بی ام و ام نکست (M-Next) ، نسل بعدی i8 یا یک سوپر اسپرت جدید ؟؟

bmw m next

کمپانی بی ام و به تازگی از یک خودروی کانسپت با ظاهری بسیار اسپرت رونمایی نموده است. نام این خودرو ویژن ام نکست (Vision M-Next) است. بسیاری از منتقدین و صاحب نظران عرصه خودرو حدس می زنند که این طراحی تا حد زیادی پیش‌نمایشی از مدل آینده بی ام و i۸ خواهد بود و یا حداقل مقدار زیادی در طراحی نسل بعدی i۸ نقش خواهد داشت. 

 این خودروی جدید بسیار طراحی متفاوتی دارد و بیشتر شبیه به خودروهای سوپراسپرت ساخته شده است. چه در بیرون خودرو و چه در داخل خودرو کاملا این آینده نگری ملموس است و احساس می کند این خودرو از داخل فیلم های علمی تخیلی هالیوودی بیرون آمده است.

استفاده از طراحی چند رنگ شاید کمی از خشونت خودرو کاسته باشد اما همچنان با یک طراحی بسیار خشن و جسور روبرو هستیم. با اتوخسروانی همراه باشید تا بیشتر و دقیق تر درباره این خودروی سوپر اسپرت پر ماجرا، بیشتر آشنا شویم.

طراحی بی ام و ام نکست (M-Next)

طراحی این خودرو به نسبت طراحی های آینده نگرانه و کانسپت های پیشین کمپانی بی ام و مانند i-Next از جذابیت بسیار کمتری برخوردار است و حدس زده می شود که بیشتر هدف از این طراحی و ارائه ی این کانسپت نمایش اقتدار کمپانی بی ام و در سرعت و قدرت خودروهای هیبریدی است نه ارائه یک خودروی زیبا و جذاب و طراحی سوپر اسپرت گونه ی این خودرو گواهی بر این ادعا است.

البته باید گفت که به عنوان یک خودروی سوپر اسپرت با طراحی به روز و جذاب روبرو هستیم. از المان های این به روز بودن می توان به چراغ های ال ای دی کشیده و باریک اشاره نمود همچنین در جلوی خودرو شاهد طراحی شیشه ای هستیم که با نورهایی متشکل از نشان های کوچک بی ام و تزیین شده است. ورودی هوا در این جلو پنجره تعبیه نشده است که نشان از عدم استفاده خودروهای آینده از ورودی های هوا دارد.

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”بنز EQC | اولین کراس آور تمام برقی بنز” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/compare-bmw-5-series-with-e-class-benzautokhosravani.com/بنز-eqc-،-کراس-آور-تمام-برقی-بنز%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

مشخصات فنی بی ام و ام نکست

کمپانی بی ام و اعلام کرده است که این خودرو به عنوان خودروهای هیبریدی قدرتمند آینده عرضه شده است که در حال حاضر این مقام را بی ام و i۸ یدک می‌کشد. به همین دلیل انتظار می رود که هدف بی ام و از این رونمایی و این نامگذاری، نسل آینده بی ام و i۸ باشد. البته باید اعتراف کرد با اختلاف زیاد نسل فعلا بی ام و i8 زیبا تر از خودروی مذکور است. اگر در یک کلام بخواهیم بگوییم بی ام و next آینده خودروهای الکتریکی است.

سخنران بخش طراحی کمپانی بی ام و اعلام کرده است که این خودرو نه تنها تکه ای از هنر است بلکه نمایانگر آینده‌ای از خودروهای خودران و الکتریکی خواهد بود.

 این مدل خودرو نیز همچون نسل فعلی بی ام و i۸ از موتور هیبریدی بهره می برد و یک خودروی تمام الکتریکی نیست با این تفاوت که در آن از یک موتور ۴ سیلندر توربو به جای موتور سه سیلندر نسل فعلی بهره گرفته شده است. که این نشان از قدرت بالاتر این خودرو به نسبت بی ام و i۸ دارد. بی ام و آی نکست از ۵۹۲ اسب بخار قدرت بهره می برد در حالی که بی ام و آی 8،  ۳۶۹ اسب بخار قدرت دارد.

 

 این اعداد و ارقام موجب می شود که بی ام و آی نکست بتواند ظرف سه ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.  M-Next می تواند بدون استفاده از بنزین 95 کیلومتر مسافت را فقط با موتور الکتریکی خودش طی کند. اطلاعاتی در مورد اینکه توان خالص موتور بنزینی و موتور برقی هر کدام چقدر است به بیرون درز نکرده است.

در بی ام و ام نکست قدرت موتور بنزینی به چرخ های عقب و قدرت موتور الکتریکی به چرخ های جلو انتقال می‌یابد که موجب می‌شود خودرو بتواند هنگام شتاب گیری با نهایت توان اش عمل کند. همچنین این خودرو امکان این را دارد که به صورت فقط برقی یا فقط بنزینی نیز  تنظیم شود.

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”BMW M8 | بی ام و M8″ style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/bmw-m8%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

یک سوپر اسپرت تمام عیار

نمی‌توان گفت که طراحی خودرو زیباترین طراحی کمپانی بی ام و است اما از لحاظ ظاهری بسیار جسور و اسپرت ساخته شده است و قدرت از سر و رویش می بارد. در ظاهر کنار نیز کاملاً یک خودروی سوپراسپرت شبیه به خودروهایی همچون فراری و لامبورگینی را می بینید که موتور آنها در عقب قرار گرفته است و ورودی های هوا پشت سرنشینان خودرو تعبیه شده اند. این طراحی هرچه بیشتر سوپر اسپرت بودن خودرو را یادآور می شود. در ساخت خودرو از مقدار بسیار زیادی فیبر کربن بهره گرفته شده تا حد امکان خود را سبک و مقاوم سازند.

 جلو پنجره خودرو از شیشه ای با طرح های ریز از برند بی ام و که به صورت چراغ در آن تعبیه شده اند ساخته شده که بسیار طرح خاص و متفاوتی به جلوی خود را داده است و شاهد طراحی ای هستیم که پیش از این هیچ وقت در جلو پنجره ی هیچ خودرویی دیده نشده است.

 در نهایت باید گفت که این کانسپت قرار نیست ساخته شود و در بازار عرضه گردد اما خودروهای کانسپت همیشه نمایانگر دورنمای یک شرکت برای سال های دور یک کمپانی هستند و به همین دلیل انتظار داریم تا نسل آینده بی ام و i۸ با توانی همچون این خودرو یعنی چیزی حدود ۶۰۰ اسب بخار عرضه گردد که یک خبر خوش برای دوستداران خودروهای طبیعت دوست به حساب می آید.

امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید. عاشقان BMW بی ام و در سراسر دنیا، تعصب خاصی روی خودروهای این کمپانی دارند. نظر شما درباره این کانسپت جدید چیست؟ انتظارات شما از یک خودروی بی ام و اصیل را برآورده می کند؟

اگر هم به دنبال خرید بی ام و BMW به صورت نقدی و فوری هستید آگاه شوید، وارد صفحات خرید اقساطی و خرید نقدی خودرو ها شوید.

منبع :

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو