پراید 2019! همان سراتوی آسیا! فورته ی آمریکا و سید اروپا




بررسی فنی سید 2019 : هاچ بک جذاب کیا سید (Kia Ceed) در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین هاچ بک اسپرت کیا موتورز محسوب می شود که طراحی ظاهری و ویژگی‌های باطنی متناسب و جذابی دارد.

حدودا 12 سال پیش خط تولید این خودرو از سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) در اسلواکی آغاز به کار کرد، تاکنون بیش از ۱٫۲۸ میلیون دستگاه از این خودرو تولید و راهی بازار مصرف شده است که از این تعداد، نزدیک به ۶۴۰هزار دستگاه، یعنی چیزی بیش از نیمی از کل تولیدات این خط، متعلق به نسل دوم کیا سید بودند که طی سال 2012 تا 2018 ساخته شدند و براساس آمار، میزان فروش این خودرو در سال 2017 در قاره اروپا 16 درصد و در کشور انگلیس 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

کیا سید مدل ۲۰۱۹ همانند مدل های پیشین در فرانکفورت (آلمان) طراحی شده است. نسل سوم کیا سید در فرانکفورت آلمان و تحت نظارت و مدیریت «گرگوری گیام» (Gregory Guillaume) و «پیتر شرایر» (Peter Schreyer) طراحی شده است. در کنار این مدل ، کیا اسپورتیج و کیا ونگا (Venga) نیز در این کارخانه تولید می شوند.

بررسی فنی سید 2019
بررسی فنی سید 2019

یکی از القاب کیا سید (Ceed) لژیونر است چرا که این خودرو تقریبا در همه جای دنیا حضور دارد البته با نام های مختلف. طبق یک رویه مرسوم رایج خودروسازها، کمپانی ها یک محصول مشابه را در بازارهای مختلف با نام های مختلف عرضه می کنند. کیا سید هم از این قاعده مستثا نبوده و تنها در اروپا است که با اسم Ceed عرضه می شود. این خودرو در آمریکا با نام کیا فورته (Forte) و آسیا و چند کشور غیر آسیایی دیگر با نام کیا سراتو (Cerato) عرضه می شود. البته Kia Ceed در اروپا در سگمنت های استیشن و هاچ بک و در آمریکا (کیا فورته) و آسیا (کیا سراتو) معمولا به صورت سدان عرضه می شود.

 

طراحی بدنه سید ! CEED 2019

نسل سوم کیا سید نسبت به نسل دوم پهن تر و کم ارتفاع تر شده است. به همین دلیل، در عین سبک‌بالی و پرانرژی بودن حس بلوغ و سنگینی را به ارمغان آورده است. خطوط صاف و زاویه‌دار جایگزین گوشه‌های خمیده‌ی نسل‌های قبل شده‌اند تا ظاهر آن کمی قاب‌بندی‌تر شود و مستحکم‌تر از خودروهای نسل قبلی خود جلوه کند.

شیشه نمای عقب خودرو اسپرت به نظر می‌رسد که احتمالا بیشتر باب میل جوانان خواهد بود. در نمای انتهایی، سقف با قوس و شیبی ملایم به خط میانی بدنه وصل می‌شود. چرخ‌های آلیاژی جذاب و چراغ‌های کشیده LED در نمای پشت نیز بر جذابیت آن افزوده است.

این خودرو از نمای رو به رو اسپورت‌تر بوده و از جلو‌پنجره متفاوتی بهره می‌برد، چراغ‌های LED خودرو نیز به گونه ای طراحی شده است که نمایی خاص به آن ‌بخشیده است. همچنین دریچه‌های هوای اسپورت‌تر و مه‌شکن‌های زاویه‌دار در نمای خودرو دیده می شود.

این خودرو طبق نظر مشتریان. راحت تر ، مدرن تر و ایمن تر به نظر می رسد. حدود ۶۰ درصد تولیدات این مدل به مدل ۵ درب هاچ بک و حدود ۴۰ هم به مدل استیشن اختصاص دارد. مجموع تولیدات این محصول ، بخش محسوسی از سگمنت C را در اروپا به خود اختصاص داده اند. سگمنت C بزرگ ترین سایز خودروهای کوچک است و به خودروهای سایز متوسط و کمی جمع و جور اختصاص دارد.

 

سید و طراحی اسپرت داخلی آن !

طراحی داخلی کیا سید، ارگونومیک‌تر از نسل‌های قبل بوده و در ساخت تمام بخش‌ها از موادی با کیفیت تر و بهتری نسبت به نسل های قبل استفاده‌شده است. همچنین فضای داخلی این خودرو نسبت به نسل قبل، مخصوصا برای سرنشینان جلو، بازتر شده است. البته فضای درونی” سید” های جدید تحت تاثیر “استینگر” است و با طیف وسیعی از فناوری‌ها همراه شده است.

 

امکانات و بررسی فنی سید 2019 !

یک صفحه نمایش 7 یا 8 اینچی لمسی- صوتی  با قابلیت نویگیشن از آپشن های آغازین این مدل است. در نسخه های استاندارد سیستم یکپارچه بلوتوث تلفن هوشمند و سازگاری کامل آن با اتو اندروید و کارپلی گوگل و شارژ بدون سیم تلفن همراه است. هم چنین چراغ‌های اتوماتیک و ورود بدون کلید ( keyless ) از دیگر امکانات نسخه استاندارد است.

 

سیستم صوتی ممتاز JLB امکان لذت کامل از موسیقی را برای شما به ارمغان می آورد. از جملع آپشن های اختیاری می توان هات‌اسپات Wi-Fi داخلی خودرو اشاره  کرد تا کودکان در سفرهای طولانی سرگرم دنیای مجازی باشند. از جمله فناوری های به کار گرفته شده در کیا سید مدل ۲۰۱۸ سطح دوم خودمختاری است که در قالب سیستم دستیار نگهداری بین خطوط و کنترل کروز فعال ارائه خواهد شد. با تکیه بر این امکانات خودرو فاصله‌ی ایمن از دیگر خودروها را حفظ خواهد کرد و شما اطمینان حاصل می‌کنید که خودرو در مسیر خود حرکت خواهد کرد.

 

قوای محرکه سید! درون سید چه قلبی می تپد!

حالت رانندگی توسط راننده انتخاب شده و در حالات “نرمال” و “اسپورت” قرار می‌گیرد. در حالت معمولی (عادی)، مصرف سوخت بهینه‌تر از حالت دیگر است و کنترل خودرو با آرامش بیشتری انجام می‌گیرد. در حالت اسپرت هم موتور برای شتاب گرفتن آماده می‌شود و با کاهش سهم سیستم‌های الکترونیکی، صددرصد هدایت خودرو با عکس‌العمل‌های راننده انجام می‌شود.

برای تأمین قدرت این خودرو گزینه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است. اول از همه موتور پرطرفدار کیا یعنی موتور ۱٫۰ لیتری «T-GDi» است که موتوری با پیشرانه بنزینی با پاشش مستقیم و مجهز به توربوشارژر با قدرت ۱۲۰ اسب‌بخار است. موتور جدید «T-GDI Kappa» با حجم ۱٫۴ لیتر، گزینه دیگری است که ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت تأمین می‌کند.  گزینه بعدی، موتور ۱٫۴ لیتری تنفس طبیعی با پاشش چندنقطه‌ای با قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار و یا پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ ۱۳۸ اسب بخاری است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند دو موتور دیزلی «U3» نیز برای این خودرو انتخاب کنند که ۱۱۵ و ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزل است که فراتر از مقررات کنونی استاندارد آلایندگی یورو 6d عمل می‌کند.

 

انواع موتورهایی که بر روی کیا سید سوار خواهد شد
نوع موتور مدل حجم قدرت اسب بخار
بنزینی MPi 1.4 لیتر 99 اسب بخار
بنزینی ، توربو T-GDi 1 لیتر 118 اسب بخار
بنزینی GDI ، قدیمی 1.6 لیتر 126 اسب بخار
بنزینی ، توربو T-GDi جدید (Kappa) 1.4 لیتر 138 اسب بخار
دیزلی CRDi جدید (U3) 1.6 لیتر 113 اسب بخار
دیزلی CRDi جدید (U3) 1.6 لیتر 134 اسب بخار

تمام پیشرانه‌ها با جعبه دنده دستی ۶ سرعته عرضه می‌شوند، اما پیشرانه‌های بنزینی ۱.۴ لیتری و دیزلی ۱.۶ لیتری جدید می‌توانند با جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه کیا به عنوان گزینه اختیاری مجهز شوند. هر خودروی هاچ‌بک کیا سید همچنین با ضمانت ۷ ساله و ۱۶۰،۰۰۰ کیلومتر کیا عرضه خواهد شد. هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده است، اما گفته شده است که این خودرو طی ماه‌های آینده به اروپا می‌رسد.

نسخه “فرست ادیشن” خودرو نیز با یک موتور 1.4 لیتری T-GDi و با یک سامانه انتقال قدرت 7 سرعته خودکار دوکلاچه با قیمتی حدود 26,850 پوند انگلیس ارائه خواهد شد. البته قیمت پایه در کشور انگلیس 18,295 پوند است و با موتور 1.0 لیتری T-GDi  با سامانه انتقال قدرت 6 سرعته دستی ارائه خواهد شد.

نسل سوم کیا سید ، به‌طور مشخص برای جاده‌ها و مشتریان اروپایی طراحی‌شده است تا بتوانند در جاده‌های اروپا، سریع‌ترین و بیشترین میزان کنترل را بر خودرو داشته باشند. به این منظور، پایداری خودرو در گردش در تقاطع‌ها و همین‌طور در سرعت‌های بالا بهبود قابل‌ملاحظه‌ای پیداکرده است. این خودرو در ۱۲ رنگ مختلف و انواع مختلفی از چرخ‌ها و طرح‌های داخلی عرضه خواهد شد.

امیدواریم از بررسی فنی سید 2019 لذت برده باشید. با اتوخسروانی همراه باشید تا مقالات بیشتری در این باره بخوانیم.

 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو