قیمت بایک X55 و شرایط خرید

قیمت خودروی بایک X55 در بازار چین با توجه به مدل‌های آن متغیر است. سه مدل از این خودرو با نام‌های dynamic، elite وpremium  عرضه شده که قابلیت‌های مختلفی دارند‌ و مشخص نیست کدام مدل یا مدل‌ها به بازار ایران عرضه می‌شوند. نسخه‌های elite و premium دارای چرخ‌های بزرگ‌تر و سقف پانوراما هستند. قیمت این خودرو در بازار چین، بیش از 120 هزار یوان و در بازارهای جهانی بیش از 20 هزار دلار است. به این ترتیب، پیش بینی می‌شود که این خودرو در بازار ایران قیمتی بالاتر از 1.5 میلیارد تومان داشته باشد؛ اما قیمت نهایی و دقیق این خودرو در زمان عرضه و متناسب با قیمت ارز در زمان عرضه مشخص می‌شود.

بایک X55 در گمرک ایران

طبق اخبار اعلام شده، اولین نسخه بایک ایکس 55 دیار خودرو اخیرا به کشور رسیده و به این ترتیب، نمی توان پیش‌بینی دقیقی درباره زمان عرضه آن به بازار کشور داشت. اما به طور تخمینی می‌توان گفت که عرضه این خودرو به بازار در نیمه دوم سال 1402 انجام می‌شود.

همچنین شرایط خرید این خودرو هنوز مشخص نیست، اما با توجه به اینکه بسیاری از خودروهای خارجی در بورس کالا عرضه شده‌اند، امکان عرضه این خودرو در بازار بورس کالا نیز وجود دارد. اما برای دانستن شرایط خرید خودروی بایک X55 به صورت دقیق، همچنان باید صبر کنیم.

معرفی خودروی بایک X55

خودروی بایک X55 توسط شرکت خودروسازی بایک تولید شده که به عنوان یک شرکت خودروسازی دولتی چینی و پنجمین شرکت خودروسازی بزرگ در چین شناخته می‌شود که مقر اصلی آن در پکن، پایتخت چین قرار دارد. با توجه به حجم بالای تولیدات این شرکت در سال 2013، برند بایک جایگاه بیستمین خودروساز بزرگ جهان را کسب کرد. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه تولید خودرو است اما در زمینه مونتاژ خودروهای دیگر شرکت‌ها مانند مرسدس بنز و هیوندای موتور نیز فعالیت می‌کند.

شرکت سازه‌های خودروی دیار که با برند دیارخودرو شناخته می‌شود، در زمینه مونتاژ خودروهای خارجی فعالیت می‌کند و از محصولات آن می‌توان به خودروی پیکاپ L7 پلاس، وینگل، بایک BJ40 و چند خودروی ون اشاره کرد. اکنون این شرکت با وارد کردن خودروی کراس اور بایک X55 به بازار ایران، قصد دارد به عرصه خودروهای پرطرفدار شهری نیز وارد شود. این شرکت خودروسازی تنها نماینده رسمی برند بایک در ایران است که چندی پیش، تولید آزمایشی خودروی بایک X35 یا تیگارد X35 را نیز آغاز کرد.

نمای جلو بایک X55

بر اساس اخبار منتشر شده، نمونه اولیه خودروی بایک X55 (بیجینگ X55) که قرار است توسط دیار خودرو وارد و به بازار ایران عرضه شود، اخیرا از طریق گمرک وارد کشور شده است. این خودرو یک کراس اور مدرن با توان بالا و قابلیت‌های نوین است که می‌تواند به خوبی با محصولات موجود در بازار ایران رقابت کند‌‌. البته قیمت خودروی بایک X55 هنوز مشخص نیست و این عامل در میزان موفقیت این خودرو در بازار ایران، بسیار موثر خواهد بود. از نظر طراحی داخلی و خارجی، واضح است که خودروی BAIC X55 یک خودروی کراس اور شهری به شمار می‌آید. امروزه بازار SUV‌های کامپکت در ایران و جهان بسیار رقابتی است. شرکت بایک نیز به عنوان یک تولیدکننده با سابقه، باید تمام توان خود را به کار گیرد و محصولی محکم و در عین حال مدرن ارائه کند. هدف از تولید بایک X55 ارائه خودرویی با شتاب بالا، طراحی زیبا، قابلیت‌های مدرن، ایمنی و راحتی برای سرنشینان است.

تلگرام اتوخسروانی

مشخصات فنی بایک X55

پیشرانه خودروی بایک X55 دیار خودرو یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ است که 130 کیلووات و گشتاور 305 نیوتن متر تولید می‌کند. توان تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این ترکیب موتور و گیربکس، انتقال توان خطی را ارائه می‌کند و شتاب صفر تا صد آن در حالت ایده آل، حدود 7.8 ثانیه عنوان شده است. شرکت سازنده ادعا کرده که این خودرو در هر 100 کیلومتر، حدود 7.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند که این میزان ممکن است در شرایط مختلف متفاوت باشد.

نمای عقب بایک X55

شاسی این خودرو معماری جدید BAIC BMFA است که هدف آن رقابت با ماشین‌های اسپرت BMW عنوان می‌شود. سیستم تعلیق در بخش جلو مک فرسون و در بخش عقب مولتی لینک با دمپرهای هیدرولیک است. همه این قابلیت‌ها، یک سواری راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد. حتی در جاده‌های ناهموار نیز سفر راحتی را تجربه خواهید کرد، زیرا سیستم تعلیق X55 برجستگی‌های سطح را جذب می‌کند.

از نظر امنیت و قابلیت‌های ایمنی، این خودرو توانسته به سطح استاندارد ۵ ستاره برسد. از قابلیت‌های ایمنی این خودرو می‌توان به 6 ایربگ (راننده، سرنشین، جلو، پرده)، کنترل فاصله پارک، سیستم نظارت بر فشار تایر،  قفل درهای خودکار، ABS با EBD، ESPE، دستیار ترمز اضطراری، سیستم هشدار دهنده خستگی راننده، پنج دوربین، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، دوازده رادار اولتراسونیک، رادار موج-میلیمتری نسل 5 بوش و … اشاره کرد. همانطور که مشاهده می‌شود، خودروی بایک X55 دیار خودرو در سطح ایمنی بالایی قرار دارد که سفری امن با خیال راحت را برای شما فراهم میکند.

نمای بالا بایک X55

طراحی داخلی و خارجی بایک X55

در فضای داخلی این خودرو می‌توانید مدرن بودن طراحی آن را به خوبی حس کنید. فضای داخلی خودروی بایک X55 بسیار بزرگ است و احساس راحتی و جادار بودن را به شما منتقل می‌کند. صندلی‌ها دارای پوشش چرمی هستند و داشبورد و کنسول مرکزی نیز از طراحی مینیمالیستی بهرمند است.

خودروی X55 با استایل آوانگارد اسپرت و انحناهای نرم در بدنه، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. طراحی خارجی این خودرو و فضای جلو از نظر آیرودینامیک به خوبی طراحی شده و چراغ‌های LED با شکل نسبتا تیز در بالای ورودی هوای رادیاتور، ظاهر شیک و مدرنی به خودرو می‌دهند.

داشبورد بایک X55

نمای جانبی این خودرو نیز با یک شانه برجسته با دستگیره‌های مخفی برای بهبود آیرودینامیک طراحی شده است. در بخش عقب شاهد استفاده از اسپویلر اسپرت و چراغ‌هایی LED به صورت خطی و عریض هستیم که پلاک خودرو در زیر آن نصب می‌شود. ظرفیت بار این خودرو در صندوق عقب حدود 350 لیتر است که برای خودرویی با ظرفیت 5 نفر مناسب به نظر می‌رسد.

از قابلیت‌های داخلی این خودرو می‌توان به سیستم تنظیم صندلی برقی راننده، 8 اسپیکر، تهویه مطبوع با دریچه سرنشینان عقب، نمایشگر 10.25 اینچی پشت فرمان برای نمایش اطلاعات سرعت، نمایشگر لمسی10.1  اینچی، سیستم سرگرمی خودرو در کنسول میانی، سیستم گرم کن و سردکن صندلی‌ها و … اشاره کرد. به طور کلی درباره قابلیت‌های داخلی این خودرو باید گفت که کمتر خودرویی در بازار ایران می‌تواند با این خودرو رقابت کند.

نمای داخل بایک X55

مشاوره خرید خودروی بایک X55

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی بایک X55 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو