نگاهی بر کیا اپتیما 2021 ، زیبا تر از سوناتا ؟

کیا اپتیما 2021

زمانی که تصویر اپتیما 2021 تصویر در فضای وب منتشر شد و به سرعت ترند و بین ماشین بازها دست به دست شد ، گفته می‌شد این عکس  مربوط به کیا اپتیما 2021 است .

اپتیما نسل 5

حدود یک هفته بعد  کمپانی کیا موتورز تصاویر رسمی از این خودرو منتشر کرد که همان اپتیما یا کیا k5 نسخه ی 2021 بود در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کوتاه به این خودرو جدید کمپانی کیا بیاندازیم.

کیا و هیوندای دو خودروسازی بسیار بسیار نزدیک به هم هستند که عموماً در هر رده خودرو های  مشابه تولید می کنند که عموما مشخصات فنی تقریباً یکسانی دارند .

تقریباً یک سال قبل بود که هیوندای اقدام به معرفی سوناتای 2021 کرد که در آن خودرو هم شاهد تغییرات طراحی بسیاری بودیم و طبیعی بود موتورز هم تغییرات چشم گیری در اپتیما  که هم رده سوناتا است ایجاد کند

Optima 2021

نسل های کیا اپتیما

سال 2000 : نسل اول این خودرو ، در سال 2000 با متوقف شدن تولید یکی دیگر از خودروهای کیا تولید شد

سال 2005 : پنج سال پس از تولید نسل اول اپتیما ، این خودرو وارد نسل دوم خود شد

سال 2010 : این نسل از اپتیما که نسل سوم آن بود واردات بسیاری به ایران داشت و با استقبال بسیاری هم روبرو شد و هنوز هم از بازار بسیار خوبی بهره می برد.

سال 2015 : این خودرو در سال 2015 وارد نسل چهارم خود شد که در این نسل هم شاهد واردات بسیاری از این خودرو بودیم


مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید:

فروش اقساطی اپتیما

معرفی کیا سورنتو 2021

مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو

معرفی کیا ایکس سید

مقایسه کیا اسپورتیج با هیوندای توسان

هیوندای پالیسید یا کیا تلوراید


 

اما خودرو مورد بحث ما اپتیما 2021 یا همان k5 ، یعنی نسل پنجم این خودروی محبوب است در حال حاضر پیش فروش آن در کره جنوبی شروع شده و به زودی شاهد فروش این خودرو به صورت جهانی خواهیم بود

طراحی اپتیما 2021

اکنون به جذابترین بخش از از اپتیمای نسل ۵ یعنی طراحی آن رسیدیم.

در نمای روبه روی شاهد جلو پنجره ای با قالب کلی دماغه ببری که امضای این خودرو سازی در طراحی جلو پنجره است رو به رو هستیم پنجره یک‌تر و کشیده‌تر از همیشه است و ظاهری خشن  و اسپرت برای این خودرو به ارمغان آورده است . به طور کلی اپتیما 2020 در نمای جلویی شباهت بسیاری به ماسل کار های آمریکایی پیدا کرده است اما زیباترین و خاص ترین نکته در ارتباط با طراحی جلوی این خودرو چراغ های آن است است که دی لایت ها با ظرافت ای بسیار از زیر چراغ تا مرزهای در کاپوت ادامه می یابد و ظاهری جدید ، خلاقانه و خشن به این خودرو میبخشند .

کیا اپتیما 2021

در نمای پشتی قابل توجه ترین نکته  چراغ های این خودرو است که برطبق ترند طراحی چراغ های عقب در سال های اخیر  پیوسته طراحی شده اند و ناخودآگاه ما را به یاد چراغ‌های عقب آئودی A7 می اندازند در پایه چراغ عقب دومه شکن در دو طرف سپر  قرار گرفته است که در زیر آن ها اگزوز های مستطیلی شکل را شاهد هستیم ، به طور کلی ظاهر این خودرو در نمای پشتی هم خشن و اسپرت است .

kia optima 2021

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص و جذاب طراحی این خودرو خطی نقره ای رنگ هست  که از کناری شیشه جلو شروع شده ، ازبالای پنجره ها رد می شود و به پایین شیشه عقب و روی صندوق میرسد.

طراحی داخلی اپتیما نسل 5

تغییرات گسترده طراحی اپتیما در کابینه خود را هم ادامه دارد ، گرچه تصاویر رسمی از طراحی داخلی این خودرو توسط کیاموتورز ارائه نشده  اما از تصاویری که منسوب به این خودرو می باشند به نظر می آید شاهد طراحی داخلی مینیمال و ساده خواهیم بود که دارای یک مانیتور یکپارچه از پشت فرمان کنسول وسط ادامه دارد.

طراحی داخلی کیا اپتیما 2021

مشخصات فنی اپتیما 2021

هنوز اخبار رسمی از مشخصات فنی این خودرو اعلام نشده است اما به احتمال فراوان از همان موتور سوناتا ۲۰۲۰ استفاده خواهد کرد که دارای دو نسخه ی 1600 سی سی توربو و 2500 سی سی طبیعی است که به ترتیب 180 و 190 اسب بخار قدرت تولید میکنند.

 

کیا اپتیما نسل 5

به مانند مشخصات فنی این خودرو، اخبار رسمی ای از قیمت اپتیما ۲۰۲۰ موجود نیست اما به احتمال زیاد  قیمتی در حدود 25000 دلار خواهد داشت.


پیش از ادامه مطالعه این مقاله به راهنمای زیر دقت کنید:

صفحه اصلی سایت

همچنین اگر قصد خرید خودرو دارید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

خودروی اقساطی

خودرو نقدی

مقالات مرتبط

  • علی 06 . 05 . 2021

    تالیسمان و اپتیما رو هم مقایسه کنید

    پاسخ دهید !
  • مائده 03 . 06 . 2020

    سلام قیمت اپتیما۲۰۲۰لطفا

    پاسخ دهید !
    • محمد باقری پور 05 . 06 . 2020

      سلام
      متاسفانه به علت ممنوعیت واردات خودرو ، اپتیما 2020 در ایران موجود نیست
      اما برای اطلاعات بیشتر در مورد نسخه های موجود در کشور میتونید از صفحه ی زیر بازدید کنید و برای اطلاع از قیمت آونها هم ممنون میشیم با کارشناسان ما با شماره 02148421 تماس بگیرید
      اپتیما

      پاسخ دهید !
  • محمد 28 . 01 . 2020

    این لینک کار نمیکنه:
    کیا ایکس سید ، کراس آور تازه نفس کیا

    پاسخ دهید !
    • محمد احمدیان 05 . 02 . 2020

      لطف کردید اطلاع دادید
      اصلاح شد

      پاسخ دهید !
  • محمد 28 . 01 . 2020

    اینجا رو اصلاح کنید:
    هنوز اخبار رسمی از مشخصات فنی ایران خودرو اعلام نشده است اما به احتمال…
    این خودرو و نه ایران خودرو

    پاسخ دهید !
    • محمد احمدیان 05 . 02 . 2020

      درست می فرمایید
      با عرض پوزش بابت اشتباه پیش اومده
      اصلاح شد

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو