بررسی و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

بررسی و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا نشان می دهد که هر کدام از این خودروها در زمینه های مختلف می توانند نسبت به دیگری برتری داشته باشند. جک تی ۸ به عنوان یکی از محصولات خودروساز چینی که توسط کرمان موتور به بازار ایران آمده است از قابلیت های خارق العاده ای برخوردار است. در طرف مقابل یکی از فعال ترین خودروسازان، شرکت آمیکو بوده که در حوزه محصولات تجاری و کاری اقدام به تولید انواع خودرو کرده است. در واقع آمیکو آسنا به عنوان یک وانت چینی در ایران و توسط ارس خودرو عرضه می ‌شود.

از ابعاد مختلف می توان به مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا پرداخت. ما در این مطلب برای شما با بررسی کامل این دو خودرو اطلاعات کافی به شما در مورد آن ها ارائه می دهیم.

معرفی جک تی ۸

یکی از جدیدترین محصولات شرکت خودروسازی جک که مورد توجه افراد فعال در این حوزه قرار گرفته از خودرو جک T8 نام دارد. طراحی نسبتاً ساده کابین جک  T8به گونه ‌ای است که بیشتر می ‌توان بر روی ویژگی های کاربردی آن تمرکز نمود. با این حال می توان در حالت کلی می‌توان نمره قابل قبولی به این خودرو داد.

علی رغم طراحی ساده کابین، خودرو جک تی ۸ با بهره مندی از صندلی های چرمی، فرمان هیدرولیک چرمی، سیستم صوتی با قابلیت اتصال از طریق usb، نمایشگر دیجیتالی سیستم اطلاعات و سرگرمی و پاور ویندو به خوبی می تواند پاسخگوی نیازهای کاربران در زمینه های مختلف شود. با توجه به اینکه در بازار داخلی کشور ما پیکاپ های صفرکیلومتر حضور پررنگی ندارند، این خودرو برای بالا بردن آمار فروش خود کار سختی نخواهد داشت.

کمپانی جک در طراحی جک تی ۸ به مانند سایر محصولات خود سعی کرده تلفیقی از خودروهای برندهای موفق دنیا پیاده کند. به گونه ای که شما می توانید در طراحی خودرو جک ۸T نمونه هایی از سبک طراحی تویوتا توندرا، تویوتا تاکوما و حتی تویوتا هایلوکس را مشاهده نمایید. ‏این طراحی را می ‌توانید در بخش‌ هایی از خودرو مانند جلو پنجره و چراغ ها کاملاً مشاهده نمایید. علاوه بر این استفاده از خطوط برجسته و طراحی تیز بر روی کاپوت، گلگیر عقب و درب‌ ها موجب شده که شما یک ظاهر تنومند و جذاب را بتوانید مشاهده کنید.

بررسی و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

کیفیت موادی که کمپانی جک برای ساخت کابین به کار برده مطابق انتظار پایین به نظر می ‌رسند. با این حال با توجه به مونتاژ مناسبی که در کنار هم دیگر دارند می ‌توان گفت که عملکرد قابل قبول برای شما خواهد داشت. تجهیزاتی مانند کشش سیستم کنترل، پایداری الکترونیکی، ترمز مجهز به سیستم های abs و ebd، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، دوربین دنده عقب، سیستم کنترل باد لاستیک ها، سنسور پارک عقب و همچنین سیستم کنترل دینامیکی خودرو به منظور افزایش ایمنی سرنشینان در این خودرو ارائه شده است.

تامین کننده قوای محرکه جک تی ۸ یک پیشرانه ۲ لیتری، ۱۶ سوپاپ، ۴ سیلندر توربو و توانایی تولید حداکثر ۱۷۴ اسب بخار در این خودرو تعبیه شده است. این پیشرانه که با استفاده و کمک گرفتن از یک گیربکس شش سرعته و به صورت دستی به چرخ ها وارد می شود به خوبی می تواند نیازهای کاربران را پاسخگو باشد.

آمیکو آسنا

برای مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا ابتدا به طور کامل خودرو جک تی ۸ را برای شما معرفی کردیم. حال اطلاعات کافی به شما در مورد آمیکو ‌آسنا ارائه خواهیم داد. طراحی و عرضه آمیکو آسنا در کشور به گونه‌ ای بوده که به هیچ عنوان تاکنون چالش خاصی را در بازار ایران پیشرو خود نداشته است. رده قیمتی که این خودرو در آن ارائه می شود، خودرو آمیکو آسنا را به عنوان لیدر خود می شناسد. این پیکاپ که توسط Huanghai طراحی و به بازار عرضه شده در چین نیز با نام Huanghai N2 شناخته می شود. خودرو آمیکو آسنا که توسط شرکت ارس خودرو به بازار کشور ما وارد شده در غیاب سایر برندها توانسته سهم زیادی از بازار خودرو ایران را در دست بگیرد. با این حال کرمان موتور با وارد کردن جک تی ۸ توانسته رقابت مناسبی با این خودرو ایجاد نماید.

بررسی و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

طراحی آمیکو آسنا به گونه ‌ای است که از سبک پیکاپ های آمریکایی الهام گرفته و به خوبی توانسته محصولی ایده آل را روانه بازار نماید. مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا نشان می دهد که از ظاهر جک T8 می‌ تواند مدرن تر و جذاب تر برای کاربران باشد. با این حال آمیکو آسنا در حالت کلی ظاهری عامه پسند دارد.

ورود به کابین آمیکو آسنا به سرعت شما را متوجه شباهت کابین این خودرو با تویوتا هایلوکس نسل هفتم خواهد کرد. با این حال باید بدانید که صرفاً یک کپی ناموزون آمیکو آسنا از پیکاپ مشهور ژاپنی به کار برده است. در کابین آمیکو آسنا استفاده از پلاستیک خشک، ظاهری نامناسب به شما نشان خواهند داد. علاوه بر این کیفیت مونتاژ در این خودرو نیز نمی ‌تواند برای شما جذاب باشد. با این حال شما در آمیکو آسنا می توانید با سیستم ناوبری ماهواره‌ ای، نمایشگر ۷ اینچی جهت مشاهده سیستم اطلاعاتی و سرگرمی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت و همچنین دوربین دنده عقب به هنگام ورود به این خودرو مواجه شوید.

از دیگر امکانات آمیکو آسنا می ‌توان به بهره مندی از آینه های تاشو برقی، چراغ های روشن در روز، ترمز مجهز به سیستم abs و  EBDو گارد ایمنی اتاق اشاره کرد. پیشرانه ۴ سیلندر، تنفس طبیعی و دور موتور با توان ۲10 متر گشتاور و حداکثر توان ۱۴۳ اسب بخار با استفاده از یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ ها وارد می شود.

مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا به لحاظ فنی

مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا به لحاظ ویژگی ‌های فنی نشان می دهد که مهمترین برگ برنده پیکاپ برند جک، در این زمینه خواهد بود. آمیکو آسنا از پیشرانه سری 4G69S4N مدل میتسوبیشی بهره می برد. استفاده از این نوع موتور در سال ‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ در بین خودروهای این شرکت ژاپنی کاربرد داشت. با این حال طبیعتاً می‌ توان گفت که امروزه این نوع موتور قدیمی شده و نمی تواند مطابق با نیاز مشتریان باشد.

همانگونه که عنوان کردیم پیشرانه توانایی تولید ۱۴۳ اسب بخار و همچنین ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور از ویژگی ‌های فنی این خودرو محسوب می ‌شوند. علاوه بر این آمیکو ‌آسنا با بهره مندی از استاندارد آلایندگی یورو ۵ از قابلیت مناسبی برخوردار است. مهندسین شرکت، برای گیربکس این خودرو به سراغ گیربکس ۵ سرعته دستی تولید شده توسط شرکت ZOMAX رفته اند.

بررسی و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

در طرف مقابل پیکاپ کرمان موتور با بهره مندی از یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژ قابلیت تولید بیشینه قدرت ۱۸۸ اسب بخار را دارد. علاوه بر این، این پیکاپ بیشینه گشتاور ۲۹۰ نیوتن ‌متر  را دارا است. با توجه به اینکه در اختیار بودن بیشینه گشتاور برای خودروهای آفرودی در دورهای پایین موتور اهمیت فراوانی دارد، لذا طراحان در جک T8 این نکته را مد نظر قرار داده و بیشینه گشتاور پیشرانه را در اختیار راننده و از همان دورهای پایین قرار می دهند. مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا نشان می دهد که این ویژگی به عنوان یکی از مهم ‌ترین ویژگی های پیکاپ جک محسوب می شود.

در حالت کلی و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا از لحاظ قابلیت های فنی می توان بیان کرد که جک تی ۸ از پیشرانه قدرتمند تر و به روزتری بهره می برد. علاوه بر این به لحاظ مصرف سوخت و همچنین قدرت موتور می توان بیان کرد که نسبت به آمیکو آسنا این خودرو از قابلیت ‌های بیشتری برخوردار است. این شرایط می ‌تواند شما را در مسیر انتخاب به ‌خوبی یاری نمایند.

مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا به لحاظ ظاهری

اگر به خودروهای تولید شده در چند سال گذشته نگاه کنید، در سال ‌های نه چندان دور به طراحی ظاهری خودروهای پیکاپ اهمیت زیادی داده نمی شد. با این حال امروزه، رشد چشمگیر تولید خودرو موجب شده که چهره های متفاوت و جذابی را در بازار مشاهده نماییم. بررسی طراحی آمیکو آسنا نشان می ‌دهد که این خودرو شباهت بسیاری به خودروهای ارائه شده فورد سری f دارد. با این وجود به جرات می ‌توان بیان کرد که نتیجه مناسبی که این کپی برداری داشته توانسته محصولی معرفی کرده که با بهره مندی از المان ‌های ایده ‌آل، یک چهره جذاب و تهاجمی از آمیکو ‌آسنا نشان می دهد. به همین علت نسبت به سایر محصولات موجود در بازار کشور می ‌توان یک نمونه متفاوت و خارق العاده مشاهده نمود. چراغ های دودی که در بخش جلویی آسنا مشاهده می‌ شوند به خوبی با ختم شدن به جلو پنجره توری مانند این خودرو توانسته اند آرم و لوگوی شرکت آمیکو را نمایان کنند. در حاشیه آن نیز می توانید یک نوار کرومی را مشاهده کرده که دور تا دور پنجره جلوی امتداد داده شده است.

بررسی و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

به لحاظ نمای جانبی نیز آسنا با فاصله مناسب که از سطح زمین دارد و با بهره مندی از رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی و رکاب های عضلانی توانسته ظاهری عضلانی و جذاب برای این خودرو شکل دهد.

جک موتورز هم برای طراحی جک t۸ به بهترین شکل عمل کرده و توانسته با تقلید از خودروهای آمریکایی یک محصول متفاوت به بازار عرضه کند. نمای جلوی این خودرو به بهترین شکل با خطوط افقی قطور و پنجره کرومی مشاهده می شود. این نوع طراحی که بسیار خاص و منحصر به فرد است با قرار گرفتن در کنار سپر جدید، خطوط روی کاپوت، گرافیک نوین چراغ های جلو نما و ظاهری تهاجمی و خشن در خودرو ایجاد نمایند. در جلوی این خودرو می توانید لوگوی کرومی جک را که بهترین شکل خودنمایی می ‌کند را مشاهده نمایید. وجود فلاپ های روی گلگیر، خطوط روی زیر درب ها و همچنین رینگ های دو رنگ آلومینیومی از ویژگی های بارز در طراحی جک تی ۸ محسوب می ‌شوند.

بررسی ویژگی های ظاهری و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا در این زمینه نشان می دهد که هر دو خودرو دارای طراحی عضلانی و زیبا بوده و انتخاب هر کدام بستگی به سلیقه شما دارد.

مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا به لحاظ طراحی داخلی

آمیکو آسنا در طراحی داخلی خود با الهام گرفتن از تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۱۰ سعی کرده یک محصول زیبا و منحصر به فرد ارائه دهد. با این حال در ساخت کابین این خودرو استفاده از مواد بی کیفیت نمی ‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران باشد. علاوه بر این استفاده از پلاستیک خشک شده در ساخت داشبورد این خودرو نمایی نامناسب به کابین آن داده است. قرار گرفتن یک مانیتور ۷ اینچی در بخش میانی داشبورد این خودرو و بین خروجی ‌های تهویه هوا موجب شده که شما قابلیت هایی مانند دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره ای را داشته باشید.

بررسی و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

نمای داخلی و کابین جک تی ۸ بر اساس نسل خبری شورلت و به شکل ساده طراحی شده است. استفاده از فرمان خوش دست و زیبا و صفحه نمایش لمسی به زیبایی ‌های جک تی 8 افزوده و توانسته از سادگی کابین خود کم کند. هماهنگی مناسبی که در اجزای داشبورد این خودرو به وجود آمده این امکان را می دهد که یک خودرو با ارگونومی مناسب خریداری نمایید. توجه داشته باشید که نمایشگر لمسی این خودرو مجهز به پلتفرم اندروید بوده و با بهره مندی از رهیاب و دوربین ۳۶۰ درجه به خوبی می تواند انتظارات کاربر را برآورده نماید.

مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا به لحاظ امکانات رفاهی و آپشن ها

از جمله امکانات رفاهی و آپشن آن به کار رفته در آمیکو آسنا می ‌توان به چراغ های نور روز، سیستم ضد سرقت گارد ایمنی اتاق، رینگ‌ های ۱۷ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ‌ای، فرمان هیدرولیک، شیشه های برقی و همچنین استفاده از تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد. علاوه بر این بهره مندی از سیستم ترمز abs و ebd و کیسه هوا یک محصول کامل در اختیار شما قرار می دهند.

بررسی و مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا

در طرف مقابل برای تولید خودرو جک t۸ استفاده از امکانات رفاهی بسیار زیاد موجب شده که در این زمینه نیز برتری محسوسی نسبت به آمیکو آسنا داشته باشد. بهره ‌مندی از امکاناتی همچون چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی اندروید، قفل دیفرانسیل عقب، سیستم تهویه الکترونیک دستی، کروز کنترل، شیشه های برقی، استارت دکمه ای و چراغ های زنون و سنسور نور از ویژگی‌ های این خودرو محسوب می ‌شوند. علاوه بر این در ساخت این خودرو استفاده از ترمزهای دیسکی چهار چرخ و سامانه حرکت در سربالایی به خوبی توانسته یک محصول بی نظیر در اختیار کاربر قرار دهد.

سخن پایانی

همانگونه که مشاهده کردیم ما با مقایسه جک T8 با آمیکو آسنا اطلاعات کافی به شما ارائه دادیم. با این حال شما می توانید با بررسی هر کدام از این خودروها متناسب با سلیقه خود اقدام به خرید گزینه کاربردی نمایید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو