مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس، دو پرچمدار چینی

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس

حرف و حدیث های مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس، بیشمار است. این دو در بخش کراس اوورهای میان قیمت بازار هستند، که رقابتی جذاب در بین آنها وجود دارد. جک S5 در سال 1394 توسط شرکت کرمان موتور وارد بازار ایران شد، که دارای گیربکس دستی بود، در سال 1396 دچار تغییراتی شد و با امکاناتی بیشتر به بازار عرضه شد، گیربکس آن نیز به شش سرعته دو کلاچه اتوماتیک تغییر یافت. هایما S7 معمولی نیز در سال 1394 با موتور تنفس طبیعی 2000 سی سی توسط شرکت ایران خودرو وارد بازار شد، در سال 1396 در آن تغییراتی ایجاد کردند و آن را با موتور 1800 سی سی توربو شارژ و با عنوان هایما S7 پلاس روانه بازار کره است. با نگاهی به کراس اوورهای چینی، می توانید جک S5 را در مقابل هایما S7 پلاس ببینید.

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس از نظر فنی

در مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس از لحاظ فنی، تفاوت هایی قابل مشاهده هستند، جک S5 دارای موتوری چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجم 1997 سی سی است که 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور دارد که این توان را به وسیله گیربکس شش دنده دو کلاچه به طرف محور جلو منتقل کند. جک S5 دارای شتاب صفر تا صد،11.5 ثانیه است و سرعت نهایی آن 180 کیلومتر در ساعت است. میانگین مصرف سوخت این خودرو 7.7 لیتر در صد کیلومتر است.

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس

هایما S7 پلاس از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ با حجم 1795 سی سی استفاده می کند که قدرت آن 170 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر را با گیربکس شش دنده اتوماتیک به طرف محور جلو هدایت می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت است. این خودرو در هر صد کیلومتر حدود 8 لیتر بنزین مصرف می کند.

با این اوصاف هایما S7 پلاس شتاب اولیه بیشتری نسبت به جک S5 دارد و از چابکی بیشتری برخوردار است. تعویض دنده و کیفیت سواری در هایما S7 پلاس نسبت به جک S5 نرم تر است، اما جک S5 از نظر چسبندگی و پایداری و حرکات عرضی بدنه، نسبت به هایما S7 پلاس بهتر ظاهر شده، به همین دلیل جک S5 در جاده های با منحنی زیاد و در پیچ جاده ها با سرعت بالا، تعادل و مانور پذیری بیشتری نسبت به هایما S7 دارد. در مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس از نظر ترمز نیز هر دو بسیار خوب عمل می کنند و قدرت بازدارندگی عالی آنها، به راننده اطمینان خاطر می دهد.

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس

طراحی ظاهری

در طراحی جک S5 از خطوط شکسته کمی استفاده شده است و بیشتر از انحناهایی در خطوط بدنه استفاده شده که موجب شده است این خودرو از هر زاویه نرم به نظر برسد و به شاسی بلند های پیشرفته مانند محصولات شرکت هیوندای شباهت پیدا کند. این خودرو در نمای جلو دارای چیدمانی زیبا است و چراغ ها، مه شکن و جلو پنجره آن، تناسب هندسی هماهنگی به آن داده است. ورودی هوای بزرگ و جلو پنجره کوچک آن ظاهری با ابهت و متمایز به آن داده است. جک S5 با وجود چراغ های LED در نمای عقب تا حدودی شبیه به خودروهای شرکت آئودی طراحی شده است.

در مقابل هایما S7 پلاس نیز به کراس اوور های کلاسیک فول سایز شباهت دارد. در نمای جلو، چراغ های کشیده و جلو پنجره بزرگ کرومی این خودرو را با ابهت کرده است. این خودرو دارای نمای جانبی ساده و زیبا است. در نمای عقب دارای چراغ های دو تکه گرافیکی است که آن را تا حدودی شبیه به خودروهای شرکت بی ام و کرده است.

هر دو خودرو بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته اند و می توان آنها را در دسته کراس آور های جذاب بازار خطاب نمود. جک S5 دارای 4430 میلی متر طول، 1840 میلی متر عرض و 1660 میلی متر ارتفاع است. فاصله بین محور جلو و عقب این خودرو 2645 میلی متر است و 1545 کیلوگرم وزن دارد. حجم مخزن سوخت آن 55 لیتر است و رینگ آلومینیومی با قطر 18 اینچ دارد.

هایما S7 پلاس دارای 4498 میلی متر طول، 1830 میلی متر عرض و 1730 میلی متر ارتفاع است. فاصله بین محور جلو و عقب این ماشین 2619 میلی متر است و 1545 کیلوگرم وزن دارد. حجم مخزن سوخت آن 61 لیتر است و دارای رینگ آلومینیومی با قطر 17 اینچ است.

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس از نظر ابعاد خارجی نشان می دهد که فاصله بین محور های جلو و عقب جک S5 در حدود 25 میلیمتر بیشتر از هایما S7 پلاس است، عرض جک S5 در حدود 10 میلیمتر بیشتر از عرض هایما S7 پلاس است، اما هایما S7 پلاس در طول حدود 70  میلیمتر بیشتر و در ارتفاع نیز 70 میلیمتر بلندتر از جک S5 است.

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس

طراحی داخلی

در مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس از نظر طراحی و کیفیت داخل کابین هایما S7 پلاس نسبت به جک S5 برای سرنشینان جذاب تر است و ظاهری زیبا تر دارد، اما در جک S5 فاصله محور چرخ ها بیشتر از فاصله محور چرخ ها در هایما S7 پلاس است و برای سرنشینان صندلی عقب در جک S5 فضای بیشتری نسبت به هایما S7 پلاس در نظر گرفته شده است بنابراین سرنشینان صندلی عقب احساس راحت تری در جک S5 دارند. صندوق عقب جک S5 گنجایشی برابر 505 لیتر دارد و اسباب و لوازم خود را به راحتی و با خیال آسوده می توانید در آن جای دهید، اما حجم صندوق عقب هایما S7 پلاس، 400 لیتر گنجایش دارد. با توجه به این خصوصیات ملاحظه می کنید که کابین جک S5 کاربردی طراحی شده است اما کابین هایما S7 پلاس زیبا تر است.

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس

 آپشن های رفاهی و امکانات

در مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس از نظر آپشن، می توان گفت هر دو خودرو دارای امکاناتی شبیه به هم هستند و در یک سری امکانات هم دارای اختلافاتی می باشند.

هر دو خودرو دارای سقف سانروف هستند، سیستم ورود بدون کلید دارند، دارای استارت دکمه ای هستند، صندلی های چرمی دارند و صندلی های جلو در هر دو خودرو دارای گرمکن هستند، آینه های جانبی هر دو خودرو تا شونده برقی هستند و گرمکن دارند، روی آینه های آنها چراغ راهنما نصب شده است، چراغ های جلو آنها به طور اتوماتیک روشن می شوند، در جلو و عقب چراغ مه شکن دارند، ارتفاع چراغ های جلو آنها قابل تنظیم است، چراغ های عقب آنها، LED  هستند، در هر دو خودرو چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل هستند، در هر دو خودرو دوربین عقب، اتولایت و نویگیشن به کار برده شده است، دارای دیمر یا تنظیم نور صفحه کیلومتر هستند، سنسور باران دارند و فرمان هر دو خودرو برقی با روکش چرم است، غربیلک فرمان آنها، قابلیت تنظیم در دو جهت را دارد، سیستم پخش DVD روی آنها نصب شده است که خروجی آن AUX است و دارای ورودی USB و IPOD و بلوتوث است، سیستم پخش آنها شش عدد بلندگو دارند، کلید های مولتی مدیا بر روی فرمان طراحی شده اند، دارای خروجی پاور 12 ولت هستند، آنتن شیشه ای در هر دو خودرو وجود دارد، دارای دو عدد کنسول در جلو و عقب هستند، شیشه های جلو و عقب برقی هستند، شیشه جلو گرمکن دارد، شیشه ها رفلکس هستند و …

سیستم تهویه اتوماتیک در جک S5 دوکاناله است، اما در هایما S7 پلاس معمولی است، صندلی راننده در جک S5 تنظیمات شش حالته دارد، اما صندلی راننده هایما S7 پلاس تنظیمات هشت حالته دارد، هر دو خودر و دارای مموری صندلی هستند، نمایشگر جک S5 مانیتور است، اما در هایما S7 پلاس نمایشگر هفت اینچی لمسی قرار داده اند. برای جک S5 دی لای و کروز کنترل طراحی نکرده اند، اما برای هایما S7 پلاس دی لایت و کروز کنترل طراحی کرده اند و علاوه بر آنها، دوربین 360 درجه، دوربین جانبی و آینه وسط الکتروکرومیک نیز در این خودرو طراحی شده است.

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس از لحاظ ایمنی

جک S5 در آزمون ایمنی سنجی شرکت کرده است و پنج ستاره ایمنی شرکت NCAP چین دریافت نموده. هر دو خودرو از لحاظ ایمنی امکانات مشابهی دارند. هر دو خودرو دارای چهار کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو هستند، دو کیسه هوا در جلو و دو کیسه هوا جانبی هستند، هر دو خودرو دارای ترمز دیسکی جلو و عقب و سیستم ترمز ضد قفل ABS هستند، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز  EBD ، سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA و سیستم پایداری الکترونیکی ESC در هر دو خودرو وجود دارد. دارای سیستم ضد سرقت هستند. سنسور باد چرخ ها در هر دو خودرو طراحی شده است، کمربند ایمنی پیش کشنده با امکان تنظیم ارتفاع آن برای سرنشینان جلو فراهم شده است، درب های جلو و عقب دارای قفل ایمنی کودک هستند و هر دو خودرو مجهز به سیستم ایزوفیکس هستند، jac S5 دارای امکاناتی از قبیل EBP یا ترمز پارک برقی، سیستم HDC یا کنترل سرعت در شیب، سیستم HAC یا کنترل ایستایی در سربالایی، پشت سری فعال و سنسور پارک جلو و عقب است. اما هایما S7 پلاس دارای سیستم کنترل کشش و سنسور پارک عقب است.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقایسه جک S5 با هایما S7 پلاس

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو