ارزان ترین شاسی بلندهای آمریکا

در وضعیت آشفته ی حال حاضر کشورمان خریدن خودروی شاسی بلند به یک رویا بدل شده است. در این بین کشورهایی هستند که خرید خودرو در آن ها مانند خرید خودرو در ایران سخت نیست و به راحتی با قیمت های پایین می توانند صاحب خودروی مورد علاقه خود بشوند. اتفاقی که در ایران کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

در این لیست  به ۱۰ تا از ارزانترین شاسی بلندهای بازار آمریکا اشاره می کنیم تا ببینیم خرید یک خودرو برای کشوری که میانگین حقوق کارگران ۱۵۰۰ دلار و میانگین حقوق کارمندان نزدیک ۲ هزار دلار است چگونه و با چه قیمت هایی انجام می پذیرد و با چند ماه حقوق خام بدون خرج کردن می توانند یک شاسی بلند بخرند.

10-جیپ کمپاس

گرانترین خودروی این لیست خودروی جیپ کمپاس است که از سال ۲۰۱۷ بازطراحی شده است. این خودرو از یک موتور ۲۴۰۰ سی سی چهار سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب بخار بهره می برد که با اتصال به یک گیربکس ۶ سرعته دستی ارزان ترین مدل این خودرو را رقم می زند اما مدل های ۶ سرعته اتومات و یا ۹ سرعته اتومات برای مدل چهار چرخ متحرک خودرو نیز موجود اند که قیمت های بالاتری از مدل پایه دارند. برای افرادی که تمایل بیشتری به حرکت در مسیرهای آفرودی و خارج از جاده دارند مدل فول آپشن با سیستم چهار چرخ متحرک و سیستم های قفل گیربکس نیز در دسترس هستند. این خودرو همچنین از آپشن های مناسب و به روزی از جمله سیستم های ناوبری ماهواره ای، شارژر بی سیم تلفن و اتصال تلفن همراه به نمایشگر خودرو برخوردار است. قیمت این خودرو در ارزان ترین مدل ۲۲ هزار دلار می باشد.

9-شورولت تراکس

خودروی بعدی شورولت تراکس نام دارد که یک کراس آور میان سایز و یا حتی می توان گفت کوچک است. این خودرو  برخلاف برند اش در آمریکا ساخت نشده و کشور سازنده آن کره جنوبی است.  از سال ۲۰۱۷ تغییرات ظاهری در این خودرو صورت گرفته اند. یک موتور ۱۴۰۰ سی سی توربو شارژ با ۱۳۸ اسب بخار قدرت در قلب این خودرو قرار گرفته است که در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتومات موجب شده تا یک خودروی آرام و بی دردسر و راحت در اختیار شما باشد. قیمت مدل پایه ی این خودرو 21945 دلار است.

8-میتسوبیشی asx

میتسوبیشی asx خودروی بعدی این لیست است که در کشورمان نیز شاهد حضور این کراس آور کوچک هستیم و از بازار نسبتاً خوبی نیز برخوردار است. یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۱۴۸ اسب بخار در قلب خود را قرار گرفته است و از یک گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می کند. اما مدل موجود در ایران از یک موتور ۲۴۰۰ سی سی با یک گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کند که به نسبت مدل پایه قیمت بالاتری  دارد. این خودرو در بین رقبای ش از فرمان پذیری و هندلینگ به نسبت ضعیف تری برخوردار است. اما در کل می توانی خودرو قابل قبول دانست. قیمت خودرو 21235 دلار است.

7-نیسان جوک

نیسان جوک خودرو بعدی داخل لیست است که برای عموم افراد در ایران شناخته شده است و این ظاهر خاص و متفاوت و نه چندان دلچسب را در خیابان ها دیده ایم. موتور ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر این خودرو ۱۸۸ اسب بخار نیرو تولید می نماید که با یک گیربکس CVT همگام شده است. البته این خودرو نسخه‌های بسیار قدرتمندی از جمله Juke-R نیز دارد که از قیمت بالایی برخوردارند و در آن ها از موتور نیسان GT-R و یا موتورهای نیسمو بهره گرفته شده است. اما مدل پایه این خودرو 21225 دلار قیمت دارد.

6-مزدا CX-3

مزدا CX-3 خودرو جمع و جور کراس‌اور مزدا با ظاهر خشن و فوق العاده جذاب اش، خودروی بعدی این لیست است. که یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر در آن قرار گرفته و یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این نیرو به چرخ های جلو انتقال می دهد. مشکل اصلی این خودرو را شاید بتوان عدم چهارچرخ بودن آن دانست اما طراحی ظاهری خودرو چه در داخل و چه در بیرون آنقدر دلچسب است که اگر کسی اهل آفرود رفتن نباشد روی تمام مشکلات این خودرو پا بگذارد و ترجیح دهد به یک خودروی زیبا سوار شود. اما باید گفت که صندلی های عقب خودرو کمجا و کمی ناراحت هستند. قیمت این خودرو ۲۱ هزار دلار برای مدل پایه است.

5-فورد اکو

خودرو بعدی فورد اکو نام دارد که بر پایه فورد فیستا طراحی و ساخته شده است این خودرو یک کراس آور بسیار کوچک محسوب می شود که از دو مدل موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو شارژ و یا ۲ لیتری چهار سیلندر معمولی بهره می برد. که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چهار چرخ خودرو به صورت AWD انتقال پیدا میکند. یکی از نقاط مثبت این خودرو را می‌توان سیستم AWD بودن آن دانست. قیمت این خودرو 20995 دلار است.

4-فیات ۵۰۰ ایکس

فیات ۵۰۰ ایکس خودروی بعدی لیست ما است. این خودرو مدل بزرگ شده و حجیم تر فیات ۵۰۰ است. یک موتور ۱۴۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ با ۱۶۰ اسب بخار در خودرو قرار گرفته است که با یک گیربکس دستی شش سرعته در حالت استاندارد متصل شده‌اند.


مطالب زیر را از دست ندهید:

پرفروش ترین شاسی بلندهای ایران

کم خرج ترین شاسی بلندهای جهان

کوچک ترین شاسی بلند هیوندای

یوآز پاتریوت شاسی بلند روسی

اولین شاسی بلند کره ای


البته مدل های گران تر نیز برای این خودرو موجود است. که با یک موتور ۲۴۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ می‌تواند 180 اسب بخار قدرت تولید نماید و با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک همراه شده است. که یک خودروی کاملاً اقتصادی و جذاب و عالی را فراهم کرده اند. قیمت این خودرو نیز همچون خودرویی قبلی 20995 دلار است.

3- هوندا hr-v

هوندا hr-v خودروی بعدی قرار گرفته در این لیست ۱۰ تایی است که یک کراس آور میان سایز با قابلیت آفرود محسوب می شود.این خودرو از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردار است و خودروی کاملاً اقتصادی و کم خرج می باشد. تمام مدل های این خودرو با موتور ۱۸۰۰ سی سی چهار سیلندر ارائه می شوند. یک گیربکس ۶ سرعته دستی در مدل های ارزان قیمت پایه این خودرو وجود دارد اما در مدل های کمی گرانتر از یک گیربکس CVT استفاده شده است. قیمت ایران خودرو 20500 دلار است.

2-جیپ renegade

خودروی دوم لیست خودروی جیپ renegade است که از لحاظ پلتفرم با فیات ۵۰۰ برابر است. اما از طراحی و ساخت و امکانات متفاوتی به نسبت این خودرو برخوردار است. این خودرو جذاب طراحی عمومی جیپ بهره می برد و با دیدن آن کاملاً می توانید بفهمید که یک خودروی جیپ در مقابل شما قرار دارد و از توانایی های آفرودی قابل قبولی بهره می برد. این خودرو از یک موتور ۱۴۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربوشارژ و یک گیربکس دستی شش سرعته بهره می برد. در مدل گرانتر خودرو به یک موتور ۲۴۰۰ سی سی و گیربکس اتومات 9 سرعت مجهز شده است. این خودرو 19500 دلار قیمت دارد که قیمت بسیار کمی به نسبت به رقبا محسوب می شود.

1-کیا سول

کیا سول خودروی اول این لیست است که ارزان ترین خودروی کراس آور لیست محسوب می شود و به یک خودروی واگن شباهت دارد. که البته امکانات چندان بالایی هم در این خودرو قرار نگرفته است اما از ارزانترین شاسی بلند بازار آمریکا هم آنچنان انتظار امکانات‌رفاهی بالایی نمیتوان داشت. از جمله نقاط ضعف این خودرو می‌توان به این اشاره نمود که فقط چرخ های جلو امکان حرکت دارند که البته در بعضی از خودروهای دیگر لیست نیز این ضعف دیده شد. یکی از نقاط بسیار مثبت و عالی این خودرو را می‌توان ارتفاع بالای سقف آن و راحتی بسیار زیاد این خودرو دانست که واقعاً در بسیاری از خودروهای این لیست یک ضعف محسوب می شد. موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۳۰ اسب بخار این خودرو با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همراه شده است. اما در مدل های بالاتر موتورهای ۱۶۰ و ۲۰۰ اسب بخاری با گیربکسهای ۷ سرعته دو کلاچه نیز موجود است. مدل ارزان قیمت این خودرو قیمت اعجاب انگیز 16995 دلاری دارد که با حقوق ماهی هزار  ۱۵۰۰ دلار (یعنی میانگین حقوق یک کارگر می توانید در 11 ماه صاحب این خودرو باشید. چقدر تفاوت میان سیاست ها و ساختار دو کشور در یک عرصه وجود دارد.


همچنین اگر قصد خرید خودرو دارید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

صفحه اصلی سایت

خودروی اقساطی

قیمت خودرو صفر و کارکرده


 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو