مقایسه میتسوبیشی ASX با بورگوارد BX5

مقایسه میتسوبیشی ASX با بورگوارد BX5

اگر قصد خرید میتسوبیشی ای‌اس‌ایکس (Mitsubishi ASX) کارکرده را دارید ما به شما خودروی دیگری معرفی می‌کنیم، بورگوارد BX5

که تمام خواسته های شما را از لحاظ کیفیت، سواری، زیبایی و قیمت برآورده می‌کند. شما را به مطالعه این مقایسه دعوت می‌کنیم.


در این مقاله به طور مفصل مقایسه‌ای بین میتسوبیشی ASX و بورگوارد BX5 خواهیم داشت. میتسوبیشی ASX از جمله کراس آور های جذاب و دوست داشتنی بازار ایران به حساب می آید. اما به دلایلی مانند رقبای قیمتی سر سخت نتوانسته آنطور که باید راه خود را در بازار باز کند و به فروش مناسب دست یابد. یکی از رقبای بسیار سرسخت و قدرتمند این ماشین بورگوارد BX5 است که یک خودروی آلمانی-چینی به حساب می آید. هرچند بورگوارد هم مانند میتسوبیشی نتوانسته آنطور که باید بازار را در دست بگیرد. اما با یک بررسی متوجه خواهیم شد که در بازه قیمتی برابر کدام یک از این دو کراس‌اور گزینه بهتری برای خرید به حساب می آید.

طراحی ظاهری

از لحاظ طراحی ظاهری باید گفت BX5 با اختلاف به نسبت میتسوبیشی ASX گزینه بهتری است چراکه با ابعادی بزرگتر و طراحی به روز تر کاملاً برتری خود را ثابت میکند. در طراحی جلو میتسوبیشی از یک الگوی قدیمی استفاده می‌کند که در اکثر خودروهای میتسوبیشی دیده می‌شود و چندان چنگی به دل نمی زند. اما در مقابل بورگوارد با جلو پنجره بزرگ و چراغ های کشیده شبیه به خودروهای روز اروپایی خودنمایی می کند. در نمای عقب هم همچنان بورگوارد با طراحی زیباتر حرفی برای میتسوبیشی باقی نمی گذارد.

مقایسه میتسوبیشی ASX با بورگوارد BX5    مقایسه میتسوبیشی ASX با بورگوارد BX5

مقایسه میتسوبیشی ASX با بورگوارد BX5    عقب bx5

 

بی ایکس5

 

طراحی داخلی

از طراحی ظاهری که بگذریم و به سراغ طراحی کابین خودرو برویم باز هم برتریهای طراحی در بورگوارد اولین چیزی است که توجه شما را به خودش جلب می‌کند. از طراحی گرفته تا کیفیت قطعات و فضای سرنشینان همه چیز در بورگوارد برتری خود را به نسبت میتسوبیشی بروز می دهند. هر چند کابین میتسوبیشی هم از لحاظ کیفیت ساخت وضعیت مناسبی دارد اما باید گفت بدون اغراق در بخش طراحی داخلی هم بورگوارد BX5 برنده بازی خواهد بود.

داخل asx    داخل bx5

مشخصات فنی و موتوری

و اما میرسیم به بزرگترین وجه تمایز این دو خودرو و جایی که بورگوارد بیش از هر بخش دیگری برتری های خودش را به رخ می کشد. بورگوارد با یک موتور ۱۸۰۰ سی سی توربو شارژ ۱۹۰ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می دهد. در صورتی که میتسوبیشی ASX تنها 148 اسب بخار نیرو دارد. شتاب بورگوارد حدود ۹ ثانیه و شتاب صفر تا صد میتسوبیشی بیش از ۱۰ ثانیه طول می کشد و از لحاظ مصرف سوخت هم بورگوارد با مصرف حدود 7.3 در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود یک لیتر بهینه تر از میتسوبیشی مصرف می کنند.
از لحاظ سیستم گیربکس و انتقال قدرت هم بورگوارد با یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل هوشمند به نسبت گیربکس پیوسته یاCVT میتسوبیشی عملکرد بهتری دارد.

موتور asx    موتور bx5

در مجموع می شود گفت مشخصات فنی و موتوری بزرگترین برتری بورگوارد BX5 در برابر میتسوبیشی ASX به شمار می رود.

 

امکانات و آپشن ها

اما میرسیم به بخش آپشن‌ها یعنی قسمتی که برای ایرانیها اهمیت بسیار بالایی دارد. در ابتدا باید گفت هر دو ماشین از لحاظ امکانات شرایط مطلوبی دارند و از امکانات بالایی برخوردار هستند. از جمله امکانات مشترک این دو خودرو می شود به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، فرمان برقی حساس به سرعت، صندلی ها و فرمان چرمی، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی، سنسور جلو سنسور عقب و سنسور باران، دوربین دنده عقب، چراغ های روز و چراغ های اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو، آینه‌های جانبی تاشونده برقی ، سقف پانوراما و برخی موارد جزئی دیگر اشاره نمود.

داشبورد asx داشبورد bx5

و اما میرسیم به مواردی که در آنها بورگوارد برتری دارد که عبارتند از ترمز پارک برقی ، اتوهلد، سیستم کنترل ترمز در سر پیچ ها، سنسور فشار باد تایر، سیستم صوتی با 9 اسپیکر و قابلیت تشخیص صدا، نمایشگر مانیتور بزرگتر با قابلیت کنترل با موس، دوربین جانبی، دوربین دید در شب، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین جلو با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات، چراغ های چرخشی در سر پیچ ها، نورپردازی داخل خودرو، دریچه های تهویه جداگانه برای سرنشینان عقب، صندوق برقی هوشمند، گرمکن آینه های جانبی و سانروف اشاره کرد.
البته در مقابل بعضی آپشن ها هم در میتسوبیشی ASX برتر از بورگوارد BX5 است که عبارتند از چراغ شور، چراغ مه شکن عقب، سیستم نور بالای اتوماتیک، ایربگ زانویی راننده، ترمز اضطراری و پدال های شیفتر دنده پشت فرمان

بازار خربد و فروش

از نظر بازار خرید و فروش نمی شود هیچ یک از این دو خودرو را برتر از دیگری خطاب کرد و هر دو وضعیت مشابهی دارند. اما بورگوارد از لحاظ کیفیت خدمات و پشتیبانی و گارانتی اوضاع بهتری به نسبت میتسوبیشی دارد.


برای مطالعه مطالب بیشتر از لینک های زیر کمک بگیرید:

مقایسه بورگوارد BX5 با سانتافه

مقایسه بورگوارد BX5 با نیسان جوک

مقایسه بورگوارد BX5 با میتسوبیشی ASX

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان

مقایسه بورگوارد BX5 با تویوتا CHR

مقایسه Sportage با BX5

مقایسه کولئوس با بورگوارد BX5


راهنمای دسترسی به صفحات اصلی سایت

صفحه اصلی سایت

خرید اقساطی

خرید خودرو


 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو