ارزان ترین خودروهای وارداتی غیر چینی در ایران ، ارزان ترین ماشین های خارجی

عوامل و دلایل بسیار زیادی در شرایط فعلی بازار خودروهای ایران وجود دارد که موجب شده قیمت خودروهای وارداتی بسیار سرسام آور و گران باشد و خرید این دست خودروها برای اکثریت اقشار جامعه کاری محال محسوب شود. از جمله این دلایل می‌توان به قیمت دلار و ممنوعیت واردات خودرو در چند سال اخیر اشاره نمود که موجب شده کاهش تعداد خودروهای وارداتی و در نتیجه افزایش قیمت آنها را شاهد باشیم.

از این رو بسیاری افراد عقیده دارند با آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده خارجی به ایران تا حد زیادی مشکلات خودروهای بی کیفیت داخلی و قیمت عجیب و غریب خودروهای وارداتی از بین برود. اما با وجود این که بارها این مورد درخواست شده و حتی به مجلس نیز ارسال شده هیچگاه به مرحله عمل نرسیده است. پس به ناچار مردم به سراغ تولیدات بی کیفیت داخلی و یا ماشین های بسیار ارزان بازار های جهانی می روند. به همین دلیل در ادامه به ارزان ترین خودروهای وارداتی می پردازیم که با وجود  قیمت های سرسام آور خودروهای وارداتی شاید بتوان آنها را خرید و به آنها دست یافت:

 هیوندای اکسنت

هیوندا یکی از محبوب ترین برند های خودرو در ایران به حساب می‌آید و تعداد بالای واردات و استفاده از این خودرو نشان داده که از کیفیت خوب و قابل قبولی نیز برخوردار است. هیوندای اکسنت یکی از خودروهای سدان سایز کوچک کمپانی هیوندای به حساب می آید که از موتور ۱۶۰۰ سی سی با ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور استفاده می کند. اکسنت یکی از ارزان ترین ماشین های هیوندای و حتی جهان شناخته می شود.

با وجود اینکه هیوندای اکسنت خودروی چندان پر آپشن و فوق‌العاده‌ای به حساب نمی آید، اما امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوا، آلایندگی یورو ۵، ۵ ستاره ایمنی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر چند منظوره لمسی، روکش صندلی های چرم، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل و برخی امکانات دیگر در کنار طراحی جذاب و همچنین شتاب صفر تا صد 11 ثانیه ای از جمله نقاط قوت این خودروی دوست داشتنی به حساب می آیند.

با کمی جستجو میتوانید هیوندای اکسنت های صفر و یا نزدیک به صفر با قیمت مناسب پبدا کنید. هر چند این قیمت ها پایین نیست اما برای یک خودروی کره ای در شرایط فعلی بازار قیمت قابل قبولی به حساب می آید و جزء ارزان ترین خودروهای وارداتی محسوب می شود.

هیوندای الانترا

الانترا خودروی زیبای کره ای از کمپانی هیوندای است که با موتور ۱۸۰۰ سی سی و قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر می تواند شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه ای را ثبت نماید. الانترا جزء ارزان ترین خودروهای وارداتی هیوندای محسوب می شود و فقط اکسنت از آن ارزانتر است. البته هیوندای i10 و i20 هم جز ارزانترین مدل های هیوندای هستند اما وارداتی نیستند و مونتاژ می شدند.

طراحی جذاب و به روز در کنار امکاناتی نظیر ۵ ستاره ایمنی، مصرف بنزین کم، شش عدد کیسه هوا، سیستم تصویری چند منظوره لمسی، جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود و  استارت بدون کلید، صندلی های چرم و گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و بسیاری امکانات دیگر در کنار نرم بودن و کیفیت بالای سواری موجب شده هیوندای النترا ماشین پر طرفداری باشد. هر چند در بازارهای جهانی به هیچ وجه قیمت النترا تا این حد بالا نیست اما با وجود شرایط فعلی قیمت ها از جمله خودروهای ارزان وارداتی به حساب می آید.

کیا سراتو

کیا نیز از جمله کمپانی های بسیار محبوب در ایران به حساب می‌آید و کیا سراتو از جمله خودروهای سدان ارزان قیمت این کمپانی کره‌ای محسوب می شود. این خودروی خوش ساخت کره ای از امکانات سطح بالایی بهره می برد که در کنار موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک توانسته شتاب ۰ تا ۱۰۰، ۹ ثانیه ای را به عمل آورد که در کنار  سواری نرم و راحت و کیفیت ساخت بالا موجب شده بسیار مورد پسند خریداران خودروهای وارداتی قرار بگیرد.

استاندارد آلایندگی سراتو یورو 5 است و از ۵ ستاره ایمنی در تست های تصادف نیز برخوردار است. همچنین از جمله امکانات رفاهی آن می توان به ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی چند کاربره، صندلی های چرم، گرمکن صندلی ها، سرد کن صندلی راننده، کروز کنترل، سنسور نور و سنسور باران، ۶ عدد کیسه هوا و برخی امکانات دیگر اشاره نمود. هرچند در شرایط فعلی قیمت کیا سراتو اصلا ارزان نیست اما با این حال می توان پس از کیا پیکانتو، سراتو را ارزان ترین خودرو وارداتی کیا در ایران به حساب آورد.

رنو داستر ، شاسی بلند خارجی ارزان

خودروی بعدی که در این لیست قرار دارد از کلاس محبوب ایرانیان، یعنی خودروهای شاسی بلند است. در اصل تنها شاسی بلندی که در لیست ارزان ترین خودروهای وارداتی قرار دارد رنو داستر است. یک موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتون متر گشتاور میتواند این خودرو شاسی بلند فرانسوی را در عرض 10.5 ثانیه از صفر به ۱۰۰ برساند.

مصرف سوخت تقریباً پایین در کنار استاندارد آلایندگی یورو ۵ و استاندارد ایمنی 4.5 ستاره از جمله نقاط قوت رنو داستر به حساب می آیند. اما ۴ عدد کیسه هوا، آینه های کناری جمع شونده و روکش پارچه ای صندلی ها شاید چندان امکانات ویژه برای ماشینی با قیمتی به نسبت بالاتر از دیگر گزینه های این لیست نباشد. اما باید توجه نمود که عده زیادی سوار شدن و خودروی شاسی بلند را به خیلی از آپشن ها ترجیح می‌دهند.

نیسان جوک ، بهترین ماشین خارجی ارزان

نیسان جوک کراس آور متفاوت کمپانی ژاپنی نیسان به حساب می آید که طراحی آن برای عده زیادی چندان دلچسب نیست اما افرادی هم هستند که ظاهر آن را عاشقانه دوست دارند. موتور ۱۶۰۰ سی سی با ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور در کنار جعبه دنده پیوسته CVT موجب شده تا سرعت نیسان ‌جوک بتواند در عرض 11.5 ثانیه از صفر به صد کسلومتر بر ساعت برسد.

استاندارد آلایندگی یورو ۵ و ۵ ستاره ایمنی در کنار مصرف سوخت پایین و شش عدد کیسه هوا، سیستم هشدار فشار باد تایر ها، سیستم کنترل دینامیکی، مانیتور و دوربین عقب، فرمان برقی، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، سقف پاناروما و برخی امکانات دیگر موجب شده تا این خودرو جزء ماشین های محبوب این لیست شود. در بازار فعلی و قیمت‌های نه چندان معقول خرید یک خودروی ژاپنی با کیفیت با این قیمت شاید برای عده زیادی بهترین گزینه خرید خودرو به حساب بیاید و به همین دلیل جوک جز بهترین گزینه ها در لیست ارزان ترین خودروهای وارداتی به حساب می آید.

میتسوبیشی لنسر ، ماشین با کیفیت و ارزان ژاپنی

میتسوبیشی لنسر یکی از خودروهای نوستالژی در ایران به حساب می‌آید و سالهای زیادی جز خودروهای محبوب و دوست داشتنی جوانان بوده است. طراحی بسیار اسپرت و تهاجمی در کنار کیفیت بسیار بالای یک خودروی ژاپنی و استهلاک کم از جمله بهترین مزایای میتسوبیشی‌ لنسر به حساب می آیند.

۵ ستاره ایمنی، استاندارد آلایندگی یورو ۵، در کنار مصرف بنزین بسیار پایین، کیفیت بالای قطعات، جعبه دنده پیوسته CVT، سیستم صوتی حرفه ای و فضای جادار برای خانواده از جمله مزایای این خودرو به حساب می آیند که امکاناتی نظیر صندلی های چرم، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو، پشت سری های فعال هنگام تصادف، دوربین دنده عقب، چراغ های تطبیق پذیر بر سر پیچ ها و کروز کنترل نیز به این ویژگی ها اضافه می شوند و ارزش خرید میتسوبیشی لنسر را بالا میبرد. با توجه به این که لنسر خودرویی مناسب است ، جزء بهترین گزینه های خرید خودروی سدان وارداتی به حساب می آید.

میتسوبیشی میراژ

خودروهای کوچک شهری و هاچ بک در ایران چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اما میتسوبیشی میراژ از جمله خودروهای بسیار قابل توجه در این دسته خودرو ها به حساب می آید. استفاده از موتور ۱۲۰۰ سی سی سه سیلندر با ۷۷ اسب بخار قدرت و جعبه دنده پیوسته CVT می توانند شتاب ۱۴ ثانیه ای را برای این خودروی کوچک به ارمغان بیاورد.

استاندارد آلایندگی یورو ۵ در کنار مصرف بنزین ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، استاندارد امنیت ۴ ستاره، دو عدد کیسه هوا، فرمان الکتریکی، چراغ های هالوژن، سیستم تهویه مطبوع، صندلی تاشو عقب، کامپیوتر سفری و برخی امکانات  دیگر از جمله ویژگی های این خودرو به حساب می آیند. میتسوبیشی میراژ بارها در بررسی های جهانی جزء بهترین ماشین های هاچبک کوچک شهری انتخاب شده است.

دی اس ۳ ، ماشین با کلاس ارزان

کمپانی خودروسازی دی اس زیر مجموعه سیتروئن به حساب می آید و وظیفه تولید خودروهای لوکس و با کیفیت تر این کمپانی فرانسوی را بر عهده دارد. دی اس ۳  کوچکترین و ارزانترین خودروی کمپانی دی اس محسوب می شود که از یک موتور سه سیلندرتوربو با ۱۲۰۰ سی سی حجم و ۱۱۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که در کنار جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک می تواند این خودرو را در ۱۰ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

هرچند قدرت و شتاب این خودرو اعداد جذابی به حساب نمی آید اما مصرف بسیار پایین 4.5 لیتر بنزین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو 6 می تواند این کمبود را تا حد زیادی جبران نماید.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، نمایشگر باد لاستیک ها، سنسور نور، سنسور باران، چراغ های LED سه بعدی، دوربین دنده عقب، رینگ ۱۷ اینچی، نوارهای کروم، آینه های تاشو، روکش صندلی های چرم با طراحی زیبا، سیستم کنترل کیفیت هوا، سیستم خوشبو کننده هوا، صندلی های اسپرت و خروجی برق ۱۲ ولت  اشاره نمود.

در کنار جذابیت بالای ظاهری و کیفیت بسیار بالای قطعات می تواند بهترین گزینه خرید خودروهای کوچک شهری در لیست ارزان ترین خودروهای وارداتی به حساب می آید.

 رنو کپچر

رنو کپچر خودرویی بسیار زیبا و دوست داشتنی است که با توجه به ظاهر شاسی بلندش توانسته در مدت زمان کوتاهی محبوبیت بالایی به دست آورد. از جمله بهترین بخش های طراحی خودرو می توان به طراحی دو رنگ سقف و بدنه و کراس آور بودن آن اشاره نمود.  یک موتور ۱۲۰۰ سی سی توربو شارژ با ۱۱۶ اسب بخار قدرت در کنار جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه می تواند شتاب 11 ثانیه ای را برای این خودرو ۱۲۰۰ کیلوگرمی ایجاد نماید که اعداد قابل قبولی به حساب می آیند.

استفاده از استاندارد آلایندگی یورو ۵ و ۵ ستاره ایمنی در تصادفات و مصرف سوخت پایین ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در کنار امکاناتی نظیر ۴ عدد کیسه هوا، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم ارتفاع نور چراغ ها، آیینه های جانبی تاشونده، تودوزی چرم، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو و برخی امکانات دیگر موجب می شود رنو کپچر ارزش خرید بالایی داشته باشد و افراد زیادی  مایل به خرید این خودرو باشند. کپچر پر فروش ترین ماشین در لیست ارزان ترین خودروهای وارداتی محسوب می شود.

اپل کورسا

تنها خودروی آلمانی موجود در لیست ارزان ترین خودروهای وارداتی، اپل کورسا است که از بازار خرید و فروش بسیار ضعیفی نیز برخوردار است و شاید خرید یک نمونه خوب و کم کارکرد آن کار چندان ساده‌ای نباشد.

موتور ۴ سیلندر ۲۴۰۰ سی سی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور موجب می شود شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲ ثانیه طول بکشد. مصرف سوخت ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۵ در کنار امکاناتی مانند 6 عدد کیسه هوا، سیستم تصویری لمسی، صندلی های چرم، سیستم کنترل فشار باد تایرها، قابلیت تنظیم نور چراغ ها، رینگ های ۱۷ اینچی اسپرت، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو و برخی امکانات دیگر از جمله مزایای اپل کورسا به حساب می‌آیند.

 هیوندا آی ۱۰

هیوندای i10 یک هاچ بک بسیار کوچک با طراحی ظریف است که در سال ۹۵ توسط کرمان موتور برای مدت کوتاهی در ایران مونتاژ شد و هر چند در این لیست قرار بود از ماشین های وارداتی صحبت شود اما هیوندای i10 به دلیل کیفیت بالا در این لیست قرار گرفته. یک موتور ۱۲۰۰ سی سی ۴ سیلندر با ۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۲۲ نیوتن متر گشتاور در این هاچ بک جمع و جور شهری قرار گرفته و با یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک همراه شده است. با وجود ابعاد نه چندان بزرگ هیوندای i10 توانسته 4 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی اروپا کسب کرده و از امکانات و آپشن های خوب و قابل قبولی بهره می برد. هیوندا آی ۱۰ از جمله ارزانترین خودروهای خارجی بازار ایران است.

 کیا ریو جدید

 سالهای سال کیا ریو در سایپا مونتاژ و تولید می شد و جزء ماشین های خوب و با کیفیت ایران به حساب می آمد اما به دلایل مختلفی تولید آن متوقف شد. اما در اینجا منظور کیا ریو های سایپا نیست بلکه کیا ریو جدید و وارداتی است که با قیمت نسبتا مناسبی در بازار حضور دارد. کیا ریو جدید طراحی جذاب و به روزی دارد و امکانات رفاهی آن در سطح قابل قبولی هستند. از لحاظ ایمنی هم با ۴ ستاره ایمنی یک ماشین خوب و موفق به حساب می آید.

این نسل از کیا ریو با نام ریو ۵ هم شناخته می شود و در دو مدل سدان و هاچ بک در بازار حضور دارد. اما اکثر نمونه های موجود از مدل هاچ بک هستند. یک موتور ۱۴۰۰ سی سی با ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۳۷ نیوتن متر گشتاور و جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک برای این ماشین در نظر گرفته شده.

رنو سیمبل

رنو سیمبل در اصل نسل جدید رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ است. با توجه به اینکه هنوز هم نسل قبلی رنو لوگان با نام تندر نود و بازار ایران حضور دارد، واردکنندگان تصمیم گرفتند تا نسل جدید این خودرو را با نام رنو سیمبل وارد بازار کنند. رنو سیمبل از کیفیت بالایی برخوردار است و به نسبت نسل قبلی رنو لوگان مقدار قابل توجهی پیشرفت کرده است. یک موتور ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر میتواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور برای این سدان اقتصادی تولید کند. یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک برای  رنو سیمبل در نظر گرفته شده است.

 

تویوتا یاریس

 تویوتا همیشه یکی از ماشین های کم استهلاک و دوست داشتنی بازار بوده است و کیفیت آن زبان زد دنیاست. تویوتا یاریس هم با وجود اینکه قیمت کمی دارد و جزء خودروهای اقتصادی تویوتا به حساب می‌آید از این قاعده مستثنی نیست. به دلیل اینکه قیمت جهانی تویوتا یاریس پایین است در ایران هم جزء ارزانترین خودروهای خارجی به حساب می آید هر چند به دلیل قیمت دلار چندان هم ارزان نیست. یک موتور ۱۵۰۰ سی سی با ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۴۱ نیوتن متر گشتاور و یک جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته برای این خودروی دوست ‌داشتنی و کم استهلاک در نظر گرفته شده است و امکانات آن در سطح قابل قبولی قرار دارند.


راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


مقالات مرتبط

  • صالحی 03 . 05 . 2023

    با سلام تورا بخدا بیاین برای یکدفعه که شده با این خودروسازهای بی کیفیت ، با واردات خودرو خارجی برخورد کنین . آخه از کجا آوردن که از تهران تا کرج اونم سه تا جاده از آن خودشون بکنن و بخرن . حالا کاری به کارخونه های شهرهای دیگه ندارم . با باج دادن به این وآون همه کاری میکنن دقیقا مثل فیلم کیف انگلیسی .

    پاسخ دهید !
  • سید محسن موسوی 12 . 02 . 2022

    من خودم خریدار واقعی خودروهای خارجی کارکرده هستم ولی لطفا نوع خودرو ومدل وکیفیت از نظر رنگ ومدل بیان شوداولین مشتری هستم

    پاسخ دهید !
  • سید محسن موسوی 12 . 02 . 2022

    خیلی کار خوبی هست

    پاسخ دهید !
  • حامد قاسمی 13 . 11 . 2020

    اسلام ازبین ماشینها میتسوپیشی میراز و دی اس 3 خیلی خوب هستند بقیه اشون بندازید تو دستگاه ریخته گری

    پاسخ دهید !
  • سجاد چنانی 19 . 06 . 2020

    آیا سرعت و طول و عرض ماشین رنو کپچر چند است

    پاسخ دهید !
    • محمد باقری پور 23 . 06 . 2020

      طول ، عرض و ارتفاع رنو کپچر :1566/1778/4112
      بالاترین سرعت کپچر : 192
      بفرمایید

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو