مقایسه تویوتا CHR با بورگوارد BX5

مقایسه بی ایکس5 با chr

اگر قصد خرید تویوتا CHR کارکرده را دارید ما به شما خودروی دیگری معرفی می‌کنیم، بورگوارد BX5

که تمام خواسته های شما را از لحاظ کیفیت، سواری، زیبایی و قیمت برآورده می‌کند. شما را به مطالعه این مقایسه دعوت می‌کنیم.


مقایسه تویوتا CHR و بورگوارد BX5 موضوعی است که در این مقاله به تفصیل آن می‌پردازیم. بین تمام ماشین های کمپانی تویوتا، CHR (سی اچ آر) جزء جذاب ترین و خاص ترین ماشین ها به حساب می آید و می شود آن را از نظر طراحی یه سر و گردن بالاتر از دیگر تویوتاها دانست. همین طراحی ظاهری جذاب در کنار برند خوش آوازه تویوتا باعث شده که chr به یکی از کراس آور های پرطرفدار بازار تبدیل شود. اما تمام این موارد به این معنا نیست که رقیبی در برابر این خودرو وجود ندارد. یکی از رقبای بسیار قدرتمند در کلاس خودروهای کراس اوور بورگوارد BX5 است که به عنوان یکی از رقبای سرسخت تویوتا CHR هم خودنمایی می کند. در اولین قدم باید گفت قیمت بورگوارد حدود ۲۰ درصد ارزانتر از نسخه پایه تویوتا chr است و به جای خرید یک تویوتای چند سال کار کرد می توانید به سراغ خرید یک بورگوارد صفرکیلومتر بروید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم این دو خودرو را به چالش بکشیم و ببینیم با بودجه مشخص کدام یک از این دو، گزینه ی بهتری برای خرید است.

 طراحی ظاهری

موضوع طراحی ظاهری تا حد زیادی به سلیقه افراد مربوط است و شاید عده ای ظاهر تهاجمی و آینده نگرانه ی تویوتا CHR و عده‌ای دیگر ظاهر لوکس و مدرن بورکوارد را بیشتر بپسندند. اما در کل باید گفت تویوتا CHR یکی از خاص ترین و جذابترین کراس‌اور های دنیا است و از لحاظ طراحی باید گفت اکثر افراد ظاهر CHR را بیشتر از بورگوارد می پسندند.

جلوی CHR    جلو bx5

عقب CHR    عقب bx5

پس در کل می شود گفت هرچند طراحی ظاهری امری سلیقه ای به حساب می آید اما میتوان تویوتا chr را تا حدودی در این بخش، برنده ی بازی دانست.

 طراحی داخلی

در مورد طراحی داخلی اوضاع بین این دو خودرو کمی متفاوت می شود و بورگوارد خودش را جلو می اندازد. در طراحی داخلی بورگوارد BX5 سعی شده کابینی لوکس و بسیار راحت برای سرنشینان فراهم شود. در مقابلک کابین تویوتا chr در نسخه‌های پایه با امکانات کم و فضای کم سرنشینان، کمی شما را نا امید می کند.

داخلی CHR    داخل bx5

ردیف عقب تویوتا سی اچ آر به حدی کوچک است که بیشتر مناسب دو نفر می باشد و در نسخه های پایه صندلی های پارچه ای و کیفیت متوسط قطعات تا حد زیادی از جذابیت های این ماشین می کاهد. در مجموع باید گفت از لحاظ طراحی داخلی، چه از نظر کیفیت قطعات و چه از لحاظ جذابیت کابین می ‌شود با اختلاف BX5  را برنده بازی دانست.

 مشخصات فنی و موتوری

و اما میرسیم به بخش مشخصات فنی که  بورگوارد حسابی قدرت نمایی می کند. یک موتور ۱۸۰۰ سی سی توربو شارژ درقلب بورگوارد می تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. که در برابر موتور ۱۲۰۰ سی سی توربو شارژ CHR  با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور به شدت برتری خود را نشان میدهد.

موتور CHR    موتور bx5

در بخش گیربکس هم بورگوارد با یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل هوشمند بهتر از گیربکس پیوسته CVT و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو CHR عمل می کند. در مجموع باید گفت از نظر مشخصات فنی با اختلاف برتری به کراس آور آلمانی-چینی یعنی بورگوارد می‌رسد.

 امکانات و آپشن ها

در بخش امکانات رفاهی نیز مانند مشخصات فنی بورگوارد حسابی در برابر رقیب خود نمایی می کند. از لحاظ قیمتی باید بورگوارد را با ارزان ترین نسخه تویوتا chr مقایسه کنیم و حتی در این شرایط هم حدود ۲۰ درصد ارزان تر است. به همبن دلبل در این مقایسه ملاک نسخه کم آپشن تویوتا سی اچ آر است.

بی ایکس5

از جمله امکانات و آپشن های مشترک بین این دو خودرو می شود به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، ۶ عدد ایربگ، سنسور باران ،  سنسور فشار باد تایر ها، مانیتور ۸ اینچی لمسی،، دوربین عقب، چراغ های روز، سنسور چراغ ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، گرمکن آینه های جانبی و بعضی موارد جزئی اشاره کرد.

داشبورد CHR     داشبورد bx5

و اما میرسیم به آپشن هایی که در آنها بوردگوارد BX5 برتری دارد که عبارتند از اتو هلد، کنترل ترمز ها در سر پیچ، سنسور جلو، سیستم صوتی حرفه ای، موس کنترل نمایشگر، دوربین جانبی، دوربین دید در شب، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های چرخشی در سر پیچ ها، نورپردازی داخلی خودرو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دریچه جداگانه تهویه برای سرنشینان عقب، صندلی ۸ حالته برقی راننده، گرمکن صندلی جلو، صندلی های چرمی،  صندوق برقی هوشمند، آینه های  جانبی تاشونده برقی، سانروف و سقف پانوراما اشاره کرد که با اختلاف در این بخش هم بورگوارد را برنده بازی می کند.

  قیمت و وضعیت بازار

و اما میرسیم به قیمت و وضعیت بازار. همانطور که گفتیم بورگوارد خودروی ارزانتری است. به همین دلیل با قیمت یک تویوتا CHR چند سال کار کرد می شود یک بورگوارد BX5 صفر کیلومتر با ۷ سال گارانتی شرکتی خریداری کرد. که با توجه به قیمت بسیار بالای قطعات در بازار ایران قابلیت بسیار مهمی به حساب می آید. از لحاظ بازار خرید و فروش هم باید گفت مقدارکمی تویوتا سی اچ آر وضعیت بهتری دارد اما بورگوارد با توجه به قدرت بیشتر آپشن های  بیشتر قیمت کمتر گزینه ی مناسب تری برای خرید می باشد.


برای مطالعه مطالب بیشتر از لینک های زیر کمک بگیرید:

مقایسه بورگوارد BX5 با سانتافه

مقایسه بورگوارد BX5 با نیسان جوک

مقایسه بورگوارد BX5 با میتسوبیشی ASX

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان

مقایسه بورگوارد BX5 با تویوتا CHR

مقایسه Sportage با BX5

مقایسه کولئوس با بورگوارد BX5


راهنمای دسترسی به صفحات اصلی سایت

صفحه اصلی سایت

خرید اقساطی

خرید خودرو


 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو