دریافت سود برای ثبت نام خودروهای وارداتی

دریافت سود برای ثبت نام خودروهای وارداتی

این روزها بازار ثبت‌نام خودروهای وارداتی بسیار داغ است. همچنین با اعلام بانک‌های طرف قرارداد وزارت صمت، این روند سرعت بیشتری نیز گرفته است. برای ثبت‌نام در طرح خرید خودروهای وارداتی متقاضیان باید نزد بانک‌های طرف قرارداد سپرده‌ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان باز کنند. بدین ترتیب افراد باید فرم مسدودی رقم یاد شده را نزد بانک‌ها پر کنند. طی این اقدام، امید قالیباف وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها اعلام کرده است که: بانک‌ها بایستی سود کوتاه مدت به این سپرده‌ها تخصیص دهند. به همین دلیل با افتتاح حساب به جهت ثبت‌نام خودرو، بانک‌ها موظف به پرداخت سود خواهند بود.

بانک‌هایی که با وزارت صمت طرف قرارداد هستند عبارتند از: تجارت، ملت، رسالت، ملی، سپه، صادرات، آینده، اقتصاد نوین، پست بانک، دی، رفاه کارگران، توسعه تعاون، صنعت و معدن، سینا، اعتباری ملل، شهر، پارسیان، کارآفرین، کشاورزی، قرض‌الحسنه مهر ایرانیان، سرمایه و مسکن. برای شروع فرآیند ثبت‌نام خودروهای وارداتی، می‌توانید به شعب مختلف بانک‌های اعلام شده مراجعه نمایید.

با توجه به تعدد بانک‌ها، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: چنانچه متقاضیان از بانکی که برای فرایند ثبت‌نام خودروهای وارداتی (تعریف حساب وکالتی و واریز وجه) راضی نباشند، می‌توانند به راحتی بانک خود را تغییر دهند.

شرایط و روند ثبت‌نام خودرو های وارداتی

برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی در ابتدا باید به شعب بانک‌های طرف قرارداد وزارت صمت مراجعه کنید. در بخش‌های قبلی به نام این بانک‌ها اشاره کردیم. شرط ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی این است که حداقل ۵۰ درصد از قیمت اصلی خودرو که در حال حاضر آن را ۵۰۰ میلیون اعلام کرده‌اند، در حساب شخصی افراد توسط خود متقاضی واریز گردد. این پول در حساب شخصی متقاضی می‌ماند ولی مسدود خواهد شد. همچنین متقاضی نباید سابقه خرید خودروی صفر از کارخانه‌های داخلی و بورس کالا طی ۴۸ ماه گذشته را در سوابق خود داشته باشد. داشتن گواهینامه نیز یکی دیگر از الزامات ثبت نام است. ضمن اینکه متقاضیانی که پلاک انتظامی به نام آن‌ها ثبت شده‌اند، نمی‌توانند برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی اقدام کنند.

زمان و مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی

آغاز ثبت‌نام خودروهای وارداتی از روز شنبه مورخ ۶ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد. روند ثبت‌نام تا روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ادامه خواهد داشت. البته باید بدانید هیچ اولویتی برای افرادی که در ساعات آغازین ثبت‌نام کرده‌اند وجود نخواهد داشت. به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید برای ثبت‌نام اقدام کنید. پس از پایان زمان ثبت‌نام، متقاضیانی که با شرایط اعلام شده در بخشنامه هم‌خوانی داشته باشند، انتخاب خواهند شد و طبق قرعه، نوبت‌دهی آن‌ها آغاز می‌شود.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو