مقایسه دیگنیتی و FMC T5

مقایسه دیگنیتی و FMC T5

در شرایط حال بازار که انتخاب بین کراس اوورها و برندهای مختلف سخت شده است، به نظر شما بین FMC T5 فردا موتورز با دیگنیتی گروه بهمن کدوم یکی میتونه ارزش خرید بیشتری داشته باشه؟

دیگنیتی همان دانگ فنگ IX5 است که با نام گذاری متفاوت توسط گروه بهمن عرضه میشود و در مقابل FMC T5 فردا موتورز در واقع همون دانگ فنگ T5 است.

مقایسه دیگنیتی و FMC T5 مقایسه دیگنیتی و FMC T5

طراحی و نمای خارجی

اگر بخوایم نمای جلوی این دو خودرو رو با هم مقابسه کنیم میشه گفت که در طراحی نمای جلو، FMC فردا موتورز با جلو پنجره و چراغ های بزرگ تر، خشن تر و قوی تر نسبت به دیگنیتی دیده میشود. در مقابل طراحی جلو پنجره ی مشبک و چراغ های باریک دیگنیتی باعث شده که این خودرو ظاهری متفاوت تر در کلاس کراس اوورهای موجود در بازار داشته باشد.

در نمای جانبی طراحی هر دو کاملا با هم متفاوت است . و میشه از شیب سقف هر دو خودرو تشخیص داد. مثلا شیب سقف در دیگنیتی باعث شده که این خودرو به یه کراس اوور کوپه تبدیل بشه در حالی که FMC T5 ظاهر معمولی داره.

کراس اوور FMC T5 فردا موتورز ۴۴۶۰ میلی متر طول، ۱۸۲۰ میلی متر عرض و ۱۷۱۰ میلی متر ارتفاع داره و در مقابل، دیگنیتی با ۴۶۸۵ میلی متر طول، ۱۸۶۵ میلی متر عرض و ۱۶۴۵ میلی متر ارتفاع کوچکتر از FMC فردا موتورزه.

اما در بحث فاصله ی محوری دیگنیتی فاصله ی محوری بیشتری داره. به طور کلی اگه دنبال طراحی مدرن و متفاوت با سبک کوپه هستین دیگنیتی میتونه گزینه ی مناسبی باشه اما اگه ظاهری خشن و قوی تر سلیقه ی شماست FMC T5 انتخاب بهتریه.

پیشرانه

در بخش مشخصات فنی، دیگنیتی مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ 4 سیلندر خطیه که این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۴۸ اسب بخار داره و انتقال قدرت از این پیشرانه به وسیله جعبه دنده CVT به چرخ های جلو انجام میشه. در مقابل، FMC T5 مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربوشارژ میتسوبیشی ژاپنه، که خروجی نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار رو داره و انتقال قدرت از پیشرانه در این خودرو به وسیله گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ های جلو انجام میشه.

در این بخش چندتا نکته وجود داره:

  • یکی اینکه پیشرانه استفاده شده در دیگنیتی، اصول مهندسی دانگ فنگ رو داره اما در FMC T5 مهندسی میتسوبیشی ژاپن رو داریم.
  • نکته ی بعدی سیستم انتقال قدرته که وجود گیربکس اتوماتیک در t5باعث میشه این خودرو انتخاب جذاب تری نسبت به دیگنیتی با جعبه دنده CVT باشه. پس اگه معیار مشخصات فنی باشه در این بخش FMC فردا موتورز انتخاب معقول تریه.

ناگفته نمونه که مصرف سوخت اف ام سی ۷٫۴ لیتر و دیگنیتی ۷٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر. سیستم تعلیق این دو خودرو در جلو و عقب یکسانه و هر دو خودرو نسبت به رقبا سواری نسبتاً نرم تری رو دارن.

طراحی و امکانات داخلی

داخل کابین هر دو طراحی نسبتا مدرنی رو داریم با قطعات کرومی و فرمان دی کات. طراحی جلو آمپر FMC دیجیتالیه در حالی که در دیگنیتی پشت آمپر آنالوگ طراحی شده. سیستم تهویه دیگنیتی تک کانالست ولی FMC سیستم تهویه ی دو کاناله اتوماتیک رو داره.
سیستم اطلاعات و سرگرمی در هر دو در وسط طراحی شده با این تفاوت که در FMC به صورت عمودیه و در دیگنیتی نمایشگر به صورت افقی طراحی شده.

از آپشن هایی که در هر دو این کراس اوورها یکسانه میشه به صندوق برقی، کیلس استارتر، فرمان کمکی برقی، ترمز دستی برقی، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور باد لاستیک ها، آینه تاشو برقی، سنسور نور و کروز کنترل اشاره کرد.

مقایسه دیگنیتی و FMC T5 مقایسه دیگنیتی و FMC T5

ولی در FMC فردا موتورز امکاناتی مثل سیستم هشدار تصادف، ۶ ایربگ، رادار خطی، گرم کن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دوکاناله و نورپردازی کابین رو میبینیم که در دیگنیتی وجود نداره و در مقابل دیگنیتی هم آپشن هایی مثل دوربین 360 و دوربین ثبت وقایع رو داره که این امکانات رو در FMC نمیبینیم.

در مقایسه ی امکانات کابین میشه گفت که FMC امکانات بیشتری رو نسبت به دیگینیتی گروه بهمن ارائه میده، اگرچه جای خالی رادار نقطه کور و دوربین 360 در FMC حس میشه اما در کل آپشن های کاربردی تری رو در FMC T5 مبینیم.

سخن آخر

در نهایت دیگنیتی، به معنای واقعی یک کراس‌اوور کوپه لوکس چینیه که کیفیت ساخت مناسب، امکانات خوب، ظاهر زیبا و موتور قوی رو ارائه میده. این خودرو برای کسانی که عاشق شاسی‌بلندهای کوپه هستن عالیه و تا زمانی که با ۴ سرنشین و صندوق پر در یک سربالایی تصمیم به سبقت‌گیری نگیرین، توانایی حرکتی این خودرو کفاف استفاده روزمره رو میده.

مقایسه دیگنیتی و FMC T5 مقایسه دیگنیتی و FMC T5

و در مقابل اون، FMC T5 فردا موتورز هم در طراحی ظاهری و هم داخلی به روز و مدرن طراحی شده، و متریال به کار رفته در کابین ماشین نسبت به چینی بودنش، سطح بالایی از کیفیت رو داره و از امکانات رفاهی و مناسب و سطح ایمنی بالایی نسبت به سایر رقبای خود در بازار داره.

به نظرتون کدوم خودرو ارزش خرید بالاتری داره ؟

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

[aparat id=’rxEh7′]

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو