نکات خرید و فروش ماشین دست دوم + نکات حقوقی و نحوه دریافت پول

نکات خرید و فروش خودروی دست دوم + نکات حقوقی و نحوه دریافت پول

زمانی که تصمیم به خرید ماشین با قیمتی مشخص می گیرید، اولین سوالی که ایجاد می شود این است که با این بودجه “به سراغ خرید یک ماشین صفر کیلومتر برویم یا یک ماشین کارکرده را انتخاب کنیم؟” هر چند خرید یک ماشین کارکرده به هیچ وجه نمی تواند لذت و حس و حال یک ماشین صفر را داشته باشد، اما مزایای زیادی نیز دارد که نمی شود به سادگی از آنها گذشت. مهمترین و اصلی ترین مزیتی که خرید خودروی کارکرده به نسبت خودروی صفر دارد، این است که افت قیمت اصلی خودش را داشته و ضرر قابل توجهی برای شما نخواهد داشت.

زمانی که یک ماشین از صفر کیلومتر بودن خارج شود و کیلومتر آن اعدادی بیش از ۴ یا ۵ هزار کیلومتر را نشان دهد یک افت قیمت قابل توجه برای این ماشین اتفاق می افتد. پس اگر تصمیم دارید ماشین صفر کیلومتر بخرید باید این ضرر را بپذیرید. این رقم برای خودروهای وارداتی بسیار بیشتر از خودروهای داخلی است.

در این مقاله ابتدا ویژگی های خرید خودروی کارکرده را مورد بررسی قرار می دهیم و در ادامه اصلی ترین نکات خرید خودروی کارکرده و دست دوم که باید به آنها توجه کرد را مورد بررسی قرار می دهیم. عدم توجه به این نکات می تواند موجب ضررهای مالی و غیرمالی برای شما باشد. پس با دقت تمام این موارد را خواننده و موقع خرید خودروی کارکرده، حواستان به آنها باشد.

 

هم بازار و هم اینترنت را خوب جستجو کنید

تا چند سال پیش اگر تصمیم به خرید خودرو می‌گرفتید، جمعه بازارها و نمایشگاه های خودرو تنها گزینه های پیش روی شما بودند. اما با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی قضیه کاملا فرق کرده و راه های زیادی برای پیدا کردن خودروی مورد نظر ایجاد شده است. پس جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی می تواند علاوه بر اینکه گزینه های بسیار خوبی را به شما معرفی کند، وضعیت دقیق قیمت و شرایط بازار را نیز برای شما مشخص کند.

نکات خرید و فروش ماشین دست دوم + نکات حقوقی و نحوه دریافت پول

به همین دلیل حتماً زمانی که تصمیم به خرید خودرو داشتید، علاوه بر جستجو در بازار و جمعه بازار ها، سایت های مختلف و شبکه‌های اجتماعی مربوط به فروش خودرو را دنبال کنید و به هیچ وجه از آنها غافل نباشید. جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی علاوه بر آشنایی با قیمت و بازار، باعث می شود با انواع مختلف ماشین و آپشن ها و ویژگی های آنها آشنا شوید.

 

بدانید چه ماشینی میخواهید

قبل از اینکه به سراغ خرید ماشین بروید حتماً انتخاب کنید که چه ماشینی مد نظرتان است و دنبال چه مدل ماشینی با چه قیمتی هستید. برای خیلی از افراد مدل ماشین و جذابیت آن اهمیت دارد و برای بسیاری دیگر بازار و خوش فروش بودن خودرو اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل مهم است که بدانید چه  انتظاری از ماشین مورد نظرتان دارید و به چه دلیل این ماشین را انتخاب کرده اید.

نکات خرید و فروش ماشین دست دوم + نکات حقوقی و نحوه دریافت پول

برای مثال کسی که یک ماشین کم طرفدار با رنگ خاص را انتخاب می کند باید بداند که موقع فروش حتماً با این ماشین به مشکل خواهد خورد. در مقابل کسی که یک ماشین پرفروش مانند ۲۰۶ سفید را انتخاب می کند قطعاً به بازار فروش توجه بیشتری داشته است. پس قبل از این که به سراغ خرید ماشین بروید تمام نکات این چنینی را در ذهن خود بررسی کنید و بعد از یک تصمیم قاطع به سراغ جستجو در مورد ماشین بروید. اگر این کار را نکنید و تصمیم قاطعی نداشته باشید در بازار پر زرق و برق خودرو، حتماً دچار سردرگمی خواهید شد. در چنین حالت سردرگمی ممکن است به پیشنهاد  افراد سودجو گوش کرده و دچار ضرر مالی شوید.

 

تنها به سراغ معامله نروید

بعد از اینکه ماشین مورد نظر را انتخاب کردید، لازم است برای بررسی های کافی به  فروشنده مراجعه کنید و ماشین انتخاب شده را بررسی کنید. در چنین شرایطی اهمیت زیادی دارد که تا حد ممکن به همراه یک فرد معتمد و متخصص  برای بررسی ماشین مراجعه کنید.

نکات خرید و فروش ماشین دست دوم + نکات حقوقی و نحوه دریافت پول

حتی اگر فردی که همراه شماست تخصص خاصی نداشته باشد هم می شود گفت دقت دو نفر قطعاً بیش از یک نفر خواهد بود. پس از اینکه شخصی را همراه خود برده اید قطعا پشیمان نمی شوید. پس هنگام بررسی خودرو تا جای ممکن به همراه یک فرد متخصص و کاربلد مراجعه کنید و اگر چنین شخصی را نمیشناختید باز هم سعی کنید تا حد امکان تنها به سراغ معامله نروید.

 

در روز برای خرید مراجعه کنید

همانطور که در بالا اشاره کردیم حتماً لازم است که ماشین مورد نظر را دقیق و با جزئیات زیاد بررسی کنید تا مشکل خاصی برای شما پیش نیاید. برای این بررسی لازم است در هوای روشن روز به فروشنده مراجعه کنید. هر چقدر هم که مکانی با استفاده از چراغ های مختلف روشن شده باشد باز هم نمی‌تواند کیفیت و روشنایی روز را داشته باشد .خرید خودرو کارکرده در تاریکی شب یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که در مورد خرید خودرو می‌توانید مرتکب شوید پس به شدت مراقب باشید.

 

به قیمت های خیلی پایین شک کنید

قطعاً هر خودرویی یا هر وسیله دیگری در بازار حدود قیمت مشخصی دارد. اگر با موردی برخورد کردید که به شدت از لحاظ قیمت با بازار مغایرت داشت حتماً حواستان را جمع کنید. چون از قدیم گفته اند (هیچ ارزانی بی دلیل نیست) و به شدت این حرف در مورد خرید خودروی کارکرده، صادق است. به همین دلیل اهمیت بالایی دارد که با بررسی های مختلف در اینترنت و شبکه های اجتماعی با قیمت خودروی مورد نظرتان کاملا آشنا باشید تا بتوانید به سادگی حدود قیمتی نامتعارف را حدس بزنید.

قیمت خودروی دست دوم

بدنه ماشین را چک کنید

اولین نکته ای که هر کسی موقع خرید خودرو کارکرده باید بداند، این است که با بررسی بدنه مطمئن شود خودروی مورد نظر تصادفی نیست. انتخاب یک خودروی سالم و بدون مشکل، کار چندان ساده ای نیست و اولین چیزی که برای اطمینان از سالم بودن خودرو باید بررسی شود کیفیت بدنه و تصادفی نبودن ماشین است. البته ناگفته نماند بعضی از ماشین ها هرچند تصادف کرده باشند، اما صدمات آن ها بسیار ناچیز است و صرفاً با یک صافکاری بسیار ساده مشکل برطرف شده است. در مورد این ماشین ها نباید وسواس خاصی داشته باشید چرا که تصادف های این چنینی آسیب جدی به ماشین وارد نکرده اند.

کارشناسی بدنه دست دوم

چطور بدنه را بررسی کنیم؟

راههای متفاوتی برای بررسی بدنه و اطمینان از تصادفی نبودن خودرو وجود دارد. از آهنرباهای تشخیص رنگ بسیار ساده و ارزان قیمت گرفته تا دستگاه های پیشرفته دیجیتالی تشخیص رنگ. حتی بسیاری از از افراد آشنا در این زمینه، به سادگی با نگاه کردن هم تا حدود زیادی متوجه رنگ شدگی و صافکاری ماشین می شوند. از بین دستگاه های مختلف برای تشخیص رنگ شدگی خودرو، دستگاه های دیجیتالی ضخامت سنج بهترین گزینه هستند و به سادگی قسمت های رنگ شده ی ماشین را به شما نشان می دهند.

 

شاسی ماشین، نکته ی کلیدی

همانطور که گفتیم تمام تصادف ها به یک اندازه به ماشین آسیب نمی رساند و ممکن است یک تصادف صرفاً در حد ایجاد تورفتگی باشد و و با صافکاری بدون رنگ کاملا مشکل آن برطرف شود. در مقابل ممکن است، شاسی های یک خودرو در تصادفی سنگین آسیب جدی دیده باشند. پس هنگام بررسی خودرو و تصادفی بودن آن بیش از اینکه به بدنه و رنگ شدگی ها توجه کنید، مهم است که شاسی خودرو را به دقت بررسی نمایید تا آسیب دیده نباشد.

کارشناسی شاسی

آسیب دیدگی های شاسی معمولاً هیچگاه به طور کامل درست نمی شوند و ماشینی که از نظر شاسی آسیب دیده باشد به احتمال زیاد همیشه برای شما دردسر ساز خواهد بود و از خرید آن پشیمان خواهید شد. پس در مورد تصادف های کوچک و سطحی سختگیر نباشید اما در عوض در مورد ضربه های شاسی به شدت سخت گیری کنید.

 

علاوه بر بدنه، داخل ماشین را هم چک کنید

شاید فکر کنید با بررسی بدنه ی یک خودرو، با خیال راحت میتوان آن را انتخاب کرد. اما باید گفت داخل خودرو و کابین هم به اندازه ی بدنه با اهمیت است. ممکن است یک خودرو از لحاظ بدنه، تصادف و مشکل نداشته باشد اما از داخل دارای مشکلات زیادی باشد. برای مثال ممکن است صندلی ها یا داشبورد پارگی یا شکستگی داشته باشند و درست کردن آنها هزینه های سنگینی برای شما خواهد داشت. از تمام موارد داخل خودرو، از جزئیات ظاهری گرفته تا امکانات و آپشن ها را بررسی کنید تا ایرادی نداشته باشند.

کارشناسی داخل خودرو

مراقب باشید ماشین پوسیده نباشد

پوسیده بودن بدنه ماشین بیشتر در شهرهای مرطوب کشور مانند شهرهای جنوبی و شمالی مشاهده می‌شود و در مناطقی که رطوبت چندان بالا نیست خیلی شاهد چنین مشکلاتی نیستیم. مگر اینکه خودرو در شرایط بسیار خاص و بدی نگهداری شده باشد. اما با این حال حتی اگر ساکن شهرهای مرطوب نیستید بازهم بدنه ماشین را از لحاظ پوسیدگی چک کنید. در این مورد باید گوشزد کنیم که تا جای ممکن سعی کنید از مناطق شمالی و جنوبی کشور که رطوبت بالایی دارند، ماشین کارکرده نخرید.

پوسیدگی خودرو

کارشناسی بدنه، بهترین گزینه

با توجه به تمام مواردی که در مورد اهمیت بررسی بدنه خودرو و اطمینان از تصادفی نبودن ماشین گفته شد، باید بدانید که به هیچ وجه نباید این موضوع را را نادیده بگیرید. از بین تمام روش های موجود برای بررسی تصادفی نبودن خودرو، کارشناسی بدنه در مراکز معتبر بهترین گزینه است. مراکز کارشناسی بدنه با بررسی های دقیق و استفاده از دستگاههای پیشرفته می توانند به شما اطمینان دهند که ماشین موردنظرتان تصادف داشته یا خیر و اگر تصادفی داشته، میزان شدت این تصادف به چه اندازه بوده است.

کارشناسی بدنه

همچنین بررسی میکنند شاسی یا قسمت های مهم ماشین آسیب دیده یا صرفاً یک تصادف سطحی و ساده بوده است. پس هر چقدر هم که به توانایی های خودتان در شناخت خودرو اعتماد دارید باز هم از کارشناسی بدنه غافل نباشید. بعضی از مراکز کارشناسی بدنه ضمانت تایید نهایی هم به شما میدهند و اگر متوجه شوید خودرو تصادفی بوده است، با استفاده از آن برگه ضمانت میتوانید از آنها خسارت بگیرید.

 

حتما با ماشین رانندگی کنید

تعداد زیادی از مشکلات خودرو فقط زمانی که پشت فرمان بنشینید خودشان را نشان می دهند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که قبل از خرید خودرو حتماً با آن رانندگی کرده و از لحاظ کیفیت رانندگی ماشین مورد نظرتان را به دقت بررسی کنید.

تست درایو

مشکلاتی از قبیل مشکل در سیستم ترمز، شتاب گیری خودرو و نرم بودن سیستم تعلیق خودرو و بسیاری موارد دیگر فقط در زمان رانندگی خودشان را نشان می دهند. به همین دلیل لازم است حتماً مسافت نه چندان کوتاهی را با ماشین رانندگی کنید تا اگر در این موارد مشکلی دارد متوجه آنها شوید. در هنگام رانندگی به صدای موتور و قسمت های مختلف ماشین گوش کنید و اگر صدای غیرمتعارفی شنیدید حتما دلیل آن را بررسی کنید.

 

ماشین را از نظر موتوری حتما بررسی کنید

هزینه های مربوط به موتور و بخش های فنی خودرو، به شدت بالا هستند و مشکلات کوچک در این موارد می‌تواند هزینه‌های سنگینی برای شما در بر داشته باشد. پس حواستان باشد تمام جزئیات مربوط به موتور، گیربکس و دیگر بخش‌های فنی ماشین را به دقت بررسی کنید تا هیچ مشکل خاصی در این بخش ها وجود نداشته باشد. اگر اطلاعات و دانش کافی در مورد موتور و فنی خودرو ندارید حتما از یک  مکانیک معتمد و کاربلد کمک بگیرید. از نظر مشکلاتی مانند روغن سوزی و نشتی آب یا روغن نیز ماشین را چک کنید.

 

کارشناسی فنی را جدی بگیرید

همانطور که در مورد بدنه خودرو و بررسی تصادفی نبودن خودرو بهترین گزینه کارشناسی بدنه بود، در مورد بررسی مشخصات فنی هم کارشناس فنی دقیق ترین و مطمئن ترین گزینه به حساب می‌آید. کارشناس های فنی با بررسی دقیق تمام بخش های خودرو از موتور و گیربکس گرفته تا گازهای خروجی از اگزوز، یک نتیجه دقیق و درست در مورد کیفیت عملکرد فنی خودرو به شما ارائه می دهند. بسیاری از افراد کارشناسی بدنه را انجام می‌دهند اما از انجام کارشناسی فنی غافل می مانند و همین باعث می شود که دچار ضرر مالی شوند. پس حتماً حواستان باشد علاوه بر کارشناسی بدنه خودرو کارکرده کارشناسی فنی را هم بسیار جدی بگیرید.

کارشناسی خودرو

در مورد کارکرد واقعی ماشین مطمئن شوید

تعداد زیادی از افراد کیلومتر خودرو را دستکاری می‌کنند تا کارکرد واقعی ماشین را نشان ندهد. به همین دلیل لازم است که به عنوان یک خریدار خودروی کارکرده بتوانید تشخیص دهید آیا کارکرد کیلومتر خودرو واقعی است یا دستکاری شده است. راه های زیادی وجود دارد که بتوان از آن طریق تشخیص داد آیا کیلومتر خودرو واقعی است یا دستکاری شده. یکی از اصلی ترین موارد این است که قسمت هایی از خودرو که بعد از استفاده کمی مستهلک می شوند را بررسی کنید.

کارکرد واقعی

برای مثال پدالهای خودرو و یا دستگیره های درب یا صندلی های خودرو می توانند گزینه های خوبی باشند. همچنین با استفاده از دستگاه دیاگ و بررسی ECU نیز می شود از کارکرد واقعی خودرو مطمئن شد. راههای دیگری نیز برای اطمینان از این موضوع وجود دارد که کارشناسان فنی به دقت همه آنها را می‌شناسند و کارکرد واقعی و اصلی خودرو را به شما میگویند. کیلومتر کارکرد تاثیر زیادی در قیمت خودرو کارکرده دارد و همین دلیل مهم است که حتماً از صحت آن مطمئن شوید.

 

حتما آپشن های ماشین را چک کنید

چه ماشین های داخلی و چه ماشین های خارجی همگی با مدل ها و آپشن های مختلفی تولید و عرضه می شوند تا بتوانند طیف وسیعی از مشتریان با بودجه های مختلف را پوشش دهند. به همین دلیل ماشین هایی در بازار هستند که هرچند تولید شده در یک سال هستند، اما تفاوت های بسیاری بین آنها دیده می‌شود و اختلاف قیمت قابل توجهی دارند.

تست اپشن

به همین دلیل لازم است که آپشن های خودرو را به دقت بررسی کنید و ببینید خودروی مورد نظر شما آیا تمام آپشن هایی که باید روی آن باشد را دارد یا خیر. نبود آپشن ها هرچقدر هم که کوچک و قابل چشم پوشی باشند می تواند روی قیمت تاثیر زیادی بگذارند.لازم است بدانید این مورد فقط در مورد خودروهای خارجی صدق نمی کند و حتی خودروهای داخلی هم در مدل ها و کلاس های مختلفی تولید و عرضه شده اند که از لحاظ آپشن و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند.

 

قصعات مصرفی ماشین را به دقت بررسی کنید

تعداد زیادی از قطعات خودرو مصرفی هستند و بعد از یک مدت لازم است تعویض شوند. از جمله این موارد می‌شود به لاستیک ها، لنتها، تسمه تایم، شمع ها و بسیاری دیگر از بخش های خودرو اشاره کرد. هزینه تعویض این موارد در کنار هم چند میلیون تومان خواهد شد. پس بسیار اهمیت دارد که بدانید چه موقع تعویض شده اند و زمان انجام تعویض بعدی چه موقع خواهد بود.

نکات خرید و فروش ماشین دست دوم + نکات حقوقی و نحوه دریافت پول

برای مثال خودرویی که حدود ۶۰ هزار کیلومتر کار کرده است و هیچ کدام از موارد بالا در آن تعویض نشده، حداقل باید 3 میلیون تومان از قیمت واقعی ارزان تر باشد. چرا که تعویض قطعات مصرفی در این میزان کیلومتر بیش از ۳ میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. البته ناگفته نماند این مبلغ برای خودرو پراید است و برای خودروهای گران تر این مبلغ بسیار قابل توجه خواهد بود.

 

وسایل و تجهیزات اضافی ماشین چیست؟

تعداد زیادی از راننده ها دوست دارند تجهیزات و امکانات اضافی بر روی خودرو نصب کنند. این تجهیزات قیمت قابل توجهی دارند و بودن آنها روی خودرو می تواند قیمت را بالا ببرد. برای مثال یک دزدگیر ساده در حال حاضر حدود 1 میلیون تومان و یک سیستم صوتی متوسط نزدیک به ۳ میلیون تومان هزینه دارد. از جمله مهمترین تجهیزاتی که بر روی خودروهای معمولی نصب می شود می توان به دزدگیر، سیستم صوتی، روکش صندلی، رینگ و لاستیک های اسپرت و چراغ های اسپرت اشاره کرد. پس مهم است هنگام خرید خودروی کارکرده تجهیزات این چنینی را نیز بررسی کنید. زیرا می‌توانند در قیمت خودرو تاثیر زیادی داشته باشند.

 

حتما تمام مدارک ماشین را بررسی کنید

مدارک اصلی خودرو شامل سند کارخانه ای، برگ سبز خودرو، کارت خودرو، کارت بنزین، سند و قولنامه های محضری و بیمه نامه هستند. پس هنگام خرید خودرو حتماً از فروشنده بخواهید تمام این مدارک را به شما نشان دهد و از اصالت آنها مطمئن شوید. نبود هر یک از موارد بالا و یا مشکل در آنها می تواند دردسرهای بسیاری برای شما ایجاد کند. برای مثال اگر ماشین به شکل قولنامه‌ای فروخته شده باشد و صاحب اول از لحاظ قانونی مشکل داشته باشد شما به عنوان خریدار جدید قطعاً با مشکلات زیادی رو به رو میشوید و ناخواسته درگیر پرونده های سخت حقوقی خواهید شد. به همین دلیل لازم است قبل از انجام هر گونه معامله حتماً مدارک ذکر شده را بررسی کنید.

نکات خرید و فروش ماشین دست دوم + نکات حقوقی و نحوه دریافت پول

 

بیمه نامه و تخفیفات بیمه اهمیت دارد

در بین مدارک بالا بیمه نامه خودرو اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که اولاً وجود تخفیفات بیمه معمولاً نشان دهنده این است که خودرو طی چند سال گذشته تصادف سنگینی نداشته است و می توانید از لحاظ تصادفی نبودن خودرو تا حدودی اطمینان پیدا کنید. مورد بعدی اینکه اگر تصادفی در پرونده بیمه نامه خودرو ثبت نشده باشد به این معنی است که از تخفیفات بیمه برخوردار خواهید شد و سالانه مبلغ کمتری را به عنوان حق بیمه باید پرداخت کنید که در طولانی مدت رقم قابل توجهی خواهد شد.

 

تعداد گردش سند ماشین مهم است

عده ی زیادی اعتقاد دارند هر چه ماشین کم آزارتر باشد صاحب آن دیرتر تصمیم به فروش می گیرد. علاوه بر این معمولاً خودروهایی که از زمان صفر کیلومتر بودن فقط یک صاحب داشته اند ماشین های سالم تری هستند. البته این مورد خیلی مواقع صادق نیست و ممکن است یک خودرو از ابتدا فقط یک صاحب داشته اما آن شخص به خوبی از خودرو نگهداری نمی کرده است. پس نمی شود با اطمینان در مورد این قضیه صحبت کرد اما معمولاً خودروهایی که تعداد گردش سند کمتری دارند گزینه های بهتری برای خرید به حساب می آیند.

 

هنگام نوشتن قولنامه خیلی دقت کنید

بندهای موجود در قرارداد می توانند به سادگی باعث ضرر شما شوند. از طرفی افراد سودجو نیز وجود دارند که با استفاده از بندهای قرارداد به سادگی می توانند از شما کلاهبرداری کنند. برای مثال بارها دیده شده با اضافه کردن شروط عجیب و غریب در قرارداد بعد از مدتی با فسخ قرارداد ضرر های سنگین از شما می گیرند و چون این موضوع در قرارداد ذکر شده به هیچ وجه از لحاظ حقوقی حق اعتراض نخواهید داشت.

نکات خرید و فروش ماشین دست دوم + نکات حقوقی و نحوه دریافت پول

پس لازم است حتماً به تمام بندها و مفاد موجود در قرارداد دقت کافی را داشته باشید تا مشکلات حقوقی برای شما ایجاد نشود. اگر ما قوانین قولنامه و قرارداد آشنایی ندارید، حتماً از یک شخص که اطلاعات کافی دارد کمک بگیرید. همچنین سعی کنید تمام ویژگی های ماشین و مشخصات آن را به طور دقیق در قرارداد ذکر کنید تا فروشنده نتواند تغییری در آنها ایجاد کند.

 

حتما خیلی سریع کارهای انتقال را انجام دهید

بعد از اینکه ماشین را خریدید سعی کنید در اسرع وقت کارهای انتقال سند و انتقال پلاک را به طور کامل انجام دهید. هیچ دلیلی وجود ندارد که ماشینی که شما سوار می شوید و پولش را پرداخته اید به نام شخص دیگری باشد. پس حتما چه زمان خرید خودرو و چه بعد از فروش خودرو، در اولین فرصت تمام کارهای انتقال سند، تعویض پلاک و انتقال بیمه نامه را انجام دهید. علاوه بر این سعی کنید حتما مبلغ قابل توجه ای را به عنوان هزینه ثبت سند پیش خود نگه دارید تا فروشنده را مجبور کنید در اولین فرصت برای انتقال سند و پلاک خودرو اقدام نماید.

 

خرید ماشین دست دوم اقساطی

بعضی شرکت ها و نمایشگاه ها به واسطه توانایی های مالی، امکان فروش اقساطی ماشین دست دوم را برای خریداران فراهم کرده‌اند، که می تواند ویژگی بسیار جذاب و قابل توجهی برای خریداران باشد. با این روش شما می توانید خودرو بهتر و مدل بالاتری خریداری کنید و مابقی مبلغ را ماهیانه پرداخت کنید. با توجه به اینکه اکثر مجموعه ها فقط شرایط فروش اقساطی خودروهای صفر کیلومتر را ارائه می دهند، این ویژگی می تواند یک امتیاز بسیار قابل توجه به حساب آید. البته توجه داشته باشید که حتماً از نمایشگاه ها و شرکتهای معتبر و قابل اطمینان این خرید را انجام دهید.

 

سخن پایانی

خرید خودرو کارکرده جذابیت ها و امتیازهای خودروی صفرا ندارد اما نمی شود از قیمت پایین تر و ضرر مالی کمتر به سادگی چشم‌ پوشی کرد. برای خرید خودرو کارکرده باید نکات زیادی را در نظر بگیرید تا درگیر ضررهای مالی و یا مشکلات حقوقی نشوید. از جمله مهمترین نکاتی که باید به آن اشاره کنید این است که بدنه خودرو را به طور کامل و دقیق بررسی کنید و تا جای ممکن سعی کنید توسط یک متخصص کارشناسی بدن این کار صورت گیرد.

نکته بعدی اینکه به هیچ وجه از کارشناسی فنی و موتوری خودرو غافل نشوید و حتماً در کنار کارشناسی بدنه به کارشناسی فنی و بررسی آن نیز بپردازید. حتماً قبل از هر گونه معامله ای تمام مدارک خودروی مورد نظر را بررسی کرده و از اصالت آنها مطمئن شوید. هنگام عقد قرارداد تمام بندها را به دقت مطالعه کرده و از هیچ نکته کوچکی به سادگی رد نشوید چرا که می تواند مشکلات حقوقی و مالی زیادی برای شما ایجاد کند. در اسرع وقت فقط کارهای انتقال سند و تعویض پلاک خودرو را انجام دهید سید تا خیالتان از پروسه ی انتقال خودرو راحت شود.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

  • الهام 15 . 06 . 2021

    نکات حقوقی خرید و فروش رو بیشتر بگید تا نکات خرید

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 16 . 06 . 2021

      حتما…اضافه میکنیم و مقاله رو ابدیت می کنیم

      پاسخ دهید !
  • رضا 15 . 06 . 2021

    کامل بود…واقعا مرسی

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 16 . 06 . 2021

      خوشحالیم که سودمند بوده

      پاسخ دهید !
  • مهدی 15 . 06 . 2021

    ایا لینک بدیم ما رو هم اضافه می کنید؟ درباره نکات خرید و فروش خودروئه

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 16 . 06 . 2021

      ایمیل بزنید. حتما بررسی میشه دوست عزیز

      پاسخ دهید !
  • احمدرضا 08 . 06 . 2021

    خیلی کامل بود. ممنون

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 12 . 06 . 2021

      خوشحالیم که به دردتون خورد:)

      پاسخ دهید !
  • کاوه 30 . 05 . 2021

    ما قبلنا مینجوری میرفتیم معامله میکردم برمیگشتیم:))))

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 12 . 06 . 2021

      قبلنا که هرچی فروشنده میگفت قبول می کردیم

      پاسخ دهید !
  • سولماز 30 . 05 . 2021

    شما کارشناسی هم انجام میدید؟

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 12 . 06 . 2021

      بله. توسط مجموعه اتوشناس که زیرمجموعه برند اتوخسروانی هست انجام میشه

      پاسخ دهید !
  • کارشناس خودرو 26 . 05 . 2021

    عالی و کامل. ممنونم از ادمین سایت

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 26 . 05 . 2021

      امیدواریم استفاده کرده باشیم:)

      پاسخ دهید !
  • احمدرضا 25 . 05 . 2021

    یه ویدئو از کارشناسی خودرو بذارید ببینیم چجوریه

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 26 . 05 . 2021

      چشم…ابدیت میکنیم مطلب رو

      پاسخ دهید !
  • فرامرز 25 . 05 . 2021

    داداش خوب بود ولی ویدئو م بذار… خیلی خشکه

    پاسخ دهید !
  • احسان 25 . 05 . 2021

    کارشناسی خودرو در محل دارید شما؟

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 26 . 05 . 2021

      اتوشناس یکی از زیرمجموعه های اتوخسروانی خدمات خودرویی رو به صورت کامل پوشش میدن.
      autoshenas.com

      پاسخ دهید !
  • داریوش 24 . 05 . 2021

    ممنون. مفید بود و کامل

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 25 . 05 . 2021

      امیدواریم سدومند بوده باشه در معامله‌هاتون

      پاسخ دهید !
  • خریدار دست دوم 24 . 05 . 2021

    کامل بود ولی نکات حقوقی خرید کاش بیشتر توضیح می دادید

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 25 . 05 . 2021

      حتما بروزرسانی می کنیم. از رضایت شما خوشحالیم

      پاسخ دهید !
  • مرد باید کارکرده باشه 20 . 05 . 2021

    داداش. درباره مبایعه نامه چی؟ اونو کامل بنویسید

    پاسخ دهید !
    • مدیریت سایت 25 . 05 . 2021

      به روی چشم. بروزرسانی میکنیم

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو