مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

با ممنوعیت ورود خودروهای پرمصرف به ایران در سال‌های اخیر خلا شدیدی در بازار خودروهای کراس اوور و وارداتی ایجاد شده است و پلتفرم‌های چینی از این وضعیت بیشترین استفاده را کرده‌اند. هایما S7 پلاس و فیدلیتی دو مورد از مهم‌ترین اتومبیل‌های چینی موجود در بازار داخلی ایران محسوب می‌شوند و به ترتیب، تحت لیسانس شرکت‌ ایران خودرو و گروه خودروسازی بهمن در ایران تولید و به فروش می‌رسند. این خودرو‌ها از نظر ظاهری تغییرات بسیاری را نسبت به نسل‌های قبلی اتومبیل‌های چینی پشت سر گذاشته‌اند و بسیار زیبا و تاثیرگذار طراحی شده‌اند. با این حال، یکی از اصلی‌ترین ایرادات اتومبیل‌های چینی ضعیف‌تر بودن موتور آن‌ها در مقایسه با مدل‌های ژاپنی و کره‌ای می‌باشد و چنانچه این مورد را نادیده بگیریم، ایرادات چندانی در ظاهر و امکانات رفاهی این خودروها قابل مشاهده نیست و خودروهای مونتاژ شده در ایران انتخاب مناسبی برای سلیقه‌های مختلف محسوب می‌شوند. در ادامه می‌توانید اطلاعات کامل و مفیدی را در رابطه با هایما S7 پلاس و فیدلیتی که از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند کسب نمایید.

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی ظاهری:

هایما S7 پلاس از نظر طراحی نمای جلویی بسیار شبیه به تولیدات کمپانی تویوتا می‌باشد و استفاده از قاب بزرگ برای چراغ‌های جلویی این خودرو باعث شده است تا این شباهت بیشتر شود. جلو پنجره و چراغ‌های مه شکن این خودرو تناسب خوبی را با سایر اجزای نمای روبرویی آن دارند و برجسته بودن کاپوت باعث شده است تا ظاهر هایما خشن‌تر و جذاب‌تر شود. سازندگان این اتومبیل در طراحی نمای جانبی آن از خطوط مورب و فرورفتگی‌های مختلفی استفاده کرده‌اند که بسیار چشم‌نواز و تاثیرگذار می‌باشند و گلگیر‌های برجسته هایما تضاد بسیار جالبی را با این نوع طراحی ایجاد کرده‌اند.
همچنین، لازم به ذکر است که چراغ‌های عقبی این خودرو از کشیدگی و حجم مناسبی برخوردار هستند و هایما S7 از این نظر یکی از زیبا‌ترین اتومبیل‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. از طرفی، سپر عقبی و اگزوز‌های این خودرو نیز از طراحی قابل قبولی برخوردار هستند و به نظر می‌رسد که در ساخت این قسمت‌ها از تولیدات کمپانی کیا الگو برداری شده است. در طرف مقابل S7 پلاس خودرو فیدلیتی قرار دارد که ظاهر آن کمی مدرن‌تر است و چراغ‌های جلویی این خودرو کوچک‌تر هستند و جلو پنجره آن هماهنگی خوبی را با سایر اجزای روبرویی خودرو همچون سپر دارد و چراغ‌های مه شکن آن از روی چراغ‌های اسپورتیج 2018 الگوبرداری شده‌اند. همچنین، کاپوت این خودرو نیز همچون کاپوت هایما برجسته و حجیم ساخته شده است و این عامل به نمای روبرویی فیدلیتی ابهت خاصی را بخشیده است. این اتومبیل از نمای جانبی نیز تفاوت‌هایی را با هایما دارد و دو فرورفتگی بزرگ و کوچک به همراه یک خط برجسته از این نما قابل مشاهده هستند. فیدلیتی از نمای عقبی نیز حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد و چراغ‌ها، سپر، و درب صندوق عقب آن از خودروهای کره‌ای الگوبرداری شده‌اند.

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

هایما S7 پلاس از نظر طراحی فضای کابین:

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های اتومبیل‌های چینی زیبایی بیش از حد فضای کابین آن‌ها می‌باشد و الگوبرداری صحیح در این قسمت از اتومبیل‌های چینی باعث شده است تا این خودرو‌ها فروش نسبتاً بالایی را تجربه کنند. هایما S7 پلاس از نظر فضای داخلی یکی از بهترین تولیدات چینی موجود در بازار ایران می‌باشد و داشبورد دو تکه این خودرو یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. پنل مرکزی هایما بسیار مرتب و جمع و جور ساخته شده است و اثری از دکمه‌های متعدد و کنترل کننده‌های پیچیده در این قسمت دیده نمی‌شود. فرمان این خودرو نیز از ارگونومی مناسبی برخوردار است و سازندگان تعدادی از کنترل کننده‌های امکانات مختلف خودرو را بر روی فرمان تعبیه کرده‌اند و صفحه کیلومتر هایما S7 پلاس بسیار زیبا و منحصر به فرد می‌باشد.
همچنین، صندلی‌های چرمی این خودرو در مقایسه با سایر اتومبیل‌های چینی بسیار بهتر و با کیفیت‌تر هستند و استفاده از چرم برای ساخت آن‌ها با نتایج خوبی همراه بوده است. از طرفی، فیدلیتی نیز از نظر زیبایی فضای کابین بسیار عالی عمل کرده است و تقریباً تمامی قسمت‌های فضای کابین این خودرو از روی اتومبیل‌های آلمانی الگوبرداری شده‌اند. پنل مرکزی این خودرو متشکل از چندین کنترل کننده مختلف و یک مانیتور تبلتی با کیفیت می‌باشد و غربیلک فرمان آن بسیار زیبا و مدرن طراحی شده است. همچنین، صفحه کیلومتر کامپیوتری این خودرو کراس اوور جزو مواردی است که جلب توجه می‌کند و طراحی آن با ساختار این اتومبیل هماهنگ می‌باشد. لازم به ذکر است که صندلی‌های این اتومبیل زیبا همچون صندلی‌های هایما S7 پلاس از چرم ساخته شده‌اند و به نظر می‌رسد که داشبورد این خودرو از کیفیت بیشتری برخوردار است و این عامل بر روی نظر مخاطبان تاثیر گذاشته است. فیدلیتی امتیاز این قسمت را بدست می‌آورد و از نظر طراحی داخلی و خارجی عملکرد بهتری را نسبت به هایما S7 پلاس به نمایش گذاشته است.

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر مشخصات فنی:

همان‌گونه که در قسمت‌های قبلی به آن اشاره گردید، اتومبیل‌های چینی از نظر مشخصات فنی عملکرد متوسطی را از خود به نمایش گذاشته‌اند و نمی‌توان قدرت موتور آن‌ها را با تولیدات سایر برند‌های معتبر دنیا مقایسه کرد. با این حال، مشخصات فنی این مدل‌ها کفاف نیاز‌ها و انتظارات شما را خواهند داد و مشکلی را برای شما ایجاد نخواهند کرد. هایما S7 به یک موتور 1.8 لیتری و 4 سیلندر مجهز است و این موتور توانایی تولید 170 اسب بخار انرژی در 5500 دور در دقیقه و 230 نیوتن‌متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه را دارد و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آن عملکرد خوبی را در شرایط مختلف از خود به نمایش گذاشته است. لازم به ذکر است که موتور این خودرو به توربو شارژ مجهز است و این عامل در بالاتر بودن خروجی موتور آن تاثیرگذار می‌باشد. شتاب اولیه هایما در حدود 10.5 ثانیه است و سرعت نهایی آن برابر با 170 کیلومتر در ساعت می‌باشد و این خودرو زیبا در سیکل ترکیبی 8.3 لیتر بنزین را به ازای طی کردن مسافتی معادل با 100 کیلومتر مصرف می‌کند.
از طرفی، فیدلیتی به یک موتور 1.5 لیتری و 4 سیلندر مجهز است و موتور این خودرو نیز دارای توربو شارژ می‌باشد. این موتور قدرتمند و جدید توانایی تولید 155 اسب بخار انرژی در 5500 دور در دقیقه را دارد و گشتاور آن برابر با 230 نیوتن‌متر می‌باشد. گیربکس 6 سرعته این خودرو از نوع دو کلاچه است که رانندگی با فیدلیتی را بسیار آسان‌تر کرده است و شتاب اولیه و سرعت نهایی این اتومبیل زیبا به ترتیب برابر با 10 ثانیه و 180 کیلومتر در ساعت عنوان شده‌اند. موتور فیدلیتی برخلاف موتور S7 پلاس دارای استاندارد یورو 5 اروپا است و در سیکل ترکیبی تنها 7.6 لیتر بنزین را مصرف می‌کند که کم‌تر از مصرف بنزین هایما می‌باشد.

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر امکانات رفاهی:

خودروهای چینی با پکیج کاملی از امکانات رفاهی به مشتریان عرضه می‌شوند و اتومبیل‌های مورد بررسی در این مقاله نیز از این قضیه پیروی می‌کنند. هایما S7 پلاس با امکانات رفاهی متعددی همچون: نمایشگر 8 اینچی به همراه یک صفحه کلید لمسی 8 اینچی، 4 عدد بلندگو به همراه 2 عدد تیونر، فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی برقی و مجهز به گرمکن، شیشه بالابر برقی برای درب‌های جلو و عقب، روکش چرمی فرمان، دوربین 360 درجه، سنسور دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت به صورت برقی، روکش‌های چرمی و پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم ورود بدون کلید به داخل خودرو و سنسور نور و باران به بازار عرضه شده است. در طرف مقابل، فیدلیتی نیز با امکانات متعددی همچون: نمایشگر 10.5 اینچی، 8 عدد بلندگو، سیستم شارژ وایرلس موبایل، فرمان برقی، سیستم هشدار دهنده انحراف از خطوط، سیستم تشخیص نقاط کور، گرمکن صندلی‌های جلویی، قابلیت تنظیم صندلی‌های جلویی به صورت برقی، پوشش چرمی صندلی‌ها و فرمان، سنسور باران، سیستم هوشمند ورود به خودرو بدون استفاده از کلید، سیستم استارت دکمه‌ای، صفحه کیلومتر 12.3 اینچی و دیجیتال، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، سانروف پانوراما و سنسور پارک جلو و عقب به خریداران عرضه می‌شود. با در نظر گرفتن مولفه‌هایی همچون: کیفیت، جدید بودن امکانات رفاهی و کامل بودن آن‌ها می‌توان متوجه شد که این دو خودرو تفاوت‌های چندانی را با یکدیگر ندارند و فیدلیتی تنها از نظر جدید بودن برخی از امکانات رفاهی رقیب خود را شکست داده است. با این حال، اینگونه به نظر می‌رسد که امکانات و تجهیزات هایما که حضور طولانی‌تری را نسبت به رقیب خود در بازار ایران داشته است از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و این عامل فروش آن را تحت تاثیر قرار داده است.

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر امکانات ایمنی:

اگرچه این دو خودرو در آزمون‌های ایمنی معتبری همچون Euro NCAP شرکت نکرده‌اند ولی با توجه به اظهارات کارشناسان خودرو می‌توان متوجه شد که هر دو اتومبیل از ایمنی مناسبی در تصادفات رانندگی برخوردار هستند و کیفیت آن‌ها بسیار بیشتر از اتومبیل‌های ایرانی می‌باشد. هایما S7 و فیدلیتی هر دو مجهز به کیسه‌های هوای جلویی و جانبی برای راننده و سرنشین جلویی خودرو می‌باشند و وجود سیستم‌های کمکی مختلفی همچون: دوربین 360 درجه و سنسور پارک باعث شده است تا رانندگی با این اتومبیل‌ها بسیار لذت بخش و جذاب باشد. از جمله مهم‌ترین امکانات ایمنی فیدلیتی می‌توان به موارد مختلفی همچون: سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های کمکی EBD، EBA و BAS، سیستم کنترل خودرو در سربالایی‌ (HAC)، سیستم کنترل کشش (TSC)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، ترمز پارک برقی (EPB) و سیستم توقف خودکار اشاره کرد که امکانات مناسبی برای یک خودرو شاسی بلند محسوب می‌شوند و نیاز‌های شما را برطرف خواهند کرد. از طرفی، هایما نیز به امکانات ایمنی متعددی همچون: سیستم ترمز ABS به همراه سیستم‌های کمکی BAS و EBD، سیستم کنترل خودرو در مسیر‌های سربالایی (HAC)، سیستم الکتریکی کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) مجهز است و همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، فیدلیتی از این نظر توانسته است تا بر هایما غلبه کند.

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر طراحی، مشخصات فنی و امکانات

مقایسه فیدلیتی با هایما S7 پلاس از نظر قیمت:

هر دو خودرو در درب کارخانه با قیمتی در حدود 670 میلیون تومان قابل خریداری هستند ولی قیمت آن‌ها در بازار آزاد کمی متفاوت است. فیدلیتی در بازار آزاد با قیمتی در حدود 970 تا 1 میلیارد و 50 میلیون تومان معامله می‌شود و می‌توان با پرداخت مبلغی در حدود 800 تا 820 میلیون تومان برای خرید هایما اقدام کرد. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، اتومبیل مونتاژ شده توسط گروه خودروسازی بهمن به دلیل جدید‌ بودن با قیمت بیشتری معامله می‌شود و این اتومبیل طرفداران بیشتری را در بازار داخلی ایران دارد. با این حال، همان‌گونه که قبلاً اشاره گردید، این دو اتومبیل تفاوت‌های کمی را با یکدیگر دارند و عوامل مختلفی همچون سودجویی دلالان و جدید‌تر بودن فیدلیتی نسبت به S7 پلاس باعث تفاوت قیمت 200 میلیونی این خودرو‌ها در بازار آزاد شده است.

هایما S7 پلاس یا فیدلیتی؛ برای خرید کدام یک اقدام کنیم؟

هایما S7 پلاس در مقایسه با فیدلیتی پلتفرم قدیمی‌تری محسوب می‌شود و این عامل باعث شده است تا هایما در برخی از جنبه‌ها از رقیب خود عقب بماند و فروش آن تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد. سازندگان خودروهای چینی علاقه شدیدی را به الگوبرداری‌های متعدد از خودروهای معروفی همچون: لندکروز، اسپورتیج، سورنتو و سانتافه دارند و این مسئله را می‌توان در طراحی قسمت‌های مختلف این دو خودرو مشاهده کرد؛ به طوری که هایما بیش از حد به لندکروز و اسپورتیج شباهت دارد و فیدلیتی نیز ترکیبی از خودروهای کره‌ای و آلمانی محسوب می‌شود. با این حال، چنانچه طراحی را از فاکتور‌های مورد نظر خود حذف کنیم؛ لازم است عنوان نماییم که هر دو خودرو با امکانات رفاهی نسبتاً مناسبی به خریداران عرضه می‌شوند و فضای کابین آن‌ها به دلیل استفاده از چرم برای تزیین قسمت‌های مختلف بسیار زیبا و تاثیرگذار می‌باشد.
از طرفی، خودروهای چینی همچنان توانایی رقابت با تولیدات برند‌های مطرحی همچون: کیا و هیوندای از نظر قدرت و کیفیت موتور را ندارند و با یک مقایسه جزئی می‌توان متوجه شد که حتی بهترین اتومبیل‌های چینی بازار نیز از نظر مشخصات فنی عملکرد متوسطی را از خود به نمایش گذاشته‌اند. بطور کلی، دلیل اصلی تمام مردم برای خرید این نوع خودروها علاقه آن‌ها به اتومبیل‌های شاسی بلند است و به دلیل اینکه ورود خودروهای پرمصرف به ایران ممنوع شده است، اتومبیل‌های چینی مونتاژ شده در داخل ایران تنها گزینه خریداران محسوب می‌شوند و مواردی همچون: اصالت طراحی و قدرت موتور به حاشیه رانده شده‌اند. چنانچه بخواهیم منصفانه در این رابطه قضاوت کنیم، هایما S7 و فیدلیتی هر دو اتومبیل‌های زیبا و با کیفیتی محسوب می‌شوند و از نظر موارد مورد بررسی در این مقاله تفاوت فاحشی را با یکدیگر ندارند و شما می‌توانید بر اساس قدرت مالی خود برای خرید هر کدام از این خودرو‌ها اقدام نمایید و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو