زمان تحویل خودروهای وارداتی چانگان توسط سایپا مشخص شد

زمان تحویل خودروهای وارداتی چانگان توسط سایپا مشخص شد

خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های مختلف باعث شده که در یک دهه گذشته خودروهای خارجی از ایران بروند. با این‌ حال پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، به‌طور جدی دستور واردات خودرو صادر شد.

در راستای همین تصمیم سایپا سال گذشته (1401) سامانه یکپارچه عرضه خودرو راه‌ اندازی کرد تا پاسخگوی نیاز متقاضیان و تنظیم بازار خودروی خارجی در این زمینه باشد. در نتیجه بعد از 5 سال ورود خودروهای وارداتی در تعداد زیاد با چانگان در سال جاری (1402) کلید خورد. در همین زمینه مدیران سایپا در هنگام ثبت‌ نام متقاضیان خبر از ورود 100 هزار خودرو وارداتی چانگان را داده بودند، که در نتیجه در 10 اردیبهشت 1402 اولین محموله خودروهای وارداتی چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ و ۳ از گمرگ ایران ترخیص شد و باید منتظر محموله‌های بعدی و خود‌نمایی این خودروی وارداتی در جاده‌های کشور باشیم.

زمان تحویل چانگان های وارداتی مشخص شد

با ترخیص اولین محموله چانگان های وارداتی سایپا، گمانه زنی هایی در مورد تحویل تا اواخر اردیبهشت ماه در میان مشتریان به وجود آمده است. با این‌ حال طبق اخبار رسمی سایپا، این کمپانی تحویل چانگان CS35  پلاس در دو تیپ 2 و 3 از هفته دوم تیر ماه شروع خواهد کرد. براساس مسئولین سایپا تحویل خودروهای وارداتی چانگان براساس اولویت‌بندی ثبت‌نام مشتریان انجام خواهد گرفت که این موضوع به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده و به احتمال زیاد از هشتم تیر ماه فرآیند تحویل آغاز خواهد شد.

مشخصات چانگان های وارداتی

چانگان CS35 پلاس یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت (subcompact crossover) چینی است که تیپ 2 و 3 آن مجهز به موتور 4 سلیندر ۱.5 لیتری توربو شارژر با فناوری GDi است. این موتور توان 300 نیوتن‌ متر گشتاور و 185 اسب بخار قدرت را دارد.

چانگان CS35 پلاس تولید 2018 است که در دسته‌ی خودروهای محبوب در بازار خودرو چین قرار دارد، این خودرو با داشتن جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) نیاز به سوخت 6.3 لیتر در 100 کیلومتر دارد و مجهز به استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 نیز است. سیستم تعلیق چانگان در جلو مک فرسون و در عقب سیستم چند اتصاله یا مولتی لینک است.

تیپ 2 و 3 چانگان CS35 از نظر مشخصات با همدیگر تفاوت‌های عمده‌ای دارند که این تفاوت‌ها باعث شده عرضه تیپ 2 به‌صورت محدود و اولیه باشد و سایپا بیشتر واردات تیپ 3 چانگان را در برنامه خود قرار دهد. از تفاوت‌های بارز این دو تیپ چانگان وارداتی می‌تواند عدم وجود سقف پارانوما، کیسه‌هوای کم‌تر و رینگ 17 اینچی در تیپ 2 عنوان کرد. این در حالی است که تیپ 3 چانگان CS35 پلاس دارای رینگ آلومینیومی 18 اینچی، سقف پارانوما، شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای است. از دیگر مشخصات مشترک این دو تیپ می‌توان به سنسور پارک و دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی و… اشاره کرد.

لیست سفارشات خودروهای وارداتی چانگان

قیمت چانگان های وارداتی

خودرو چانگان CS35 پلاس در نمایشگاه خودروی چنگدو 2018 با قیمت‌هایی از 69000 یوان تا 104900 یوان عرضه شده است. با  این‌حال قیمت دقیق و نهایی چانگان CS35 تیپ 2 و 3 در ایران به‌طور دقیق مشخص نیست؛ زیرا سایپا قیمت نهایی را با احتساب هزینه‌های وارداتی خودرو مانند کرایه حمل، عوارض خروج، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین اسقاط خودرو، بیمه شخص ثالث، هزینه شماره‌گذاری و… مشخص خواهد کرد. با این‌حال قیمت علی‌الحساب این خودرو در هنگام ترخیص در 850 میلیون تومان برای تیپ 1 و 900 میلیون تومان برای تیپ 2 اعلام شده بود. البته باید منتظر ماند و دید که در هنگام تحویل و با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم که در بالا ذکر شده، قیمت نهایی چانگان وارداتی سایپا چقدر خواهد بود!

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

چانگان cs35 پلاس

مقالات مرتبط

  • ایمان کیامرزی 15 . 07 . 2023

    سلام من از ریاست جمهوری خواهش دارم در این مورد مستقیما عمل نماید

    پاسخ دهید !
  • ایمان کیامرزی 15 . 07 . 2023

    سلام خواهشا کسی به من کمک کند و ی کامنتی بده که چیکار کنم کی چانگان وارد میشه و اصلا سایپا تو چه مرحله ای هست

    پاسخ دهید !
  • ایمان کیامرزی 15 . 07 . 2023

    سلام اینجانب ۵۰۰ میلیون پول گذاشتم و واجد شرایط هستم ولی اولویتم ی کم بالاست تا کی باید صبر کنم فکر کنم به عمر من کفاف نده واقعا این مسئولزن سایپا بی مسئولتد اصلا کسی براشون مهم نیست

    پاسخ دهید !
  • وحید باقرپور 05 . 06 . 2023

    با سلام
    تا کی فرصت تکمیل وجه هست؟

    پاسخ دهید !
  • غلامعلی برزنونی 01 . 06 . 2023

    چه زمانی خودروهای وارداتی سایپاعرضه
    میشود

    پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو