا کرده اند که کمتر کمپانی را می‌توان یافت که در حال حاضر اقدام به تولید خودروهای شاسی بلند و کراس آور نکرده باشد. البته باید گفت اکثر خودروهایی که در ایران به عنوان شاسی بلند شناخته می شوند در واقع خودروهای کراس‌اور با ابعاد متوسط و بزرگ هستند و از خصوصیات ساختاری یک خودروی شاسی بلند بی بهره هستند. کراس ها در واقع خودروهایی شهری با ظاهری شبیه به خودروهای شاسی بلند می باشند.

توجه به خودروهای شاسی بلند و کراس آور روز به روز در حال افزایش است. از این رو خودروهای شاسی بلند به پرفروش ترین کلاس خودرو در ایران و جهان تبدیل شده اند. در ادامه به بررسی پرفروش ترین شاسی بلند ها در بازار ایران می پردازیم. البته باید بیان نمود که تعداد زیادی از شاسی بلند های پرفروش بازار ایران را خودروهای چینی به خود اختصاص داده‌اند.

پرفروش ترین شاسی بلند های چینی

طراحی های بسیار زیبا در کنار رشد روز افزون کیفیت ساخت و تولید در کنار قیمت بسیار مناسب مهمترین عامل موفقیت خودروهای چینی در بازار ایران و جهان به حساب می آیند. از جمله پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند چینی در بازار ایران می توان به ام وی ام ایکس ۳۳ ، جک s5 ، هایما اس ۷ و چری تیگو ۵ اشاره نمود.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی چند  عدد از پرفروش ترین شاسی بلند های غیر چینی در بازار ایران بپردازیم. بازار خودروهای وارداتی ایران تا حد زیادی در سلطه ی کره قرار دارد و اکثر خودروهای موجود در لیست خودروهای کره ای هستند. که توانسته اند عنوان پرفروش ترین ماشین های شاسی بلند ایران را از آن خود نمایند.

پر فروش ترین شاسی بلند های چینی

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه از جمله شناخته شده ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران به حساب می آید و تقریباً غیر ممکن است روزی از خانه بیرون بروید و یک هیوندای سانتافه در خیابان‌ها نبینید. سانتافه چندین سال رکورد واردات و فروش  خودرو در ایران  را در دست داشت. اما با اعمال ممنوعیت های وارداتی این موفقیت را از دست داد.

سانتافه با موتور ها و قدرت های متفاوتی در بازار جهانی عرضه می‌شود اما به دلیل محدودیت‌های وارداتی فقط نمونه ۲۴۰۰ سی سی چهار سیلندر با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک وارد بازار ایران می شود.

طراحی زیبا امکانات بسیار سطح بالا و ایمنی بسیار بالا مهمترین دلایل موفقیت سانتافه در بازار ایران به حساب می آید. در حال حاضر نسل جدید هیوندای سانتافه معرفی شده اما به دلیل شرایط ممنوعیت‌های وارداتی فعلاً وارد ایران نمی میشود. سنتافه پرفروش ترین ماشین هیوندای در ایران است.

پر فروش ترین ماشین وارداتی


جهت اطلاع از شرایط خرید هیوندای سانتافه به صورت اقساطی ، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید هیوندای سانتافه اقساطی


 هیوندای توسان

هیوندای توسان برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ در خط تولید کمپانی هیوندای قرار گرفت. از همان ابتدای ورود با توجه به بازار داغ خودروهای شاسی بلند شهری و قیمت بسیار مناسب توانست طرفداران بسیاری را جلب کنم. در حال حاضر سه نسل از هیوندای توسان رونمایی شده و هر سه نسل در بازار ایران حضور دارند و همگی آنها از پرطرفدارترین شاسی بلندهای کوچک شهری به حساب می آید.

آخرین نسل از هیوندای توسان شباهت های بسیار زیادی هیوندای سانتافه پیدا کرده است و به واسطه موفقیت های بسیار زیاد برادر بزرگترش ، توانسته مخاطبان بسیاری را جلب کند. هیوندای توسان با یک موتور ۲۰۰۰ سی سی می تواند ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند که موجب شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه ای برای این شاسی بلند پرطرفدار می ‌شود.

پر فروش ترین هیوندای


جهت اطلاع از شرایط خرید هیوندای توسان به صورت اقساطی ، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید هیوندای توسان اقساطی


 کیا سورنتو

کیا سورنتو از سال ۲۰۰۲ بر روی خط تولید قرار گرفته و در حال حاضر چهارمین نسل از آن در حال عرضه در بازار است. اما در ایران آخرین نسخه نسل سوم کیا سورنتو می باشد. هیوندای سانتافه یکی از پرطرفدار ترین شاسی بلندهای بازار ایران به حساب می آید. اما از بین تمام رقبا هیچ یک به اندازه ی کیا سورنتو شانه به شانه ی  هیوندای سانتافه حرکت نمی کند.

کیا سورنتو ظاهری زمخت تر و مردانه تر به نسبت سانتافه دارد و از کیفیت تولید بالاتری برخوردار است. قدرت و شتاب بالاتر مهمترین مزیت های سورنتو در برابر سانتافه به حساب می آیند. اما با وجود برتری های نسبی سورنتو در برابر سانتافه ، در بازار ایران سانتافه محبوبیت بیشتری دارد.

طراحی جذاب امکانات بسیار زیاد و کیفیت بالای تولیدی مهمترین دلایل موفقیت و فروش بالای کیا سورنتو در بازار ایران به حساب می آید. سورنتو همچون سانتافه از یک موتور ۲۴۰۰ سی سی با ۱۸۸ اسب بخار قدرت بهره می برد. اما شتاب آن حدود ۲.۵ ثانیه از سانتافه بهتر است  و قابلیت های آفرودی بالاتری به نسبت سانتافه دارد.

پر فروش ترین شاسی بلند کیا


جهت اطلاع از شرایط خرید کیا سورنتو به صورت اقساطی ، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید کیا سورنتو اقساطی


 کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج را می توان یک الگو در پیشرفت طراحی دانست. چراکه نسل های اولیه ی آن بسیار زشت و نسل های جدید فوق العاده جذاب هستند و به واقع می توان پیشرفت در طراحی را در آنها مشاهده کرد. نسل اول کیا اسپورتیج در سال ۱۹۹۳ وارد بازار شد. در حال حاضر نسل چهارم کیا اسپورتیج در خط تولید قرار دارد و تقریباً هر دو سال یکبار طراحی‌های ظاهری فیس لیفت روی آن انجام می شود. تا ظاهر آن یکنواخت و خسته کننده نشود.

کیا اسپورتیج رقیب مستقیم هیوندای توسان به شمار می رود و همچون توسان به دلایلی از جمله طراحی زیبا و جوان پسند امکانات بسیار بالا و ایمنی مناسب توانسته در بازارهای جهانی و به خصوص بازار ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کند و در لیست پرفروش ترین شاسی بلند های ایران قرار بگیرد.

در قلب این  کراس آور شهری  یک موتور ۲۴۰۰ سی سی چهار سیلندر قرار گرفته است. که می‌تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور برای آن به ارمغان آورد. شتاب صفر تا صد کیا اسپورتیج حدود ۱۰ ثانیه و مصرف بنزین آن در حالت ترکیبی حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کیا اسپورتیج


جهت اطلاع از شرایط خرید کیا اسپورتیج به صورت اقساطی ، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید کیا اسپورتیج اقساطی


سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی بدون شک زیباترین خودرو کمپانی سانگ یانگ در سال های گذشته است. پشتوانه موفق نام سانگ یانگ در کنار این طراحی زیبا و تجهیزات و امکانات سطح بالا و خوب در کنار هم موجب شده سانگ یانگ تیوولی تا این اندازه محبوب و پرفروش باشد.

کمپانی سانگ یانگ یک کمپانی خودروسازی کره ای می باشد که تخصص آن تولید خودروهای شاسی بلند و پیکاپ است. سانگ یانگ تیوولی با یک موتور ۱۶۰۰ سی سی تنفس طبیعی می تواند ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور ایجاد کند. این اعداد و ارقام برای یک خودروی کراس آور چندان قابل توجه به حساب نمی آید. همین ضعف موجب می‌شود که صفر تا صد این خودرو ۱۲ ثانیه طول بکشد.

اما از مزیت های تیوولی میتوان به مصرف پایین ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۶ اشاره کرد. طراحی جذاب و برند قابل اعتماد سانگ یانگ ، امکانات مناسب و ایمنی بالا دلایل موفقیت سانگ یانگ تیوولی و حضور آن در لیست پرفروش ترین شاسی بلند های ایران هستند.

سانگ یانگ تیوولی


جهت اطلاع از شرایط خرید سانگ یانگ تیولی به صورت اقساطی ، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید سانگ یانگ تیولی اقساطی


 رنو کولئوس

سالهای بسیار خودروهای کمپانی رنو به دلیل طراحی های بسیار ضعیف مورد نقد قرار می گرفتند و همیشه ایراد در طراحی به آنها وارد بود. اما با معرفی و تولید رنو تالیسمان ورق به کلی برگشت و رنو به یکی از بهترین طراحی های سال تبدیل شد.

به دلیل همین موفقیت بالا بسیاری از خودروهای جدید رنو چراغ ها و طراحی های شبیه تالیسمان پیدا کردند. از جمله این ماشین ها که شباهت بسیار زیادی به رنو تالیسمان دارد رنو کولئوس میباشد. از لحاظ ظاهری کاملاً می‌توان گفت رنو ‌کولئوس نسخه ی شاسی ‌بلند رنو ‌تالیسمان است. چه در طراحی داخلی و چه طراحی خارجی شباهت های این دو خودرو بسیار زیاد است.

رنو کولئوس با یک موتور ۲۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی می تواند ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. که توسط یک جعبه دنده CVT به هر چهار چرخ منتقل می شود. صفر تا صد این خودرو ۹.۸ ثانیه و مصرف سوخت آن ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. طراحی ظاهری بسیار زیبا و امکانات رفاهی مناسب مهمترین دلایل حضور کولئوس در لیست پرفروش ترین شاسی بلند ها میباشند.

پر فروش ترین شاسی بلند رنو


جهت اطلاع از شرایط خرید رنو کولئوس به صورت اقساطی ، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید رنو کولئوس اقساطی


تویوتا راوفور

نمی شود جایی حرف از کیفیت فروش بالا و استهلاک کم باشد و نام تویوتا در آن لیست ندرخشد. تویوتا لندکروز را شاید بتوان پرطرفدارترین شاسی بلند بازار ایران قلمداد نمود. اما به دلیل قیمت بسیار بالا  فروش آن شاید چندان قابل توجه نباشد. اما همین مورد برگ برنده ای برای برادر کوچکتر لندکروز یعنی تویوتا راو4 شده است.

جالب است بدانید تویوتا راو4 یکی از پرفروش ترین شاسی بلند های بازار دنیا به حساب می آید و در ایران نیز توانسته به واسطه ی کیفیت بسیار بالا و همینطور برند تویوتا در لیست پرفروش ترین شاسی بلند ها جای بگیرد.

موتور ۲۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی این خودرو می‌تواند ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور برای این شاسی بلند ژاپنی دوست داشتنی ایجاد کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۳ ثانیه و مصرف سوخت میانگین آن ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. کیفیت بسیار بالای تولید و استهلاک کم در کنار امکانات مناسب و ایمنی بسیار بالا مهمترین دلایل حضور راو4  در لیست پرفروش ترین شاسی بلند های ایران و جهان  می باشند.

پر فروش ترین شاسی بلند تویوتا


جهت اطلاع از شرایط خریدتویوتا راو4 به صورت اقساطی ، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید تویوتا راوفور اقساطی


نیسان جوک

نیسان جوک یکی از خاص ترین و متفاوت ترین کراس آور های بازار از لحاظ طراحی می باشد. این کراس آور زیبای ژاپنی به دلیل طراحی خیلی نا متعارف آن بسیار مورد نقد قرار گرفته است. خاص بودن طراحی جوک موجب می شود عده‌ای عاشق آن باشند و عده دیگری آن را فوق العاده زشت بدانند. جالب است بدانید نیسان جوک یکی از پرطرفدارترین کراس آور های بازار از نظر خانم ها محسوب می شود.

یکی از جذابیت های نیسان جوک سرعت و شتاب خوب و رانندگی لذت بخش آن است. البته باید گفت سرعت و شتاب و رانندگی لذت بخش بیشتر در نسخه اسپرت دیده می شود و در نسخه های اسکای پک و پلاتینیوم با خودروی چندان  قدرتمندی روبرو نیستیم.

نیسان جوک در قویترین مدل یعنی جوک اسپرت با یک موتور ۱۶۰۰ سی سی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور عرضه می شود. که در کنار یک جعبه دنده CVT می تواند شتاب ۸.۵ ثانیه ای و مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را  به ارمغان آورد. در مجموع می توان گفت طراحی خاص خواص و موتور قدرتمند و کیفیت بالای تولید قطعات از مهمترین دلایلی هستند که نیسان جوک در لیست پرفروش ترین شاسی بلند های ایران قرار گرفته است.

پر فروش ترین شاسی بلند ژاپنی


جهت اطلاع از شرایط خرید نیسان جوک به صورت اقساطی ، روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید نیسان جوک اقساطی


مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو